רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

תנועת הרכבות היום - מה צריך לדעת

רכבת ישראל מחזירה חלקית את הפעילות: קווים מדרום ומירושלים יגיעו עד ההגנה,  תחנת השלום תיפתח ביום שני



עמית בר | (1)
נושאים בכתבה רכבת ישראל

אחרי ימים של שיתוק תחבורתי במרכז, הרכבת חוזרת בהדרגה לפעילות, אך עד תחילת ספטמבר חלק מהקווים יישארו מקוצרים. התחנה העמוסה במדינה עדיין סגורה, ואלפי נוסעים נדרשים להסתמך על שאטלים ואוטובוסים חלופיים

רכבת ישראל מתחילה לשוב לפעילות. החל מהיום, רכבות מדרום, מבאר שבע ומאשקלון, וכן רכבות מירושלים יגיעו עד תחנת תל אביב ההגנה. תחנת השלום, שנחשבת לעמוסה ביותר בארץ, תישאר סגורה עד מחר, אז צפויה לחזור לפעילות מלאה.

המשמעות היא כי נוסעים רבים עדיין ייאלצו להסתמך על שירותי הסעה חלופיים ועל קווים מקוצרים, עד לחזרה מלאה של כלל הרכבות רק ב-1 בספטמבר, אז יחזרו לפעול גם הקווים הישירים הארוכים. 


ההשבתה הנרחבת החלה ביום רביעי האחרון, בעקבות פגיעות קשות בתשתיות החשמול שנגרמו על ידי רכבת משא, באזור גנות ובאזור כפר ויתקין. הפגיעות חייבו עבודות תחזוקה ובטיחות נרחבות, שהיו אמורות להתבצע בחודש ספטמבר, אך הוחלט להקדים אותן, כדי להימנע מהשבתה כפולה של הרכבת בתקופה קצרה.

התחנות גני אביב וכפר חב"ד, שנסגרו גם הן מאז התאונה, נפתחו היום מחדש, בעוד תחנת ההגנה פועלת במתכונת מוגבלת וממשיכה לקלוט רכבות מדרום ומירושלים בלבד. נוסעים בקו בית שמש-נתניה נאלצים להסתפק בנסיעה עד לוד.

בינתיים הופעל מערך שאטלים חינמיים שמחבר בין תחנות סבידור, ההגנה, השלום ונתב"ג. למרות זאת, בימים האחרונים הורגשו עומסים כבדים באוטובוסים ובכבישים, עדות לתלות הגבוהה של נוסעי גוש דן ברכבת ישראל.

מה יהיה בהמשך?

ההערכות הן כי מחר תחזור תחנת השלום לפעילות ותשיב חלק גדול מהסדר בתחבורה הציבורית. עם זאת, קווים ישירים ארוכים צפויים לחזור לפעילות כאמור רק בספטמבר, כאשר הנוסעים יצטרכו בינתיים לבצע החלפות רכבת בתחנות ביניים. כך למשל, קו אשקלון-בנימינה יסתיים בהרצליה בלבד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

המשבר הנוכחי מצטרף לשורת תקלות ומפגעים ברכבת בשנים האחרונות, וממחיש שוב את הפגיעות של מערכת התחבורה הציבורית המרכזית בישראל. אמנם הקדמת העבודות תאפשר להימנע מהשבתה נוספת בספטמבר, אך עד אז נוסעים רבים נאלצים להסתפק בפתרונות זמניים ולהתמודד עם חוסר הוודאות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חיים רוטר 24/08/2025 16:16
    הגב לתגובה זו
    פח אשפה
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה

תחרות עזה, דגמים חדשים בחו"ל ולחץ גדול של היבואנים - הנחות של עשרות אחוזים; הסיבות לקנות רכב חדש והסיבות לחכות עם הקנייה לשנה הבאה? 

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'אקו BYD


שנת 2025 מתקרבת לסיומה, ובשוק הרכב יש ירידות מחירים ומבצעים דרמטיים. ליבואנים ולחברות הליסינג מלאי גדול של רכבי "אפס קילומטר", חלקם בני שנה ויותר, שמחייב חיסול מיידי. המחירים הוזלו לעיתים בעשרות אלפי שקלים ממחיר המחירון.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2025 נמסרו בישראל כ-242 אלף רכבים חדשים, עלייה של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אך הנתונים מסתירים מגמות מדאיגות: ירידה חדה במכירות הרכבים החשמליים מ-25% משוק המסירות בשנה קודמת לכ-20% בלבד השנה, לצד עלייה של 59% במכירות דגמים סיניים, שתופסים כעת 34% משוק המסירות הכולל.

