וול סטריט שבבים חללית
וול סטריט שבבים חללית
וול סטריט

קוואלקום יורדת 2.7%; מיקרון ונוקיה מטפסות כ-1.5%; מגמה מעורבת במדדים

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט אדובי

וול סטריט במגמה מעורבת. אפשר לראות התאוששות מסוימת במדדים, אבל היא משולבת עם זהירות. הירידה במחירי הנפט מספקת מעט הקלה בצד המאקרו, תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים יורדת קלות, ובמקביל השוק מנסה להבין האם הירידה החדה במניות הטכנולוגיה היא תיקון נקודתי אחרי ריצה חזקה, או התחלה של בחינה מחודשת של התמחורים בענף.


הדאו על האפס, ה-S&P עולה ב-0.2%, והנאסד"ק עולה ב-0.1%.


ההתאוששות בסקטור הטכנולוגי מגיעה אחרי יום חלש במיוחד. הנאסד"ק נפל אתמול יותר מ-3% על רקע מימושים חזקים במניות ה-AI, ה-S&P לעומתו ירד ב-1.4%. גם מדד השבבים SMH נפל בכ-7%, כשהיה אפשר לראות יציאת כספים מכל מה שקשור עם שבבים, זיכרונות ותשתיות מחשוב. הלחץ לא נשאר רק בארה"ב. בקוריאה, מדד הקוספי נפל אתמול לכן ב-10%, מה שיצר כדור שלג גם למסחר בוול סטריט, אבל היום המדד הקוריאני תיקן בכ-3.3%, בהובלת סמסונג אלקטרוניקס, אחת הנהנות הגדולות ממחזור ההשקעות בבינה מלאכותית.


השוק מתמקד גם בשאלה האם הציפיות ממניות הטכנולוגיה פשוט הפכו גבוהות מדי. אחרי עליות חדות ומהירות, חלק מהמשקיעים רואים במימוש הנוכחי התאמה טבעית של הציפיות, במיוחד לקראת עונת הדוחות הקרובה ביולי. החשש הוא שחברות הטכנולוגיה מגיעות לעונת הדוחות כשהרף שהשוק מציב להן גבוה יותר, ולכן גם תוצאות טובות עלולות לא להספיק אם התחזיות קדימה לא יראו המשך האצה. במקביל, מתחילים להישמע גם סימנים לסיכון בסיסי יותר סביב תחום ה-AI, כולל דיבורים על תחרות מחירים בין מפתחי מודלים, ירידה במחירי השכרה של מעבדים גרפיים ישנים, ושינוי טון מצד מיקרוסופט, שמדברת יותר על מודלים זולים ויעילים יותר.


בצד המאקרו, מחירי הנפט ממשיכים לרדת ומורידים מעט לחץ מהשוק. ברנט נסחר סביב 74-76 דולר לחבית, ו-WTI סביב 71-72 דולר לחבית, שוק האנרגיה מעריך שזרימת הנפט דרך מצר הורמוז עשויה להתחדש בקרוב. הירידה בנפט מגיעה אחרי תקופה של תנודתיות סביב המזרח התיכון, והיא מסייעת להרגיע חלק מהחששות האינפלציוניים. במקביל, הדולר מתחזק קלות מול סל המטבעות, ותשואת האג"ח הממשלתית האמריקאית ל-10 שנים יורדת בכ-2 נקודות בסיס לרמה של 4.49%. הביטקוין, שנחשב לאחד המדדים לסנטימנט הסיכון בשוק, יורד בכ-0.3% ב-24 השעות האחרונות ונסחר סביב 62 אלף דולר.




אינוויז Innoviz Technologies וקבוצת דרייב משתפות פעולה: יעד מכירות של 20 מיליון דולר. חברת חיישני הלייזר אינוויז חתמה על הסכם אסטרטגי עם קבוצת דרייב, המפעילה תשתיות תחבורה בישראל. שיתוף הפעולה ישלב את טכנולוגיית הלידאר של אינוויז במערכות אבטחה ותחבורה חכמה, עם התמקדות בפרויקט לאיתור איומים. היעד המשותף עומד על מכירות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים עד סוף שנת 2027


