הקול עובד חביבי: The voice חוזרת הערב למסך - ומה עשו ההשקות בחו"ל?
The voice חוזרת הערב (יום ד') לעונה שנייה, אחרי שהצליחה לעורר את שוק הטלוויזיה מתרדמתו בעונתה הראשונה. אל המנטורים המוכרים שלומי שבת, שרית חדד ואביב גפן, מצטרפים העונה כוכבי 'משינה' יובל בנאי ושלומי ברכה, במקומו של רמי קליינשטיין. בזכיינית ערוץ 2 'רשת' מקווים להשוות את נתוני הפתיחה של השנה שעברה - אז השיג הפרק הראשון 39%, שהם כ-1.6 מיליון צופים.
בתעשייה המקומית מדברים על נתוני צפייה של כ-35%-40% להשקת העונה השנייה של The voice. החלטנו לבחון האם גם מעבר לים, זכתה התכנית לנתוני צפייה מטורפים בהשקות של הפורמט.
בארה"ב משדרת NBC בימים אלו העונה השלישית, כשהגמר צפוי להיערך בעוד 6 ימים. בפרק הפתיחה של העונה הנוכחית, צפו קצת יותר מ-12 מיליון איש, נתון דומה לזה של השקת העונה הראשונה.
העונה השנייה היא המצליחה מכולן, כשפרק הפתיחה רשם נתון מדהים של 37.6 מיליון צופים בכלל הגילאים, ו-16.3% רייטינג בגילאים 18-49, קהל היעד שקוסם במיוחד למפרסם האמריקאי. הסיבה: הפלטפורמה ל-The voice הייתה המשדר הנצפה ביותר אי-פעם בארה"ב - מדובר כמובן בגמר הסופרבול שרשם באותו יום את שיא הרייטינג אי פעם בארה"ב, עם 111.3 מיליון צופים.
הפרומו לפרק הפתיחה של העונה השנייה בארה"ב
בבריטניה, מדינה שידועה בריבוי תחרויות כישרונות, השיג הפורמט בפרק הפתיחה של העונה הראשונה נתון מרשים של 37.6% עבור BBC1, ובמספרים - 8.43 מיליון צופים. במהלך העונה הועף מהתכנית חן אהרוני, מתמודד העונה ה-5 ב'כוכב נולד' הישראלית, זאת משום שהפר את הסכם הסודיות עליו היה חתום. התכנית סיימה את עונתה הראשונה בחודש יוני, וצפויה לעלות בקרוב.
התחרות רשמה נתוני צפייה מרשימים גם הרחק מישראל ומאירופה. באוסטרליה למשל, עמד הפרק הפותח בתחרות מול 'רוקדים עם כוכבים' המקומית, וניצח עם נתון של למעלה מ-2 מיליון צופים לערוץ 9 המקומי. ב'רוקדים' צפו קצת פחות מ-2 מיליון איש.
הפרומו לעונה השנייה ב'רשת'
- 1.pix37 12/12/2012 15:41הגב לתגובה זוהתוכנית תתחיל ברייטינג טוב ותדרדר לרייטינג מאכזב (בסביבות 20%) ואולי אף פחות מכך בהמשך העונה.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאלטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
