נלחמים ביוטיוב: השקת +12 והכנסת פרסום מותאם אישית לערוץ קשת
לפני כשלושה שבועות השיקה קשת רשמית את אפליקציית +12 במקומה של mako tv, בשנה מאתגרת במיוחד עבור קשת – שאמורה בתקופה הקרובה להשיק גם את שירות הסטרימינג שלה FREETV במשותף עם קבוצת RGE. ההשקה מגיעה לאחר שקשת הבינה שלצד היותה של mako tv אפליקציה מיושנת שאינה עונה לצרכים הנוכחיים של הקבוצה, יש צורך להתייצב מול הענקית יוטיוב, שהיא ופייסבוק שולטות על פי הערכות כבר ב-80% מההכנסות מפרסום בתחום הדיגיטל (כולל בפרסום בווידאו, T"כ) בשוק העולמי, ודומה לכך גם בישראלי. מדובר על תחרות ישירה של גופי הטכנולוגיה הבינלאומיים בערוצי השידור השונים.
לאחר שלוש שנים וחצי של הליך פיתוח, אפליקציית +12 עלתה בהשקה שקטה כפיילוט לפני כמעט שנה, באוקטובר 2021, ונוסתה בקרב קבוצה קטנה יחסית של משתמשים, כדי לקבל מהם פידבקים. האפליקציה החדשה מאפשרת שידורי לייב עם אפשרויות CatchUp ו-StartOver, לצד שירות VOD של כלל התכנים של קשת מכל הזמנים, בהם "חתונה ממבט ראשון", "הכוכב הבא", "מאסטר שף", "הפרלמנט" ועוד. מנתונים פנימיים עולה כי מאז ההשקה לפני כמה שבועות, כבר מיליון איש שונים נכנסו אליה. עוד עולה כי אלה שצפו באפליקציה בטלוויזיות החכמות, הגדילו את מספר הדקות ב-30% לערך ביחס לשימוש באפליקציית mako tv, כ-90 דקות ביחס ל-70 דקות.
מה שמעניין באפליקציה החדשה, הוא האפשרות להנגיש לצופים פרסומות מטורגטות גם בשידורי הלייב של קשת 12 על גבי האפליקציה. כלומר, בניגוד לצפייה בערוץ באמצעות שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית הקיימים (yes, HOT, סלקוםTV, פרטנרTV וגם עידן פלוס, א"כ), שם הפרסומות אינן אישיות, הרי שכעת הגשת הפרסומות לצופה לאחר שהאפליקציה "למדה" אותו, כגון מגדר, היסטוריית חיפוש, גיל וכדומה. במצב כזה, צופה שחיפש מידע על רכישת מכונית, יקבל פרסומות של למותגי רכב כאלה ואחרים.
כפי שכבר פורסם ב"ביז מדיה", קשת יצרה שלושה מסלולים: תמורת כ-10 שקלים בחודש, יוגשו התכנים עם פרסומת פרירול (פרסומת לפני תחילת קטע הווידאו) אבל ללא פרסום מידרולים (במהלך הפרק), ואילו ב-12 שקלים לא יוגשו כלל פרסומות - למעט אלה שמשודרות בלייב בתכני ערוץ 12.
השירות מיועד לקהלים צעירים, אבל לא רק. בשוק הטלוויזיה קוראים לזה קהל "חותכי כבלים" (cord cutters), כלומר משקי בית שאינם מנויים לאף שירות טלוויזיה רב-ערוצי, משום שאינם רוצים להוציא בין עשרות למאות שקלים בחודש. בישראל כמיליון איש מנויים ל-HOT ול-yes ומשלמים סביב 200 שקלים לחודש. כחצי מיליון מנויים לשירותים המוזלים של סלקום ופרנטר – ומשלמים סביב עשרות עד 100 שקלים לשירות הטלוויזיה. אגב, רק לאחרונה הושק שירות טלוויזיה חדש בשם Clicktv, שיגיש חינמי ערוצי שידור ברודקסטים ישראלים, לצד תוכן משלים, וזאת תמורת צפייה בפרסומות מטורגטות. גם שם בונים על הקהל שאינו רוצה לשלם עבור תוכן, וכפי שהגדיר זאת גורם בשוק התקשורת הישראלי, "הישראלים לא אוהבים לשלם על תוכן, ואם תהיה להם אפשרות לא לשם, אז הם לא ישלמו".
ל"ביז מדיה" כי בתקופה האחרונה נערך ניסוי בקרב הנסיינים של +12. באותם חודשים בדקו בקשת מה סף הסיבולת של הצופים לפרסומות שמוגשות לפני ובמהלך הקטעים. קהל הנסיינים שהשתמשו באפליקציה בטלוויזיות החכמות, חולקו לשלוש קבוצות. הראשונה צפתה בתכנים ללא פרסומות כלל, השנייה צפתה בתכנים עם מעט פרסומות, ואילו השלישית קיבלה פרסומות בתדירות גבוהה מאד. תוצאות הבדיקה הראו שהפרסומות משפיעות על זמן הצפייה, אך לא באופן דרמטי, כלומר משתמשים שקיבלו את עומס הפרסומות הגבוה ביותר, צפו בממוצע ארבע דקות פחות ביום מאשר משתמשים שקיבלו עומס פרסומות נמוך, ואלו צפו שבע דקות פחות מהמשתמשים שלא קיבלו פרסומות בכלל.
- 2.אבנר 15/09/2022 14:10הגב לתגובה זואל ג'זירה 12.
- 1.היטייקיסט 14/09/2022 08:07הגב לתגובה זוכל בני הדור שלי 30+ לא רואים טלויזה רק סטרימינג כל הערוצי פח האלה עם התוכניות פח ריאלטי יעלמו עוד מעט רק הזקנים רואים את הערוצים האלה וחדשות
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
