
שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
נתוני מסירות כלי הרכב במחצית הראשונה של 2025 עדיין מתעדכנים בדיעבד מדי יום, וימשיכו להתעדכן גם בשבועות הקרובים. מתוך הנתונים ניתן לגזור כבר עתה את נתוני שוק היוקרה, אותם כלי רכב שמחירם מעל חצי מיליון ש"ח. לצד מרצדס, ב.מ.וו, לנדרובר ופורשה, מצאנו גם את טויוטה ויונדאי.
ניתוח מסירות כלי הרכב אותו פרסמנו אתמול הביא לא מעט פניות בנושא רכבי יוקרה שמחירם מעל חצי מיליון שקלים. לאחר בחינת הנתונים ראינו כי שווה להקדיש לסגמנט זה את תשומת הלב הראויה.
כל אחד יכול לפלח את השוק כראות עיניו, ולהסתכל על הנתונים מכל נקודת מבט "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ", ובהקשר הרלוונטי לעניין כלי הרכב היקרים יותר זה יהיה "ויחנה יונדאי עם מרצדס, וטויוטה עם בנטלי יתדלק".
ברשימת כלי הרכב שמחירם מעל חצי מיליון שקלים נמצאים יחד 63 מכוניות של יונדאי יחד עם 1236 רכבי מרצדס, ו – 604 טויוטות בעיקר לנדקרוזר מדגמים שונים, לצד 11 בנטלי.
ברור לכל כי עבור יונדאי וטויוטה מדובר ברף העליון של הדגמים אותן הן מוכרות, ואילו עבור מרצדס, ב.מ.וו, פורשה ו-אודי, החצי מיליון ₪ הוא רף תחתון ממנו רק עולים.
- השביתה המקומית שהובילה לשינוי בכל כלכלת פולין ומה קרה היום לפני 37 שנה
- פרארי לומדת משיאומי. רכשה SU7 Ultra לצרכי לימוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך רכבי היוקרה נמצאים SUV מגודלים לצד רכבי ספורט אקזוטיים, וגם רכבי אולטרה פרימיום דוגמת רולס רויס ובנטלי.
עשרות יבואנים מקבילים
עוד נתון מעניין הוא שלצד היבואנים הרשמיים של כלי הרכב פועלים עשרות (ולא מדובר ב 20-30 אלא הרבה יותר) יבואנים מקבילים שמייבאים רכבי יוקרה ומספקים אותם ללקוחות.
כ - 4000 כלי רכב במחיר של חצי מיליון ש"ח ומעלה
בסה"כ נמסרו בחציון הראשון 3972 כלי רכב שמחירם מעל חצי מיליון שקלים. ההערה לגבי ההבדל בין נתוני משרד התחבורה לאלו של איגוד יבואני הרכב בוודאי שתקפה גם כאן, והמספרים הרשומים עוד יעלו עם המשך הקלדות הנתונים.
- צ'רי מסדרת לקרסו תוצאות טובות
- אלפא רומיאו ג'וניור - יותר מעוצבת, פחות ספורטיבית
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות
יצרן | כמות |
מרצדס | 1236 |
ב.מ.וו | 746 |
טויוטה | 604 |
לנדרובר | 525 |
פורשה | 223 |
אודי | 213 |
מהרשימה ניתן לראות כי מרצדס מובילה באופן משמעותי על פני המתחרות מבית, ב.מ.וו, פורשה ואודי. אם אתם שואלים מה טויוטה עושה ברשימה אחת עם מותגי הפרימיום, ועם הכמויות המרשימות, התשובה היא לנדקרוזר חדש שמחיר כמה רמות גימור נמצא בין 500,000 ₪ ל 600,000 ₪.
עוד מענין לציין שני רכבי שטח מעניינים מאוד – האינאוס גרנדיר שמיובא רשמית על ידי UMI אבל שתי היחידות שנמסרו השנה הובאו על ידי יבואנים מקבילים, ואת דונגפנג M-Hero רכב השטח המרשים של היצרנית הסינית ממנו הגיעו לארץ לא פחות מ – 17 יחידות.
אגב, לחובבי הסטטיסטיקה מביניכם,
המחיר הממוצע לרכב מרשימת כלי הרכב שנמכרו ומחירם מעל חצי מיליון ₪ עומד על 875,890 ₪, קרוב מאוד למחירן של שתי מכוניות, האחת ב.מ.וו M4 והשניה פורשה טייקן.
