ברעש גדול: חברות הטכנולוגיה ידווחו בשבוע הבא - נראה התאוששות?

חברות הטכנולוגיה נמצאות תחת לחץ כבד בתקופה האחרונה, הרווחים ברבעון הראשון נשחקו, מה חוזים האנליסטים?
דניאל קביליו | (2)

עונת הדוחות לרבעון השני של 2013 תופסת תאוצה כאשר בשבוע הבא יתחילו לדווח חברות הטכנולוגיה. רבים מנסים לחזות כיצד יראו הדוחות של החברות הללו כאשר השאלה המתבקשת הינה: מאיפה הרווחים של החברות יגיעו?

המחצית הראשונה של 2013 הייתה חלשה יחסית לחברות הטכנולוגיה. אומנם הנאסד"ק טיפס ב-14% מתחילת השנה אבל נראה שהתמונה מאט יותר אפורה. במידה ומסתכלים על הרבעון הראשון של השנה, רווחי חברות הטכנולוגיה הצטמצמו ב-4.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. אנליסטים מוול סטריט אומרים כי זה לא סוף הסיפור והם חוזים ירידה של 8.3% בשיקלול שנתי.

אז מה הם הגורמים שמשפיעים על המגמה השלילית? בראש ובראשונה בתקופה האחרונה חלה ירידה משמעותית בביקושים למחשבים, הן ניידים והן נייחים. הירידה בביקושים שחקה את הרווחים של ענקיות הייצור כגון דל (סימול: DELL) ו-HP (סימול: HPQ). גם אפל (סימול: AAPL) נפגעה מהירידה בביקושים כאשר איבדה 18% מרווחיה ברבעון הראשון לאחר שבשנה הקודמת הובילה את טבלת המרוויחות בסקטור המדובר.

אולם, וכפי שציינו הנאסד"ק המשיך במגמה החיובית שלו מתחילת השנה כאשר הוא נצמד ל-S&P500 שהוסיף 14% מתחילת השנה. ניתן לטעון שהבסיס לשוק השורי הוא הסנטימנט החיובי שיצרו האנליסטים שעדיין חוזים שחברות הטכנולוגיה יסיימו חזק את השנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דוד 12/07/2013 19:44
    הגב לתגובה זו
    חברים כיל לפנה טיסה נעימה
  • 1.
    הנעת מטלטלין 12/07/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
    יחסית - וישראל מועמדת ראשית
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.