קידום אורגני
צילום: depositphoto

מה יותר כלכלי לעסק, קידום אורגני או קידום ממומן?

לאתר אינטרנט יפה ומרשים ככל שיהיה, אין באמת קיום בלי נוכחות בגוגל. גוגל כידוע הוא מנוע החיפוש הפופולארי בעולם ומי שלא שם, לא באמת קיים. נוכחות בתוצאות החיפוש של גוגל יכולה להיות בשתי דרכים

האחת היא באמצעות קידום אורגני מה שאומר שאנחנו מעוניינים לגרום למנוע החיפוש גוגל להבין שאנחנו האתר הנכון עבור כמה שיותר ביטויי מפתח רלוונטיים לעסק במטרה להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות. והשנייה, באמצעות קידום ממומן (פרסום בגוגל) מה שאומר שאנחנו משלמים לגוגל כסף בתמורה לקניית שטח פרסום בראש תוצאות החיפוש בפורמט של PPC (pay per click) כלומר תשלום לכל הקלקה. אז מה יותר כלכלי לעסק, קידום אורגני או קידום ממומן? הנה כמה נקודות שיעשו לכם סדר ושכדאי לבחון לפני שמקבלים החלטה:

 

ראייה ארוכת טווח מול ראייה קצרת טווח

נניח שאתם רוצים לקדם באופן מהיר שירות או מוצר מסוים, אתם רוצים שהוא יהיה נוכח ברשת ובעקר בתוצאות החיפוש של גוגל, ואתם צריכים את זה באופן חד פעמי (כגון כנס) או כמה שיותר מהר (עונתיות למשל) במקרה כזה, יהיה עדיף קידום ממומן מהסיבה הפשוטה, שאפשר להעלות לאוויר קמפיין בתוך מספר שעות, לעומת זאת ההשפעה של קידום אורגני והגעה לתוצאות היא ארוכה ואורכת בין מספר חודשים ועד כשנה...

במידה ונקודת המבט שלנו על העסק היא בראייה אסטרטגית, ארוכת טווח וכמנגנון משמעותי להזרמת לקוחות לעסק יש להסתכל בפרספקטיבה אחרת. קידום אורגני מיועד לריצות ארוכות ולטווח הרחוק, והפעולות שיבוצעו הן פעולות שישפיעו על קידום האתר לעד. ולכן, בראייה ארוכת טווח, קידום אורגני הוא הרבה יותר כלכלי מאשר קידום ממומן. הוא לא מביא את המזומנים במהירות אבל הוא יביא הרבה יותר מהם, לאורך זמן.

 

עליית ערך הנכס

בשאלה של קידום אורגני או קידום ממומן, יש להכניס פרמטר נוסף. הפרמטר הוא היום שאחרי, או במילים אחרות, מה תוכלו לעשות עם האתר אחרי שתחליטו מכל סיבה שהיא לשנות את השירותים שאתם מספקים או לעזוב את התחום. אם ביצעתם רק קידום ממומן, ערך האתר לא יעלה. הרי ההשקעה היא מעכשיו לעכשיו ואין (כמעט) שום צבירת ערך מקידום ממומן לטווח הרחוק.

לעומת זאת, קידום אורגני יכול לעשות רק טוב לאתר שלכם, במידה וביצעתם את פעולות הקידום באופן מקצועי, נניח באמצעות חברות קידום אתרים אתם תגרמו להשבחת הנכס בדיוק כמו נכס נדל"ן, וככל שהאתר יהיה יותר איכותי כך יהיו כניסות רבות יותר באופן קבוע והוא ידורג במקום גבוה בתוצאות החיפוש. במקרה של נכס כזה תוכלו למכור אותו או להשכיר בדמי שכירות חודשיים ללא כל בעיה, מדובר לפעמים בלא מעט כסף.

 

אתר אינטרנט הוא אמצעי פרסום יציב ובטוח

מי שעקב אחרי הרשתות החברתיות בשנים האחרונות ופרסם בהן, הבין את הכוח שלהן אל מול המפרסם הקטן. ניקח לצורך הדוגמה את פייסבוק - בתחילת דרכה החשיפה האורגנית הייתה גבוהה מאוד, ומי שפרסם באופן ממומן גם הוא נהנה מתפוצה רחבה מאוד. מותגים השקיעו הון בהקמה ותחזוקה של "נכס" בדמות עמוד עסקי בפייסבוק (שהוא לא באמת בבעלותם).