המחיר החציוני של רשימת המכוניות הוא 669,900 ₪ והוא פוגש בדיוק ב.מ.וו IX XDrive50.
אקזוטיקה
מבין כלי הרכב האקזוטיים ניתן למנות יצרנים שבעבר יכולנו רק לחלום עליהם, (וגם עכשיו אנחנו יכולים להמשיך לחלום עליהן). למבורגיני מסרה 8 מכוניות, פרארי מסרה 7 מכוניות, לוטוס עם 5 מכוניות ומזראטי ומקלארן עם רכב יחיד כל אחת.
בנוסף יש את שוק האולטרה פרימיום בהן מככבות בנטלי עם 11 מכוניות, רולס-רויס עם 6 מכוניות ואסטון מרטין עם 3 מכוניות.
המכוניות היקרות ביותר שנמסרו במחצית הראשונה הן הרולס-רויס ספקטרה במחיר של 4.5 מיליון ₪, קולינן אחת וגוסט אחת במחיר של 4.0 מיליון ₪, שיש המטילים ספק אם זה המחיר שאכן שולם עבורן. אין ספק במחיר ששולם עבור כל אחת משתי הפרארי SF ספיידר שהמחיר הקטלוגי שלהן עומד על 3,885,000 ₪ לפני תוספות בסכומים של שש ספרות במצטבר. פרארי מסרה עוד פורוסנגווה יחידה במחיר של 3,530,000 ₪ ועוד פרארי 12 צ'ילינדרי במחיר של 3,280,000 ₪.
מותג היוקרה בנטלי מסר ארבע יחידות של קונטיננטל, שתיים GTC במחיר של 3,057,000 ₪ ליחידה, ושתיים GT במחיר של 2,787,000 ₪ ליחידה.
- 1.אנונימי 02/07/2025 08:15הגב לתגובה זואחד כמו נועה קירל. או בעלי השליטה במאנדי. או קבלן טייקון כמו עודד שריקי. יכולים לקנות גם 20 רוילס רויס

צ'רי מסדרת לקרסו תוצאות טובות
מטרו שנרכשה לאחרונה מוכרת בקצב שנתי של 600 מיליון שקל ומאוזנת בשורה התחתונה
ההכנסות של קרסו מוטורס עלו ברבעון השני בכ-58% לכ-2.2 מיליארד שקל, והרווח הנקי ברבעון זינק בכ-89.2% לכ-114 מיליון שקל, אבל שחלק משמעותי מהרווח נובע מהפרשי שער ומימון. בנטרולם הרווח עלה, אבל לא באופן משמעותי. נראה שהרווח המייצג הרבעוני של הקבוצה הוא באזור 70-75 מיליון שקל ברבעון. מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-19% ומבטאת שווי של כ-3.8 מיליארד שקל. מכפיל רווח של כ-10-12 לחברה.
קרסו רכשה לאחרונה את מטרו, כשמהדוחות עולה שקצב המכירות של מטרו בשנה הוא כ-600 מיליון שקל. ברבעון השני השורה התחתונה של מטרו היתה מאוזנת. קרסו שרכשה את החברה לפי שווי של 310 מיליון שקל, צפויה להפוך אותה לרווחית כבר ברבעונים הבאים.
יבואני הרכב נסחרים מסורתית בתמחור נמוך, מחשש שהרגולטור יפגע ברווחים העצומים שלהם. זה לא קורה. קרסו הצליחה מאוד בסדרת מותגי צ'רי שהובילה את הקבוצה להגדלת נתח השוק בחודש יולי לשיא כל הזמנים של כ-16%.
ביולי הובילה צ'רי את טבלת המסירות עם קרוב ל-3,000 רכבים שנמסרו, והפכה למותג הנמכר ביותר בישראל עם נתח שוק של כ-11.9%. Xpeng G6 הוא הרכב החשמלי ורכב הפרימיום הנמכר ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2025
- קרסו רכב: עליה של 65.5% ברווח הנקי ל-108.5 מיליון שקל – מה המכפיל המייצג?
