רחלי קבסה, סיפור הצלחה חוצה גבולות
רחלי קבסה היא אחת הדוגמאות לנשים חזקות שהחליטו באומץ רב להוכיח אחרת את המוסכמות המקובלות בכל הנוגע לנשים ועולם העסקים.
קבסה ילידת העיירה בית שאן בנתה את עצמה בעשר אצבעות וכנגד כל הסיכויים הפכה להיות אחת הכוהנות הגדולות של עולם הקוסמטיקה העולמי, בימים אלו היא מביאה לישראל מותג חדש נוסף מארה"ב.
עבור רבים גיל 40 זו צומת דרכים שבה נוהגים להסתכל לאחור במטרה לנסות ולהכיל את מה שהשיגו בחיים, עבור רחלי קבסה גיל זה הוא רק מספר והיא אינה מבזבזת זמן במבט לאחור אלא ממשיכה להוביל ולנווט את דרכה במעלה עולם העסקים כאשר משמשת דוגמה לנשות עסקים בכל מקום אליו מגיעה.
הפרוייקט הגדול העכשווי בו קבסה פעילה כולל בתוכו מהלך שיביא לישראל מותג קוסמטיקה אמריקני מוביל וחדשני בעולם האנטי אייג'ינג לנשים ולגברים.
בימים הקרובים אמורה קבסה לחתום על פרטי החוזה האחרונים שיעניקו לה הסכם זכיינות בלעדי לשיווק המותג בישראל ובאירופה, תוך כדי הקמה של נציגויות בצרפת, גרמניה ואיטליה.
אחד הדברים שמאפיינים את קבסה הוא כי למרות שהפכה להיות סיפור הצלחה בינלאומי, היא לרגע אחד לא שוכחת את המקורות שלה ומהיכן הגיעה.
היום, מספר חודשים לפני החגים ראש השנה וסוכות, רחלי קבסה הכריזה כי בקרוב מאוד יפתח בבית שאן יריד אוכל שיהיה חסר תקדים מבחינת הגודל וכמות האנשים שיוכל להכיל בתוכו, כאשר מיטב השפים המובילים של ישראל יתארחו בו, על כך היא סיפרה:
"עמלתי על פסטיבל האוכל הזה במשך חודשים תוך כדי כל שאר העיסוקים שלי, העובדה שזה ייערך בעיר הולדתי בית שאן העניקה לי דרייב מטורף ולכן יצרתי קשר עם כל מי שרציתי שיהיה מעורב בפרוייקט, העירייה המקומית של בית שאן, משרדי ממשלה, חברות מובילות בארץ וביחד גייסנו חסויות".
התרומה של קבסה לאזור הצפון באה לידי ביטוי גם במסעותיה ברחבי העולם, רבים מראשי הקהילות היהודיות השונות ברחבי הגלובוס יודעים לספר כי בכל פגישה עימה היא שמה לעצמה מטרה, לגייס משאבים עבור פיתוח אזור הצפון בישראל כדי לשמר ולפתח את אתרי המורשת ההיסטוריים של העם היהודי.
"כמו כולם גם אני מחכה לרגע שבו משבר הקורונה יהיה מאחורינו", סיפרה קבסה והוסיפה, "ברגע הראשון לאחר המשבר העולמי אני מתכוונת להביא לאזור צפון הארץ יזמים ואנשי עסקים מאירופה וארה"ב כדי שייבחנו מקרוב את הפוטנציאל התיירותי הקיים באזור זה".
מבחינת קבסה הרצון להרים את אזור הצפון כולו לא מסתיים רק בתיירות, גם חוסר שוויון הזדמנויות לא נותן לה מנוחה ועל כך היא סיפרה: "אין שום סיבה כי בשנת 2020 הפערים בין צפון ישראל ל"מדינת תל אביב" יהיו כל כך גדולים ואני לא מדברת על המרחק הפיזי אלא על שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית.
כדי לעזור לעשות ולהביא לשינוי אני פועלת לגיוס כספים ומשאבים לפיתוח הצפון, על הפרק בנייה של אזורי תעשייה חדישים כי גם לפה אפשר להביא את עולם ההייטק. שטח יש, אנשים מוכשרים עם ראש על הכתפיים שצמאים לעבודה טובה גם כן.
אני יודעת שמדובר בתהליך ארוך ואני מסתכלת עליו כמו על ריצת מרתון, אבל לקו הסיום ביחד אני אגיע ביחד עם תושבי הצפון".
על הריצה הזו ושאר מיזמים של רחלי קבסה אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב, לאור הצלחתה עד כה אין לנו ספק כי קו הסיום הזה שהציבה לעצמה הוא רק עוד נקודה בדרך לכיבוש יעדים נוספים.
- 3.זאת דוגמא לכל הנשים בארץ ובעולם 12/08/2020 06:36הגב לתגובה זוזאת דוגמא לכל הנשים בארץ ובעולם
- 2.א 30/07/2020 11:16הגב לתגובה זואזור הצפון צריך קודם כל אטרקטיבי למגורים לצעירים איכותיים.. כל השאר יגיע יחד עם זה. במיוחד בתקופת הקורונה אפשר לראות שתיירות היא לא מנוע צמיחה מרכזי
- 1.יעקב בר 16/07/2020 14:56הגב לתגובה זואיזו גאווה שאחת משלנו מצליחה ברמה בינלאומית ולא שוכחת מאיפה היא באה. שאפו ענק
שולפים תוכניות מגירה: בעלי עסקים, כך תמכרו יותר למרות הקורונה
הבורסה קורסת, אלפי אנשים בבידוד, אתרי חדשות זועקים בקול רם על בהלת הקורונה ומדפי החנויות מתרוקנים משימורים. סוף העולם טרם הגיע ונראה שבעלי עסקים מעורערים מעט, אבל מתברר שלהיות יצירתי דווקא עכשיו, זה בונוס.
