אפליקציית 12 פלוס
צילום: אלכסנדר כץ

נלחמים ביוטיוב: השקת +12 והכנסת פרסום מותאם אישית לערוץ קשת

יוטיוב שואב בכל העולם נתח גדול מעוגת הפרסום – ומהווה תחרות ישירה בערוצי הטלוויזיה. בקשת השקיעו משאבים באפליקציה חדשה, וינסו לשכנע מפרסמים להקצות אליהם חלק מהתקציבים
אלכסנדר כץ | (2)

לפני כשלושה שבועות השיקה קשת רשמית את אפליקציית +12  במקומה של mako tv, בשנה מאתגרת במיוחד עבור קשת – שאמורה בתקופה הקרובה להשיק גם את שירות הסטרימינג שלה FREETV במשותף עם קבוצת RGE. ההשקה מגיעה לאחר שקשת הבינה שלצד היותה של mako tv אפליקציה מיושנת שאינה עונה לצרכים הנוכחיים של הקבוצה, יש צורך להתייצב מול הענקית יוטיוב, שהיא ופייסבוק שולטות על פי הערכות כבר ב-80% מההכנסות מפרסום בתחום הדיגיטל (כולל בפרסום בווידאו, T"כ) בשוק העולמי, ודומה לכך גם בישראלי. מדובר על תחרות ישירה של גופי הטכנולוגיה הבינלאומיים בערוצי השידור השונים.

לאחר שלוש שנים וחצי של הליך פיתוח, אפליקציית +12 עלתה בהשקה שקטה כפיילוט לפני כמעט שנה, באוקטובר 2021, ונוסתה בקרב קבוצה קטנה יחסית של משתמשים, כדי לקבל מהם פידבקים. האפליקציה החדשה מאפשרת שידורי לייב עם אפשרויות CatchUp ו-StartOver, לצד שירות VOD של כלל התכנים של קשת מכל הזמנים, בהם "חתונה ממבט ראשון", "הכוכב הבא", "מאסטר שף", "הפרלמנט" ועוד. מנתונים פנימיים עולה כי מאז ההשקה לפני כמה שבועות, כבר מיליון איש שונים נכנסו אליה. עוד עולה כי אלה שצפו באפליקציה בטלוויזיות החכמות, הגדילו את מספר הדקות ב-30% לערך ביחס לשימוש באפליקציית mako tv, כ-90 דקות ביחס ל-70 דקות. 

 

מה שמעניין באפליקציה החדשה, הוא האפשרות להנגיש לצופים פרסומות מטורגטות גם בשידורי הלייב של קשת 12 על גבי האפליקציה. כלומר, בניגוד לצפייה בערוץ באמצעות שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית הקיימים (yes, HOT, סלקוםTV, פרטנרTV וגם עידן פלוס, א"כ), שם הפרסומות אינן אישיות, הרי שכעת הגשת הפרסומות לצופה לאחר שהאפליקציה "למדה" אותו, כגון מגדר, היסטוריית חיפוש, גיל וכדומה. במצב כזה, צופה שחיפש מידע על רכישת מכונית, יקבל פרסומות של למותגי רכב כאלה ואחרים.

כפי שכבר פורסם ב"ביז מדיה", קשת יצרה שלושה מסלולים: תמורת כ-10 שקלים בחודש, יוגשו התכנים עם פרסומת פרירול (פרסומת לפני תחילת קטע הווידאו) אבל ללא פרסום מידרולים (במהלך הפרק), ואילו ב-12 שקלים לא יוגשו כלל פרסומות - למעט אלה שמשודרות בלייב בתכני ערוץ 12.  

השירות מיועד לקהלים צעירים, אבל לא רק. בשוק הטלוויזיה קוראים לזה קהל "חותכי כבלים" (cord cutters), כלומר משקי בית שאינם מנויים לאף שירות טלוויזיה רב-ערוצי, משום שאינם רוצים להוציא בין עשרות למאות שקלים בחודש. בישראל כמיליון איש מנויים ל-HOT ול-yes ומשלמים סביב 200 שקלים לחודש. כחצי מיליון מנויים לשירותים המוזלים של סלקום ופרנטר – ומשלמים סביב עשרות עד 100 שקלים לשירות הטלוויזיה. אגב, רק לאחרונה הושק שירות טלוויזיה חדש בשם Clicktv, שיגיש חינמי ערוצי שידור ברודקסטים ישראלים, לצד תוכן משלים, וזאת תמורת צפייה בפרסומות מטורגטות. גם שם בונים על הקהל שאינו רוצה לשלם עבור תוכן, וכפי שהגדיר זאת גורם בשוק התקשורת הישראלי, "הישראלים לא אוהבים לשלם על תוכן, ואם תהיה להם אפשרות לא לשם, אז הם לא ישלמו". 

ל"ביז מדיה" כי בתקופה האחרונה נערך ניסוי בקרב הנסיינים של +12. באותם חודשים בדקו בקשת מה סף הסיבולת של הצופים לפרסומות שמוגשות לפני ובמהלך הקטעים. קהל הנסיינים שהשתמשו באפליקציה בטלוויזיות החכמות, חולקו לשלוש קבוצות. הראשונה צפתה בתכנים ללא פרסומות כלל, השנייה צפתה בתכנים עם מעט פרסומות, ואילו השלישית קיבלה פרסומות בתדירות גבוהה מאד. תוצאות הבדיקה הראו שהפרסומות משפיעות על זמן הצפייה, אך לא באופן דרמטי, כלומר משתמשים שקיבלו את עומס הפרסומות הגבוה ביותר, צפו בממוצע ארבע דקות פחות ביום מאשר משתמשים שקיבלו עומס פרסומות נמוך, ואלו צפו שבע דקות פחות מהמשתמשים שלא קיבלו פרסומות בכלל. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבנר 15/09/2022 14:10
    הגב לתגובה זו
    אל ג'זירה 12.
  • 1.
    היטייקיסט 14/09/2022 08:07
    הגב לתגובה זו
    כל בני הדור שלי 30+ לא רואים טלויזה רק סטרימינג כל הערוצי פח האלה עם התוכניות פח ריאלטי יעלמו עוד מעט רק הזקנים רואים את הערוצים האלה וחדשות
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.