השחתת שילוט חוצות טיב טעם
צילום: אסף לוי

תלונה במשטרה על השחתת שלטי חוצות של טיב טעם

עשרות פוסטרים ובילבורדים של קמפיין טיב טעם הושחתו באזור נתניה, על רקע המאבק סביב חוק המרכולים וסגירת עסקים בשבת. הקמפיין קורא ל"חופש לבחור"
אלכסנדר כץ | (5)

שבוע לתוך הקמפיין של טיב טעם, ונראה שיש גורמים שאינם מרוצים ממנו. החברה מדווחת על עשרות שלטי חוצות, פוסטרים ובילבורדים, שהושחתו באזור נתניה. המסר "פתוח בשבת וחג" ולוגו החברה נמחקו בצבע לבן. בחברה הגישו תלונה במשטרה.

 

טיב טעם עלתה ברביעי שעבר בקמפיין פרסומי הקורא לחופש הבחירה בעריכת קניות בשבת. הקמפיין גם זכה בשבוע שעבר במצעד הפרסומות של אייס. המהלך הושק כשברקע "חוק המרכולים" שיזם שר הפנים אריה דרעי, והמאבקים שהתרחשו בשבועות האחרונים באשדוד, כולל קנסות מצד העירייה לעסקים שנפתחו. המטרה של טיב טעם היא להמשיך ולהפעיל את חנויותיה בשבת, מקור הכנסה גדול לרשת, מהיחידות בישראל שפועלות בסוף השבוע, יחד עם רשת המרכולים AMPM, ורשתות מרכולים קטנות יותר, בעיקר בתל אביב וסביבתה. החוק גם מתייחס למתחמי הקניות הגדולים הפועלים בשבתות, כגון מתחם שפיים.

 

 

עם תיקשור ההודעה לעיתונות בשבוע שעבר, באתר ערוץ 7 – הפונה לציבור הדתי-לאומי – טענו כי מדובר ב"קמפיין פרובוקטיבי" והוסיפו כי טיב טעם מוכרת טריפות ופתוחה בשבתות. כבר אז היה ברור כי קמפיין כזה עשוי לעורר קיצוניים.

 

בטיב טעם אומרים כי "הקמפיין 'החופש לבחור' תומך בחופש בחירה, ומבקש להזכיר לכולנו את היסודות הרעיוניים והאידאולוגיים עליהם הוקמה מדינת ישראל - החופש לבחור באורח חיים ללא הבדל דת, גזע ומין וללא גבולות  מגדריים, החופש להיות ישראלי ולבחור מתי לקנות ומה לאכול, והפלורליזם שהוא מיצג עומד בניגוד גמור לונדליזם, השחתת שילוט חוצות וניסיון לסתום פיות".

 

מנכ"ל קבוצת טיב טעם, עדי כהן, מסר כי "לא נאפשר לתופעות מהסוג הזה להרים ראש ולתת לקומץ עבריינים קיצוניים להשתלט על המרחב הציבורי. אנו מגנים כל ביטוי של ונדליזם, ומיד עם היוודע המקרה, הגשנו תלונה למשטרת ישראל בכדי להביא את הפושעים לדי ולאפשר לציבור כולו את החופש לבחור, גם בפרסום". לדבריו, "ההשחתות נבעו מרצון להדיר את חשיפת טיב טעם לקהל הרחב הכולל את הרוב החילוני, לו זכות הבחירה מתי לקנות ומה לאכול".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כל כך ברור 16/03/2018 15:07
    הגב לתגובה זו
    איך אחרת ישיגו פרסום בתור "כוחות האור שנלחמים בחושך"? מכירה של אוכל פג תוקף לא השיג את המטרה הזאת...
  • 4.
    משחית מי שמושחת 16/03/2018 12:39
    הגב לתגובה זו
    באופן אישי בעד עונש מוות למי שמשחית שלטי פרסום מטעמים דתיים
  • 3.
    יחצ זול. לא קרה (ל"ת)
    חראדים 14/03/2018 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חילוני חד 14/03/2018 10:30
    הגב לתגובה זו
    אלוהים עושה אורגיות בשבת ואנחנו עסוקים בסופר פתוח או סגור
  • 1.
    אורי 13/03/2018 21:01
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לטיב טעם על האומץ להוביל את המחאה. היה אפשר ללכת עם זה קצת יותר רחוק אפילו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.