גיתם באומן ומקאן זוכים בפרסי זהב, כסף וארד בתחרות הפרסום הלונדונית LIA

3 המשרדים שהוכתרו כפיינליסטים משלימים את המשימה וחוזרים הביתה עם פרסים. גיתם זכה בזהב עבור מהלך הרדיו במונו לאגודה למלחמה בסרטן
משה בנימין |

תחרות הפרסום הלונדונית LIA נחתמה הלילה עם בשורה משמחת עבור באומן, מקאן דיגיטל ובעיקר גיתם שזכה בזהב. בתחרות שהכריזה לפני מספר שעות על הזוכים הצליחו כל הפיינליסטים מישראל לחזור הביתה עם זכייה. מקאן דיגיטל עשה זאת עם מהלך הטיימליין, באומן בר ריבנאי צירף זכייה נוספת לרשימה הארוכה של מהלך קשרי הדם וגיתם BBDO עשה זאת עם מהלך המונו לאגודה למלחמה בסרטן.

כאמור, גיתם BBDO זכה בזהב עבור מהלך הרדיו "היום בו הרדיו עבר למונו" במסגרת הפעילות לקידום המודעות לסרטן השד. במהלך שהתחרה בקטגוריית "תוכן ממותג" (Branded content) עברו תחנות הרדיו בישראל, באופן מסונכרן לשידור במונו, כשהצלילים בוקעים מרמקול אחד בלבד. בסיום דקת השידור הוקראה הודעה בזו הלשון: "ככה זה מרגיש כשמאבדים צד אחד... מאזינה יקרה, עברת את גיל 50? בדיקת ממוגרפיה יחידה אינה מספיקה...".

הקייס סטאדי למהלך המונו של גיתם BBDO

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

בגזרת הדיגיטל, מהלך הטיימליין של מקאן דיגיטל ממשיך לגרוף מחמאות למרות המרחק הרב מיום עלייתו של הטיימליין לאוויר עולם הפייסבוק. במהלך, עבור הרשות למלחמה בסמים, כיכב דניאל ברק - קופי דיגיטל לשעבר במקאן. הקמפיין הציג בעזרת תמונות את מהלך חייו הכפול של אדם המשתמש בסמים, לצד התפתחות חייו ללא סמים. העבודה התחרתה בקטגוריית דיגיטל/שימוש במדיה חברתית וזכתה בפרס הברונזה.

קייס סטאדי - מהלך הטיימליין

באומן בר ריבנאי מצרף גם את לונדון לרשימת הכיבושים הבינלאומיים של מהלך קשרי הדם המדובר. למהלך שזכה ב-5 אריות זהב בפסטיבל קאן האחרון, והתחרה בקטגוריית שירות לציבור/רווחה הוענק פרס הכסף בלונדון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.