יוויז'ן שמתמחה בפיתוח של טילים משוטטים בדרך לנאסד"ק, המייסד, אהרן פרנקל בשיחה לביזפורטל  "יש לנו טכנולוגיה ייחודית ואנחנו מוכרים ל-30 צבאות, מצפה לצמוח משמעותית בהמשך. זו רק ההתחלה"; האם המוסדיים עשו טעות כשלא נכנסו לגיוס בטרום הנפקה? אהרון פרנקל: "יוויז'ן תהיה חברה של מיליארדים רבים"




[rising-falling-NASDAQ]

מאקרו



הטור של גרינברג: מה קרה לאודיטי והאם היא תצליח להתאושש? חברת הביוטי-טק שבבעלות אורן הולצמן היתה סיפור הצלחה ישראלי שהגיע לשווי של 4.3 מיליארד דולר מאז ההנפקה לפני 3 שנים. אבל מאז פברואר השנה קרסה המניה בעשרות אחוזים ולא בטוח כי ההסבר שסיפקה ההנהלה בכלל ברור לרוב המשקיעים. גם האנליסטים מעדיפים לשבת על הגדר, בהמתנה לראות אם תחזיות ההתאוששות יתממשו


ספייסX נפלה - איזה מניות חלל כדאי לאסוף? ספייסX חזרה כמעט לרמות של ההנפקה, גם מניות חלל אחרות התממשו, האם נוצרו הזדמנויות?

בנק אוף אמריקה צופה שלוש העלאות ריבית בארה"ב ב-2026 הבנק עדכן תחזית להעלאות מצטברות של 0.75%, על רקע אינפלציית ליבה צפויה של 3.5% והשפעות מכסים ושיבושי אספקה במפרץ

קיראו עוד ב"גלובל"

לא רק מאסק! שכר המנכ"לים בארה"ב שובר שיאים היסטוריים חבילות שכר של מעל 100 מיליון דולר הפכו לשכיחות מאי פעם בוול סטריט; אילון מאסק שבר את כל השיאים עם 158 מיליארד דולר, אך הוא ממש לא לבד במועדון המיליארדרים החדש של התאגידים האמריקאיים

מניות במרכז

מיקרון Micron Technology, Inc 0.37%   עולה לקראת פרסום דוחות הרבעון הפיסקלי השלישי אחרי נעילת המסחר. החברה, שפועלת בתחום שבבי הזיכרון, נמצאת בתקופה שבה המשקיעים בוחנים מקרוב עד כמה הביקוש שקשור לבינה מלאכותית באמת מחלחל לשוק השבבים הרחב יותר. הדוחות של מיקרון צפויים לקבל תשומת לב לא רק בגלל התוצאות עצמן, אלא גם בגלל מה שהחברה תגיד על הביקושים קדימה, על תמחור שבבי הזיכרון ועל ההשפעה של מרכזי הנתונים וההשקעות ב-AI. אחרי יום חלש במניות הטכנולוגיה, העלייה במניה משקפת ניסיון של המשקיעים לחזור לשמות שנתפסים כחשופים ישירות למחזור ההשקעות בבינה מלאכותית.


קוואלקום QUALCOMM INC -3.15%    עולה, אחרי דיווח של רויטרס שלפיו החברה מנהלת מגעים לספק שבבים מותאמים אישית ל-ByteDance, הבעלים של TikTok. עבור קוואלקום, שמוכרת בעיקר בזכות פעילות השבבים למכשירי מובייל, עסקה כזו יכולה לחזק את התפיסה שהיא מנסה להרחיב את דריסת הרגל שלה מעבר לשוק הסמארטפונים המסורתי. המשקיעים מגיבים בחיוב לאפשרות שהחברה תיכנס עמוק יותר לעולמות של שבבים ייעודיים עבור חברות טכנולוגיה גדולות, תחום שהופך משמעותי יותר ככל שחברות מנסות לבנות תשתיות חומרה שמתאימות לצרכים שלהן. לפי הדיווח, קוואלקום לא הגיבה לבקשת תגובה.


