נלחמים ביוטיוב: השקת +12 והכנסת פרסום מותאם אישית לערוץ קשת
לפני כשלושה שבועות השיקה קשת רשמית את אפליקציית +12 במקומה של mako tv, בשנה מאתגרת במיוחד עבור קשת – שאמורה בתקופה הקרובה להשיק גם את שירות הסטרימינג שלה FREETV במשותף עם קבוצת RGE. ההשקה מגיעה לאחר שקשת הבינה שלצד היותה של mako tv אפליקציה מיושנת שאינה עונה לצרכים הנוכחיים של הקבוצה, יש צורך להתייצב מול הענקית יוטיוב, שהיא ופייסבוק שולטות על פי הערכות כבר ב-80% מההכנסות מפרסום בתחום הדיגיטל (כולל בפרסום בווידאו, T"כ) בשוק העולמי, ודומה לכך גם בישראלי. מדובר על תחרות ישירה של גופי הטכנולוגיה הבינלאומיים בערוצי השידור השונים.
לאחר שלוש שנים וחצי של הליך פיתוח, אפליקציית +12 עלתה בהשקה שקטה כפיילוט לפני כמעט שנה, באוקטובר 2021, ונוסתה בקרב קבוצה קטנה יחסית של משתמשים, כדי לקבל מהם פידבקים. האפליקציה החדשה מאפשרת שידורי לייב עם אפשרויות CatchUp ו-StartOver, לצד שירות VOD של כלל התכנים של קשת מכל הזמנים, בהם "חתונה ממבט ראשון", "הכוכב הבא", "מאסטר שף", "הפרלמנט" ועוד. מנתונים פנימיים עולה כי מאז ההשקה לפני כמה שבועות, כבר מיליון איש שונים נכנסו אליה. עוד עולה כי אלה שצפו באפליקציה בטלוויזיות החכמות, הגדילו את מספר הדקות ב-30% לערך ביחס לשימוש באפליקציית mako tv, כ-90 דקות ביחס ל-70 דקות.
מה שמעניין באפליקציה החדשה, הוא האפשרות להנגיש לצופים פרסומות מטורגטות גם בשידורי הלייב של קשת 12 על גבי האפליקציה. כלומר, בניגוד לצפייה בערוץ באמצעות שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית הקיימים (yes, HOT, סלקוםTV, פרטנרTV וגם עידן פלוס, א"כ), שם הפרסומות אינן אישיות, הרי שכעת הגשת הפרסומות לצופה לאחר שהאפליקציה "למדה" אותו, כגון מגדר, היסטוריית חיפוש, גיל וכדומה. במצב כזה, צופה שחיפש מידע על רכישת מכונית, יקבל פרסומות של למותגי רכב כאלה ואחרים.
כפי שכבר פורסם ב"ביז מדיה", קשת יצרה שלושה מסלולים: תמורת כ-10 שקלים בחודש, יוגשו התכנים עם פרסומת פרירול (פרסומת לפני תחילת קטע הווידאו) אבל ללא פרסום מידרולים (במהלך הפרק), ואילו ב-12 שקלים לא יוגשו כלל פרסומות - למעט אלה שמשודרות בלייב בתכני ערוץ 12.
השירות מיועד לקהלים צעירים, אבל לא רק. בשוק הטלוויזיה קוראים לזה קהל "חותכי כבלים" (cord cutters), כלומר משקי בית שאינם מנויים לאף שירות טלוויזיה רב-ערוצי, משום שאינם רוצים להוציא בין עשרות למאות שקלים בחודש. בישראל כמיליון איש מנויים ל-HOT ול-yes ומשלמים סביב 200 שקלים לחודש. כחצי מיליון מנויים לשירותים המוזלים של סלקום ופרנטר – ומשלמים סביב עשרות עד 100 שקלים לשירות הטלוויזיה. אגב, רק לאחרונה הושק שירות טלוויזיה חדש בשם Clicktv, שיגיש חינמי ערוצי שידור ברודקסטים ישראלים, לצד תוכן משלים, וזאת תמורת צפייה בפרסומות מטורגטות. גם שם בונים על הקהל שאינו רוצה לשלם עבור תוכן, וכפי שהגדיר זאת גורם בשוק התקשורת הישראלי, "הישראלים לא אוהבים לשלם על תוכן, ואם תהיה להם אפשרות לא לשם, אז הם לא ישלמו".
ל"ביז מדיה" כי בתקופה האחרונה נערך ניסוי בקרב הנסיינים של +12. באותם חודשים בדקו בקשת מה סף הסיבולת של הצופים לפרסומות שמוגשות לפני ובמהלך הקטעים. קהל הנסיינים שהשתמשו באפליקציה בטלוויזיות החכמות, חולקו לשלוש קבוצות. הראשונה צפתה בתכנים ללא פרסומות כלל, השנייה צפתה בתכנים עם מעט פרסומות, ואילו השלישית קיבלה פרסומות בתדירות גבוהה מאד. תוצאות הבדיקה הראו שהפרסומות משפיעות על זמן הצפייה, אך לא באופן דרמטי, כלומר משתמשים שקיבלו את עומס הפרסומות הגבוה ביותר, צפו בממוצע ארבע דקות פחות ביום מאשר משתמשים שקיבלו עומס פרסומות נמוך, ואלו צפו שבע דקות פחות מהמשתמשים שלא קיבלו פרסומות בכלל.
- 2.אבנר 15/09/2022 14:10הגב לתגובה זואל ג'זירה 12.
- 1.היטייקיסט 14/09/2022 08:07הגב לתגובה זוכל בני הדור שלי 30+ לא רואים טלויזה רק סטרימינג כל הערוצי פח האלה עם התוכניות פח ריאלטי יעלמו עוד מעט רק הזקנים רואים את הערוצים האלה וחדשות
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)