אלברט בורלא פייזר
צילום: רויטרס

השיגה את מודרנה: פייזר הגישה בקשה ל-FDA לחסן ילדים בגילי 5-11

הבקשה של ענקית התרופות האמריקאית מתבססת על ניסוי שביצעה בילדים, שלפי החברה הניב תוצאות חיוביות; גם מודרנה ביצעה ניסוי דומה, אולם ככל הנראה תגיש את הבקשה ל-FDA בחורף 2021, או בתחילת 2022
סתיו קורן | (5)

ענקית התרופות פייזר PFIZER הגישה בקשה למנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA), לחסן ילדים בגילי 5-11: הבקשה מתבססת על סמך ניסוי על ילדים שהחברה ביצעה - לטענת החברה הניסוי הניב תוצאות חיוביות, והראה כי גופם של הילדים מצליח לייצר נוגדנים לנגיף באופן משמעותי. 

כזכור, בחודש יוני האחרון פייזר הרחיבה את שיתוף הפעולה עם חברת ביונטק הגרמנית, ויחד איתה הרחיבה את הניסוי בילדים מתחת לגיל 12. הניסוי הרחב כלל כ-4,500 משתתפים בקבוצת גיל זו. כמו כן, הניסוי החל עוד בסוף מרץ אך בשלב ראשון גויסו 144 נסיינים.

המשתתפים גוייסו מ-90 מיקומים שונים בארצות הברית, פינלנד, פולין וספרד. בינתיים הגיל המינימלי לקבלת החיסון של פייזר בארצות הברית, קנדה ובאירופה הוא 12 אם כן, זאת אחרי שה-FDA אישר אותו גם לבני נוער.

למשתתפי הניסוי בגילים 5-11 ניתנו מנות במינון של 10 מיקרוגרם, ואילו לאלה בני שישה חודשים עד חמש ינתנו מנות במינון של 3 מיקרוגרם. עם תחילת הניסוי בילדים אמרו בחברה כי הצפי שלהם הוא לתוצאות ראשוניות במחצית השנייה של השנה, ותקוותם כי במידה והתוצאות תהיינה חיוביות מתן החיסון לילדים יאושר בתחילת 2022.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משיקו 29/09/2021 00:46
    הגב לתגובה זו
    מה יקרה עוד בעתיד...? כמה חומר הגוף יכול להכניס? .. .
  • 4.
    פ 28/09/2021 19:11
    הגב לתגובה זו
    בנט אתה וליברמן רוצים שכולם ישאו את הנגיף .והתירוץ שלך לא לשלם כסף וסגור את המדינה זה הלא מתחסנים
  • 3.
    י 28/09/2021 18:32
    הגב לתגובה זו
    דמי האבטלה אתה נורמלי .אל תשכח המובטלים האלה גם בחרו בכם ואתם זורקים אותם לכלבים .ליברמן זה פשע מה שאתם עושים .למי אתם שומרים את הכסף לתחת שלכם ????. אפסים .
  • 2.
    ואצלנו 28/09/2021 18:13
    הגב לתגובה זו
    !!!
  • 1.
    לתחושתי הם לא יקבלו אישור - כי אין סיבה לחסן ילדים (ל"ת)
    שמוליק 28/09/2021 17:19
    הגב לתגובה זו
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר. 

גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.