קופרה טווסקאן
צילום: יצרן

קופרה טווסקאן - החשמלית של קופרה החל מ 243.0 אש"ח

צ'מפיון מוטורס יבואנית דגמי קופרה לישראל החלה בשיווק הקרוסאובר קופה של היצרן - הטווסקאן. המחיר החל מ 243.0 אש"ח. 

יואב פולס |

צ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי קופרה לישראל החלה בשיווק הקופרה טווסקאן, הקרוסאובר קופה הספורטיבי של היצרן, בשלוש רמות גימור החל ממחיר של 243.0 אש"ח.

קופרה, החטיבה הצעירה והתוססת של קונצרן פולקסוואגן, שהיתה חטיבת הספורט של סיאט, מציגה באופן עקבי את הצמיחה הגבוהה ביותר בקונצרן, ולכן גם זכתה להיות מותג עצמאי בקונצרן, וככל הנראה גם המצליח ביותר שלו בשנים האחרונות.

קופרה התמחתה בשלדות משובחות, עיצובים צעירים ופניה לקהל צעיר ודינמי, ועתה היא נכנסת לעולם החשמלי עם הטווסקאן, קרוסאובר קופה ספורטיבי חשמלי.

אחת החוזקות של קופרה יחד עם כיול מתלים משובח היא בתחום העיצוב, והטווסקאן לא שונה עם עיצוב קופה ספורטיבי מרהיב ומאוד מזוהה עם המותג. מכסה ה'אין מנוע' מפוסל עם תפיחות בצדדים החיצוניים, יחידות תאורה ראשיות בצורת משולש, ובתוכן משולשי לד, גריל קדמי מעוצב בצורה שנפגוש אותה שוב בתא הנוסעים ועוד. צללית של מרכב קרוסאובר קופה ספורטיבי, וחתימת אור אחורית משולבת סמל קופרה במרכז, ומשולשי לד בצדדים החיצוניים.

פנים הרכב גם הוא מרהיב ומיוחד, וגם כשאתה חושב שראית כל מה שאפשר לעצב בתא נוסעים, באים מעצבי קופרה ומיצרים תא נוסעים ודשבורד מיוחדים ומרשימים.


מימדי הטווסקאן הם אורך כולל של 4.644 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.597 מטר ובסיס גלגלים של 2.771 מטר, דבר המצביע על תא נוסעים מרווח ושימושי. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בהיבט הטכני לטווסקאן שתי גירסאות הנעה (אחורית וכפולה) ושלוש רמות גימור ( ENDURANCE IMMERSIVE להנעה האחורית ו VZ לכפולה). הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בהספק של 285 כ"ס ו 55.6 קג"מ, והנעה כפולה עם 340 כ"ס ו 69.3 קג"מ. נתוני הביצועים טובים מאיד עם 0 ל-100 ב 6.8 שניות בדגמי ההנעה האחורית, ו – 5.5 שניות לדגם ההנעה הכפולה.

לטווסקאן סוללה בקיבולת 77Kwh המאפשרת טווח נסיעה של 569 / 558 ק"מ ENDURANCE / IMMERSIVE בהתאמה או 516 ק"מ ל VZ. נתונים אלו הם נתוני יצרן ולא נתוני WLTP ולכן נמתין למבחן לרכב בחיים האמיתיים. טעינת הטווסקאן מתבצעת או בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או מהירה DC בקצב של 170Kw.

בתחום  האיבזור מציע הטווסקאן לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה בגודל 15'', בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית, keyless מלא, בקרת אקלים מפוצלת, הגה מחומם, דלת תא מטען חשמלית ועוד. רמת גימור IMMERSIVE מוסיפה מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות וחימום, ומערכת שמע משופרת. ה VZ מוסיפה גם מתלים אדפטיביים.

בתחום הבטיחות נהנית הטווסקאן מסט מערכות בטיחות מקיף הכולל בלימה אוטומטית הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכבים בשטח מת ומניעת סטייה אקטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap קיבלה הטווסקאן ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

הקופרה טווסקאן משווקת במחיר של 243.0 אש"ח לרמת גימור ENDURANCE, 258.0 אש"ח לרמת גימור IMMERSIVE או 290.0 אש"ח לרמת גימור VZ.

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?