ארקדי ודביר. מזרחי טפחות
צילום: יח"צ/ יוטיוב

ארקדי עצוב - מזרחי טפחות שמחים: שיר חדש של הזמר נחשף כמהלך פרסום של הבנק

שבוע לאחר שפורסם לראשונה בעמוד הפייסבוק של הזמר והפרזנטור שיר ל"שנה החדשה" הוא התברר כקמפיין אינטראקטיבי לבנק שאליו הצטרף דביר בנדק
משה בנימין |
בנק מזרחי טפחות מחזק את הקשר שלו עם הפרזנטורים דביר בנדק וארקדי דוכין ובמיוחד עם האחרון. שיר חדש של דוכין שנחשף לראשונה בעמוד הפייסבוק שלו לפני כשבוע התברר שבוע לאחר מכן כחלק ממהלך פרסום של מזרחי טפחות לקראת השנה החדשה, שגם בנדק לוקח בו חלק. ב-1 בספטמבר פרסם דוכין שיר לשנה החדשה, שכל כולו מלנכוליה ועצב אומנותיים רגישים ודוכיניים טיפוסיים. השיר החדש תחת כותרת הפסוט "שנה טובה???" צבר למעלה מ-160 אלף צפיות בפייסבוק, כ-3,000 לייקים ו-575 שיתופים בליווי מאות תגובות של גולשים על מידת הפסימיות והכנות שבשיר.    
כאמור, שבוע לאחר מכן נחשף חלקו השני של הסרטון אליו הצטרף דביר בנדק עם התשובה השמחה לשיר העצוב של ארקדי - מה שממשיך את קו הקריאייטיב של הבנק, בדילוג שבין הגישה הקודרת של דוכין והגישה המחויכת של בנדק. במסגרת הקמפיין, הוזמנו הגולשים ביוטיוב לדלג בלחיצת כפתור בין הגרסאות, כאשר שתי הגרסאות זהות זו לזו מבחינת מבנה מוזיקלי, אלא בעוד שהלחן של האחת מלודי והמילים דיכאוניות, בגרסה הנגדית הלחן קצבי והמילים שמחות. כך שהגולש יכול למעשה "לשחק" ולעבור בין הגרסאות לאורך כל הקליפ.  
יש לציין כי לא כל הגולשים אהבו את ההפתעה הפרסומית שהכין להם הבנק. בפוסט שעלה תחת הכותרת: "קצת הומור אף פעם לא מזיק. שתהיה לכולנו שנה מצויינת" חיכתה לארקדי אחת הגולשות בשם מיכל פירו שכתבה לזמר: "הבנקים האלה שדדו ממני מצרכים קיומיים ואתה מפרסם אותם בהומור, כאילו חסר להם או לך בסיס למחיה זה מזכיר את הנגנים שניגנו בשואה ליהודים שנשלחו למות מאחלת לכם לכו לעזאזאל!,ושתהיה לכם שנה רעה מאוד אולי יהיה לכם לאן לשאוף להתפתח כי תפסתם כבר את כל המקום. אין שום קשר לאהבה שלי אליך כאמן מוצלח". ארקדי, יש לציין, לא הותיר אותה ללא מענה והשיב לה: "האושר שלי לצערי כל כך לא קשור לבנקים וכסף גם כשהיה או לא היה לי לא קישרתי בין הדברים, חוץ מזה כשבאתי לתל אביב היה לי 250 שקלים וכל מה שבניתי היה בשתי ידי. מה אגיד לך בחיים אלה גם לי לקחו המון אבל לא רק הבנקים, גם חברים וגם חברות תקליטים לא הייתי יוצא בסוג של הכללה כזאת גורפת אני תמיד גם בודק את עצמי ולאחרונה מבין שאין מפלצת מחוץ הלי".  קרדיטים: מנכ"ל משותף ראובני פרידן: זיו קורן, סמנכ"ל קראיטיב: איתי גרונר, מנהל קריאטיב: קובי כהן, קופי: עד נוי, ארט: איתמר פרדני, נמרוד מימן, סמנכ"ל לקוחות: שירי בן גור הייסר, מנהל לקוחות: עומר אפרתי, תקציבאיות: נטלי רוקח, גל רובינסון, סמנכל"ית אסטרטגיה: ענת סגל, מפיקה: דנה קארו, סמנכ"ל דיגיטל: מתן קפלן, מנהלת SEM: רוני פרי, מעצב דיגיטל: רועי שמעוני, חברת הפקה: ראבל דיגיטל, בית פוסט: גרוויטי, במאית: רוני אזגד.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.