התחרות הסינית, שמתחילה להתפשט גם בפלח היוקרה, משנה את כללי המשחק ומאלצת את היבואנים הוותיקים להוריד מחירים כדי להישאר רלוונטיים.

הנחות של 15% ואף יותר

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל – 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון.

ביריד שהתקיים בתחילת החודש הוצעו מאזדה CX-5 ב-159 אלף שקל וקיא נירו היברידי ב-159 אלף שקל, לצד רנו קפצ'ור ב-130 אלף שקל, הנחה של 22 אלף שקל. ובכלל מדובר בהנחות של 10%-30%

ב-MG, ההוזלות הגיעו עד 55 אלף שקל.

רולס רויס Spectre. היקרה ביותר. צילום יצרןרולס רויס Spectre. היקרה ביותר. צילום יצרן

ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח

680 כלי רכב במחיר של מעל ל 1.0 מיליון ש"ח נמכרו בתשעת החודשים הראשונים של 2025. רולס-רויס, מרצדס, פורשה, לנדרובר, בנטלי, פרארי ועוד. 

יואב פולס |

בעודנו מנתחים את ענף הרכב המקומי, כשכלי הרכב הנמכרים ביותר עולים לא יותר מ – 200,000 ₪, יש עולם מקביל בו מכוניות יוקרה חדשות נמכרות במחירים של הרבה מעל 1.0 מיליון שקל. 680 כלי רכב נרשמו במשרד הרישוי מינואר 2025 ועד היום, שמחירן מעל ל- 1.0 מיליון ₪.

נתחיל עם היקרות ביותר, רולס-רויס במקרה של תשעת החודשים הראשונים של 2025. המכונית היקרה ביותר, כך לפי ההצהרות למשרד הרישוי היא רולס רויס Spectre שמחירה 4,500,000 ₪. לא ברח לנו אפס. ארבעה וחצי מיליון ₪. רכב נוסף מאותו הדגם אבל בגרסה 'זולה' יותר נמכרה במחיר של 4.0 מיליון ₪. במחיר זהה ( 4.0 מיליון) נמכרו בישראל עוד שלוש רולס רויס Cullinan ועוד רולס רויס Ghost יחידה.

אם נרד מדרגה למחירים שבין 3.0 מיליון ₪ ל 4.0 מיליון ₪ נמצא שם 11 כלי רכב, ובין 2.0 מיליון ₪ ל- 3.0 מיליון שח מתחיל להיות עממי למדי עם 75 כלי רכב. במחיר של מעל מיליון ₪ ועד 2.0 מיליון ₪ נמצא כבר 588 לקוחות מעושרים שרכשו רכב במחיר שרובנו חושבים עליו רק בהקשר של קנית דירה או זכייה בלוטו.


מרצדס G-Class. צילום יצרן

דירוג המותגים הנמכרים ביותר במחיר של מעל 1.0 מיליון שח מציג את התמונה הבאה. במקום הראשון ובפער גדול נמצאת מרצדס עם 229 יחידות שנמכרו כאמור במחיר הגבוה ממיליון ₪. אחרי מרצדס במקום השני נמצאת פורשה עם 141 יחידות שמכרה ובמקום השלישי לנדרובר עם 122 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪. ב.מ.וו סוגרת את המותגים שמכרו בכמות תלת ספרתית של מכוניות במחיר של מעל למיליון ₪ עם 105 מכוניות מתוצרתה.

במקום החמישי נמצא את Audi שמכרה 20 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪, ואחריה בנטלי שמכרה 19 מכוניות. למבורגיני, פרארי ורולס רויס מכרו 11 יחידות כל אחת, אסטון מרטין עם 5 יחידות, קאדילק עם 4 יחידות וסוגרות את הרשימה מקלארן ושברולט שמכרו כל אחת רכב בודד במחיר של מעל 1.0 מיליון ₪.