פודקאסט
צילום: depositphotos

משבר הקורונה דחף יותר בעלי עסקים לפתוח פודקאסט עסקי

עשרות פודקאסטים עסקיים בעברית עלו לאוויר בחודשים האחרונים, בניסיון של בעלי עסקים להפוך את הגידול בשיעורי ההאזנה בישראל לערוץ שיווקי נוסף.

על פי סקר האינטרנט השנתי של חברת בזק לשנת 2019, אחד מכל שלושה ישראלים מאזין לפודקאסטים. רבים בענף השיווק טוענים שהנתון הזה מופרז, אך אין עוררין על כך שבשנתיים האחרונות גדל היקף ההאזנה לפודקאסטים בישראל באופן משמעותי.

גם בצד היצע הפודקאסטים המגמה ברורה – על פי אתר podcastim.org.il המרכז את כל הפודקאסטים שקיימים בעברית, מספר הפודקאסטים בישראל הכפיל את עצמו מתחילת שנת 2019, וכיום זמינים להאזנה כ-600 פודקאסטים בעברית.

הגידול במספר הפודקאסטים לא פסח גם על ז'אנר הפודקאסטים העסקיים, עם עשרות פודקאסטים חדשים שעלו לאוויר במגוון רחב של נושאים.

מי פותח פודקאסט עסקי ולמה?

נכון להיום, רוב הפודקאסטים העסקיים בישראל הם של עסקים קטנים – יועצים עסקיים ופיננסיים, קואצ'רים, יזמי נדל"ן, אדריכלים ואנשי דיגיטל, אך ישנו מספר הולך וגדל של פודקאסטים עסקיים של חברות גדולות.

המטרה של עסקים בהקמת פודקאסט היא בדרך כלל מיתוגית – לבסס את החברה או את בעל העסק כאוטוריטות בתחומם, ולמנף את הפלטפורמה האינטימית יחסית של פודקאסט ליצירת מערכת יחסים קרובה יותר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים.

מחקרים שנערכו בעולם מראים שקהל המאזינים לפודקאסטים מגיע משכבה סוציו-אקונומית גבוהה יחסית ובעל השכלה גבוהה מהממוצע, כך שמדובר בקהל יעד אטרקטיבי למגוון גדול של עסקים.

יתרון נוסף של הקמת פודקאסט בתקופה זו הוא התחרות הנמוכה יחסית בתחום, לעומת ערוצים אלטרנטיביים כגון פעילות ברשתות החברתיות, הקמת בלוג עסקי וכמובן - ערוצי השיווק המסורתיים.

בנוסף, הפקת פודקאסט תהיה בדרך כלל זולה יותר באופן משמעותי מפרסום ברדיו או בטלוויזיה, ופרקי הפודקאסט נשארים זמינים להאזנה עוד שנים רבות.

פודקאסטים עסקיים - מספר דוגמאות מעניינות

ריכזנו כאן מגוון די גדול של דוגמאות לפודקאסטים עסקיים מוצלחים, חדשים וגם ותיקים יותר, שיוכלו לשמש כהשראה לבעלי עסקים נוספים המעוניינים להיכנס לתחום ולהקים פודקאסט עסקי משלהם, או סתם להעשיר את הידע:

Food cast - פודקאסט של חברת שטראוס בהגשת העיתונאי ומבקר האוכל עמית אהרנסון, המארח מגוון מומחים לשיחות על תזונה ואורח חיים.

D.talks פודקאסט של מכללת בצלאל על עיצוב, חדשנות ומה שביניהם.

אין כמו בבית – פודקאסט של צבר רפואה (בהפקת 'קטעים הפקות מקור') הכולל ראיונות מרתקים על נושאי בריאות וטיפול ביתי.

בריאות כללית – הפודקאסט של קופת חולים כללית מארח רופאים, עובדים סוציאלים, פיזיותרפיסטים, דיאטנים, אחיות ורוקחים לשיחות על נושאי בריאות.

מדברים פסיכומטרי – פודקאסט של יואל גבע המיועד ללומדים לפסיכומטרי.

teencast פודקאסט בהגשת יניב ויצמן, מנכ"ל חברת teenk, בנושא שיווק, פרסום ומיתוג לבני נוער ולצעירים.

כסף והשקעות – פודקאסט מוצלח של היועץ הפיננסי עמית עשת.

Vetalk מדברים וטרינריה – פודקאסט לאוהבי חיות בהגשת הוטרינרים ד״ר ירון מזון וד״ר שירלי פורמנסקי.

Investcast פודקאסט בנושא השקעות בהפקת והגשת מנהלי קבוצת ההשקעות Propdo.

חיות בדיגיטל – היועצות העסקיות נתלי רוגל ושלי סבר חיים על שיווק דיגיטלי.

Blog your dream הבלוגרית יונית צוק בפודקאסט על בלוגים ושיווק באמצעות תוכן.

פיזיותרפיה ופציעות ספורט – פודקאסט בנושא פיזיותרפיה ופציעות ספורט, בהגשת הפיזיותרפיסט ליאור בן אלטא.

