פורשה מקאן. צילום יצרן
פורשה מקאן. צילום יצרן

שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה

נתוני מסירות כלי הרכב במחצית הראשונה של 2025 עדיין מתעדכנים בדיעבד מדי יום, וימשיכו להתעדכן גם בשבועות הקרובים. מתוך הנתונים ניתן לגזור כבר עתה את נתוני שוק היוקרה, אותם כלי רכב שמחירם מעל חצי מיליון ש"ח. לצד מרצדס, ב.מ.וו, לנדרובר ופורשה, מצאנו גם את טויוטה ויונדאי. 

יואב פולס | (1)

ניתוח מסירות כלי הרכב אותו פרסמנו אתמול הביא לא מעט פניות בנושא רכבי יוקרה שמחירם מעל חצי מיליון שקלים. לאחר בחינת הנתונים ראינו כי שווה להקדיש לסגמנט זה את תשומת הלב הראויה.

כל אחד יכול לפלח את השוק כראות עיניו, ולהסתכל על הנתונים מכל נקודת מבט "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ", ובהקשר הרלוונטי לעניין כלי הרכב היקרים יותר זה יהיה "ויחנה יונדאי עם מרצדס, וטויוטה עם בנטלי יתדלק".

ברשימת כלי הרכב שמחירם מעל חצי מיליון שקלים נמצאים יחד 63 מכוניות של יונדאי יחד עם 1236 רכבי מרצדס, ו – 604 טויוטות בעיקר לנדקרוזר מדגמים שונים, לצד 11 בנטלי.


טויוטה לנדקרוזר 250. איך אתה כאן לצד פרארי ורולס רויס? צילום יואב פולס

ברור לכל כי עבור יונדאי וטויוטה מדובר ברף העליון של הדגמים אותן הן מוכרות, ואילו עבור מרצדס, ב.מ.וו, פורשה ו-אודי, החצי מיליון ₪ הוא רף תחתון ממנו רק עולים.

בתוך רכבי היוקרה נמצאים SUV מגודלים לצד רכבי ספורט אקזוטיים, וגם רכבי אולטרה פרימיום דוגמת רולס רויס ובנטלי.

עשרות יבואנים מקבילים

עוד נתון מעניין הוא שלצד היבואנים הרשמיים של כלי הרכב פועלים עשרות (ולא מדובר ב 20-30 אלא הרבה יותר) יבואנים מקבילים שמייבאים רכבי יוקרה ומספקים אותם ללקוחות.

כ - 4000 כלי רכב במחיר של חצי מיליון ש"ח ומעלה

בסה"כ נמסרו בחציון הראשון 3972 כלי רכב שמחירם מעל חצי מיליון שקלים. ההערה לגבי ההבדל בין נתוני משרד התחבורה לאלו של איגוד יבואני הרכב בוודאי שתקפה גם כאן, והמספרים הרשומים עוד יעלו עם המשך הקלדות הנתונים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

יצרןכמות
מרצדס        1236
ב.מ.וו        746
טויוטה        604
לנדרובר        525
פורשה        223
אודי        213


מהרשימה ניתן לראות כי מרצדס מובילה באופן משמעותי על פני המתחרות מבית, ב.מ.וו, פורשה ואודי. אם אתם שואלים מה טויוטה עושה ברשימה אחת עם מותגי הפרימיום, ועם הכמויות המרשימות, התשובה היא לנדקרוזר חדש שמחיר כמה רמות גימור נמצא בין 500,000 ₪ ל 600,000 ₪.

עוד מענין לציין שני רכבי שטח מעניינים מאוד – האינאוס גרנדיר שמיובא רשמית על ידי UMI אבל שתי היחידות שנמסרו השנה הובאו על ידי יבואנים מקבילים, ואת דונגפנג M-Hero רכב השטח המרשים של היצרנית הסינית ממנו הגיעו לארץ לא פחות מ – 17 יחידות.


      דונגפנג M-Hero. צילום יואב פולס

אגב, לחובבי הסטטיסטיקה מביניכם,

המחיר הממוצע לרכב מרשימת כלי הרכב שנמכרו ומחירם מעל חצי מיליון ₪ עומד על 875,890 ₪, קרוב מאוד למחירן של שתי מכוניות, האחת ב.מ.וו M4 והשניה פורשה טייקן.

המחיר החציוני של רשימת המכוניות הוא 669,900 ₪ והוא פוגש בדיוק  ב.מ.וו IX XDrive50.