AMD Advanced Micro Devices 0.77%   עולה כחלק מההתאוששות הרחבה יותר במניות ה-AI. החברה ממשיכה להיסחר על רקע הציפיות להתרחבות הפעילות שלה בתחום המאיצים והמעבדים למרכזי נתונים, שוק שבו המשקיעים מחפשים כל סימן לכך שהתחרות מול אנבידיה יכולה להתרחב. העלייה במניה היום לא מגיעה מאירוע נקודתי, אלא מהסנטימנט הכללי שחוזר למניות השבבים אחרי הלחץ של אתמול. עבור המשקיעים, AMD נשארת אחת המניות המרכזיות לבחינת עומק הביקוש לתשתיות בינה מלאכותית, בעיקר בכל מה שנוגע להוצאות של חברות ענן וחברות טכנולוגיה גדולות.


אינטל Intel Corp 2.67%   מתחזקת, גם היא כחלק מהחזרה של המשקיעים למניות השבבים. החברה נמצאת כבר תקופה ארוכה תחת בחינה מצד השוק, בעיקר סביב היכולת שלה לשקם את מעמדה בייצור שבבים ולהתקדם בעסקי ה-foundry. העלייה היום מתיישבת עם המגמה הכללית בענף, אבל במקרה של אינטל השוק עדיין מסתכל מעבר לתנודתיות היומית ומחפש הוכחות להתקדמות תפעולית. לכן, גם כשהמניה עולה יחד עם הסקטור, המשקיעים ממשיכים לבחון האם החברה מצליחה להפוך את ההשקעות הגדולות שלה ליתרון עסקי ברור.


סופר מיקרו קומפיוטר Super Micro Computer 0.93%   עולה, כשהמשקיעים חוזרים לשמות המזוהים עם תשתיות AI. החברה נהנית בשנה האחרונה מתשומת לב גבוהה בזכות החשיפה שלה לשרתים ולפתרונות חומרה למרכזי נתונים, אבל גם סובלת מתנודתיות חדה יותר כשהסנטימנט סביב מניות הבינה המלאכותית משתנה. העלייה היום משקפת בעיקר תיקון אחרי הלחץ בענף, כאשר המשקיעים ממשיכים לראות בה אחת המניות הרגישות ביותר לציפיות לגבי היקף ההשקעות בתשתיות מחשוב. במילים פשוטות, כשהשוק חוזר להאמין בסיפור ה-AI, סופר מיקרו נוטה לזוז יחד איתו.


סירברס סיסטמס Cerebras -16.08%    יורדת, אף שהחברה דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השלישי. הירידה במניה מדגישה עד כמה הציפיות סביב מניות AI יכולות להיות גבוהות, במיוחד כשמדובר בחברה צעירה יחסית בשוק הציבורי. זהו הדוח הראשון של סירברס מאז שהונפקה במאי, ולכן המשקיעים בוחנים לא רק את המספרים עצמם, אלא גם את היכולת של החברה להצדיק את התמחור שנבנה סביבה. במקרה הזה, נראה שהדוחות לא מספיקים כדי לעמוד ברף שהשוק הציב, והמניה נענשת למרות הנתונים החיוביים ביחס לציפיות המוקדמות.


פדקס FedEx Corp -0.57%    נחלשת אחרי שהחברה מדווחת על פגיעה ברווחי הרבעון הרביעי בעקבות עלויות הקשורות לפיצול פעילות freight שלה. הירידה במניה משקפת את החשש של המשקיעים מהמחיר התפעולי של המהלך, גם אם בטווח הארוך הוא עשוי להפוך את מבנה החברה לברור וממוקד יותר. פדקס פועלת בסביבה שבה המשקיעים רגישים מאוד לשולי רווח, עלויות ותמונת ביקוש, ולכן כל פגיעה ברווחיות מקבלת תגובה מיידית. במקרה הזה, הסיפור המרכזי הוא פחות ההכנסות ויותר השאלה כמה יעלה לחברה להשלים את המהלך הארגוני שהיא מקדמת.


