רשת FCB העולמית "מפטרת" את Nivea בגלל הערה הומופובית
רשת הפרסום העולמית FCB מקבוצת IPG נפרדת ממותג הקוסמטיקה Nivea בטונים צורמים שמלווים בסערה תקשורתית בעקבות הערה הומופובית של נציגי החברה.
על פי הדיווחים באתר AD AGE שחשף את הסיפור, ובאתרי חדשות נוספים, בכירים ב-FCB טענו כי Nivea סירבה לאשר מודעה בה הופיעו 2 כפות ידיים גבריות אוחזות זו בזו. על פי הדיווחים, עובד בכיר של Nivea אמר בשיחת ועידה עם FCB, בנוכחותו של עובד גיי של משרד הפרסום, כי הם לא מציגים תמונות של גייז, ובאנגלית: "We don't do gay at Nivea". לאחר מכן שלח מנכ"ל משרד הפרסום הודעה לכל עובדיו בה הודיע על הפסקת העבודה עם מותג הקוסמטיקה בסוף השנה, למרות שלא התייחס לאמירה ההומופובית.
Nivea היא אחד ממותגי קבוצת Beiersdorf שמקום מושבה בהמבורג, גרמניה. שאר מותגי החברה כוללים את Eucerin, Labello, Hansaplast ועוד, שחלקם ימשיכו להיות מטופלים ב-FCB.
למרות שלא התייחסו ישירות להאשמה בהומופוביה, ב-Nivea אמרו בתגובה: "אנחנו מבינים שהרגשות והעניין החדשותי מתגברים כשמדובר בסיומה של מערכית יחסים עסקית ארוכת שנים. עם זאת, אנחנו מבקשים את הבנתכם לכך שלא נגיב על ספקולציות לא מבוססות בנושא זה".
עוד הוסיפו בחברה, כי "עם זאת אנחנו רוצים להביע את דאגתנו לנוכח ההאשמות שלא משקפות את ערכי קבוצת Beiersdorf ו-Nivea ועובדיה מסביב לעולם. שום צורה של אפליה, ישירה או בעקיפין, אינה מקובלת ולא תופגן כלפיה כל סובלנות. אנחנו מחויבים לגיוון, כבוד הדדי, הזדמנות שווה וסובלנות. אנחנו ב-Beiersdorf חיים לפי השקפת עולם ואמונה זו".
- 1.ערן 02/07/2019 17:41הגב לתגובה זוכמובן שמדובר באמירה שאיננה במקומה. אבל בהנחה שלא מדובר באמירה רשמית של מנכ״ל החברה אלא בשיחה פנימית עם גורם בתוך NIVEA לא נראה לי הגיוני ש״מפטרים״ לקוח בצורה כל כך אימפולסיבית. אני מנחש שמערכת היחסים היתה מעוררת עוד לפני המקרה. הרי היה אפשר להתנצל או אפילו לפטר את אותו עובד
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
