צילומי הריון
צילום: דבורי סטודיו לצילום

צילומי הריון ומשפחה – מה קורה בסטודיו?

בכל הנוגע לצילומי הריון, אנו עדים כיום לשתי מגמות שונות, האחת, צילומים עצמיים, או בסלפי, או כשהבעל אוחז במצלמה ומצלם את האישה ההריונית, והמגמה השניה היא פניה לאנשי מקצוע ליצירת "בוק". המשותף לשתי התופעות הוא הרצון לתעד את התקופה המיוחדת והקצרה הזו 

דבורי שוורצמן, צלמת הריון מנוסה, משתפת אותנו  בכמה תובנות ומסקנות משנות עבודתה כצלמת המתמחה בצילומי הריון.

"רוב הנשים, יעדיפו להצטלם כשהבטן חשופה," היא אומרת, "זה מובן, לאור העובדה שהבטן היא מרכז העניינים, והרוב מעוניינות לתעד את הגוף המשתנה. אבל לא לכולן זה מתאים," היא מוסיפה. מסתבר שיש מקרים שבו הבעל לוחץ על חשיפת הבטן אבל האישה משדרת שהיא מתביישת, ומעדיפה להתכסות. "במקרה כזה," אומרת דבורי, "אני תמיד הולכת עם האישה. זה ברור. הדבר החשוב ביותר לזכור במהלך צילומי הריון, הוא לדאוג שהמצולמת תחוש בנוח, אחרת המתח ניכר גם בתמונות".

ומה עושים כשגם ילדים מעורבים בצילום? "זה כבר קצת יותר מורכב," מודה דבורי, "מצד אחד, הם מוסיפים הרבה לתמונה וזה רק טבעי שהם יקחו חלק בצילומים שהם משפחתיים מטבעם, אבל גם פה, חשוב שכולם ירגישו בנוח. הצילומים הטובים ביותר עם ילדים הם כאלה שבו הם לוקחים חלק פעיל, כמו נשיקה על הבטן, או חיבוק, הכי חשוב שלא יהיו סטטיים, ללא תנועה."

היא מספרת שבניגוד למקובל לחשוב, לא כל המצולמות הן כאלה הנמצאות בהריון הראשון שלהן, "זה נכון שההריון הראשון הוא המרגש ביותר, ותשומת הלב לגוף המשתנה היא הגדולה ביותר, ויש רצון לתעד כל רגע, אבל לסטודיו מגיעות לא מעט כאלה שנמצאות בהריון השני ואפילו השלישי שלהן, והן מגיעות עם הילדים הקטנים וככה נוצרות תמונות מאוד מעניינות ומורכבות. גם עבור הילדים שעומדים להיות אחים גדולים, זו תקופה לא רגילה ואפילו מבלבלת, ולפני הצילומים צריך להרגיע אותם וליצור אווירה שהיא מעין משחק."

ומה האתגר הכי גדול בצילומים? "בגלל שמדובר בצילומי סטודיו מקצועיים, עם תאורה ותפאורה מאחור, לפעמים המצולמת נעשית קצת קפואה," אומרת דבורי, "האתגר הגדול הוא לגרום לה להיות טבעית ולהשתחרר ואני עושה את זה באמצעות מוזיקה וקצת הומור, ובסך הכל שתינו רוצות את אותו הדבר, שיהיו תמונות עד כמה שיותר מקצועיות ומרגשות מהתקופה המיוחדת הזו."

דבורי עצמה נמצאת כרגע בחודשי הריונה האחרונים ומספרת שברגע שהמצולמת נכנסת לסטודיו ורואה שהצלמת נמצאת גם היא באותו המצב המתח נשבר מיידית "האמת שגם אני הלכתי הפעם לצלמת הריון שתצלם אותי עם הבעל והילדים, ואני חייבת לומר שזו היתה חוויה מוזרה להיות בצד השני של המצלמה, אבל זה לימד אותי הרבה ויש דברים שאני מתכוונת ליישם בסשנים הבאים, בעיקר עד כמה חשוב להיות אותנטיים מול המצלמה ושזה אולי נחמד לביים סצנות, אבל הכי חשובה האמת והתנועות הטבעיות, וכמובן החיוך."

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פארמה פלוס
צילום: יחצ

משרד הכלכלה בדק איפה משתלם לרכוש מוצרי פארם וטואלטיקה – והנה התוצאות

מפחיתים את יוקר המחייה: סקירה שביצעה המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה בדקו איפה כדאי לרכוש מוצרי טואליטיקה

