גיא מלמד ורוניס (רשתות)
גיא מלמד ורוניס (רשתות)

ורוניס מזנקת בוול סטריט: חברת הסייבר הישראלית בוחנת מכירה

החברה בוחנת אפשרויות אסטרטגיות לרבות מכירה לקרנות השקעה גדולות; בין המתעניינות - בלקסטון, תומא בראבו וויסטה אקוויטי פרטנרס



גיא טל |
נושאים בכתבה ורוניס

מניית ורוניס Varonis Systems 7.09%   מזנקת ב-7%, אחרי שכבר זינקה ב-20% במסחר בוול סטריט, אחרי דיווח שלפיו חברת הסייבר הישראלית-אמריקאית בוחנת אפשרויות אסטרטגיות, כולל מכירה אפשרית. לפי הדיווח בתקשורת האמריקאית החברה קיבלה פניות ראשוניות מצד קרנות פרייבט אקוויטי גדולות, בהן בלקסטון, תומא בראבו ו-ויסטה אקוויטי פרטנרס.

ורוניס נסחרת כעת בשווי של 4.1 מיליארדי דולרים. החברה מתמחה בהגנה על מידע רגיש בתוך ארגונים. הפלטפורמה שלה מזהה הרשאות חריגות, גישה לקבצים רגישים, דליפות מידע וסיכונים פנימיים. בעידן שבו מתקפות סייבר יכולות להיעזר בכלי AI כדי לסרוק מערכות, לבנות הודעות התחזות ולזהות נקודות חולשה מהר יותר, השוק נותן משקל גדול יותר לחברות שמחזיקות גישה ישירה לשכבת הדאטה הארגונית.

ברבעון הראשון רשמה ורוניס הכנסות של 173.1 מיליון דולר, עלייה של 27% לעומת התקופה המקבילה. הרווח המתואם עמד על 0.06 דולר למניה, בזמן שהשוק ציפה להפסד. החברה גם העלתה את תחזית ה-SaaS ARR לשנת 2026 לטווח של 814-845 מיליון דולר, נתון שנתפס כחיובי בוול סטריט.

להרחבה: מיליארד דולר עד 2027: כך הופכת ורוניס דליפות מידע להזדמנות עסקית

ורוניס עברה בשנים האחרונות ממודל של מכירת מוצרים לחברה שמספקת שירותים דרך הענן וכך היא מייצרת בעצם הכנסות חוזרות באופן שוטף. המעבר יצר ירידה בהכנסות, אך החברה הצליחה להפוך לחברת סייבר שמספקת שירותים בענן. אלא שלפני כחצי שנה היא חרקה מאוד בתוצאות, דבר שהפיל את המניה למחצית משוויה ומאז היא לא מצליחה להתרומם. 

 

להרחבה: ורוניס רוכשת את SlashNext בעסקה שמוערכת בכ-150 מיליון דולר


הוספת תגובה

תגובות לכתבה:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה