מתקדמת באירופה: מדיגוס חתמה על הסכם הפצה למערכת ה-SRS II באיטליה

החברה והמפיץ האיטלקי יקימו מספר מרכזי מצויינות למערכת ה- SRS II לטיפול במחלת ה-GERD. ההסכם מוערך בשוק בכמיליון שקל
רקפת סלע | (2)

חברת מדיגוס הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם להפצת מערכות SRS II של החברה באיטליה, עם יבואנית ומפיצה של ציוד רפואי מתקדם באותה מדינה. הסכם זה שהיקפו מוערך בשוק בסכום של מיליון שקל, מתווסף להסכמי ההפצה של החברה בספרד, יוון, קפריסין וסרי לנקה.

המפיצה תשמש מפיצה בלעדית של מערכות ה-SRS II באיטליה במשך תקופה ראשונית בת שנים עשר חודשים. במהלך תקופה ראשונית זו, בכוונת המפיצה לפעול להקמת מספר "מרכזי מצוינות" ברחבי איטליה, בהם יבוצעו פרוצדורות במטופלים ויקוימו סדנאות לאימון רופאים מקומיים בשימוש במערכת.

המפיצה התחייבה לפעול לקבלת אישורים מקומיים הנדרשים ליבוא ושיווק המערכת, לנקוט בפעולות שיווק על פי תוכנית שנתית אשר תתואם עם החברה, וכן לשמש כמוקד שירות למערכות באיטליה. ההסכם כולל הוראות בדבר הגנה על זכויות הקנין הרוחני של החברה, סודיות, שיפוי, הגבלת אחריות הצדדים, וכן הוראות נוספות כמקובל בהסכמים בדבר הפצת מכשירים רפואיים.

מערכת האנדוסקופיה SRS II מיועדת לביצוע טיפול זעיר-פולשני בGastroesophageal Reflux Disease - GERD, שהינה אחת המחלות הכרוניות הנפוצות ביותר בעולם. המערכת כוללת אנדוסקופ לשימוש חד-פעמי.

בנוסף, הודיעה החברה היום כי הוגשו בקשות פורמאליות על ידי שלושה מרכזים רפואיים בגרמניה, אשר בכוונתם לבצע פרוצדורות באמצעות מערכת ה- SRS II של החברה, להגדלת סכום השיפוי אשר המרכזים הרפואיים זכאים לקבלו בגין הפרוצדורות. הבקשות הנן מסוג NUB ("שיטות חדישות לאבחנה וטיפול") והן הוגשו לרשות הממשלתית בגרמניה הממונה על תשלומי בתי חולים, המכונה InEK. למיטב ידיעת החברה, על הרשות הנ"ל להשיב לבקשות עד סוף חודש ינואר 2013.

במידה ותתקבלנה הבקשות במלואן, אזי בנוסף לשיפוי בסך כ-4,500 אירו אשר למיטב ידיעת החברה מרכזים רפואיים בגרמניה זכאים לקבלו בגין הפרוצדורה בהתאם לקודי שיפוי קיימים, יהיו המרכזים הרפואיים זכאים לסכום שיפוי נוסף בסך של עד 3,300 אירו, ובכך השיפוי הכולל שיכול ויתקבל על ידי מרכז רפואי בגין הפרוצדורה יגיע עד כ-7,800 אירו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קדימה! להעלות ערך! חיכינו המון שנים.... (ל"ת)
    06/11/2012 18:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חנפש 06/11/2012 14:41
    הגב לתגובה זו
    2013 מסתמנת כשנה חזקה מאוד למדיגוס . כזו שתאיר את הדרך למי שלא רואה למרחק
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.