משרד הכלכלה בנה סל מוצרים, בסוף שנת 2018, המשקף קניית מוצרי פארם, טיפוח וטואליטיקה ממוצעת של הצרכן הישראלי, למשל דאודורנטים, טמפונים, שטיפת פה, משחת שיניים, צבע שיער, שמפו וכו', מהמותגים הידועים (לדוגמה ספיד סטיק, ג'ילט, קוטקס, קולגייט, דאב וכו'). בבדיקה של הסל בין הרשתות השונות, נמצאו פערים משמעותיים בין הרשת הזולה ביותר והרשת היקרה ביותר. בסקירה נבדקו גם רשתות המזון (ינות ביתן, רמי לוי, שופרסל דיל) וגם רשתות הפארם – סופר פארם, ניו פארם (כיום BE) ועוד. אגב, באותה סקירה, נבדקה גם ההשפעתו של צו סימון מחירים, על ידי השוואה של המחירים במוצרים שסומנו בצו זה, בתקופה שלפני הסימון ואחרי הסימון, ונראה כי הצו אכן אפקטיבי משום שבמוצרים אלה נצפתה ירידה של כמעט 11%. בנוסף, בוצע סקר דעת קהל שהראה שכמעט 60% מהצרכנים מכירים את צו הסימון. הסקר בוצע על כ-500 איש. בסיכום הסקירה מסר שר הכלכלה אלי כהן הודעה לציבור בה הוא מפציר ברוכשים לבצע השוואת מחירים בעזרת אפליקציות כדי לקבל החלטות יותר חכמות בנוגע לאילו מוצרים כדאי לקנות ואיפה. הערת ביניים לפני הצגת תוצאות הסקר: שוק מוצרי הפארם, עברו תמורות רבות לאחרונה, המשמעותיות שבהם היא רכישת ניו פארם על ידי שופרסל ומיתוגה מחדש, כניסתן של שחקניות חדשות, כניסת רשת סופר פארם לתחום האונליין ובנוסף לכך עלייתם של מספר לא קטן של אתרי פארם / בתי מרקחת אינטרנטים, המופעלים לרב על ידי בתי מרקחת פרטיים ומציעים מגוון מוצרים רחב מאוד, לרב במחירים שוברי שוק בהשוואה למחירים שהצרכן הישראלי משלם ברשתות הגדולות. אתרים אלה מאפשרים משלוח עם שליח עד הבית, שלרב ניתן בחינם בהתנייה של רכישה מעל סכום מסויים, וחלקם מאפשרים גם משלוח של תרופות, או לחילופין, ביצוע הזמנה באתר ואיסוף המוצרים בבית המרקחת. אתר פארמה פלוס הוא דוגמא מצויינת לאחד האתרים האלה, שמחזיקים את רב המותגים המובילים בשוק תוספי המזון והטיפוח, כמו ד"ר פישר, אלטמן, סולגאר, וולדה ועוד.  אנו ממליצים למשרד הכלכלה, בבדיקה הבאה שיבצע, לכלול גם אתרי הפארם, שלדעתנו נותנים מענה מצויין למי שמעוניין להוזיל לעצמו את יוקר המחייה. אתרים אלה ברובם מופעלים על ידי בעלי עסקים קטנים שמהווים מרכיב חשוב במנוע הצמיחה של המשק בישראל וראוי לייצג גם אותם בסקירות מסוג זה. תוצאות הסקירה – (צילום מסך מתוך אתר משרד הכלכלה והתעשייה) מספר הערות לגבי הנתונים:
  1. המחירים נכונים לתאריך ה4 ביולי 2018 ובאחריות הרשתות עצמן שסיפקו את הנתונים למאגר המחירים, חלק מהנתונים מתבססים על ידי סיור של המועצה לצרכנות.
  2. במידה והיו הפרשים בין סניפים של אותה רשת, בוצע ממוצע בין הסניפים.
  3. מדובר במחירים בסניפים הפיזים בלבד. ככל שבאותה עת הוצעו מחירים שונים או מבצעים מיוחדים באתרים של הרשתות, הן לא נכללו בטבלה זו. כך גם לגבי אילת שם נמכרים מוצרים ללא מע"מ.
  4. חלק מהרשתות מציעות חברות במועדון לקוחות ואף מנפיקות כרטיס אשראי ייעודי, המקנה הנחות נוספות, שלא נלקחו בחשבון בסקירה. בנוסף, מעת לעת עולים מפורסמים מבצעים בערוצי המדיה השונים המציגים קופונים חד פעמיים אשר עשויים להוזיל את המחיר של הסל.
  5. את הנתונים המלאים, הכוללים את רשימת המוצרים המלאה, ניתן למצוא בהודעת הדוברת באתר משרד הכלכלה והתעשייה בקטגוריית הפחתת יוקר מחייה.
כיצד נבדקו המחירים בסקירה? המחירים נבדקו בעזרת מאגר מחירים שהרשתות מעבירות איליו נתונים עדכניים, בשילוב עם אפליקציית פרייסז המבצעת השוואת מחירים ברשתות המזון והפארם. אילו פעולות נוספות ננקטות על ידי משרד הכלכלה כדי להוזיל את סל מוצרי הפארם והטואלטיקה?
  1. חקיקת חוק שקיפות מחירים: על רשתות הפארם לדווח מחירים שירוכזו באתר הרשות להגנת הצרכן כדי שהציבור יוכל לבצע השוואת מחירים קלה ופשוטה באמצעות הסמארטפון.
  2. משרד הכלכלה מקדם חוק שיאפשר להגביל גופים גדולים מדי, גם אם מבחינה טכנית הם לא תוייגו כמונופול.
  3. קידום חוקים המקלים על יבוא מקביל מול היבואנים הבלעדיים.
  4. קידום חוקים המגבילים את הבלעדיות לה זוכות הרשתות הגדולות בתוך הקניונים, וזאת כדי לאפשר דריסת רגל לרשתות מתחרות ושחקנים קטנים יותר במקומות אלה.