גייז. סערת Nivea
צילום: iStock

רשת FCB העולמית "מפטרת" את Nivea בגלל הערה הומופובית

הטענות הן כי בשיחת ועידה בכיר ב-Nivea אמר על הצעה למודעה בה יופיעו 2 כפות ידיים גבריות משולבות: "We don't do gay at Nivea" 
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה IPG Nivea רשת FCB

רשת הפרסום העולמית FCB מקבוצת IPG נפרדת ממותג הקוסמטיקה Nivea בטונים צורמים שמלווים בסערה תקשורתית בעקבות הערה הומופובית של נציגי החברה.

על פי הדיווחים באתר AD AGE שחשף את הסיפור, ובאתרי חדשות נוספים, בכירים ב-FCB טענו כי Nivea סירבה לאשר מודעה בה הופיעו 2 כפות ידיים גבריות אוחזות זו בזו. על פי הדיווחים, עובד בכיר של Nivea אמר בשיחת ועידה עם FCB, בנוכחותו של עובד גיי של משרד הפרסום, כי הם לא מציגים תמונות של גייז, ובאנגלית: "We don't do gay at Nivea". לאחר מכן שלח מנכ"ל משרד הפרסום הודעה לכל עובדיו בה הודיע על הפסקת העבודה עם מותג הקוסמטיקה בסוף השנה, למרות שלא התייחס לאמירה ההומופובית. 

Nivea היא אחד ממותגי קבוצת  Beiersdorf  שמקום מושבה בהמבורג, גרמניה. שאר מותגי החברה כוללים את Eucerin, Labello, Hansaplast ועוד, שחלקם ימשיכו להיות מטופלים ב-FCB. 

למרות שלא התייחסו ישירות להאשמה בהומופוביה, ב-Nivea אמרו בתגובה: "אנחנו מבינים שהרגשות והעניין החדשותי מתגברים כשמדובר בסיומה של מערכית יחסים עסקית ארוכת שנים. עם זאת, אנחנו מבקשים את הבנתכם לכך שלא נגיב על ספקולציות לא מבוססות בנושא זה". 

עוד הוסיפו בחברה, כי "עם זאת אנחנו רוצים להביע את דאגתנו לנוכח ההאשמות שלא משקפות את ערכי קבוצת Beiersdorf ו-Nivea ועובדיה מסביב לעולם. שום צורה של אפליה, ישירה או בעקיפין, אינה מקובלת ולא תופגן כלפיה כל סובלנות. אנחנו מחויבים לגיוון, כבוד הדדי, הזדמנות שווה וסובלנות. אנחנו ב-Beiersdorf חיים לפי השקפת עולם ואמונה זו".  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ערן 02/07/2019 17:41
    הגב לתגובה זו
    כמובן שמדובר באמירה שאיננה במקומה. אבל בהנחה שלא מדובר באמירה רשמית של מנכ״ל החברה אלא בשיחה פנימית עם גורם בתוך NIVEA לא נראה לי הגיוני ש״מפטרים״ לקוח בצורה כל כך אימפולסיבית. אני מנחש שמערכת היחסים היתה מעוררת עוד לפני המקרה. הרי היה אפשר להתנצל או אפילו לפטר את אותו עובד
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.