עסק זה לא דבר מסובך – פודקאסט ליזמים ובעלי עסקים, בהגשת לירון מור.

עשר דקות על שיווק – שיווק לסטרטאפים בהגשת שרון חלבני.

מדעי הקומרס - ד״ר לירז מרגלית ויעל גלזר מדברות על הפסיכולוגיה של מכירות בדיגיטל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רחלי קבסה
צילום: יח"צ

רחלי קבסה, סיפור הצלחה חוצה גבולות

רחלי קבסה היא אחת הדוגמאות לנשים חזקות שהחליטו באומץ רב להוכיח אחרת את המוסכמות המקובלות בכל הנוגע לנשים ועולם העסקים.

קבסה ילידת העיירה בית שאן בנתה את עצמה בעשר אצבעות וכנגד כל הסיכויים הפכה להיות אחת הכוהנות הגדולות של עולם הקוסמטיקה העולמי, בימים אלו היא מביאה לישראל מותג חדש נוסף מארה"ב. עבור רבים גיל 40 זו צומת דרכים שבה נוהגים להסתכל לאחור במטרה לנסות ולהכיל את מה שהשיגו בחיים, עבור רחלי קבסה גיל זה הוא רק מספר והיא אינה מבזבזת זמן במבט לאחור אלא ממשיכה להוביל ולנווט את דרכה במעלה עולם העסקים כאשר משמשת דוגמה לנשות עסקים בכל מקום אליו מגיעה. הפרוייקט הגדול העכשווי בו קבסה פעילה כולל בתוכו מהלך שיביא לישראל מותג קוסמטיקה אמריקני מוביל וחדשני בעולם האנטי אייג'ינג לנשים ולגברים. בימים הקרובים אמורה קבסה לחתום על פרטי החוזה האחרונים שיעניקו לה  הסכם זכיינות בלעדי לשיווק המותג בישראל ובאירופה, תוך כדי הקמה של נציגויות  בצרפת, גרמניה ואיטליה. אחד הדברים שמאפיינים את קבסה הוא כי למרות שהפכה להיות סיפור הצלחה בינלאומי, היא לרגע אחד לא שוכחת את המקורות שלה ומהיכן הגיעה. היום, מספר חודשים לפני החגים ראש השנה וסוכות, רחלי קבסה הכריזה כי בקרוב מאוד יפתח בבית שאן יריד אוכל שיהיה חסר תקדים מבחינת הגודל וכמות האנשים שיוכל להכיל בתוכו, כאשר מיטב השפים המובילים של ישראל יתארחו בו, על כך היא סיפרה: "עמלתי על פסטיבל האוכל הזה במשך חודשים תוך כדי כל שאר העיסוקים שלי, העובדה שזה ייערך בעיר הולדתי בית שאן העניקה לי דרייב מטורף ולכן יצרתי קשר עם כל מי שרציתי שיהיה מעורב בפרוייקט, העירייה המקומית של בית שאן, משרדי ממשלה, חברות מובילות בארץ וביחד גייסנו חסויות". התרומה של קבסה לאזור הצפון באה לידי ביטוי גם במסעותיה ברחבי העולם, רבים מראשי הקהילות היהודיות השונות ברחבי הגלובוס יודעים לספר כי בכל פגישה עימה היא שמה לעצמה מטרה, לגייס משאבים עבור פיתוח אזור הצפון בישראל כדי לשמר ולפתח את אתרי המורשת ההיסטוריים של העם היהודי. "כמו כולם גם אני מחכה לרגע שבו משבר הקורונה יהיה מאחורינו", סיפרה קבסה והוסיפה, "ברגע הראשון לאחר המשבר העולמי אני מתכוונת להביא לאזור צפון הארץ יזמים ואנשי עסקים מאירופה וארה"ב כדי שייבחנו מקרוב את הפוטנציאל התיירותי הקיים באזור זה". מבחינת קבסה הרצון להרים את אזור הצפון כולו לא מסתיים רק בתיירות, גם חוסר שוויון הזדמנויות לא נותן לה מנוחה ועל כך היא סיפרה: "אין שום סיבה כי בשנת 2020 הפערים בין צפון ישראל ל"מדינת תל אביב" יהיו כל כך גדולים ואני לא מדברת על המרחק הפיזי אלא על שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית. כדי לעזור לעשות ולהביא לשינוי אני פועלת לגיוס כספים ומשאבים לפיתוח הצפון, על הפרק בנייה של אזורי תעשייה חדישים כי גם לפה אפשר להביא את עולם ההייטק. שטח יש, אנשים מוכשרים עם ראש על הכתפיים שצמאים לעבודה טובה גם כן. אני יודעת שמדובר בתהליך ארוך ואני מסתכלת עליו כמו על ריצת מרתון, אבל לקו הסיום ביחד אני אגיע ביחד עם תושבי הצפון". על הריצה הזו ושאר מיזמים של רחלי קבסה אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב, לאור הצלחתה עד כה אין לנו ספק כי קו הסיום הזה שהציבה לעצמה הוא רק עוד נקודה בדרך לכיבוש יעדים נוספים.   לעמוד הפייסבוק   לעמוד האינסטגרם