
שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
נתוני מסירות כלי הרכב במחצית הראשונה של 2025 עדיין מתעדכנים בדיעבד מדי יום, וימשיכו להתעדכן גם בשבועות הקרובים. מתוך הנתונים ניתן לגזור כבר עתה את נתוני שוק היוקרה, אותם כלי רכב שמחירם מעל חצי מיליון ש"ח. לצד מרצדס, ב.מ.וו, לנדרובר ופורשה, מצאנו גם את טויוטה ויונדאי.
ניתוח מסירות כלי הרכב אותו פרסמנו אתמול הביא לא מעט פניות בנושא רכבי יוקרה שמחירם מעל חצי מיליון שקלים. לאחר בחינת הנתונים ראינו כי שווה להקדיש לסגמנט זה את תשומת הלב הראויה.
כל אחד יכול לפלח את השוק כראות עיניו, ולהסתכל על הנתונים מכל נקודת מבט "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ", ובהקשר הרלוונטי לעניין כלי הרכב היקרים יותר זה יהיה "ויחנה יונדאי עם מרצדס, וטויוטה עם בנטלי יתדלק".
ברשימת כלי הרכב שמחירם מעל חצי מיליון שקלים נמצאים יחד 63 מכוניות של יונדאי יחד עם 1236 רכבי מרצדס, ו – 604 טויוטות בעיקר לנדקרוזר מדגמים שונים, לצד 11 בנטלי.
ברור לכל כי עבור יונדאי וטויוטה מדובר ברף העליון של הדגמים אותן הן מוכרות, ואילו עבור מרצדס, ב.מ.וו, פורשה ו-אודי, החצי מיליון ₪ הוא רף תחתון ממנו רק עולים.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך רכבי היוקרה נמצאים SUV מגודלים לצד רכבי ספורט אקזוטיים, וגם רכבי אולטרה פרימיום דוגמת רולס רויס ובנטלי.
עשרות יבואנים מקבילים
עוד נתון מעניין הוא שלצד היבואנים הרשמיים של כלי הרכב פועלים עשרות (ולא מדובר ב 20-30 אלא הרבה יותר) יבואנים מקבילים שמייבאים רכבי יוקרה ומספקים אותם ללקוחות.
כ - 4000 כלי רכב במחיר של חצי מיליון ש"ח ומעלה
בסה"כ נמסרו בחציון הראשון 3972 כלי רכב שמחירם מעל חצי מיליון שקלים. ההערה לגבי ההבדל בין נתוני משרד התחבורה לאלו של איגוד יבואני הרכב בוודאי שתקפה גם כאן, והמספרים הרשומים עוד יעלו עם המשך הקלדות הנתונים.
- צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
| יצרן | כמות |
| מרצדס | 1236 |
| ב.מ.וו | 746 |
| טויוטה | 604 |
| לנדרובר | 525 |
| פורשה | 223 |
| אודי | 213 |
מהרשימה ניתן לראות כי מרצדס מובילה באופן משמעותי על פני המתחרות מבית, ב.מ.וו, פורשה ואודי. אם אתם שואלים מה טויוטה עושה ברשימה אחת עם מותגי הפרימיום, ועם הכמויות המרשימות, התשובה היא לנדקרוזר חדש שמחיר כמה רמות גימור נמצא בין 500,000 ₪ ל 600,000 ₪.
עוד מענין לציין שני רכבי שטח מעניינים מאוד – האינאוס גרנדיר שמיובא רשמית על ידי UMI אבל שתי היחידות שנמסרו השנה הובאו על ידי יבואנים מקבילים, ואת דונגפנג M-Hero רכב השטח המרשים של היצרנית הסינית ממנו הגיעו לארץ לא פחות מ – 17 יחידות.
אגב, לחובבי הסטטיסטיקה מביניכם,
המחיר הממוצע לרכב מרשימת כלי הרכב שנמכרו ומחירם מעל חצי מיליון ₪ עומד על 875,890 ₪, קרוב מאוד למחירן של שתי מכוניות, האחת ב.מ.וו M4 והשניה פורשה טייקן.
המחיר החציוני של רשימת המכוניות הוא 669,900 ₪ והוא פוגש בדיוק ב.מ.וו IX XDrive50.
אקזוטיקה
מבין כלי הרכב האקזוטיים ניתן למנות יצרנים שבעבר יכולנו רק לחלום עליהם, (וגם עכשיו אנחנו יכולים להמשיך לחלום עליהן). למבורגיני מסרה 8 מכוניות, פרארי מסרה 7 מכוניות, לוטוס עם 5 מכוניות ומזראטי ומקלארן עם רכב יחיד כל אחת.
בנוסף יש את שוק האולטרה פרימיום בהן מככבות בנטלי עם 11 מכוניות, רולס-רויס עם 6 מכוניות ואסטון מרטין עם 3 מכוניות.
המכוניות היקרות ביותר שנמסרו במחצית הראשונה הן הרולס-רויס ספקטרה במחיר של 4.5 מיליון ₪, קולינן אחת וגוסט אחת במחיר של 4.0 מיליון ₪, שיש המטילים ספק אם זה המחיר שאכן שולם עבורן. אין ספק במחיר ששולם עבור כל אחת משתי הפרארי SF ספיידר שהמחיר הקטלוגי שלהן עומד על 3,885,000 ₪ לפני תוספות בסכומים של שש ספרות במצטבר. פרארי מסרה עוד פורוסנגווה יחידה במחיר של 3,530,000 ₪ ועוד פרארי 12 צ'ילינדרי במחיר של 3,280,000 ₪.
מותג היוקרה בנטלי מסר ארבע יחידות של קונטיננטל, שתיים GTC במחיר של 3,057,000 ₪ ליחידה, ושתיים GT במחיר של 2,787,000 ₪ ליחידה.
- 1.אנונימי 02/07/2025 08:15הגב לתגובה זואחד כמו נועה קירל. או בעלי השליטה במאנדי. או קבלן טייקון כמו עודד שריקי. יכולים לקנות גם 20 רוילס רויס
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק
פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס
ציון מסכם 4.2 בסולם פולס
הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – B-SUV מימדים (מטר) אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653
/בסיס גלגלים 2.61 מספר מושבים חמישה הנעה
ותיבת הילוכים היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה) הספק ומומנט משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ נפח מיכל דלק 51 ליטר צריכת
דלק משולבת 18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים במבחן ה NCAP האוסטרלי מחיר 136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי
עיצוב חיצוני ופנימי
הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.
בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.
מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