- קרסו מוטורס: ההכנסות זינקו פי 2 ל-1.8 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, אמר על רקע הדוחות: "אנחנו מסכמים מחצית ראשונה עם תוצאות שיא, המשקפות את תנופת הקבוצה ויישום האסטרטגיה תחת המותג 'פריסבי' כסל פתרונות רחב ומתקדם לשוק הרכב הישראלי. הרבעון השני היה חזק במיוחד במגזר הרכב עם המשך מגמת הגידול בנתח השוק שהגיע לשיא היסטורי של כ-16%. בהמשך לכך, בחודש יולי רשמה הקבוצה ציון דרך משמעותי עם הפיכת המותג צ'רי לנמכר ביותר בישראל עם קרוב ל-3,000 מסירות, זאת בין היתר הודות לטכנולוגיה פורצת הדרך של המותג בקטגוריית הפלג-אין. לצד זאת, נרשם גידול חד בין היתר במכירות ניסאן ו-Xpeng שהינו כיום מותג הפרימיום המוביל בארץ. מגזרי המימון, שירותים ואחרים, המשיכו גם הרבעון לרשום צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווחים. במגזר הליסינג המשיכה פריסבי ליסינג, השכרה ומכירות יד שניה לבסס את מעמדה כאחת משתי החברות הגדולות בתחומה.

צ'רי מסדרת לקרסו תוצאות טובות
מטרו שנרכשה לאחרונה מוכרת בקצב שנתי של 600 מיליון שקל ומאוזנת בשורה התחתונה
ההכנסות של קרסו מוטורס עלו ברבעון השני בכ-58% לכ-2.2 מיליארד שקל, והרווח הנקי ברבעון זינק בכ-89.2% לכ-114 מיליון שקל, אבל שחלק משמעותי מהרווח נובע מהפרשי שער ומימון. בנטרולם הרווח עלה, אבל לא באופן משמעותי. נראה שהרווח המייצג הרבעוני של הקבוצה הוא באזור 70-75 מיליון שקל ברבעון. מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-19% ומבטאת שווי של כ-3.8 מיליארד שקל. מכפיל רווח של כ-10-12 לחברה.
קרסו רכשה לאחרונה את מטרו, כשמהדוחות עולה שקצב המכירות של מטרו בשנה הוא כ-600 מיליון שקל. ברבעון השני השורה התחתונה של מטרו היתה מאוזנת. קרסו שרכשה את החברה לפי שווי של 310 מיליון שקל, צפויה להפוך אותה לרווחית כבר ברבעונים הבאים.
יבואני הרכב נסחרים מסורתית בתמחור נמוך, מחשש שהרגולטור יפגע ברווחים העצומים שלהם. זה לא קורה. קרסו הצליחה מאוד בסדרת מותגי צ'רי שהובילה את הקבוצה להגדלת נתח השוק בחודש יולי לשיא כל הזמנים של כ-16%.
ביולי הובילה צ'רי את טבלת המסירות עם קרוב ל-3,000 רכבים שנמסרו, והפכה למותג הנמכר ביותר בישראל עם נתח שוק של כ-11.9%. Xpeng G6 הוא הרכב החשמלי ורכב הפרימיום הנמכר ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2025
- קרסו רכב: עליה של 65.5% ברווח הנקי ל-108.5 מיליון שקל – מה המכפיל המייצג?
- קרסו מוטורס: ההכנסות זינקו פי 2 ל-1.8 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, אמר על רקע הדוחות: "אנחנו מסכמים מחצית ראשונה עם תוצאות שיא, המשקפות את תנופת הקבוצה ויישום האסטרטגיה תחת המותג 'פריסבי' כסל פתרונות רחב ומתקדם לשוק הרכב הישראלי. הרבעון השני היה חזק במיוחד במגזר הרכב עם המשך מגמת הגידול בנתח השוק שהגיע לשיא היסטורי של כ-16%. בהמשך לכך, בחודש יולי רשמה הקבוצה ציון דרך משמעותי עם הפיכת המותג צ'רי לנמכר ביותר בישראל עם קרוב ל-3,000 מסירות, זאת בין היתר הודות לטכנולוגיה פורצת הדרך של המותג בקטגוריית הפלג-אין. לצד זאת, נרשם גידול חד בין היתר במכירות ניסאן ו-Xpeng שהינו כיום מותג הפרימיום המוביל בארץ. מגזרי המימון, שירותים ואחרים, המשיכו גם הרבעון לרשום צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווחים. במגזר הליסינג המשיכה פריסבי ליסינג, השכרה ומכירות יד שניה לבסס את מעמדה כאחת משתי החברות הגדולות בתחומה.