אינמוד
צילום: יוטיוב/אינמוד

אינמוד מזנקת: משה מזרחי מציע למחוק את החברה לפי שווי של כמיליארד דולר

אחרי שהדירקטוריון דחה בתחילת השנה הצעות גבוהות יותר לרכישת החברה, מייסד ומנכ"ל אינמוד מגיש הצעה חדשה ונמוכה יותר, הפעם ללא מאיר שמיר. ההצעה משקפת מחיר של 16.2 דולר למניה ופרמיה של יותר מ-20% על המחיר בשוק, אך עדיין המניה רחוקה מאוד מהשיא

מנדי הניג | (2)
נושאים בכתבה משה מזרחי אינמוד

משה מזרחי, מייסד ומנכ"ל אינמוד InMode 12.1%  , מנסה שוב לקחת את חברת האסתטיקה הרפואית הישראלית אל מחוץ לבורסה,. קבוצת משקיעים בראשותו הגישה לחברה הצעה לרכישת מלוא המניות שאינן מוחזקות בידיה, במחיר של 16.2 דולר למניה במזומן. ההצעה משקפת לאינמוד שווי של סביב מיליארד דולר, ופרמיה של כ-21% על מחיר המניה. בתגובה לכך המניה קופצת בכ-10% מה שמשקף לה שווי של כ-845 מיליון דולר.

המהלך מגיע כמה חודשים אחרי ניסיון קודם למכור את החברה, שלא הבשיל לעסקה. בתחילת 2026 יצאה אינמוד להליך בחינת מכירה, בהובלת בנק אוף אמריקה, וקיבלה כמה הצעות לרכישתה. בין המציעים היו קבוצה בראשות מזרחי יחד עם מאיר שמיר, קרן הפרייבט אקוויטי הדרום-קוריאנית סנטרואיד, ולפי הדיווחים גם סטיל פרטנרס האמריקאית, שהציעה לרכוש שליטה בחברה. ההצעות הקודמות שיקפו לאינמוד שווי גבוה יותר, סביב 1.1 מיליארד דולר. אלא שוועדה בלתי תלויה של הדירקטוריון דחתה אותן בפברואר, בטענה שהן אינן מספקות ואינן משרתות את טובת החברה ובעלי המניות.

עכשיו מזרחי חוזר עם הצעה נמוכה יותר. הפעם, לפי הדיווחים, מאיר שמיר אינו חלק מקבוצת הרוכשים. מבחינת מזרחי, התזמון ברור: מאז דחיית ההצעות הקודמות, המניה המשיכה לסבול מחולשה, למרות התאוששות מסוימת בפעילות, תוכנית רכישה עצמית וקופת מזומנים גדולה. עם פרסום ההצעה, מניית אינמוד זינקה ביותר מ-10% בוול סטריט, אבל גם אחרי העלייה היא עדיין נסחרת רחוק מאוד מהשיא שאליו הגיעה ב-2021.


העליות והמורדות באינמוד


אינמוד היא אחת החברות הישראליות שידעו צמיחה גדולה במכירות, בעיקר בזכות מכשור רפואי אסתטי המבוסס על טכנולוגיות אנרגיה, גלי רדיו ולייזר. בשנים הראשונות אחרי ההנפקה המניה עלתה במאות אחוזים, והחברה נהנתה משילוב של צמיחה גבוהה, שיעורי רווחיות חריגים וקופת מזומנים שהלכה ותפחה. אלא שבשנים האחרונות הסיפור השתנה. ההכנסות נחלשו, הרווחיות נשחקה והמניה איבדה כ-87% מהשיא של 2021. מזרחי הסביר בעבר את החולשה בין היתר בעליית הריבית בארה"ב, בקשיי שינוע, במלחמה ובהאטה בביקושים למכשור יקר מצד קליניקות.


ועדיין, אינמוד רחוקה מלהיות חברה במשבר תזרימי. ברבעון הראשון של 2026 היא רשמה הכנסות של 82 מיליון דולר, עלייה של 25% לעומת התקופה המקבילה. תחום המתכלים, שנחשב לאינדיקציה חשובה לשימוש חוזר במערכות החברה על ידי קליניקות קיימות, הניב הכנסות של 21.4 מיליון דולר, עלייה של 6%. הנתונים האלה מצביעים על כך שהפעילות עדיין מייצרת ביקוש, אבל שורת הרווח מספרת סיפור פחות תואם. שיעור הרווח הגולמי צנח ל-75%, לעומת 78% ברבעון המקביל, ושיעור הרווח התפעולי ירד ל-12%, לעומת 20% ברבעון המקביל. הרווח הנקי ירד ב-27% והסתכם ב-11.5 מיליון דולר.


