מייקל גורדן כריסטיאנו רונאלדו
צילום: הפייסבוק של מייקל גורדן

מי הכוכבים הגדולים שעשו הקיץ מעבר לערב הסעודית?

הכסף הגדול של ערב הסעודית תפס תאוצה בקיץ האחרון, כאשר אחרי רונאלדו עוד כוכבים נחתו במזרח התיכון. מי הבולטים ומה שכרם? "ביזספורט" עושה סדר
 
מיכאל וייסרמן | (1)

הכדורגל העולמי עבר בשנה האחרונה שינוי מהותי - הכסף הגדול שזורם ממדינות ערב הגיע כהצעות רכש לשחקנים ממועדונים כמו פריז סן ז'רמן, מנצ'סטר סיטי וניוקאסל. מועדונים מקומיים החלו  "למשוך" כוכבי על.

גם הוא בחר בכסף גדול. בנזמה (צילום: טוויטר ריאל מדריד רשמי)

ארבעה מועדונים בכירים בערב הסעודית כמו אל נאסר, אל איתיחאד, אל הילאל ואל האלי מציעים סכומי עתק לכוכבים. חלק מהם כבר חתמו וחלק לא קטן עשוי לעשות זאת עד תום מועד ההעברות.

מספר שחקנים העדיפו על פני הכסף הגדול של סעודיה את הצעות הלמגה האמריקאית - ה-MLS. ליאו מסי ויתר על 1.2 מיליארד דולר לשנתיים וסרחיו בוסקטס ויתר על הצעה של 50 מיליון אירו לעונה והם הצטרפו לאינטר מיאמי.

אז מי הכוכבים שכן עשו את המעבר לסעודיה עד כה?

כריסטיאנו רונאלדו: שכר של 200 מיליון אירו לעונה בחוזה לשנתיים

השחקן הראשון שעשה את המעבר הגדול ביותר והפך למשתכר הגבוה בספורט העולמי משך כוכבים גדולים אחרים לסעודיה. כבר לפני יותר מחצי שנה בר הפורטוגלי ממנצ'סטר יונייטד לקבוצת אל נאסר.

כרים בנזמה: שכר של 200 מיליון אירו לעונה, בחוזה לשנתיים

קפטן והכוכב הגדול של ריאל מדריד אומנם זכה להצעה של הארכת חוזה מהבלאנקוס אך ויתר על המעמד האירופי לטובת הכסף הגדול של קבוצתו החדשה, אל איתיחאד.

אנגולו קאנטה: שכר של 100 מיליון אירו לעונה בחוזה לארבע שנים

אחד הקשרים האחוריים הטובים באירופה, שזכה בשנים האחרונות לכסף הגדול בצ'לסי, בחר לעזוב את הפרמייר ליג לטובת קבוצת אל איתיחאד וישתף פעולה שם עם כרים בנזמה.

קאלידו קוליבאלי: שכר של 75 מיליון אירו בחוזה לשלוש שנים

הבלם של נאפולי וצ'לסי בשנים האחרונות שאף נחשב בעבר לבלם הטוב בעולם ב97ר לעזוב את אירופה ולהצטרף לקבוצת אל הילאל.

רוברטו פירמינו: שכר של 60 מיליון אירו בחוזה לשלוש שנים

אחד הכוכבים הגדולים של ליברפול הגדולה שזכתה בשלל תארים בחר לעזוב את המועדון ולמרות ביקוש מברצלונה. הוא בחר להצטרף לקבוצת אל האלי.

מרסלו ברוזוביץ': שכר של 100 מיליון אירו לשלוש שנים

המעבר האחרון שקרה לפני שבוע - השחקן הטוב ביותר של אינטר בשנים האחרונות בחר להצטרף לאל נאסר וישתף פעולה בעונה הבאה עם כריסטיאנו רונאלדו.

סטיבן ג'רארד: שכר של 20 מיליון אירו לעונה

מעבר לשחקנים, אז בסעודיה ניסו להחתים הקיץ גם את זינאדין זידאן וגם את ז'וזה מוריניו, אבל מי שכן חתם הוא אגדת ליברפול, סטיבן ג'רארד, שהגיע לאחר כישלון באסטון וילה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

לאחרונה גם עלו שמותיהם של קפטן ליברפול, ג'ורדן הנרדסון וכוכב מנצ'סטר סיטי, ריאד מחרז, ולא מן הנמנע שעד סוף חודש אוגוסט הרשימה הזאת תהיה ארוכה יותר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני 25/07/2023 18:58
    הגב לתגובה זו
    הכדורגל הפך לסתם משחק על כסף.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.