לאחר שחשף שדובק חילקה סיגריות במירון: יאיר קראוס העיד במשטרה
חודש וחצי לאחר שחשף כי חברת דובק חילקה סיגריות בחינם, בניגוד לחוק, במהלך הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, כתב הצפון והסביבה של Nrg360 ו'מקור ראשון' יאיר קראוס זומן לתת עדות בתחנת המשטרה של צפת, שהחקירה בנושא נמצאת תחת אחריותה.
כזכור, קראוס חשף כי דובק הקימה מתחם "הירגעות" בכניסה למירון, שבו חילקה סיגריות בחינם ובחלק מהמקרים אף חילקה אותן לנערים. בעקבות החשיפה ולאחר פנייה לאגודה למלחמה בסרטן, הגישה זו תלונה למשטרה שהחלה לחקור את העניין. ההחלטה לפתוח בחקירה הגיעה לאחר הדיון המיוחד שנערך בכנסת בהשתתפות נציגי משרד הבריאות והפיקוד הראשי של אירועי ההילולה הגדולה במירון בעקבות הפרסום באתר Nrg360.
המשטרה שלא הייתה מודעת לעבירה לכאורה שהתרחשה בכניסה למושב אמרה בדיון כי לא הכירה את החוק האוסר על חלוקת סיגריות בחינם ותשקול פתיחה בחקירה. בשבוע שעבר פנו חוקרי משטרת תחנת צפת אל קראוס וביקשו לזמן אותו לתחנה להעיד במטרה לאסוף חומרים ועדויות על האירוע. בין השאר, סרטון שבו צילם וראיין את אחד מדיילי קידום המכירות של המותג 'רויאל' בבעלות דובק שהסביר כי חלוקת הסיגריות נועדה לאפשר למעוניינים לנוח וליהנות מהעישון.
עם זאת, העבירה שבה חשודה חברת 'דובק' שהכחישה את חלוקת הסיגריות בחינם וטענה כי הסיגריות ניתנו רק לאחר מילוי סקר העדפות היא לא עבירה פלילית אלא ברמת חומרת עוון. במשטרה יאספו את העדויות ויתחקרו גורמים נוספים בטרם יחליטו האם להעביר את החומרים להגשת כתב אישום.
קראוס אישר בשיחה עם אייס את הפרטים: "אני שמח שהיה בכוחי כדי להשפיע ולהביא לתחילתו של תיקון. אני מקווה שהמשטרה תפעל כדי למנוע אירועי קידום מכירות של סיגריות לצורך עידוד העישון ובעיקר שהמחוקקים לא יפחדו לפעול מול חברות הטבק במטרה למנוע מהם לנצל כשלים ופרצות בחוק כדי לעודד עישון דווקא באוכלוסיות פחות מודעות לסכנה בדבר".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
