קופרה טווסקאן - החשמלית של קופרה החל מ 243.0 אש"ח
צ'מפיון מוטורס יבואנית דגמי קופרה לישראל החלה בשיווק הקרוסאובר קופה של היצרן - הטווסקאן. המחיר החל מ 243.0 אש"ח.
צ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי קופרה לישראל החלה בשיווק הקופרה טווסקאן, הקרוסאובר קופה הספורטיבי של היצרן, בשלוש רמות גימור החל ממחיר של 243.0 אש"ח.
קופרה, החטיבה הצעירה והתוססת של קונצרן פולקסוואגן, שהיתה חטיבת הספורט של סיאט, מציגה באופן עקבי את הצמיחה הגבוהה ביותר בקונצרן, ולכן גם זכתה להיות מותג עצמאי בקונצרן, וככל הנראה גם המצליח ביותר שלו בשנים האחרונות.
קופרה התמחתה בשלדות משובחות, עיצובים צעירים ופניה לקהל צעיר ודינמי, ועתה היא נכנסת לעולם החשמלי עם הטווסקאן, קרוסאובר קופה ספורטיבי חשמלי.
אחת החוזקות של קופרה יחד עם כיול מתלים משובח היא בתחום העיצוב, והטווסקאן לא שונה עם עיצוב קופה ספורטיבי מרהיב ומאוד מזוהה עם המותג. מכסה ה'אין מנוע' מפוסל עם תפיחות בצדדים החיצוניים, יחידות תאורה ראשיות בצורת משולש, ובתוכן משולשי לד, גריל קדמי מעוצב בצורה שנפגוש אותה שוב בתא הנוסעים ועוד. צללית של מרכב קרוסאובר קופה ספורטיבי, וחתימת אור אחורית משולבת סמל קופרה במרכז, ומשולשי לד בצדדים החיצוניים.
פנים הרכב גם הוא מרהיב ומיוחד, וגם כשאתה חושב שראית כל מה שאפשר לעצב בתא נוסעים, באים מעצבי קופרה ומיצרים תא נוסעים ודשבורד מיוחדים ומרשימים.
מימדי הטווסקאן הם אורך כולל של 4.644 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.597 מטר ובסיס גלגלים של 2.771 מטר, דבר המצביע על תא נוסעים מרווח ושימושי.
- התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
- ריינג' רובר ספורט - לאצולה הממהרת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
בהיבט הטכני לטווסקאן שתי גירסאות הנעה (אחורית וכפולה) ושלוש רמות גימור ( ENDURANCE IMMERSIVE להנעה האחורית ו VZ לכפולה). הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בהספק של 285 כ"ס ו 55.6 קג"מ, והנעה כפולה עם 340 כ"ס ו 69.3 קג"מ. נתוני הביצועים טובים מאיד עם 0 ל-100 ב 6.8 שניות בדגמי ההנעה האחורית, ו – 5.5 שניות לדגם ההנעה הכפולה.
לטווסקאן סוללה בקיבולת 77Kwh המאפשרת טווח נסיעה של 569 / 558 ק"מ ENDURANCE / IMMERSIVE בהתאמה או 516 ק"מ ל VZ. נתונים אלו הם נתוני יצרן ולא נתוני WLTP ולכן נמתין למבחן לרכב בחיים האמיתיים. טעינת הטווסקאן מתבצעת או בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או מהירה DC בקצב של 170Kw.
בתחום האיבזור מציע הטווסקאן לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה בגודל 15'', בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית, keyless מלא, בקרת אקלים מפוצלת, הגה מחומם, דלת תא מטען חשמלית ועוד. רמת גימור IMMERSIVE מוסיפה מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות וחימום, ומערכת שמע משופרת. ה VZ מוסיפה גם מתלים אדפטיביים.
בתחום הבטיחות נהנית הטווסקאן מסט מערכות בטיחות מקיף הכולל בלימה אוטומטית הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכבים בשטח מת ומניעת סטייה אקטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap קיבלה הטווסקאן ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הקופרה טווסקאן משווקת במחיר של 243.0 אש"ח לרמת גימור ENDURANCE, 258.0 אש"ח לרמת גימור IMMERSIVE או 290.0 אש"ח לרמת גימור VZ.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
ג'אקו 5 חשמלי. צילום יואב פולסג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
הג'אקו 5 ינסה לעשות לסגמנט הג'יפונים הקטנים את מה שעשה אחיו הגדול הג'אקו 7 לסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים. יחד עם הג'אקו 8, וכשהוא מצויד בהנעה חשמלית, היברידית או בנזין הוא משלים קשת דגמים באולמות ג'אקו שיתאימו לכל צורך.
אהבנו - עיצוב, מרווח, נוחות
פחות אהבנו - מערכות בטיחות אקטיביות אגרסיביות מדי, לחימת הגה מורגשת
ציון מסכם 4.3 בסולם פולס
אחרי ההצלחה המרשימה והמפתיעה משהו של הג'אקו 7, נחת בארץ הג'אקו 5 (ובזמן הזה גם הג'אקו 8 שככל הנראה נהנה מלעלה מ 2000 הזמנות) שמנסה לשחזר את ההצלחה של אחיו הגדול במעט. הוא עושה זאת באמצעות שימוש באותם כלים – עיצוב, טכנולוגיה, תא נוסעים מפנק ומאובזר ומחיר שמנסה להיות יותר נגיש. אנחנו כאן עם גירסת החשמל ( יש גם היברידי ובנזין) מנסים לתהות על קנקנו המעוצב.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר B+ Suv |
| מימדים (מטר) | אורך 4.38 /רוחב 1.86 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.62 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | חשמלית, קדמית |
| הספק ומומנט | 211 כ"ס / 29.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 59.8Kwh. טעינה איטית AC עד 11Kw, טעינה מהירה DC עד 130Kw |
| טווח ותקן | 402 ק"מ |
| בטיחות | ציון אבזור בטיחות 7 |
| מחיר | 151.0 אש"ח לפרימיום / 160.0 אש"ח ללקשרי |
עיצוב חיצוני ופנימי
אם נתעלם לרגע מהחזית של הג'אקו 5, נדרש מבט שני ושלישי על מנת להבין אם לפנינו ג'אקו 5 או ג'אקו 7. החזית מעט שונה, והיא ככל הנראה החזית העדכנית של דגמי ג'אקו. היא אטומה, יחידות תאורה מלבניות משולבות לד בצידי המרכב וביניהם יחידה פלסטית לרוחב כל הרכב עם כיתוב JAECOO גדול במרכזה. הסתכלתי בתמונות של דגם הבנזין של הג'אקו 5 שמקבל את אותו גריל אנכי גדול, ואני מתבייש לומר שהגריל האנכי, הגדול והמוגזם בכל קנה מידה נראה יותר מרשים מאשר החזית האטומה. מאחור תמונת מראה לחזית, שוב יחידות תאורה מלבניות וכיתוב JAECOO גדול ובולט במרכז.
אם תראו תמונה צידית לאדם אקראי ברחוב, הדבר הראשון שהוא יאמר על הרכב זה שמדובר בלנדרובר, וביתר דיוק בריינג' רובר קטן. עד כדי כך ההשפעה של שיתוף הפעולה עם המותג הבריטי גדולה.
- יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב כמעט נטול מתגים. לנהג צג לוח מחוונים הגודל ''8.8, הגה דו קטום החלקו התחתון, עם מתגי שליטה על המדיה ובקרת השיוט, מסך מולטימדיה בגודל ''13.2 ( קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי) ממנו מפעילים את כל מערכות הרכב לרבות המיזוג.
