מנור סולומון
צילום: טוויטר טוטנהאם

עסקת ענק: שניים מהשחקנים היקרים בתולדות טוטנהאם עזבו לטורקיה

הבלם והקשר שנרכשו בעבר ביותר מ-100 מיליון אירו ביחד עוזבים את המועדון של מנור סולומון
מיכאל וייסרמן | (2)

טוטנהאם נחשב לאחד המועדונים האיכותיים והמוערכים באנגליה ובאירופה, אך בשנה האחרונה חווה המועדון הלונדוני נפילה גדולה ולפיכך הוחלט על מהפך גדול בקיץ.

נפרד מלונדון. סאנצ'ס (צילום: טוויטר טוטנהאם)

המועדון שזכה בעבר בשתי אליפויות אנגליה ופעמיים בתואר גביע אופ"א היה בשיאו גם בשנת 2018/19, אז הפסידה הקבוצה בגמר ליגת האלופות. בעונה האחרונה כשלה הקבוצה ולא הגיעה לשום מפעל אירופי. במועדון נפרדו בעונה שעברה משלושה מאמנים והקיץ מונה אנג'ה פוסטקוגלו למאמן החדש של הקבוצה.

העזיבה המשמעותית של הקיץ הייתה של החלוץ הארי קיין שנמכר לבאיירן מינכן תמורת 100 מיליון אירו. לעומת זאת, הקשר הישראלי, מנור סלומון, חתם לחמש שנים בהם ירוויח כ-3 מיליון אירו לעונה.

המהפכה של האנגלים נמשכת גם כעת כאשר שניים מהשחקנים המשמעותיים של המועדון, שהיו גם השחקנים היקרים בהיסטוריה, עוזבים. הבלם דווינסון סאנצ'ס והקשר טאנגי אנדומלה, צפויים לעבור כנראה לטורקיה ולחתום בגלאטסראי שתשחק בעונה הקרובה בשלב הבתים של ליגת האלופות.

סאנצ'ס, 27, גדל באתלטיק נאסיונל וב-2016 נמכר לאייאקס תמורת 5 מיליון אירו. לאחר שנה בהולנד החליטה טוטנהאם לרכוש את הבלם תמורת סכום שיא במועדון של 50 מיליון אירו. הבלם שיחק במועדון האנגלי ב-142 משחקים וכבש 3 שערים.

אנדומלה, 26, גדל באמיין וב-2017 נמכר לליון תמורת 8 מיליון אירו. שנה לאחר מכן היה הקשר אחד השחקנים המרכזיים של ליון והגיעה עמה באותה עונה לשמינית גמר של ליגת האלופות. בעונת 2019 נמכר השחקן לטוטנהאם והפך לרכישה היקרה ביותר בתולדות המועדון הלונדוני שקנתה אותו בסכום של 70 מיליון אירו. בעונה שעברה הקשר הושאל מטוטנהאם לנאפולי וזכה עמה באליפות איטליה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלום 06/09/2023 16:29
    הגב לתגובה זו
    מנור שחקן כנף, לא קשר
  • 1.
    ביירן קיבלה את פרץ תמורת גרושים (ל"ת)
    פיצוחים 06/09/2023 15:34
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.