
טאואר תעלה ב-4%, ומה צפוי הבוקר בבורסה
האם באטמ היא מניית קוואנטים? פימי הרוויחה פי 11 על בית שמש; בנק אוף אמריקה צופה 3 העלאות ריבית, ומה יקרה בטבע?
ירידות באסיה, ירידות בחוזים העתידיים על וול סטריט, בהמשך לירידות אמש. הבורסה שלנו צפויה להיפגע מהירידות מסביב, אם כי העלייה בשער הדולר תומכת במניות הדואליות. אלו חוזרות בעלייה של כ-1%. לא בטוח כלל שהעלייה הזו תימשר על רקע מה שקורה באסיה ובחוזים, ועדיין זה יימתן כיוון שלילי.
בולטת בעלייה טבע, ובמיוחד - טאואר שממשיכה לשבור שיאים. טאואר צפויה על פי הארביטראז' לעלות ב-7%, אך המניה מאוד קשורה לפעילות השבבים והזכרונות וכאשר הקוספי יורד ב-5%, צריך לצפות לעלייה פחות דרמטית. כשבודקים את החוזים על טאואר אזי למרות שהן תנודתיים, נראה שעלייה של 4% בפתיחה למניה היא עלייה ריאלית.
פימי מממשת מניות נוספות בבית שמש. הרווח עצום - פימי הרוויחה פי 11 במנועי בית שמש - מכרה עוד 6% להראל
באטמ רוצה להיות חברת רשתות, סיבר והצפנה קוואנטית. האם השוק ישתכנע ומה בעצם עושה כעת באטמ ששווה מבט - מנכ"ל באטמ: "מתמקדים ברשתות וסייבר, ויש 40 מיליון דולר בקופה"
הכלכלנים אצלנו בטוחים שהריבית כאן בירידה. מדברים על 3% עוד שנה, אבל האם זה אפשרי כאשר יש סיכוי טוב לעליית ריבית בארה"ב. קחו בחשבון שבדרך עלולות להיות תקלות ועיכובים - בנק אוף אמריקה צופה שלוש העלאות ריבית בארה"ב ב-2026
שער הדולר בעלייה - דולר שקל רציף
מניות בולטות בת"א 35:
מניות בולטות בת"א 125:
- טאואר זינקה 4% ועקפה את לאומי; באטמ טיפסה 9.6%; ת"א 90 איבד כ-2%
- סוגרים שבוע: נפילה של 5% במדדים המרכזיים, הביטוח נפל 10%
פרשנות - מודיעין אנרגיה מדללת בהנפקת ענק אבל עדיין נראית זולה - האם עסקת Big Foot מצדיקה את ההנפקה?
- מנכ"ל באטמ: "מתמקדים ברשתות וסייבר, ויש 40 מיליון דולר בקופה"
- פימי הרוויחה פי 11 במנועי בית שמש - מכרה עוד 6% להראל
רפק אנרג'י בדרך לבורסה
רפק אנרג'י, זרוע ייצור החשמל של רפק תקשורת, הגישה תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב לפי שווי מוערך של 1.2-1.4 מיליארד שקל. החברה מתכננת לגייס כ-350-450 מיליון שקל, כאשר רוב התמורה צפויה להיכנס לקופתה ולשמש להעמדת הון לפרויקטים שהיא מקדמת. כ-50 מיליון שקל מהסכום מיועדים לפירעון הלוואות לחברה האם.
אם ההנפקה תושלם, היא עשויה להציף ערך לרפק תקשורת, שנסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. העיתוי נוח מבחינת החברה. מניות האנרגיה והתשתיות בתל אביב נהנות בשנה האחרונה מביקושים חזקים, על רקע הצורך הגובר בחשמל, פרויקטי תשתית והקמת מרכזי נתונים. מדד ת"א תשתיות אנרגיה זינק ביותר מ-110% בשנה האחרונה, הרבה מעל מדד ת"א 35, שעלה בכ-46%. הסביבה הזו מאפשרת לרפק אנרג'י לכוון לשווי גבוה משמעותית מהערכות קודמות בשוק, שעמדו לפני כמה חודשים על כ-700 מיליון שקל בלבד.
רפק אנרג'י פועלת בשני תחומים מרכזיים: אנרגיה מתחדשת ותחנות כוח מבוססות גז טבעי. בתחום המתחדש היא מחזיקה בפרויקטים סולאריים בהספק של 103 מגוואט, לצד פרויקטים בהקמה בהספק צפוי של 421 מגוואט וקיבולת אגירה של 83.5 מגוואט שעה. בתחום הקונבנציונלי היא מחזיקה ב-17% מתחנת הכוח אלון תבור וב-25% מתחנת הכוח ריינדיר, שמוקמת בדרום השרון.
ריינדיר היא אחד הנכסים המעניינים בסיפור ההנפקה. התחנה מתחרה על מקום ברשת החשמל מול דוראד, ואם תצליח לתפוס את המקום האחרון ברשת, השווי הכלכלי שלה עשוי לעלות. בשוק האנרגיה הישראלי, גישה לרשת היא לעיתים ההבדל בין פרויקט מעניין על הנייר לבין נכס שמייצר תזרים אמיתי.
איפקס קפיטל נותנים ל-הכשרת הישוב 0% המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 56 שקל למניה, לעומת מחיר מניה של 37.9 שקל בעת פרסום העבודה, אפסייד של 48% ביחס למחיר השוק. את העבודה ערך האנליסט נעם פינקו, והיא מתבססת על מודל NAV שבוחן את שווי הנכסים המניבים בישראל, הנכסים שבהקמה, ההחזקה ב-MLP, פעילות ההתחדשות העירונית והפעילות היזמית למגורים בפולין.
לפי איפקס, הכשרת הישוב נמצאת בתקופה שבה כמה מנועי צמיחה מתחילים להופיע בצורה ברורה יותר במספרים. בשנת 2025 הציגה החברה עלייה ב-NOI הכולל ל-435 מיליון שקל, לעומת 378 מיליון שקל בשנת 2024. בישראל עלה ה-NOI ל-192 מיליון שקל לעומת 165 מיליון שקל בשנה הקודמת, בעיקר בעקבות הנבה מלאה של מגדל נמרודי בבני ברק, הנבה מלאה של קניון שבעת הכוכבים באילת ושיפור בתפוסות, גם אם קניון שבעת הכוכבים בהרצליה עדיין מושפע מתקופת שדרוג ומהתחרות מצד ביג גלילות של ביג 0% .
השיפור בפעילות בא לידי ביטוי גם בשורה התחתונה. הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם בשנת 2025 ב-216 מיליון שקל, לעומת 91 מיליון שקל בשנת 2024. באיפקס מייחסים את העלייה לשילוב של גידול ב-NOI, שערוכים חיוביים ושיפור בתוצאות פעילות המגורים של מיליון בפולין, שמסרה יותר דירות במהלך השנה. גם ברבעון הראשון של 2026 נמשכה המגמה, כאשר ה-NOI בישראל עלה ל-49 מיליון שקל לעומת 48 מיליון שקל ברבעון המקביל, וב-MLP עלה ה-NOI ל-63 מיליון שקל לעומת 60 מיליון שקל. הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון עמד על 28 מיליון שקל, לעומת איזון ברבעון המקביל.