
פלאשבק לגיימסטופ? וונדיס מזנקת אחרי הרצת המניה בפורומי רדיט
האם אנו עדים לגל חדש של מניות מם? וונדיס מזנקת אחרי שהוזכרה ככזאת עם שיעור הפוזיציות בשורט מתקרב ל-30% - סוחרי הרדיט מסתערים על המניה
מניית וונדיס Wendy's International Inc. 27.66% עולה 24% במסחר המוקדם ל-7.8 דולר, וזה על רקע דיונים בפורום WallStreetBets ברדיט שגרמו לגל של רכישות על ידי חברי הפורום. היקפי המסחר עלו כבר בשעות הבוקר המוקדמות, והמניה בלטה בסחירות גם ביחס למניות הגדולות.
בשנה האחרונה איבדה מניית ונדיס כ-47% מערכה, ומתחילת השנה עד סגירת יום שלישי עמדה הירידה על כ-25%. הרשת, כמו מתחרות נוספות בתחום המזון המהיר, מתמודדת עם ירידה בביקוש מצד צרכנים שמפחיתים הוצאות על ארוחות מחוץ לבית. עליות מחירים בשנים האחרונות הותירו פחות כסף פנוי, והניסיון למשוך לקוחות באמצעות מבצעים פוגע לעתים בשולי הרווח.
הגורם העיקרי שמושך תשומת לב כעת הוא שיעור הפוזיציות בחסר, שמתקרב ל-30% מהמניות שבידי הציבור. נתון זה מעלה את הסיכוי לתגובת שרשרת אם ייווצר לחץ קניות: מוכרים בחסר עלולים לרכוש מניות כדי לסגור פוזיציות, והרכישות האלה עלולות להאיץ את העלייה בטווח הקצר. במניות עם שיעור שורט גבוה יחסית, די בטריגר אחד כדי ליצור תנודתיות חדה, גם אם היא אינה נשענת על שיפור עסקי.
במקביל לדיונים ברשת, מינתה ונדיס אתמול סמנכ"ל כספים חדש. סטיב סירוליס, שכיהן בתפקיד דומה ברשת פוטבלי סנדוויץ' וורקס, יכהן גם כסמנכ"ל אסטרטגיה. המינוי מגיע בתקופה שבה המנכ"ל רוברט רייט מקדם תוכנית התייעלות, והשילוב בין תחומי הכספים והאסטרטגיה נועד לחזק את השליטה בתקציב ובתעדוף מהלכים.
התמחור הנוכחי משקף ציפיות נמוכות יחסית. המניה נסחרת סביב מכפיל רווח של כ-11 על הרווח הצפוי ב-2026, אך תחזית המכירות מצביעה על קיפאון בהכנסות.