רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

תנועת הרכבות היום - מה צריך לדעת

רכבת ישראל מחזירה חלקית את הפעילות: קווים מדרום ומירושלים יגיעו עד ההגנה,  תחנת השלום תיפתח ביום שני



עמית בר | (1)
נושאים בכתבה רכבת ישראל

אחרי ימים של שיתוק תחבורתי במרכז, הרכבת חוזרת בהדרגה לפעילות, אך עד תחילת ספטמבר חלק מהקווים יישארו מקוצרים. התחנה העמוסה במדינה עדיין סגורה, ואלפי נוסעים נדרשים להסתמך על שאטלים ואוטובוסים חלופיים

רכבת ישראל מתחילה לשוב לפעילות. החל מהיום, רכבות מדרום, מבאר שבע ומאשקלון, וכן רכבות מירושלים יגיעו עד תחנת תל אביב ההגנה. תחנת השלום, שנחשבת לעמוסה ביותר בארץ, תישאר סגורה עד מחר, אז צפויה לחזור לפעילות מלאה.

המשמעות היא כי נוסעים רבים עדיין ייאלצו להסתמך על שירותי הסעה חלופיים ועל קווים מקוצרים, עד לחזרה מלאה של כלל הרכבות רק ב-1 בספטמבר, אז יחזרו לפעול גם הקווים הישירים הארוכים. 


ההשבתה הנרחבת החלה ביום רביעי האחרון, בעקבות פגיעות קשות בתשתיות החשמול שנגרמו על ידי רכבת משא, באזור גנות ובאזור כפר ויתקין. הפגיעות חייבו עבודות תחזוקה ובטיחות נרחבות, שהיו אמורות להתבצע בחודש ספטמבר, אך הוחלט להקדים אותן, כדי להימנע מהשבתה כפולה של הרכבת בתקופה קצרה.

התחנות גני אביב וכפר חב"ד, שנסגרו גם הן מאז התאונה, נפתחו היום מחדש, בעוד תחנת ההגנה פועלת במתכונת מוגבלת וממשיכה לקלוט רכבות מדרום ומירושלים בלבד. נוסעים בקו בית שמש-נתניה נאלצים להסתפק בנסיעה עד לוד.

בינתיים הופעל מערך שאטלים חינמיים שמחבר בין תחנות סבידור, ההגנה, השלום ונתב"ג. למרות זאת, בימים האחרונים הורגשו עומסים כבדים באוטובוסים ובכבישים, עדות לתלות הגבוהה של נוסעי גוש דן ברכבת ישראל.

מה יהיה בהמשך?

ההערכות הן כי מחר תחזור תחנת השלום לפעילות ותשיב חלק גדול מהסדר בתחבורה הציבורית. עם זאת, קווים ישירים ארוכים צפויים לחזור לפעילות כאמור רק בספטמבר, כאשר הנוסעים יצטרכו בינתיים לבצע החלפות רכבת בתחנות ביניים. כך למשל, קו אשקלון-בנימינה יסתיים בהרצליה בלבד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

המשבר הנוכחי מצטרף לשורת תקלות ומפגעים ברכבת בשנים האחרונות, וממחיש שוב את הפגיעות של מערכת התחבורה הציבורית המרכזית בישראל. אמנם הקדמת העבודות תאפשר להימנע מהשבתה נוספת בספטמבר, אך עד אז נוסעים רבים נאלצים להסתפק בפתרונות זמניים ולהתמודד עם חוסר הוודאות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חיים רוטר 24/08/2025 16:16
    הגב לתגובה זו
    פח אשפה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.