ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

UBS: נראה מפולת של עד 35% בבורסות אירופה אם לה-פן תנצח בבחירות בצרפת

בצרפת הולכים היום לקלפיות, ובשווקים עוקבים בדריכות. הנה התחזיות של סיטי, ג'יפי מורגן ואחרים
הבחירות בצרפת, צילום: GettyImages IL
הסיפור הגדול של השבוע הנוכחי בשווקים הוא ללא הבחירות בצרפת שיתקיימו היום (יום א'). לפי שעה ישנם 4 מועמדים בעלי סיכויים כמעט שווים להגיע לסיבוב השני והמכריע שיתקיים ב-7 במאי.
תרחיש האימים מבחינת השווקים הוא עלייה של מועמדת הימין הקיצוני מארין לה-פן לסיבוב השני יחד עם מועמד השמאל הקיצוני ג'אן לוק מלנשון. תרחיש כזה עלול לגרור תנודה חריפה מטה בבורסות אירופה ובשער האירו. מנגד, אם עמנאול מקרון המתון יהיה בין השניים שיעלו לסיבוב השני, הדבר עשוי להתקבל בשווקים באנחת רווחה כיוון שמקרון הינו בעל סיכויים גדולים להביס את לה-פן בסיבוב השני (לפי הסקרים, זוכי לשיעורי תמיכה של 62% מול לה-פן בסיבוב השני). נציין כי לה-פן היא עולה כמעט ודאית לסיבוב השני כיוון שלפי הסקרים תומכיה הם הבטוחים ביותר בהצבעתם. 
לעמדותיהם של ארבעת המתמודדים בנושאי כלכלה ויחסם לאיחוד האירופי, לחץ כאן
לפי הסקרים האחרונים, מקרון מוביל עם 23%-25% אחוזי תמיכה, אחריו נמצאת לה-פן עם 21%-23% שיעורי תמיכה, במקום השלישי פריון עם 19%-21% ובמקום הרביעי מלנשון עם 18%-19.5%. כאמור, אם מקרון אכן יעלה לסיבוב השני, זו תהיה צפירת הרגעה בשווקים, לפחות לעת עתה כיוון שפיגוע נוסף ולה-פן עלולה לצבור תאוצה לקראת הסיבוב השני.
אבל הנתון המעניין ביותר הוא שלפי הסקרים כמעט 30% מהנשאלים השיבו שהם עדיין לא החליטו למי הם מצביעים. כלומר מדובר בנתון שמרמז שלקראת הסיבוב הראשון הכל עדיין פתוח. וההשלכות עשויות לא פחות מדרמטיות. ניצחון של לה-פן עלול להיות הצעד הראשון בדרך ליציאה של צרפת מהאיחוד. ובניגוד לבריטניה - צרפת (יחד עם גרמניה) היא הציר המרכזי של האיחוד. יציאה של צרפת עלולה להיות מכה מוות על פרויקט האיחוד האירופי.
 