אם לפני חודש חשבנו שסגירת מפעלי הייצור לרגל ראש השנה הסיני בסין דפקה את תחום האופנה, כיום אנחנו חושבים אחרת. נראה שבעלי עסקים די חוששים מאפקט הדומינו, בעיקר עסקים מתחום התיירות, הפקות אירועים, חברות פרסום, דיגיטל וכו'. זה הזמן לשלוף תוכניות מגירה במקום לשבת על הגדר ולבכות, ואם אין תוכנית שכזאת צריך פשוט ליצור אותה. לפניכם רעיונות יצירתיים להגדלת המכירות, כן, למרות הנגיף הלא מוכר שמתחיל כבר לעצבן.
אלפי אנשים בבידוד, לא תמכרו להם משהו?
הוויכוח על מספר האנשים הנמצאים בבידוד מוכר. משרד הבריאות טוען שרק 20 אלף אנשים בבידוד, אבל העם חושב אחרת. מתברר שאלפי אנשים יושבים בבידוד בבית, חלקם מעבירים את היום עם סדרות בנטפליקס, וחלקם גולשים באתרי חדשות ורשתות חברתיות. זה הזמן לצאת מאזור הנוחות ולמכור להם משהו! רגע, מה נמכור להם? אז מתברר שבעזרת קצת מחשבה יצירתית, אפשר למכור להם הרבה. אני לא מדברת על מוצרים, כי למרות זאת, להתחיל לבנות חנות אונליין זה לא מתאים לכולם.
אז מה כן?
למכור להם את עצמכם כאוטוריטה
חלק מרכזי משיווק הוא ליצור דמות של אוטוריטה. הנה, מה אני עושה עכשיו? מוכרת לכם את עצמי כאוטוריטה, אחת שמבינה דבר או שניים בכתיבת תוכן לאתרים ושיווק מנצח. אהה... ומי שלא מכיר אותי, אני מתמחה בכתיבה של תוכן שיווקי לקידום ואתרי אינטרנט. אז קדימה, כתבו כתבה לבלוג, קייס סטאדי, פוסט מהמם בפייסבוק והתחילו ליצור סרטונים. כן, בנייד. אין צורך בציוד מקצועי. כל מידע בעל ערך מוסף יכול להפוך אתכם לאוטוריטה בתחומכם!
אולי איזה פודקאסט טוב?
שמיעת פודקאסט בבידוד יכולה להפיג את השעמום. רק נציין שבתקופה האחרונה עוד ועוד אנשים נשבו בקסמי הפודקאסטים ומאזינים להם תוך כדי נסיעה, באימוני כושר או סתם במשרד. רגע, מה זה פודקאסט? הוא דומה מאוד לתוכנית רדיו המשודרת באינטרנט, וניתן להאזין לו בקלות מכל מקום. יוצר הפודקאסט הוא אדם בעל מומחיות מסוימת מכל תחום שהוא, המעביר את הידע שלו הלאה. לדוגמה, יועץ דיגיטל משדר פודקאסט על בחירת אפיקי פרסום, יועץ עסקי המתמחה בגיוס הון מעביר טיפים ליזמים ואפילו מעצבת פנים המדברת על עיצוב תעשייתי.
קורסים/ייעוץ אונליין
עוסקים בייעוץ? זה הזמן לשלוף את תכנית המגירה ולהתחיל להעביר קורסים אונליין. בעידן החדש אף אחד לא אוהב לצאת מהבית, אלא לשבת רגל על רגל עם פופקורן וללמוד תחומים שונים אונליין. אז אם אתם מתמחים במשהו ספציפי, הקליטו קורס והציעו אותו למכירה. אם תחפשו ברשת תמצאו פורטלים המרכזים ומקדמים מגוון קורסים אונליין בתשלום, כך שתוכלו להצטרף לקהילה ולייצר הכנסה נוספת.
איפה לפרסם? ואו, לא חסר...
נכון, לא חסר איפה לפרסם, אבל חשוב לפרסם במקום שקהל היעד שלכם נמצא בו. הפרמטר הזה חשוב במיוחד אם תרצו להשקיע תקציבי פרסום, אפילו נמוכים.
ראשית, אפיינו את הלקוח הפוטנציאלי שלכם. מהו הגיל שלו, איפה הוא מתגורר, מצב סוציואקונומי, מין, תחביבים וכו'. לדוגמה, אני כתבת תוכן, הקהל שלי הוא אנשים שנמצאים בתהליך בניית אתר, חברות פרסום, חברות שמנהלות בלוג, מנהלות שיווק וכו'. לאחר אפיון הקהל, בדקו איפה הוא נמצא והתמקדו שם.
אלה האופציות המרכזיות:
- פייסבוק ואינסטגרם – פרסום ממומן, קבוצות ממוקדות, ניהול קמפיין לידים ועוד.
- קידום באאוטבריין/טאבולה –זה נהדר לקדם תוכן באפיק זה בזמנים אלה, כיוון שאנשים רבים גולשים באתרי חדשות כדי להתעדכן במצב הקורונה ויכולים להיחשף לתוכן שלכם.
- קידום ממומן בגוגל – קידום ממומן יאפשר לכם לקבל חשיפה מידית לשירות, לקורס שיצרתם וכו'.
- לינקדאין – מעולה ליצירת קשרים עסקיים וחשיפה מטורפת מקהל איכותי.
- פרסום ביוטיוב – קידום סרטונים או באנרים. דווקא בזמן זה אנשים יותר ויותר נכנסים ליוטיוב.
- זהו! מקווה שעזרתי.
