קידום אורגני
צילום: depositphoto

מה יותר כלכלי לעסק, קידום אורגני או קידום ממומן?

לאתר אינטרנט יפה ומרשים ככל שיהיה, אין באמת קיום בלי נוכחות בגוגל. גוגל כידוע הוא מנוע החיפוש הפופולארי בעולם ומי שלא שם, לא באמת קיים. נוכחות בתוצאות החיפוש של גוגל יכולה להיות בשתי דרכים

האחת היא באמצעות קידום אורגני מה שאומר שאנחנו מעוניינים לגרום למנוע החיפוש גוגל להבין שאנחנו האתר הנכון עבור כמה שיותר ביטויי מפתח רלוונטיים לעסק במטרה להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות. והשנייה, באמצעות קידום ממומן (פרסום בגוגל) מה שאומר שאנחנו משלמים לגוגל כסף בתמורה לקניית שטח פרסום בראש תוצאות החיפוש בפורמט של PPC (pay per click) כלומר תשלום לכל הקלקה. אז מה יותר כלכלי לעסק, קידום אורגני או קידום ממומן? הנה כמה נקודות שיעשו לכם סדר ושכדאי לבחון לפני שמקבלים החלטה:

 

ראייה ארוכת טווח מול ראייה קצרת טווח

נניח שאתם רוצים לקדם באופן מהיר שירות או מוצר מסוים, אתם רוצים שהוא יהיה נוכח ברשת ובעקר בתוצאות החיפוש של גוגל, ואתם צריכים את זה באופן חד פעמי (כגון כנס) או כמה שיותר מהר (עונתיות למשל) במקרה כזה, יהיה עדיף קידום ממומן מהסיבה הפשוטה, שאפשר להעלות לאוויר קמפיין בתוך מספר שעות, לעומת זאת ההשפעה של קידום אורגני והגעה לתוצאות היא ארוכה ואורכת בין מספר חודשים ועד כשנה...

במידה ונקודת המבט שלנו על העסק היא בראייה אסטרטגית, ארוכת טווח וכמנגנון משמעותי להזרמת לקוחות לעסק יש להסתכל בפרספקטיבה אחרת. קידום אורגני מיועד לריצות ארוכות ולטווח הרחוק, והפעולות שיבוצעו הן פעולות שישפיעו על קידום האתר לעד. ולכן, בראייה ארוכת טווח, קידום אורגני הוא הרבה יותר כלכלי מאשר קידום ממומן. הוא לא מביא את המזומנים במהירות אבל הוא יביא הרבה יותר מהם, לאורך זמן.

 

עליית ערך הנכס

בשאלה של קידום אורגני או קידום ממומן, יש להכניס פרמטר נוסף. הפרמטר הוא היום שאחרי, או במילים אחרות, מה תוכלו לעשות עם האתר אחרי שתחליטו מכל סיבה שהיא לשנות את השירותים שאתם מספקים או לעזוב את התחום. אם ביצעתם רק קידום ממומן, ערך האתר לא יעלה. הרי ההשקעה היא מעכשיו לעכשיו ואין (כמעט) שום צבירת ערך מקידום ממומן לטווח הרחוק.

לעומת זאת, קידום אורגני יכול לעשות רק טוב לאתר שלכם, במידה וביצעתם את פעולות הקידום באופן מקצועי, נניח באמצעות חברות קידום אתרים אתם תגרמו להשבחת הנכס בדיוק כמו נכס נדל"ן, וככל שהאתר יהיה יותר איכותי כך יהיו כניסות רבות יותר באופן קבוע והוא ידורג במקום גבוה בתוצאות החיפוש. במקרה של נכס כזה תוכלו למכור אותו או להשכיר בדמי שכירות חודשיים ללא כל בעיה, מדובר לפעמים בלא מעט כסף.

 

אתר אינטרנט הוא אמצעי פרסום יציב ובטוח

מי שעקב אחרי הרשתות החברתיות בשנים האחרונות ופרסם בהן, הבין את הכוח שלהן אל מול המפרסם הקטן. ניקח לצורך הדוגמה את פייסבוק - בתחילת דרכה החשיפה האורגנית הייתה גבוהה מאוד, ומי שפרסם באופן ממומן גם הוא נהנה מתפוצה רחבה מאוד. מותגים השקיעו הון בהקמה ותחזוקה של "נכס" בדמות עמוד עסקי בפייסבוק (שהוא לא באמת בבעלותם).

אבל ויש פה אבל גדול, עם הזמן התפוצה האורגנית של עמודים עסקיים ירדה, גם של פרסום פוסטים אורגניים וגם של פרסום ממומן - נדרש היה לשלם הרבה יותר בשביל להגיע לאותה החשיפה כמו בעבר. פייסבוק כמו פלטפורמות פרסום אחרות לא חייבת דין וחשבון לאף אחד, אנחנו רואים הרבה פעמים שהמניעים לשינוי אלגוריתם החשיפה הוא כלכלי, והשקעה של המותגים במשך שנים ירדה לטמיון.

השקעה באתר אינטרנט וקידום אורגני שלו בצורה נכונה הם אמצעי מצוין ליצירת תנועת לקוחות חדשים לאתר. מי שעושה קידום אורגני מקצועי ומי שמבין את ההיגיון מאחורי הקידום האורגני, מקבל יציבות ארוכת טווח בעסק שלו.

 

התועלת מקידום אורגני לעומת ממומן

יתרון כלכלי נוסף לקידום אורגני על פני קידום ממומן טמונה בשיטה. בקידום ממומן אנחנו משלמים לגוגל עבור כל קליק על המודעה שלנו תוך הגבלה חודשית או יומית. אני רואה הרבה מקרים שהתקציב היומי או החודשי מסתיים ומאותו הרגע הנוכחות של העסק נעלמה מהאינטרנט כלא הייתה.

