טס לשיא של 4 שנים: מדד הסנטימנט הצרכני של רויטרס זינק בחודש מאי לרמה של 77.8 נקודות

מאז חודש ינואר 2008 לא עלה מדד הסנטימנט בשיעור חד כל כך, רוב הצרכנים האמריקנים דווקא חשים מעודדים מהמצב בשוק העבודה
עידן קייסר | (2)

היום (ו') לאחר פתיחה המסחר התפרסם הנתון הראשוני של מדד הסנטימנט הצרכני של אוניברסיטת מישגן וסוכנות רויטרס לחודש מאי. המדד מתשאל 500 משקי בית בכל חודש לגבי גישותיהם בתחומים הפיננסיים והכלכליים. המדד מקושר באופן ישיר לאופי ולחוזק של ההוצאה הצרכנית בארה"ב, הוצאה שידועה כמנוע צמיחה אמריקני אמיתי.

המדד בחודש אפריל נסגר ברמה של 76.4 נקודות, והקריאה הראשונית לחודש מאי עומדת רמה של 77.8 נקודות. זוהי הפתעה טובה, לאחר שהאנליסטים ציפו כי המדד ירד בחודש מאי לרמה של 76.2 נקודות.

גודל ההפתעה הוא משמעותי, שכן הקריאה הראשונית לחודש מאי הייתה הגבוהה ביותר מאז חודש ינואר בשנת 2008. למרות ההאטה האחרונה בשוק העבודה האמריקני, כמעט פי שניים מהצרכנים דיווחו כי הם שמעו על תוספות למשרות בשוק העבודה לאחרונה.

ה'ברומטר' של הסקר, לגבי תנאי המצב הכלכלי העכשווי, עלה גם כן החודש לרמתו הגבוהה ביותר מזה 4 שנים. המדד הנ"ל עלה לרמה של 87.3 נקודות מרמה של 82.9 נקודות בחודש אפריל. מדד הפער בין התחזיות הצרכניות ירד מעט מרמה של 72.3 נקודות לרמה של 71.7 נקודות בחודש מאי.

ציפיות הנשאלים בסקר לגבי תחזיות האינפלציה המשיכו להיות נוקשות פחות, לאחר שלאחרונה הנשאלים העלו את תחזיותיהם לעליית האינפלציה השנה. בתוך כך, הציפיות לאינפלציה ירדו משיעור של 3.2% לשיעור של 3.1%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חגי 11/05/2012 18:40
    הגב לתגובה זו
    ברק אובמה הזמין את הסקר לפני הבחירות
  • 1.
    עומרי 11/05/2012 18:07
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה !

משקיעים במניות לפני דוחות? זה מה שאתם צפויים לקבל

בנק ההשקעות האמריקני גולדמן סאקס מנתח את כדאיות ההשקעה במניות בימים שלפני פרסום הדוחות
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה וול סטריט
עונת הדוחות בוול סטריט נמצאת בעיצומה ובינתיים למרות כל האזהרות, החברות הגדולות מצליחות להכות את תחזיות האנליסטים. רבים מאמינים כי השקעה במניות לפני אירוע משמעותי כגון דוחות כספיים משולה להימור. ואכן, ברוב המקרים הדבר לא רחוק מכך, גם האנליסטים הוותיקים ביותר בשוק מתקשים לסמן את כיוון המניה ערב פרסום הדוחות. כעת, מחקר חדש של מחלקת האופציות בבנק ההשקעות גולדמן סאקס מספק כמה תובנות מעניינות. המחקר שניתח נתונים של 19 השנים האחרונות הראה כי לא רק שמניות נוטות לעלות לאחר פרסום הדוחות, אלא גם מצליחות להכות את השוק בימים שלאחר מכן. "על פי המחקר שלנו, המניה הממוצעת עולה לאחר הדוח 0.7% ומשיגה תשואה טובה יותר בשיעור של 0.4% משל מדד ה-S&P500 בחמשת הימים הבאים" ציינו בגולדמן סאקס. אז נכון, לא מדובר פה בזינוק מרשים או בעליה מטאורית אך שימוש נכון, עקבי ומושכל במידע הזה יכול בהחלט להעניק רווחים נאים למשקיעים מסוימים. "קנייה של אופציות CALL לפני דוחות של חברות, העניקה רווח ממוצע של 14% והייתה רווחית לאורך השנים בין 1996 ל-2015." הוסיפו בגולדמן. יחד עם זאת בבנק מציינים ואומרים כי זוהי לא אסטרטגיה מצוינת וכי מצוי בה סיכון רב שאינו מתבטא בתשואה. עוד ממצא מעניין במחקר של הבנק היה כי מניות שסבלו מביצועים חלשים בשבועיים שלפני הדוח "נטו לתגובה חיובית חזקה לאחר פרסום הדוח". אחת הסיבות לכך על פי הבנק היא שמשקיעים רבים נוטים לצמצם פוזיציה בימים שלפני פרסום הדוח בכדי להימנע מסיכון של אכזבה גדולה ונפילת המניה ולאחר מכן משקיעים מחדש במניה לאחר שאי הוודאות סביבה נעלמה.