
מיכל קיסוס הרצוג מונתה למנכ"לית דיסקונט קפיטל
קיסוס הרצוג, לשעבר מנכ"לית פועלים טק ו-Pepper, תחליף את הילה חימי, שסיימה את תפקידה אחרי כ-11 שנים
מיכל קיסוס הרצוג מונתה למנכ"לית דיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות ובנקאות ההשקעות של קבוצת דיסקונט. דירקטוריון החברה אישר את המינוי אתמול, וקיסוס הרצוג צפויה להיכנס לתפקיד בתחילת ספטמבר 2026. היא תחליף בתפקיד את הילה חימי, שהודיעה בפברואר על סיום כהונתה אחרי כ-11 שנים כמנכ"לית החברה.
קיסוס הרצוג, בת 46, מגיעה לדיסקונט קפיטל אחרי כמה תפקידי ניהול במערכת הבנקאית, בעיקר בתחומי הפינטק, החדשנות והפעילות מול חברות טכנולוגיה. משנת 2021 היא כיהנה כמנכ"לית פועלים טק, זרוע ההייטק של בנק הפועלים, שם הובילה את פעילות הבנק מול תעשיית ההייטק וקרנות ההון סיכון. קודם לכן כיהנה כמנכ"לית הבנק הדיגיטלי Pepper מקבוצת לאומי, במסגרת מהלך הבנקאות הדיגיטלית של הקבוצה. לקיסוס הרצוג תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב, וכן תואר שני במנהל עסקים, בהתמחות במימון ושיווק, מאוניברסיטת רייכמן.
דיסקונט קפיטל היא זרוע ההשקעות ובנקאות ההשקעות של קבוצת דיסקונט -0.81% . החברה מנהלת פורטפוליו השקעות בהיקף של מיליארדי שקלים ופועלת בכמה תחומים, בהם השקעות בחברות, השקעות בקרנות השקעה פרטיות ובקרנות הון סיכון, פעילות בנקאות להשקעות, ייזום וליווי הנפקות ציבוריות ופרטיות, וכן שירותי חיתום והפצה באמצעות חברת הבת דיסקונט קפיטל חיתום. בשנת 2025 רשמה החברה רווח נקי של 388 מיליון שקל, גידול של כ-25% לעומת התקופה המקבילה.
אבי לוי, מנכ"ל קבוצת דיסקונט, אמר בעקבות המינוי: "אני מברך את מיכל על הצטרפותה לקבוצת דיסקונט ומינויה למנכ"לית דיסקונט קפיטל. אני משוכנע כי ניסיונה העסקי העשיר והיכרותה המעמיקה עם הקהילה העסקית יתרמו משמעותית להמשך תנופת הצמיחה של החברה. הבחירה במיכל נעשתה מתוך ראייה אסטרטגית ארוכת טווח, במטרה להביא לחברה פרספקטיבה חדשה, לצד ניסיון ניהולי מוכח, אשר יובילו את דיסקונט קפיטל להישגים חדשים".
"בהזדמנות זו, אני מבקש להודות להילה חימי על שנים רבות של עשייה משמעותית והיותה שותפה מרכזית למהלכים אסטרטגיים בקבוצה. בתקופת כהונתה, דיסקונט קפיטל הציגה ביצועים יוצאי דופן והפכה לאחת מזרועות ההשקעה המובילות במערכת הבנקאית".
המינוי של קיסוס הרצוג מגיע בתקופה שבה דיסקונט קפיטל ממשיכה להיות אחת הזרועות המרכזיות של קבוצת דיסקונט מחוץ לפעילות הבנקאית הקלאסית. עבור הקבוצה, מדובר במינוי שמחבר בין פעילות השקעות מסורתית יותר לבין ניסיון בעולמות טכנולוגיה, פינטק והייטק, תחומים שהפכו בשנים האחרונות לחלק משמעותי מהקשר בין המערכת הבנקאית לבין שוק ההון והחברות הפרטיות.