הקול עובד חביבי: The voice חוזרת הערב למסך - ומה עשו ההשקות בחו"ל?
The voice חוזרת הערב (יום ד') לעונה שנייה, אחרי שהצליחה לעורר את שוק הטלוויזיה מתרדמתו בעונתה הראשונה. אל המנטורים המוכרים שלומי שבת, שרית חדד ואביב גפן, מצטרפים העונה כוכבי 'משינה' יובל בנאי ושלומי ברכה, במקומו של רמי קליינשטיין. בזכיינית ערוץ 2 'רשת' מקווים להשוות את נתוני הפתיחה של השנה שעברה - אז השיג הפרק הראשון 39%, שהם כ-1.6 מיליון צופים.
בתעשייה המקומית מדברים על נתוני צפייה של כ-35%-40% להשקת העונה השנייה של The voice. החלטנו לבחון האם גם מעבר לים, זכתה התכנית לנתוני צפייה מטורפים בהשקות של הפורמט.
בארה"ב משדרת NBC בימים אלו העונה השלישית, כשהגמר צפוי להיערך בעוד 6 ימים. בפרק הפתיחה של העונה הנוכחית, צפו קצת יותר מ-12 מיליון איש, נתון דומה לזה של השקת העונה הראשונה.
העונה השנייה היא המצליחה מכולן, כשפרק הפתיחה רשם נתון מדהים של 37.6 מיליון צופים בכלל הגילאים, ו-16.3% רייטינג בגילאים 18-49, קהל היעד שקוסם במיוחד למפרסם האמריקאי. הסיבה: הפלטפורמה ל-The voice הייתה המשדר הנצפה ביותר אי-פעם בארה"ב - מדובר כמובן בגמר הסופרבול שרשם באותו יום את שיא הרייטינג אי פעם בארה"ב, עם 111.3 מיליון צופים.
הפרומו לפרק הפתיחה של העונה השנייה בארה"ב
בבריטניה, מדינה שידועה בריבוי תחרויות כישרונות, השיג הפורמט בפרק הפתיחה של העונה הראשונה נתון מרשים של 37.6% עבור BBC1, ובמספרים - 8.43 מיליון צופים. במהלך העונה הועף מהתכנית חן אהרוני, מתמודד העונה ה-5 ב'כוכב נולד' הישראלית, זאת משום שהפר את הסכם הסודיות עליו היה חתום. התכנית סיימה את עונתה הראשונה בחודש יוני, וצפויה לעלות בקרוב.
התחרות רשמה נתוני צפייה מרשימים גם הרחק מישראל ומאירופה. באוסטרליה למשל, עמד הפרק הפותח בתחרות מול 'רוקדים עם כוכבים' המקומית, וניצח עם נתון של למעלה מ-2 מיליון צופים לערוץ 9 המקומי. ב'רוקדים' צפו קצת פחות מ-2 מיליון איש.
הפרומו לעונה השנייה ב'רשת'
- 1.pix37 12/12/2012 15:41הגב לתגובה זוהתוכנית תתחיל ברייטינג טוב ותדרדר לרייטינג מאכזב (בסביבות 20%) ואולי אף פחות מכך בהמשך העונה.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.