מה חושבים בבנק ההשקעות?
בדויטשה בנק סבורים שהסיכוי שלה-פן תנצח עומד על 25% ומעריכים כי במקרה שתהיה הפתעה ולה-פן תנצח, שוקי המניות באירופה יגיבו בירידה של 15%.
בג'יפי מורגן סבורים שהסיכויים של לה-פן לנצח עומדים על 25% ומעריכים כי במקרה שתנצח, שוקי המניות באירופה יירדו בשיעור דו-ספרתי והאירו ייפול ל-0.98 דולר לאירו.
במורגן סטנלי נותנים ללה-פן סבירות של 15% ומציינים כי במידה והיא תפסיד ומקרון אכן ינצח, מניות הבנקים בצרפת (למשל סוסייטה ג'נרל או BNP Paribas) ירשמו מהלך עליות של 15%-20%. לפי מורגן סטנלי, אם לה-פן תנצח ניתן לצפות לנפילה באירו לפחות למצב של שיויון מול הדולר ונפילה של 15%-20% בשוק המניות הצרפתי.
ב-UBS מספקים תחזית אגרסיבית ונותנים סבירות של 40% לניצחון של לה-פן. בבנק השוויצרי מעריכים כי אם אכן תנצח, שוקי המניות באירופה ייפלו עד 35%(!) ומטבע האירו יצלול ב-10%. לפי UBS, במקרה שלה-פן תנצח, "זה יהיה דבר חשוב מכדי שניתן יהיה להתעלם". במקרה שמקרון ינצח, ב-UBS מעריכים כי שוקי המניות באירופה יראו ראלי משמעותי של הנחת רווחה.
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    מה כתבו על טראמפ ועל הברקזיט.
    טלטל 23/04/2017 11:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם לא נביאים.
    סגור
  • 13.
    כשביזפורטל רושמים על תרחיש אימים - אני בלונג (ל"ת)
    קארין 23/04/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    כמה חרטה די נמאסתם
    קזינו 23/04/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לסקר מניות ומאמרו כותרת שרית של בולשיט
    סגור
  • 11.
    דקס בחסר X 3
    דני 23/04/2017 10:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חבל שאין X4
    סגור
  • 10.
    זה מה שאמרו שיקרה לבורסה הבריטית אם יעבור הברקזיט (ל"ת)
    גררר 23/04/2017 10:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 9.
    כותרות ביזפורטל המזיקות
    יוני 23/04/2017 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתר ביזפורטל זה אתר בדיחה הכותרות שלו נועדו רק כדי לסחוט קליקים בכדי לשכנע מפרסמים שכדאי להם לפרסם אצלו. לא קראתי שום תוכן עיתנואי מועיל בביזפורטל כבר כמה שנים. הם לא מעסיקים בכלל עיתונאים אמיתיים כנראה. ובמקום תוכן עיתונאי הם מסתפקים בכותרות פרובוקטיביות על מנת למקסם קליקים . מה אכפת לי? אכפת לי כי הכותרות האלו מזיקות לאנשים שחדשים בתחום שחושבים שמדובר במידע בדוק ועלולים לפעול לפי הכותרות הפרובוקטביות, בסוף זה תמיד נגמר לא טוב.
    סגור
  • במזרח התיכון. ליוני הילד הרע והטיפש.
    נציג אקונומיסט 23/04/2017 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מוזמן לעזבנו ולהסתלק מהאזור. מוקיידה אל עאוול אתר דהאש יקלוט אותך ברצון. אנחנו עושים מאמץ להתאחד עם ביזפורטל אולם כרגע אינם מוכנים לסכום שהיצענו על 49 אחוז מהם בסך 500 מליון דולר. אנו ממשיכים לנסות עד השגת המטרה.
    סגור
  • 8.
    היחידי שיירד עוד 35% זה בנק UBS הכושל (ל"ת)
    נו באמת.... 23/04/2017 09:22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 7.
    מה אכפת לנו מאירופה?פה חיים מפקיעה לפקיעה, היום ירוק 1% (ל"ת)
    אינדיאני 23/04/2017 09:05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 6.
    עוד לא למדתם לנשום עמוק ולספור עד 10
    ian 23/04/2017 08:52
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בברקזיט צעקתם ירידות , בטראמפ אמרתם מפולות . די כבר תלמדו לסתום קצת את הפיות.
    סגור
  • 5.
    הפוך אמרו גם שאים....
    אנונימי 23/04/2017 07:54
    הגב לתגובה זו
    8 1
    טראמפ יעלה הבורסות יפלו.... שלא יעבדו עלכם!!!!!
    סגור
  • לא סיימת לספר כמה אתה מופסד.
    לאמונימי 23/04/2017 10:45
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ואל תשכח לספר לנו כמה לעסת בשורט רמי לוי יחד עם מעוז וכל הלייצנים. ועוד מניות שקירקסו לכם את הצורה. אל תתבייש סבא גם חכמים מפסידים ועכשיו עומדים להתנקות לחלוטין.
    סגור
  • 4.
    כמה שטויות....כבר אין על מה לכתוב?
    אייל 23/04/2017 07:01
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הזהרתם אותו הדבר לפני הברקזיט ולפני טראמפ....את התוצאות וכמה עלו הבורסות מאז אנחנו גם יודעים
    סגור
  • ספר לנו כמה הירווחת וכמה אתה מופסד סך הכל? אל תתבייש.
    לאייל. כמה שטויות. 23/04/2017 10:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    דבר אלינו.
    סגור
  • 3.
    נרד בלי קשר למי יבחר
    דעתי 23/04/2017 04:41
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אך יחד עם זאת אני מאמין שהיא תבחר. בנוסף אני מאמין שצפוי מלחמה ענקית בעולם למיגור דע"ש-אירן-צ.קוראה, טיפול באסד. בקיצור העולם יעשה תוהו וימגר את כל האסלם הקיצוני, וזאת תהיה המלחמה האחרונה, שבה כל העולם שותף. ההסבר הוא פשוט שיש בריחה של פליטים מסוריה או מעירק למדינות אחרות ואם לא יטפלו בזה שם בארץ המקור, הבעיה תיווצר אצלם כמו שאתם רואים היום, רק שכבר לאירופה מתחיל להימאס לה מזה, מדינות עוזבות את האיחוד.בגלל זה, מה שתכלס צריך לעשות זה לטפל בשורש שהוא דע"ש וכל מה שרשמתי.
    סגור
  • לייק...חבל שאי אפשר להצביע כמה פעמים (ל"ת)
    ביאליק 23/04/2017 08:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אותם זיבולי שכל כמו קריסה בגלל טראמפ (ל"ת)
    יוני 22/04/2017 23:12
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 1.
    מזכיר לי את הבדיחה ערב הבחירה של טראמפ
    גיא 22/04/2017 23:06
    הגב לתגובה זו
    17 2
    כל האנליסטים (והאינטרס שלהם) רואי השחורות ואיתם כותרות העיתונים על סוף העולם אם טראמפ יבחר השווקים יקרסו ביום אחד 6-10% ואחכ הצניחה תמשך... נו ו... מה קרה ? טראמפ נבחר והשווקים לאחר ראלי מטורף מחודש נובמבר... הפוך גוטה הפוך....
    סגור
  • חדל קשקשת בקשר.
    לגוטה הפוך גוטה. 23/04/2017 10:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טראמפ מוליך בברור לכל עלייה לצורך ירידה או ראה ערך התרסקות.
    סגור