
היום בבורסה: אנלייט תעלה, טאואר תרד
מה הגורמים שמשפיעים על השוק ועל מניות הבנקים
וול סטריט נפלה אתמול - יום המסחר נסגר בירידות; הנאסד"ק איבד 2.17%, מדד השבבים נפל בכ-8%, בהמשך לנפילות באסיה. הבוקר יש סוג של רגיעה. הניקיי אומנם יורד 1.4%, אבל הקוספי רגוע יחסית וכך גם השווקים האחרים באסיה. החוזים על וול סטריט במגמה מעורבת עם עלייה קלה בנאסד"ק.
אצלנו הדואליות חוזרות על האפס.
אנלייט תבלוט לטובה עם עלייה של מעל 4%, טאואר תמשיך לרדת, אחרי זינוק באמת מטורף.
הבנקים סיימו אתמול בעלייה. אחרי יום מטלטל הם עלו. זה אומר שמישהו בכל זאת החליט לקנות מניות בנקים והמחירים הנוכחיים מתאימים לו (להם). בנקם במכפיל רווח של פחות מ-10 נראים באמת מעניינים, אבל השאלה היא האם הרווחים הם מייצגים או שמדובר בסייקל של עליות ברווחים שעומד להיחלש. שאלה חשובה נוספת היא לגבי הרגולטור - עד כמה הוא יעז להרחיב את התחרות, דבר שעשוי לפגוע ברווחים של הבנקים. שווה לעקוב, לא בטוח שזו נקודת כניסה.
כדאי מאוד להבין את התמונה מלמעלה ואת הגורמים המשפיעים על השוק - מצד אחד יש ביקושים כתוצאה מהציבור שמזרים כסף לפנסיות וגמל. מצד שני יש תמחור שלמרות הירידות הוא עדיין לא נמוך, אלא מלא פלוס. לזה מצטרפים הזרים שמושפעים מאוד מהסיכון הגיאופוליטי והם היו אחראים על עלייה משמעותית בשוק בשנים האחרונות ויוצאים בחודש האחרון. המגמה אצלם תקבע חלק גדול מהמגמה הכללית בשוק.
ולצד השחקנים האלו יש גורמים שיכולים להזיז את השווקים למעלה ולמטה - ראשית, המאקרו שלנו, הכלכלה שלנו. שנית - הבחירות שהם מקבלות משקל הולך וגדל, שלישית המלחמה עם איראן, המצב בלבנון והיחסים עם טראמפ שיש להם כמובן משקל מאוד חשוב, ורביעית - המצב בשווקים בעולם. יש חריקות, אולי זה טבעי אחרי ריצה במדדים, וזה משפיע על המניות הישראליות - חלק משמעותי מהמדדים שלנו נקבע בוול סטריט לא בישראל - מניות טבע, פאלו אלטו ונוספות נקבעות בוול סטריט לא כאן. מניות הטנק גם נקבעות בוול סטריט
קחו כל אחד מהגורמים תעריכו מה צפוי שם ותעריכו עד כמה כל גורם חשוב ואז תקבלו הערכה אישית למה שצפוי. אם לדוגמה אתן מעריכים שהדבר הכי חשוב והכי משפיע הוא הזרמות הכספים לפנסיה ובזה לא יהיה שינוי - אז אתם אופטימיים על השוק. אם אתם מעריכים שהדבר הכי חשוב זה התלות בוול סטריט ואתם פסימיים שם - אז אתם פסימיים כמובן גם על השוק המקומי.
כששואלים את המומחים הם סבורים שיש עוד מקום לירידות. בסוף זו שאלה של מחיר - המחירים בשוק עדיין לא נמוכים.
מיומנו של יועץ השקעות: מניה שירדה 70% היא מציאה? מיתוסים מול מציאות בשוק ההון
- סגירה אופטימית בבורסה: הירידות התמתנו מאוד בשעה האחרונה
- טאואר זינקה 4% ועקפה את לאומי; באטמ טיפסה 9.6%; ת"א 90 איבד כ-2%
מניות בולטות בת"א 35:
מניות בולטות בת"א 125:
- 2.אנונימי 24/06/2026 08:16הגב לתגובה זולאחר תקופה ממושכת של ירידות בבנקים יש סימנים שהם מתחילים ליפרוץ חזרה למעלה
- 1.ילדי לוחמים 24/06/2026 08:07הגב לתגובה זונפל דבר . ארהב נסוגה מהאזור ומעבירה את השליטה לאירן וציר רוסיה סין . קטר תשלם את התמורה בדרך הרגילה .