אקזוטיקה

מבין כלי הרכב האקזוטיים ניתן למנות יצרנים שבעבר יכולנו רק לחלום עליהם, (וגם עכשיו אנחנו יכולים להמשיך לחלום עליהן). למבורגיני מסרה 8 מכוניות, פרארי מסרה 7 מכוניות, לוטוס עם 5 מכוניות ומזראטי ומקלארן עם רכב יחיד כל אחת.


 
      פרארי SF90 ספיידר. צילום סמלת יבואנית פרארי לישראל

בנוסף יש את שוק האולטרה פרימיום בהן מככבות בנטלי עם 11 מכוניות, רולס-רויס עם 6 מכוניות ואסטון מרטין עם 3 מכוניות.

המכוניות היקרות ביותר שנמסרו במחצית הראשונה הן הרולס-רויס ספקטרה במחיר של 4.5 מיליון ₪, קולינן אחת וגוסט אחת במחיר של 4.0 מיליון ₪, שיש המטילים ספק אם זה המחיר שאכן שולם עבורן. אין ספק במחיר ששולם עבור כל אחת משתי הפרארי SF ספיידר שהמחיר הקטלוגי שלהן עומד על 3,885,000 ₪ לפני תוספות בסכומים של שש ספרות במצטבר. פרארי מסרה עוד פורוסנגווה יחידה במחיר של 3,530,000 ₪ ועוד פרארי 12 צ'ילינדרי במחיר של 3,280,000 ₪.

מותג היוקרה בנטלי מסר ארבע יחידות של קונטיננטל, שתיים GTC במחיר של 3,057,000 ₪  ליחידה, ושתיים GT במחיר של 2,787,000 ₪ ליחידה.


      בנטלי קונטיננטל. צילום יצרן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 02/07/2025 08:15
    הגב לתגובה זו
    אחד כמו נועה קירל. או בעלי השליטה במאנדי. או קבלן טייקון כמו עודד שריקי. יכולים לקנות גם 20 רוילס רויס
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

מטרו
צילום: Depositphotos

עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?

מתי תהיה מוכנה המטרו, ו-5 דברים שכדאי לדעת על המטרו

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

עבודות התשתית לפרויקט התחבורה הגדול והיקר ביותר בישראל החלו במתחם סבידור-ארלוזורוב בתל אביב. זהו צעד ראשון לקראת הקמת קו M1 של המטרו, שיחבר ערים מרכזיות בגוש דן ויהפוך לאחד מעורקי התחבורה הציבורית המרכזיים במדינה.

העבודות מתמקדות בשטח חניון אחוזות החוף שבמתחם סבידור. הן כוללות העתקת תשתיות חשמל, מים, תאורה, תקשורת וניקוז. עם תחילתן צפויים שינויים בהסדרי התנועה באזור, אך כל הפעילות מתקיימת בתוך שטח מגודר כדי למזער פגיעה בשגרת תושבי העיר והנוסעים בתחבורה הציבורית.

קו M1 התת-קרקעי, שיעבור במתחם, הוא אחד משלושת הקווים במערכת המטרו העתידית של גוש דן. במתחם ארלוזורוב-סבידור ייבנה מרכז תחבורתי משולב שיאחד קווי מטרו, קווי רכבת קלה (האדום והסגול), תחנת רכבת ישראל ומסוף אוטובוסים מרכזי. בנת"ע מציינים כי כל אמצעי התחבורה יתחברו באולם מרכזי אחד, כדי לאפשר מעבר נוח, מהיר ויעיל בין קווים.

פרויקט המטרו כולו כולל כ-150 קילומטרים של מסילות בשלושה קווים, 109 תחנות, וכשירותו צפויה להתחיל בשנות ה-40. בשלב ראשון, קו M1 לבדו ישרת כמיליון נוסעים ביום ויעבור ב-62 תחנות בערים רבות – כולל רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, ראשון לציון, רמלה, רחובות ועוד.

העבודות יוצאות לדרך למרות קשיים מנהליים שהעיקו על הפרויקט. רשות המטרו, שאחראית על התכנון, התפרקה בתקופת שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, ומנהלה עוזי יצחקי התפטר לאחר חודשים ספורים. כעת האחריות המלאה בידי נת"ע, שמובילה את הפרויקט. נת"ע פרסמה לאחרונה מכרז ראשון לשלב המיון המוקדם של חברות בינלאומיות שיתמודדו על ביצוע העבודות הענקיות. השלב הראשון מוערך ב-65 מיליארד שקל וכולל כריית 78 ק"מ של מנהרות כפולות והקמת 59 תחנות תת-קרקעיות.