רשת FCB העולמית "מפטרת" את Nivea בגלל הערה הומופובית
רשת הפרסום העולמית FCB מקבוצת IPG נפרדת ממותג הקוסמטיקה Nivea בטונים צורמים שמלווים בסערה תקשורתית בעקבות הערה הומופובית של נציגי החברה.
על פי הדיווחים באתר AD AGE שחשף את הסיפור, ובאתרי חדשות נוספים, בכירים ב-FCB טענו כי Nivea סירבה לאשר מודעה בה הופיעו 2 כפות ידיים גבריות אוחזות זו בזו. על פי הדיווחים, עובד בכיר של Nivea אמר בשיחת ועידה עם FCB, בנוכחותו של עובד גיי של משרד הפרסום, כי הם לא מציגים תמונות של גייז, ובאנגלית: "We don't do gay at Nivea". לאחר מכן שלח מנכ"ל משרד הפרסום הודעה לכל עובדיו בה הודיע על הפסקת העבודה עם מותג הקוסמטיקה בסוף השנה, למרות שלא התייחס לאמירה ההומופובית.
Nivea היא אחד ממותגי קבוצת Beiersdorf שמקום מושבה בהמבורג, גרמניה. שאר מותגי החברה כוללים את Eucerin, Labello, Hansaplast ועוד, שחלקם ימשיכו להיות מטופלים ב-FCB.
למרות שלא התייחסו ישירות להאשמה בהומופוביה, ב-Nivea אמרו בתגובה: "אנחנו מבינים שהרגשות והעניין החדשותי מתגברים כשמדובר בסיומה של מערכית יחסים עסקית ארוכת שנים. עם זאת, אנחנו מבקשים את הבנתכם לכך שלא נגיב על ספקולציות לא מבוססות בנושא זה".
עוד הוסיפו בחברה, כי "עם זאת אנחנו רוצים להביע את דאגתנו לנוכח ההאשמות שלא משקפות את ערכי קבוצת Beiersdorf ו-Nivea ועובדיה מסביב לעולם. שום צורה של אפליה, ישירה או בעקיפין, אינה מקובלת ולא תופגן כלפיה כל סובלנות. אנחנו מחויבים לגיוון, כבוד הדדי, הזדמנות שווה וסובלנות. אנחנו ב-Beiersdorf חיים לפי השקפת עולם ואמונה זו".
- 1.ערן 02/07/2019 17:41הגב לתגובה זוכמובן שמדובר באמירה שאיננה במקומה. אבל בהנחה שלא מדובר באמירה רשמית של מנכ״ל החברה אלא בשיחה פנימית עם גורם בתוך NIVEA לא נראה לי הגיוני ש״מפטרים״ לקוח בצורה כל כך אימפולסיבית. אני מנחש שמערכת היחסים היתה מעוררת עוד לפני המקרה. הרי היה אפשר להתנצל או אפילו לפטר את אותו עובד

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.