קופרה טווסקאן
צילום: יצרן

קופרה טווסקאן - החשמלית של קופרה החל מ 243.0 אש"ח

צ'מפיון מוטורס יבואנית דגמי קופרה לישראל החלה בשיווק הקרוסאובר קופה של היצרן - הטווסקאן. המחיר החל מ 243.0 אש"ח. 

יואב פולס |

צ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי קופרה לישראל החלה בשיווק הקופרה טווסקאן, הקרוסאובר קופה הספורטיבי של היצרן, בשלוש רמות גימור החל ממחיר של 243.0 אש"ח.

קופרה, החטיבה הצעירה והתוססת של קונצרן פולקסוואגן, שהיתה חטיבת הספורט של סיאט, מציגה באופן עקבי את הצמיחה הגבוהה ביותר בקונצרן, ולכן גם זכתה להיות מותג עצמאי בקונצרן, וככל הנראה גם המצליח ביותר שלו בשנים האחרונות.

קופרה התמחתה בשלדות משובחות, עיצובים צעירים ופניה לקהל צעיר ודינמי, ועתה היא נכנסת לעולם החשמלי עם הטווסקאן, קרוסאובר קופה ספורטיבי חשמלי.

אחת החוזקות של קופרה יחד עם כיול מתלים משובח היא בתחום העיצוב, והטווסקאן לא שונה עם עיצוב קופה ספורטיבי מרהיב ומאוד מזוהה עם המותג. מכסה ה'אין מנוע' מפוסל עם תפיחות בצדדים החיצוניים, יחידות תאורה ראשיות בצורת משולש, ובתוכן משולשי לד, גריל קדמי מעוצב בצורה שנפגוש אותה שוב בתא הנוסעים ועוד. צללית של מרכב קרוסאובר קופה ספורטיבי, וחתימת אור אחורית משולבת סמל קופרה במרכז, ומשולשי לד בצדדים החיצוניים.

פנים הרכב גם הוא מרהיב ומיוחד, וגם כשאתה חושב שראית כל מה שאפשר לעצב בתא נוסעים, באים מעצבי קופרה ומיצרים תא נוסעים ודשבורד מיוחדים ומרשימים.


מימדי הטווסקאן הם אורך כולל של 4.644 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.597 מטר ובסיס גלגלים של 2.771 מטר, דבר המצביע על תא נוסעים מרווח ושימושי. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בהיבט הטכני לטווסקאן שתי גירסאות הנעה (אחורית וכפולה) ושלוש רמות גימור ( ENDURANCE IMMERSIVE להנעה האחורית ו VZ לכפולה). הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בהספק של 285 כ"ס ו 55.6 קג"מ, והנעה כפולה עם 340 כ"ס ו 69.3 קג"מ. נתוני הביצועים טובים מאיד עם 0 ל-100 ב 6.8 שניות בדגמי ההנעה האחורית, ו – 5.5 שניות לדגם ההנעה הכפולה.

לטווסקאן סוללה בקיבולת 77Kwh המאפשרת טווח נסיעה של 569 / 558 ק"מ ENDURANCE / IMMERSIVE בהתאמה או 516 ק"מ ל VZ. נתונים אלו הם נתוני יצרן ולא נתוני WLTP ולכן נמתין למבחן לרכב בחיים האמיתיים. טעינת הטווסקאן מתבצעת או בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או מהירה DC בקצב של 170Kw.

בתחום  האיבזור מציע הטווסקאן לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה בגודל 15'', בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית, keyless מלא, בקרת אקלים מפוצלת, הגה מחומם, דלת תא מטען חשמלית ועוד. רמת גימור IMMERSIVE מוסיפה מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות וחימום, ומערכת שמע משופרת. ה VZ מוסיפה גם מתלים אדפטיביים.

בתחום הבטיחות נהנית הטווסקאן מסט מערכות בטיחות מקיף הכולל בלימה אוטומטית הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכבים בשטח מת ומניעת סטייה אקטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap קיבלה הטווסקאן ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

הקופרה טווסקאן משווקת במחיר של 243.0 אש"ח לרמת גימור ENDURANCE, 258.0 אש"ח לרמת גימור IMMERSIVE או 290.0 אש"ח לרמת גימור VZ.

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

מטרו
צילום: Depositphotos

עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?

מתי תהיה מוכנה המטרו, ו-5 דברים שכדאי לדעת על המטרו

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

עבודות התשתית לפרויקט התחבורה הגדול והיקר ביותר בישראל החלו במתחם סבידור-ארלוזורוב בתל אביב. זהו צעד ראשון לקראת הקמת קו M1 של המטרו, שיחבר ערים מרכזיות בגוש דן ויהפוך לאחד מעורקי התחבורה הציבורית המרכזיים במדינה.

העבודות מתמקדות בשטח חניון אחוזות החוף שבמתחם סבידור. הן כוללות העתקת תשתיות חשמל, מים, תאורה, תקשורת וניקוז. עם תחילתן צפויים שינויים בהסדרי התנועה באזור, אך כל הפעילות מתקיימת בתוך שטח מגודר כדי למזער פגיעה בשגרת תושבי העיר והנוסעים בתחבורה הציבורית.

קו M1 התת-קרקעי, שיעבור במתחם, הוא אחד משלושת הקווים במערכת המטרו העתידית של גוש דן. במתחם ארלוזורוב-סבידור ייבנה מרכז תחבורתי משולב שיאחד קווי מטרו, קווי רכבת קלה (האדום והסגול), תחנת רכבת ישראל ומסוף אוטובוסים מרכזי. בנת"ע מציינים כי כל אמצעי התחבורה יתחברו באולם מרכזי אחד, כדי לאפשר מעבר נוח, מהיר ויעיל בין קווים.

פרויקט המטרו כולו כולל כ-150 קילומטרים של מסילות בשלושה קווים, 109 תחנות, וכשירותו צפויה להתחיל בשנות ה-40. בשלב ראשון, קו M1 לבדו ישרת כמיליון נוסעים ביום ויעבור ב-62 תחנות בערים רבות – כולל רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, ראשון לציון, רמלה, רחובות ועוד.

העבודות יוצאות לדרך למרות קשיים מנהליים שהעיקו על הפרויקט. רשות המטרו, שאחראית על התכנון, התפרקה בתקופת שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, ומנהלה עוזי יצחקי התפטר לאחר חודשים ספורים. כעת האחריות המלאה בידי נת"ע, שמובילה את הפרויקט. נת"ע פרסמה לאחרונה מכרז ראשון לשלב המיון המוקדם של חברות בינלאומיות שיתמודדו על ביצוע העבודות הענקיות. השלב הראשון מוערך ב-65 מיליארד שקל וכולל כריית 78 ק"מ של מנהרות כפולות והקמת 59 תחנות תת-קרקעיות.