רשת FCB העולמית "מפטרת" את Nivea בגלל הערה הומופובית
רשת הפרסום העולמית FCB מקבוצת IPG נפרדת ממותג הקוסמטיקה Nivea בטונים צורמים שמלווים בסערה תקשורתית בעקבות הערה הומופובית של נציגי החברה.
על פי הדיווחים באתר AD AGE שחשף את הסיפור, ובאתרי חדשות נוספים, בכירים ב-FCB טענו כי Nivea סירבה לאשר מודעה בה הופיעו 2 כפות ידיים גבריות אוחזות זו בזו. על פי הדיווחים, עובד בכיר של Nivea אמר בשיחת ועידה עם FCB, בנוכחותו של עובד גיי של משרד הפרסום, כי הם לא מציגים תמונות של גייז, ובאנגלית: "We don't do gay at Nivea". לאחר מכן שלח מנכ"ל משרד הפרסום הודעה לכל עובדיו בה הודיע על הפסקת העבודה עם מותג הקוסמטיקה בסוף השנה, למרות שלא התייחס לאמירה ההומופובית.
Nivea היא אחד ממותגי קבוצת Beiersdorf שמקום מושבה בהמבורג, גרמניה. שאר מותגי החברה כוללים את Eucerin, Labello, Hansaplast ועוד, שחלקם ימשיכו להיות מטופלים ב-FCB.
למרות שלא התייחסו ישירות להאשמה בהומופוביה, ב-Nivea אמרו בתגובה: "אנחנו מבינים שהרגשות והעניין החדשותי מתגברים כשמדובר בסיומה של מערכית יחסים עסקית ארוכת שנים. עם זאת, אנחנו מבקשים את הבנתכם לכך שלא נגיב על ספקולציות לא מבוססות בנושא זה".
עוד הוסיפו בחברה, כי "עם זאת אנחנו רוצים להביע את דאגתנו לנוכח ההאשמות שלא משקפות את ערכי קבוצת Beiersdorf ו-Nivea ועובדיה מסביב לעולם. שום צורה של אפליה, ישירה או בעקיפין, אינה מקובלת ולא תופגן כלפיה כל סובלנות. אנחנו מחויבים לגיוון, כבוד הדדי, הזדמנות שווה וסובלנות. אנחנו ב-Beiersdorf חיים לפי השקפת עולם ואמונה זו".
- 1.ערן 02/07/2019 17:41הגב לתגובה זוכמובן שמדובר באמירה שאיננה במקומה. אבל בהנחה שלא מדובר באמירה רשמית של מנכ״ל החברה אלא בשיחה פנימית עם גורם בתוך NIVEA לא נראה לי הגיוני ש״מפטרים״ לקוח בצורה כל כך אימפולסיבית. אני מנחש שמערכת היחסים היתה מעוררת עוד לפני המקרה. הרי היה אפשר להתנצל או אפילו לפטר את אותו עובד
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