הנה דוגמה מספרית – נניח שהתקציב החודשי שלנו הוא 1,000 לקידום בגוגל, כלומר כ-33.3 ₪ ליום. לצורך הדוגמה אנחנו נמצאים בתחום עם תחרות בינונית-נמוכה ועבור כל קליק אנחנו משלמים בממוצע רק 5 ₪, לאחר כ 6-7 קליקים בממוצע ליום הקמפיין שלנו יפסיק להופיע לאותו היום ורק למחרת יחזור לפעילות. כן גם אם זה אומר שמהשעה 11:00 בבוקר אנחנו לא מופיעים בגוגל. בקידום אורגני לא משנה כמה קליקים יהיו על האתר שלכם בתוצאות החיפוש, תמשיכו להופיע ולקבל פניות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מאמר מעולה! (ל"ת)
    אהוד 19/03/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
החנות בקניון ארנה בהרצליה
צילום: יחצ

שעוני וינטג', האופנה לעולם נשארת

אחת התופעות המעניינות ביותר בעולם האופנה, תכשיטים וריהוט היא המשיכה לפריטי וינטג' שונים, לכן בכל העולם אפשר למצוא בכל שנה עשרות ירידים, תערוכות, מפגשי אספנים, מכירות פומביות של מוצרי יד שנייה עתיקים כאלה ואחרים,כאשר אחד החפצים הפופולריים והנחשקים ביותר אלו הם שעוני הוינטג'.בישראל קיים מזה שלוש שנים בית מכירות פומביות  באינטרנט לשעונים כאלה watch collect  ומעכשיו הם מקבלים בית פיזי של ממש. בימים אלו נפתח בקניון "ארנה" בהרצליה, בצמוד למרינה המרהיבה, בית המכירות לשעונים שלא נס ליחם. בית המכירות ישמש מוקד עליה לרגל לכל חובבי ואספני השעונים, שם יוכלו לקנות ולמכור שעוני וינטג' בני עשרות שנים ויותר, לבצע החלפות וקונסיגנציה, לקבל ייעוץ והערכות שווי, ובנוסף למסור שעונים לתיקון וליטוש.כל זה בנוסף למכירות הפומביות כמובן שימשיכו כרגיל ובתנופת יתר. מי שהגה את הרעיון ועומד מאחורי המיזם המלהיב הוא שם מוכר מעולם המשפטים ושידורי הספורט, עו״ד קמי ברץ. על תחביבו המיוחד הוא סיפר: "לאורך שנים וגם בעקבות טיולי בעולם כשדר התוודעתי לעולם יחיד ומיוחד, עולם של אספנות ונקשרתי במיוחד לשעוני הוינטג' השונים. התחלתי לאסוף ולשמור שעונים מכל מיני סוגים ובמקביל טיפחתי קשר ישיר עם לא מעט אספנים וסוחרים, בעיקר מישראל. הרגשתי שיש צורך ודרישה מצד רבים אשר מתעניינים בתחום לפתוח מקום שיהווה מרכז מפגש לכל מי שאוהבים את התחביב, שם תחת קורת גג אחת יוכלו לקנות, למכור, להחליף, לתקן, לחדש ולהתייעץ". מקמי למדנו שאחד הדברים המאפינים שעוני וינטג' שונים ובתוכם שעוני אספנות הוא שלא רק שהם אינם מאבדים מערכם לאורך השנים, אלא זה עולה ומרקיע שחקים, כך שמעבר לתחביב ואהבה מדובר גם בהשקעה כלכלית כדאית, כזו שאין בה סיכונים. מי נחשבים לשעוני וינטג'? כל השעונים שיוצרו לפני 40 שנה ויותר, רובם בעלי מנגנון מכני של מתיחה או אוטומטית ורבים מהם גם נעשו בעבודת יד. כל שעון ישן שעבר חידוש של הלוח או צבע נחשבים פחות, אלו שנשמרו אותנטיים לחלוטין הם בעלי הערך הגבוה ביותר, בעיקר אם מצורפת ניירת וקוספה מקורית שמעידים על כך. "אם הייתי יכול להחזיר את הגלגל לאחור לא הייתי מוכר חלק מהשעונים שהיו ברשותי לאורך השנים", סיפר קמי ברץ והוסיף, "מעולם לא הצטערתי על שעון שרכשתי ולאסוף שעונים בעלי ערך נוסטלגי זה דבר שממלא אותי באושר". על שעוני וינטג' עם קשר ישיר לישראל הוא מספר בעיניים בורקות מהתרגשות: "ישנם שעונים שהוענקו לטייסי חיל האוויר מסוג אומגה סימאסטר 120 וללוחמי שייטת 13 מסוג אטרנה קונטיקי) לפני שנים, אלו נחשבים אספניים במיוחד ומבוקשים לא רק בארץ אלא גם בעולם כולו,הערך שלהם הוא של אלפי דולרים וקשה מאוד להשיגם". יחד עם זה אין נוסחה קבועה לערך ומחיר של שעון משום שאלו נקבעים על פי היצע וביקוש של אהבה וצורך נפשי, דבר אשר הופך את עולם האספנות לכל כך מרתק. עשה לכם חשק לראות וללמוד מקרוב?  בבית המכירות watch collect לשעוני יוקרה ואספנות בקניון "ארנה" בהרצליה מחכים לכם בזרועות פתוחות.   לתיאום פגישה ופרטים נוספים ניתן להתקשר: 054-6699222