רמי לוי
צילום: ביזפורטל
דוחות

רמי לוי: צמיחה של 5% בהכנסות - 1.85 מיליארד שקל

רשת חנויות המזון סיימה את הרבעון הרביעי עם עלייה של כ-7% ברווח הנקי שעמד על כ-61 מיליון שקל; ה-EBITDA של החברה עלה ב-18% ועמד בסוף הרבעון על כ-177 מיליון שקל

רשת חנויות המזון רמי לוי רמי לוי -0.27%  מסיימת את הרבעון הרביעי עם צמיחה של 5% בהכנסות לצד רווח נקי של כ-61 מיליון שקל. ה-EBITDA של החברה עלה ב-18% ועמד בסוף הרבעון על כ-177 מיליון שקל.


ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של השנה עמדו על כ-1.85 מיליארד שקל, עליה של כ-5% בהשוואה לכ-1.76 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-3.2% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון, לצד גידול במכירות רשת גוד פארם לאור עלייה של כ-9.5% בפדיון חנויות זהות ופתיחת חנויות חדשות.


בשורה התחתונה, הרשת הציגה עלייה של כ-7% ברווח הנקי שעמד על כ-61 מיליון שקל, בהשוואה לכ-57 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. זאת הודות לשיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית של החברה.


ה-EBITDA של החברה עמד ברבעון הרביעי על כ-177 מיליון שקל (כ-9.6% מההכנסות), עליה של כ-16% לעומת כ-152 מיליון שקל (כ-8.7% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2023.


הרווח הגולמי, עלה בכ-11% ועמד על כ-450 מיליון שקל (24.4% מההכנסות), בהשוואה לכ-405 מיליון שקל (23.1% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2023. העליה בשיעור הרווח הגולמי נבע משיפור הרווחיות בחברות הבנות וכן התייעלות לוגיסטית ותפעולית.


הרווח התפעולי של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2024 עלה בכ-22% לכ-94 מיליון שקל, בהשוואה לכ-77 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה לכ-5.1%, בהשוואה לכ-4.4% ברבעון המקביל בשנת 2023.


רמי לוי, מנכ"ל משותף, רשת רמי לוי שיווק השקמה: "ברבעון האחרון אנחנו רואים מגמה שהלקוחות חוזרים לקנות בחנויות שלנו והמכירות בחנויות זהות בעליה למרות שעדיין המחיר הממוצע לפריט ירד וכמות הפריטים לסל ממוצע עלתה. אנו רואים מעריכים שמגמה זו תימשך גם בהמשך השנה. באונליין אנחנו רואים מגמה דומה – בתחילת השנה היתה ירידה בגלל מחסור בכוח אדם שנבע בגלל המצב הבטחוני. ברבעון הרביעי אנחנו רואים ששוב מכירות האונליין בעליה ואנחנו חוזרים לרמת המכירות שלפני המלחמה. שמחתי על ההחלטה לסגור את תיק החקירה בנוגע לתיאום מחירים נגד החברה שלנו נסגר מבלי שהיו כל ממצאים נגד החברה או מנהליה. אסטרטגיית החברה היתה ותהיה לשים את הלקוח במרכז ולהציע ללקוח את הסל הזול במדינה שלא על חשבון איכות ושירות, התחרות היא חלק מהאסטרטגיה של החברה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


יפית אטיאס, מנכ״לית משותפת, רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה: ״אנחנו מסכמים שנה מאתגרת עם עלייה בכל הפרמטרים, בשנה הקרובה נתמקד בלתת שירות ללקוחותינו לצד השמירה על הסל הזול במדינה. אנחנו מעוניינים לקצר את זמן ההמתנה בקופות, להתרחב באינטרנט, לאפשר לאנשים לקנות בזול עם חווית שירות גבוהה במיוחד ועם מוצרים איכותיים. נשים את הדגש השנה על המוצרים הטריים: בשר, דגים, ירקות ופירות. נחזק גם את מחלקת היבוא על מנת להיפתח לשווקים חדשים ולהביא ללקוחותינו מוצרים זולים ואיכותיים עם זמינות מקסימלית בכל החנויות״

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שלום 28/03/2025 17:19
    הגב לתגובה זו
    אני נאלץ להזמין בטלפון מוצרים מה עושים בנדון
  • את הכלב תשאיר בבית מה שאתה הולך לעבודה הוא לא נשאר לבד אז תפנים בבקשה (ל"ת)
    בני 28/03/2025 18:02
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אנונימי 28/03/2025 15:33
    הגב לתגובה זו
    צריך להפטר מהן ומהר לתשומת לבך
  • יוסף 28/03/2025 17:53
    הגב לתגובה זו
    יש חוק עזר מקומי עם נהלים מסודרים זה לא התפקיד של רמי לוי הוא חייב להתלונן במועצה המקומית מידית
  • כי אין היום גריטה מסודרת אז שמים את הגרוטאות האלו בחניות של רמי לוי וזהו זה (ל"ת)
    אנונימי 28/03/2025 16:23
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בדיקת החשבונית תמיד רצוי (ל"ת)
    יוסף 28/03/2025 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 28/03/2025 14:50
    הגב לתגובה זו
    תמיד גם בשופר סל תמיד יש טעויות צריך לבדוק חשבונית תמיד תמיד
  • 4.
    אנונימי 28/03/2025 14:37
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שאני קונה ב400 עד 500 שקל יש טעות ב30 עד 40 שקל למה זה לא הוגן זה עושק לטובת החנות
  • 3.
    דור 28/03/2025 14:00
    הגב לתגובה זו
    אדם שאכפת לו מהחברה צריך עוד אנשים כאלה בארץ
  • גם לן יש חסרונות (ל"ת)
    משה 28/03/2025 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דעה 27/03/2025 21:43
    הגב לתגובה זו
    לדעתי האישית הן הטובות ביותר מבין כל רשתות המזון הקמעונאיות בישראל.תראו ותקראו גם את ההמלצות בבינה מלאכותית ותבינו את האמת. אני מדבר כמובן על הניתוח הפנדומנטלי ולא על הטכני שבו אני לא מבין כלל.
  • 1.
    שיעלה את השכר לעובדים המסכנים שלובושה וחרפה (ל"ת)
    אנונימי 27/03/2025 16:30
    הגב לתגובה זו
  • אתה מעולם לא פתחת עסק או חברה עשה זאת ושלם לעובדים כרצונך... (ל"ת)
    אנונימי 28/03/2025 16:30
    הגב לתגובה זו
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.