לקראת דוחות אנבידיה: למה השוק מצפה?
יצרנית המעבדים הגרפים תפרסם הלילה את דוחות הרבעון השלישי והאנליסטים מצפים שתציג רווח של 1.1 ד' למניה על הכנסות של 6.82 מיליארד ד'. בשעה זו המניה יורדת מעט בוול סטריט. לפי הערכות הכנסות ממכירות לשוק הדאטה סנטרס יצמחו בקצב גבוה מברבעון הקודם
יצרנית המעבדים הגרפיים NVIDIA COR (NVDA) רשמה בשנה שעברה את הצמיחה המהירה ביותר ברווחים ובהכנסות בשנים האחרונות, שהייתה מונעת מהביקושים למעבדים הגרפיים שלה – שעושים הרבה יותר מאשר ששמם מרמז.
הביקוש הזה ניזון מעלייה בביקושים למשחקי וידאו במחשב, תחום שפרח ברקע סגרי הקורונה, וכן עליית יישומי המחשוב בסביבת הענן – שהמוצרים של אנבידיה משמשים גם לניתוחים מבוססי בינה מלאכותית של ביג דאטה, כשאותם נתונים מאוחסנים לרוב בענן ובחוות השרתים (בין השאר בחטיבת AWS של אמזון), ולא בסביבה הארגונית של הלקוחות.
המגמות החיוביות הללו לא מראות שהן קרובות לסיום בקרוב, מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג אמר בשבוע שעבר כי הוא חושב שהביקוש לתחום המשיק של מוליכים למחצה ימשיך לעלות על ההיצע גם במהלך השנה הבאה.
המשקיעים מצפים לגלות האם החברה תשמור על הביצועים החזקים שלה, כאשר תדווח על תוצאות הרבעון השלישי הלילה. תחזית הקונצנזוס מניחה כי בדוחות אנבידיה תציג רווח של 1.1 דולר למניה (נתון שישקף קפיצה של 72% מהתקופה המקבילה אשתקד) על הכנסות של 6.82 מיליארד דולר. בשעה זו המניה יורדת מעט במסחר בוול סטריט.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק יתמקד בין היתר בהכנסות ממרכזי הנתונים של החברה, מדד מרכזי של מכירות המגיע מפלח צומח במהירות של עסקי החברה. כאמור החברה מייצרת מעבדי המשמשים חוות שרתים (דאטה סנטרס). אנליסטים צופים שהכנסות ממגזר מרכזי הנתונים יהיו בקצב גבוה יותר מהצמיחה של הרבעון הקודם.
באחרונה בפירמה Piper Sandler, העלו את מחיר היעד של המניה ב-12%. בעוד שבסיקור הקודם שלהם ההמלצה הייתה על מחיר יעד של 225%, זו הועלתה ל-260 דולר למניה. יש בשוק מי שאופטימי לגבי כך שההשקעות שצפויות לפייסבוק, בין היתר להגשת חזון המטאוורס שלה, יטיבו גם עם אנבידיה. לא רק בתחום עיבוד נתוני הביג דאטה, אלא גם בפעילות הליבה של גרפיקה – הרי כל יקום המטאוורס נשען על טכנולוגיית מצירות רבודה ווירטואלית.
בבנק אוף אמריקה, האנליסט ויוק אריה אומר שאנבידה "חשופה היטב" להשקעות של פייסבוק בדאטה סנטרים, שרתים, תשתיות רשת ועוד. עוד הוא ציין את תכניותיה של זו להוסיף יכולות בינה מלאכותית לתחום הדאטה סנטרים כהזדמנות של אנבידיה להגדיל את הממשק שלה מול חברת הענק של צוקרברג.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מניות החברה רשמו ביצועי יתר על השוק בשנה האחרונה. הגם המניה פיגרה מאחור בין סוף נובמבר 2020 לסוף מאי 2021, היא השיגה ביצועים טובים מאז והגדילה באופן דרמטי את הפער מאז המחצית הראשונה של אוקטובר. המנייה סיפקה תשואה כוללת של 122.4% בשנה האחרונה, הרבה מעל התשואה הכוללת של S&P 500 של 29.1%. מוקדם יותר החודש המניה נגעה בשיא של כל הזמנים עם שער של כ-312 דולר למניה - מאז ירדה בכ-4.7% לשווי שוק של 741 מיליארד דולר.
ברבעון השני של השנה החברה פרסמה דוחות חזקים, והביסה את תחזיות האנליסטים. ההכנסות הסתכמו בכ-6.5 מיליארד דולר, גידול של 68% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בעוד האנליסטים העריכו כי החברה תדווח על הכנסות של כ-6.3 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה הסתכם בכ-1.04 דולר, לעומת הערכות האנליסטים, שעמדו על רווח של כ-1.02 דולר למניה.
החברה מתמודדת כעת עם קשיים בהשלמת הרכישה של מפתחת השבבים מאנגליה ARM. גורמים בכירים בממשלת בריטניה יצאו כנגד העסקה, ורגולטור התחרות פתח בחקירה מעמיקה על העסקה, במסגרתה ייבחנו החששות לגבי הגבלים עסקיים ובעיות ביטחון לאומי הקשורות לעסקה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