לצד השחיקה ברווחיות, אינמוד ממשיכה לייצר מזומנים. ברבעון הראשון היא ייצרה תזרים מפעילות שוטפת של 15.4 מיליון דולר, ובקופתה היו 537 מיליון דולר במזומן והשקעות. זה נתון מרכזי בסיפור הרכישה, משום שחברה עם שווי שוק של סביב מיליארד דולר וקופת מזומנים של יותר מחצי מיליארד דולר מציגה למעשה שווי פעילות נמוך בהרבה מהשווי החשבונאי הכולל שלה. במילים פשוטות, מי שרוכש את אינמוד קונה לא רק פעילות עסקית קיימת, אלא גם מאזן חזק מאוד.


החברה עצמה לא שינתה את התחזית השנתית שלה ל-2026. אינמוד צופה הכנסות של 365-375 מיליון דולר ושיעור רווח גולמי של 74%-76%. כלומר, ההנהלה עדיין מציגה תחזית של פעילות רווחית, אבל השוק מתקשה לתמחר את החברה כפי שתומחרה בעבר, בעיקר בגלל הספקות סביב קצב הצמיחה העתידי, השחיקה ברווחיות והיכולת להחזיר את החברה למסלול של התרחבות יציבה.


המייסד רוצה להחזיר את החברה לידיו

מזרחי, בן 72, הוא הדמות המזוהה ביותר עם אינמוד. הוא ייסד את החברה מכספו, הוביל אותה להנפקה ולצמיחה חדה, וגם מימש לאורך השנים מניות בהיקפים משמעותיים. לפי הדיווחים, הוא הרוויח עד היום כ-200 מיליון דולר ממכירת מניות החברה. בתקופה האחרונה הוא גם הגדיל מחדש את החזקתו, לאחר שרכש מניות בשוק בכ-10 מיליון דולר סביב חודש אפריל, וכיום הוא מחזיק בכ-7% ממניות החברה.


לצד הקרדיט שמזרחי קיבל לאורך השנים על בניית אינמוד והפיכתה לחברה ציבורית מצליחה, בשנים האחרונות הוא גם ספג ביקורת, בעיקר על רקע החולשה בתוצאות והנפילה במניה. הלחץ הזה הורגש גם במבנה הניהולי של החברה: לאחרונה מזרחי ויתר על תפקיד יו"ר הדירקטוריון ונשאר בתפקיד המנכ"ל בלבד. במקומו מונה שלמה נס, עורך דין ורואה חשבון שמוכר בעיקר מתחום הסדרי החוב, הליכי חדלות הפירעון ושיקום החברות, והיה מעורב לאורך השנים בכמה מהעסקאות וההסדרים הגדולים במשק.


לפי הודעת החברה, הדירקטוריון קיבל את ההצעה החדשה כבר ב-17 ביוני והקים ועדה מיוחדת שמורכבת מדירקטורים בלתי תלויים בלבד, כדי לבחון את ההצעה יחד עם יועצים פיננסיים ומשפטיים. בשלב הזה אין ודאות שההצעה תתקדם לעסקה מחייבת. אינמוד גם הבהירה כי לא תספק עדכונים נוספים, אלא אם תידרש לכך על פי דין.


השאלה המרכזית עכשיו היא האם הדירקטוריון ובעלי המניות יראו בהצעה הנוכחית מחיר סביר לחברה, או שמבחינתם מדובר בניסיון לנצל חולשה זמנית במניה. מצד אחד, ההצעה מגיעה בפרמיה נאה על מחיר השוק ומאפשרת לבעלי המניות לצאת במזומן אחרי תקופה ארוכה של ירידות. מצד שני, היא נמוכה מהצעות שכבר נדחו בתחילת השנה, ובאה כשהחברה עדיין מחזיקה בקופת מזומנים גדולה, ממשיכה לייצר תזרים ומאשררת תחזית שנתית חיובית יחסית.

הוספת תגובה
2 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא הלך ב 17$ אז יורדים ל 16.2$ חחח (ל"ת)
    אנונימי 24/06/2026 17:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איתן 24/06/2026 17:39
    הגב לתגובה זו
    בסדמניה שהייתה בשיא כמעט 100 דולרמכרתי הרוב. מפוצצת מזומן. במעל חתי מהשווה המוצע. ועדיין מרוויחה יפה גם אם פחות. לפני כמה חודשים הציעו 18 דולר על 51% ולהשביח השאר והחברה סירבה כי טענה ששווה יותר. אז למה למכור ב18. לדעתי הצעה ראשונית מאוד...