אבל ויש פה אבל גדול, עם הזמן התפוצה האורגנית של עמודים עסקיים ירדה, גם של פרסום פוסטים אורגניים וגם של פרסום ממומן - נדרש היה לשלם הרבה יותר בשביל להגיע לאותה החשיפה כמו בעבר. פייסבוק כמו פלטפורמות פרסום אחרות לא חייבת דין וחשבון לאף אחד, אנחנו רואים הרבה פעמים שהמניעים לשינוי אלגוריתם החשיפה הוא כלכלי, והשקעה של המותגים במשך שנים ירדה לטמיון.

השקעה באתר אינטרנט וקידום אורגני שלו בצורה נכונה הם אמצעי מצוין ליצירת תנועת לקוחות חדשים לאתר. מי שעושה קידום אורגני מקצועי ומי שמבין את ההיגיון מאחורי הקידום האורגני, מקבל יציבות ארוכת טווח בעסק שלו.

 

התועלת מקידום אורגני לעומת ממומן

יתרון כלכלי נוסף לקידום אורגני על פני קידום ממומן טמונה בשיטה. בקידום ממומן אנחנו משלמים לגוגל עבור כל קליק על המודעה שלנו תוך הגבלה חודשית או יומית. אני רואה הרבה מקרים שהתקציב היומי או החודשי מסתיים ומאותו הרגע הנוכחות של העסק נעלמה מהאינטרנט כלא הייתה.

הנה דוגמה מספרית – נניח שהתקציב החודשי שלנו הוא 1,000 לקידום בגוגל, כלומר כ-33.3 ₪ ליום. לצורך הדוגמה אנחנו נמצאים בתחום עם תחרות בינונית-נמוכה ועבור כל קליק אנחנו משלמים בממוצע רק 5 ₪, לאחר כ 6-7 קליקים בממוצע ליום הקמפיין שלנו יפסיק להופיע לאותו היום ורק למחרת יחזור לפעילות. כן גם אם זה אומר שמהשעה 11:00 בבוקר אנחנו לא מופיעים בגוגל. בקידום אורגני לא משנה כמה קליקים יהיו על האתר שלכם בתוצאות החיפוש, תמשיכו להופיע ולקבל פניות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מאמר מעולה! (ל"ת)
    אהוד 19/03/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
קייטרינג
צילום: DEPOSIT PHOTOS

כל מה שצריך לדעת על הזמנת קייטרינג

כשאנחנו מחליטים לערוך אירוע, פרטי או עסקי, אחד הגורמים החשובים ביותר מבחינתנו להצלחתו זה שירות הקייטרינג שנשכור. עד כמה הוא איכותי, מגוון, עד כמה הוא מכיל אלמנטים רלוונטיים עבורנו שיכולים לעזור לנו לספק לאורחים שלנו תפריט איכותי ומגוון.

הזמנת שירות קייטרינג לאירוע, קטן או גדול, פרטי או עסקי, הוא הכרחי שכן במובנים רבים זה הגורם המשמעותי ביותר שיכול להשפיע על איכותו, מאחר ולא פעם האורחים שלנו מחליטים האם האירוע ראוי או לא, על פי גורם זה, על פי טיב האוכל, טיב השירות, מגוון המנות בתפריט ועוד. בשנים האחרונות, אין ספק שאנחנו יכולים לראות יותר ויותר חברות קייטרינג שמספקות לנו אפשרויות שונות ומגוונות להזמנה, מתוכן אנחנו יכולים להחליט עם איזו חברה משתלם לנו לעבוד. על כן, התחרות בשוק היא קשה, כלקוחות יש לנו הרבה יותר אפשרויות, זה אומר שגם אנחנו יכולים להקפיד יותר על פרמטרים שונים בתהליך הבחירה. אנחנו נציג כעת מספר פרמטרים שיכולים להשפיע על תהליך הבחירה שלנו, נקודות שיכולות להשפיע בשאלה, איזה שירות קייטרינג כשר למהדרין משתלם לנו להזמין על פי האופציות השונות שעומדות לרשותנו.

