"אני אומר ללקוחות: 'בבורסה הכסף עובר מאנשים סבלניים פחות לאנשים סבלניים יותר'"

זיו וולף | (15)
נושאים בכתבה בורסה סוכן ביטוח

שם: בועז קטוע

תפקיד: פמילי אופיס ותכנון פיננסי

מקום מגורים: קיבוץ דברת

השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון בתקשורת ומדעי החברה

ניסיון תעסוקתי: ני"עז, דילר מט"ח, יועץ השקעות ופנסיה בעיקר הבינלאומי ולאומי

"האני מאמין שלי הוא לייצר שפע כלכלי לכל מי שסביבי. לכן אני מנסה לקדם את החשיבה, בעיקר של חבר'ה צעירים, להתחיל להשקיע בשלב מוקדם כדי שיוכלו לפרוש בכבוד". בראיון לביזפורטל מסביר בועז קטוע גם איך הוא מרגיע לקוחות לחוצים, מה החלום שלו, ולמה הוא בעצם חי אותו כבר עכשיו.  

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    השיטה פשוטה--תיקנו בזול,תימכרו ביוקר.ואידך זיל גמור. (ל"ת)
    ARTICK19 09/02/2024 16:19
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    מאיר 08/02/2024 10:53
    הגב לתגובה זו
    ליועצי השקעות. תלמדו לבד מניסיון אישי. תקראו הרבה תעקבו אחרי גרפים ותתנסו. וכן גם תפסידו מדי פעם. או שתשימו בצמוד למדדהבורסה ותרוו לטוב.
  • 10.
    בן 08/02/2024 09:36
    הגב לתגובה זו
    1) תשקיעו בנכס טוב (עזבו חברות חלום) 2) לעולם, אבל לעולם אל תשקיעו כסף שאתם צריכים ב 1-2 שנים קדימה
  • 9.
    בזיליקום ריחני 07/02/2024 17:39
    הגב לתגובה זו
    אני פועל נגד העדר: כל החברים שלי מרוויחים ורק אני מפסיד. זה עובד אצלי כמו שעון.
  • 8.
    בדיוק כמו שאני אומר - לקנות בזול ולמכור ביוקר. (ל"ת)
    צחי הגנבי 07/02/2024 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בחור 07/02/2024 14:45
    הגב לתגובה זו
    כשיש לך מיליונים בעו"ש
  • 6.
    זה משפט של באפט אבל הוא עדיין נכון :) (ל"ת)
    רז 07/02/2024 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    צחי 07/02/2024 08:33
    הגב לתגובה זו
    הבורסה בתא שנים בקושי עושה תשואה יותר מהאינפלציה היא שלולית מסריחה. ומי מדבר על הבורסות במזרח שנחתכו בעשרות אחוזים. בשביל להרוויח טוב בבורסה צריך אסטרטגיה לדעת באיזה חברות להשקיע ולדעת מתי תקופת שפל כדי להכנס. עם סבלנות לבד מגיעים לקבר..
  • 4.
    המגגל ציטוטים 06/02/2024 23:28
    הגב לתגובה זו
    או שפלגיאריזם הוא גם חלק מהאני מאמין שלך
  • בול! (ל"ת)
    ZZ 07/02/2024 08:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מבין עניין 06/02/2024 21:27
    הגב לתגובה זו
    למי שלא מבין איך זה עובד. ולא מבין בכלכלה עולמית בכלל. תוסיף ארועים פוליטיים ולהבין מה זו בכלל חברה בורסאית. זה לא פשוט כמו שזה נשמע. תיזהרו זו מלכודת דבש. 70 אחוז ויותר מהמשקיעם הפרטיים מפסידים
  • בגלל זה עדיף להשקיע במדדים ולא להמר על מניות ספציפיות (ל"ת)
    לוי 07/02/2024 10:53
    הגב לתגובה זו
  • רק מי שאין לו סבלנות (ל"ת)
    חופשי כלכלי לכל. Not 07/02/2024 10:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עיסאם יעקוב 06/02/2024 15:20
    הגב לתגובה זו
    בועז..מוכר כאיש מקצוע מצויין בשוק ההון.נותן שרות אמין ואיכותי לכלל לקוחותיו...
  • 1.
    משפט יפה. (של הכותרת) (ל"ת)
    אילן 06/02/2024 10:40
    הגב לתגובה זו
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח

בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים



עמית בר |

מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.

רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה,  פשוט לא הייתה שם.

פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.

"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"

העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".

כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".

ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".