וונדי'ס Wendy's International Inc. 25.99%   מזנקת, אחרי גל פוסטים בפורום WallStreetBets ברדיט שקורא למשתמשים לקנות את מניית רשת המזון המהיר. המהלך מחזיר לשוק את דפוס הפעולה שמוכר מתקופות של מניות מם, שבהן עניין קהילתי ברשת יכול לייצר תנועה חדה במניה, גם בלי שינוי מהותי מיידי בעסקי החברה. וונדי'ס עצמה מוגדרת בתקופה האחרונה כמניה שנמצאת תחת לחץ, ולכן הזינוק החריג היום נראה בעיקר כתוצאה של התארגנות משקיעים קמעונאיים סביב הסיפור שלה. עבור השוק, זו תזכורת לכך שגם אחרי דעיכת גל מניות המם הגדול, פורומים ברשת עדיין יכולים לייצר תנודות חדות במניות בודדות, במיוחד כשהן כבר נמצאות במוקד של סנטימנט שלילי - וונדיס מזנקת 24% אחרי שגל קניות של סוחרי רדיט הציף את המניה



מטא Meta Platforms 0.48%  מתחרה חדשה בתחום הלוהט? מטא מפתחת אפליקציית הימורים וחיזויים. ענקית הטכנולוגיה מטא בוחנת כניסה לתחום שווקי החיזוי עם אפליקציה חדשה בשם "ארנה" שצפויה לפעול במודל של נקודות וירטואליות. המהלך מגיע על רקע הפופולריות הגואה של פלטפורמות חיזוי אירועים בארצות הברית והרצון של מארק צוקרברג להרחיב את אחיזת החברה מעבר לרשתות החברתיות הקיימות.


אפל Apple 0.87%  מנכ"ל אפל לשעבר טים קוק,מזהיר מפני עלויות חסרות תקדים בשרשרת האספקה, תופעה שלא נראתה כמותה מזה ארבעה עשורים. החברה נערכת להעלות מחירים על מוצריה כדי לקזז את ההתייקרויות המשמעותיות ברכיבים.


לוסיד Lucid Motors -0.1%  מפטרת 18% מהעובדים בארה"ב - החברה מבטלת משמרת ייצור במפעל באריזונה ומנסה לחסוך כ-158 מיליון דולר בשנה, לאחר שהשעתה את תחזית הייצור והמשיכה להתמודד עם חולשה בביקושים ובמניה


ישראליות בוול-סטריט

ורוניס Varonis Systems 3.74%   ממשיכה לעלות בעקבות הדיווחים אמש על אפשרות למכירת החברה


משה מזרחי, מייסד ומנכ"ל אינמוד InMode 10.04%  , מנסה שוב לקחת את חברת האסתטיקה הרפואית הישראלית אל מחוץ לבורסה. קבוצת משקיעים בראשותו הגישה לחברה הצעה לרכישת מלוא המניות שאינן מוחזקות בידיה, במחיר של 16.2 דולר למניה במזומן. ההצעה משקפת לאינמוד שווי של סביב מיליארד דולר, ופרמיה של כ-21% על מחיר המניה. בתגובה לכך המניה קופצת בכ-10% מה שמשקף לה שווי של כ-845 מיליון דולר.

המהלך מגיע כמה חודשים אחרי ניסיון קודם למכור את החברה, שלא הבשיל לעסקה. בתחילת 2026 יצאה אינמוד להליך בחינת מכירה, בהובלת בנק אוף אמריקה, וקיבלה כמה הצעות לרכישתה. בין המציעים היו קבוצה בראשות מזרחי יחד עם מאיר שמיר, קרן הפרייבט אקוויטי הדרום-קוריאנית סנטרואיד, ולפי הדיווחים גם סטיל פרטנרס האמריקאית, שהציעה לרכוש שליטה בחברה. ההצעות הקודמות שיקפו לאינמוד שווי גבוה יותר, סביב 1.1 מיליארד דולר. אלא שוועדה בלתי תלויה של הדירקטוריון דחתה אותן בפברואר, בטענה שהן אינן מספקות ואינן משרתות את טובת החברה ובעלי המניות.

עכשיו מזרחי חוזר עם הצעה נמוכה יותר. הפעם, לפי הדיווחים, מאיר שמיר אינו חלק מקבוצת הרוכשים. מבחינת מזרחי, התזמון ברור: מאז דחיית ההצעות הקודמות, המניה המשיכה לסבול מחולשה, למרות התאוששות מסוימת בפעילות, תוכנית רכישה עצמית וקופת מזומנים גדולה. עם פרסום ההצעה, מניית אינמוד זינקה ביותר מ-10% בוול סטריט, אבל גם אחרי העלייה היא עדיין נסחרת רחוק מאוד מהשיא שאליו הגיעה ב-2021.


הוספת תגובה

תגובות לכתבה:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה