
שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
נתוני מסירות כלי הרכב במחצית הראשונה של 2025 עדיין מתעדכנים בדיעבד מדי יום, וימשיכו להתעדכן גם בשבועות הקרובים. מתוך הנתונים ניתן לגזור כבר עתה את נתוני שוק היוקרה, אותם כלי רכב שמחירם מעל חצי מיליון ש"ח. לצד מרצדס, ב.מ.וו, לנדרובר ופורשה, מצאנו גם את טויוטה ויונדאי.
ניתוח מסירות כלי הרכב אותו פרסמנו אתמול הביא לא מעט פניות בנושא רכבי יוקרה שמחירם מעל חצי מיליון שקלים. לאחר בחינת הנתונים ראינו כי שווה להקדיש לסגמנט זה את תשומת הלב הראויה.
כל אחד יכול לפלח את השוק כראות עיניו, ולהסתכל על הנתונים מכל נקודת מבט "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ", ובהקשר הרלוונטי לעניין כלי הרכב היקרים יותר זה יהיה "ויחנה יונדאי עם מרצדס, וטויוטה עם בנטלי יתדלק".
ברשימת כלי הרכב שמחירם מעל חצי מיליון שקלים נמצאים יחד 63 מכוניות של יונדאי יחד עם 1236 רכבי מרצדס, ו – 604 טויוטות בעיקר לנדקרוזר מדגמים שונים, לצד 11 בנטלי.
ברור לכל כי עבור יונדאי וטויוטה מדובר ברף העליון של הדגמים אותן הן מוכרות, ואילו עבור מרצדס, ב.מ.וו, פורשה ו-אודי, החצי מיליון ₪ הוא רף תחתון ממנו רק עולים.
- השביתה המקומית שהובילה לשינוי בכל כלכלת פולין ומה קרה היום לפני 37 שנה
- פרארי לומדת משיאומי. רכשה SU7 Ultra לצרכי לימוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך רכבי היוקרה נמצאים SUV מגודלים לצד רכבי ספורט אקזוטיים, וגם רכבי אולטרה פרימיום דוגמת רולס רויס ובנטלי.
עשרות יבואנים מקבילים
עוד נתון מעניין הוא שלצד היבואנים הרשמיים של כלי הרכב פועלים עשרות (ולא מדובר ב 20-30 אלא הרבה יותר) יבואנים מקבילים שמייבאים רכבי יוקרה ומספקים אותם ללקוחות.
כ - 4000 כלי רכב במחיר של חצי מיליון ש"ח ומעלה
בסה"כ נמסרו בחציון הראשון 3972 כלי רכב שמחירם מעל חצי מיליון שקלים. ההערה לגבי ההבדל בין נתוני משרד התחבורה לאלו של איגוד יבואני הרכב בוודאי שתקפה גם כאן, והמספרים הרשומים עוד יעלו עם המשך הקלדות הנתונים.
- מה הפיל את מוביליאיי?
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
יצרן | כמות |
מרצדס | 1236 |
ב.מ.וו | 746 |
טויוטה | 604 |
לנדרובר | 525 |
פורשה | 223 |
אודי | 213 |
מהרשימה ניתן לראות כי מרצדס מובילה באופן משמעותי על פני המתחרות מבית, ב.מ.וו, פורשה ואודי. אם אתם שואלים מה טויוטה עושה ברשימה אחת עם מותגי הפרימיום, ועם הכמויות המרשימות, התשובה היא לנדקרוזר חדש שמחיר כמה רמות גימור נמצא בין 500,000 ₪ ל 600,000 ₪.
עוד מענין לציין שני רכבי שטח מעניינים מאוד – האינאוס גרנדיר שמיובא רשמית על ידי UMI אבל שתי היחידות שנמסרו השנה הובאו על ידי יבואנים מקבילים, ואת דונגפנג M-Hero רכב השטח המרשים של היצרנית הסינית ממנו הגיעו לארץ לא פחות מ – 17 יחידות.
אגב, לחובבי הסטטיסטיקה מביניכם,
המחיר הממוצע לרכב מרשימת כלי הרכב שנמכרו ומחירם מעל חצי מיליון ₪ עומד על 875,890 ₪, קרוב מאוד למחירן של שתי מכוניות, האחת ב.מ.וו M4 והשניה פורשה טייקן.
המחיר החציוני של רשימת המכוניות הוא 669,900 ₪ והוא פוגש בדיוק ב.מ.וו IX XDrive50.
אקזוטיקה
מבין כלי הרכב האקזוטיים ניתן למנות יצרנים שבעבר יכולנו רק לחלום עליהם, (וגם עכשיו אנחנו יכולים להמשיך לחלום עליהן). למבורגיני מסרה 8 מכוניות, פרארי מסרה 7 מכוניות, לוטוס עם 5 מכוניות ומזראטי ומקלארן עם רכב יחיד כל אחת.
בנוסף יש את שוק האולטרה פרימיום בהן מככבות בנטלי עם 11 מכוניות, רולס-רויס עם 6 מכוניות ואסטון מרטין עם 3 מכוניות.
המכוניות היקרות ביותר שנמסרו במחצית הראשונה הן הרולס-רויס ספקטרה במחיר של 4.5 מיליון ₪, קולינן אחת וגוסט אחת במחיר של 4.0 מיליון ₪, שיש המטילים ספק אם זה המחיר שאכן שולם עבורן. אין ספק במחיר ששולם עבור כל אחת משתי הפרארי SF ספיידר שהמחיר הקטלוגי שלהן עומד על 3,885,000 ₪ לפני תוספות בסכומים של שש ספרות במצטבר. פרארי מסרה עוד פורוסנגווה יחידה במחיר של 3,530,000 ₪ ועוד פרארי 12 צ'ילינדרי במחיר של 3,280,000 ₪.
מותג היוקרה בנטלי מסר ארבע יחידות של קונטיננטל, שתיים GTC במחיר של 3,057,000 ₪ ליחידה, ושתיים GT במחיר של 2,787,000 ₪ ליחידה.
- 1.אנונימי 02/07/2025 08:15הגב לתגובה זואחד כמו נועה קירל. או בעלי השליטה במאנדי. או קבלן טייקון כמו עודד שריקי. יכולים לקנות גם 20 רוילס רויס

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק
מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.
הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.
המחקר של איתוראן
המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.
מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
- "מסתכלים עלינו כחברת ערך בלבד ואנחנו גם חברת צמיחה"
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק
מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.
הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.
המחקר של איתוראן
המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.
מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
- "מסתכלים עלינו כחברת ערך בלבד ואנחנו גם חברת צמיחה"
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.