1. אופי תפריט הקייטרינג והמגוון שלו

אין ספק שהפרמטר החשוב ביותר, הוא סוג התפריט שהחברה מציעה לנו ועד כמה הוא מגוון, בין אם זה מבחינת כמות המנות והסוג שלהן. מבחינת סוג התפריט אנחנו יכולים לחלק את זה בין מספר היבטים, למשל, האם מדובר על תפריט קייטרינג בשרי, חלבי, טבעוני, האם מדובר בתפריט שמבוסס על מנות ממטבח ספציפי, נניח, איטלקי, בשרי, יפאני, סיני או תפריט כללי, כמו כן, מבחינת סוג התפריט אנחנו צריכים להבדיל בין תפריט רגיל לבין תפריט גורמה. מה שכמובן מלבד גם על האיכות של המנות. מבחינת המגוון, הרי שתפריט קלאסי לאירועים בנוי על מנות פתיחה, מנות ראשונות, סלטים, מנות עיקריות, תוספות לצד המנות העיקריות וכן קינוחים. השאלה היא, כמה אופציות יש בכל חלק, האם יש 2-3 מנות ראשונות או 6-7, והאם יש 4 סלטים ו 6 סלטים על כל שולחן. אנחנו גם צריכים להתייחס לשאלה, האם יש דברים מעבר, למשל, לחמים, פירות, ממתקים, דברים שאפשר לקחת בין לבין או למשל, כשנמצאים ברחבת הריקודים וכדומה.

2.אוכל מוכן או קייטרינג בהפקה מלאה?

כשאנחנו מדברים על סוג השירות, הכוונה גם לאופי העבודה עם החברה בעת בניית התפריט, וכן אופי העבודה בזמן האירוע עצמו. לגבי אופי העבודה עם החברה בזמן בניית התפריט, הכוונה היא, כיצד זה מתבצע, מול מי זה מתבצע, כמה זמן מראש עורכים ערב טעימות, כיצד הוא מתבצע. לגבי אופי העבודה עם החברה בזמן האירוע, הכוונה היא כמובן לנקודה האם מדובר במזנון או הגשה לשולחנות,כמה מלצרים  המקום מספק וכיצד נערך התמחור שלהם.ברמת העיקרון, השאלה העיקרית כאן היא, כמה מלצרים יהיו על כל שולחן והאם זה יספק מבחינת השירות שהאורחים יקבלו במהלך האירוע.

3.מתי צריך להזמין את האירוע ומה חשוב לבדוק

הפרמטר מתי צריך להזמין את החברה, מלמד לא מעט על איכות החברה והביקוש שלה. מן הסתם, חברה איכותית וטובה, אנחנו נצטרך שבועות מראש, לעומת זאת, חברות פחות איכותיות, ייתכן שנוכל להזמין גם בהפרש של מספר ימים מהאירוע. זה כמובן גם תלוי בסוג האירוע ועד כמה החברה צריכה ויכולה להיערך לו מראש. בכל הקשור לשאלות על פי מה נזמין, אז יש פה נקודות כמו המלצות וחוות דעת, אמינות, שירות איכותי, וכמובן הפרמטרים שהצגנו קודם לכן וכן אלה שנציג בהמשך.

4. קייטרינג כשר או קייטרינג כשר למהדרין?

ברמת העיקרון, כמעט כל חברות הקייטרינג בישראל מציעות מטבח כשר, שכן במידה ויציעו מטבח לא כשר, הן עלולות להפסיד לקוחות. השאלה היא באיזה סוג כשרות מדובר. ישנם שני סוגי כשרות עיקריים, קייטרינג כשר רגיל וקייטרינג כשר למהדרין, שנחשב הרבה יותר מדוקדק, קפדני, ובמקרים מסוימים הוא גם עלול לייקר את העלויות. חשוב לומר, קייטרינג כשר רגיל, הוא איכותי לא פחות מאשר קייטרינג כשר למהדרין.  עם זאת, זה תלוי בקהל היעד ובמה שהוא מצפה לקבל באירוע.

5.קייטרינג מחירים - מה העלות של מנת קייטרינג?

מן הסתם, זה יהיה הפרמטר שישפיע על כל תהליך הבחירה שלנו. אנחנו נבחן את התקציב שעומד לרשותנו ועל פיו נחליט איזה סוג קייטרינג נרצה להזמין. אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהעלות נקבעת על פי מנת, זה יכול להשתנות מ-150-200 שקל למנה ועד 400-500 שקל למנה כולל מעמ לפי חישוב במחשבון מעמ) ואף יותר. זה תלוי כמובן באיכות הקייטרינג ובתמחור שלו. העלויות הן על פי כמות המנות, כאשר לעיתים יש דרישה להזמנה של מינימום או תשלום מינימאלי, כשיש מקרים שהעלות נקבעת על פי מנה אך צריך גם לשלם עבור כמות מלצרים מסוימת. חשוב לציין בכל אירוע אנחנו נבחן את סוג הקייטרינג שנרצה להזמין לאירוע, האם נרצה להזמין שירותי קייטירג בלי מלצרים, נניח לאירועים קטנים שנערכים בבית או בעסק, או האם נרצה להזמין שירות קייטרינג רגיל עם מלצרי, על כל המשתמע מכך.