אנבידיה רכב; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTאנבידיה רכב; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPT

"הזדמנות של טריליוני דולרים" - חטיבת הרכב של אנבידיה דוהרת קדימה

חטיבת הרכב של אנבידיה ממשיכה לצבור תאוצה על רקע ההתקדמות בתחום הרכבים האוטונומיים, וההכנסות ברבעון הראשון עמדו על 567 מיליון דולר - זינוק של 72% לעומת הרבעון המקביל; סמנכ"לית הכספים ציינה לפני מספר חודשים שהחטיבה תכניס השנה 5 מיליארד דולר - לעומת 1.7 מיליארד ב-2024

רוי שיינמן | (3)

בזמן שהכותרות מתמקדות בזינוק המרשים של אנבידיה NVIDIA Corp. 0.5%   בשוק שבבי הבינה המלאכותית: עשתה זאת שוב: אנבידיה עקפה את הציפיות - עולה ב-3% באפטר, חטיבת הרכב של החברה ממשיכה לצבור תאוצה. לפי הדוחות האחרונים של החברה, ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו הכנסות חטיבת הרכב ב-567 מיליון דולר - עלייה של 72% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בהמשך לרבעון הרביעי של 2024, שבו ההכנסות קפצו ב-103% לשיא של 570 מיליון דולר. בסך הכול, ב-2024 כולה רשמה חטיבת הרכב הכנסות של 1.7 מיליארד דולר, זינוק שנתי של 55%.


סמנכ"לית הכספים של אנבידיה, קולט קרס, הבהירה כבר לפני מספר חודשים כי החברה מצפה להכנסות של כ-5 מיליארד דולר מחטיבת הרכב בשנת הכספים הנוכחית זינוק של פי 3 וכזה שהופך את הפוטנציאל העתידי של הפעילות עבור אנבידיה למשמעותי במיוחד.


מהפכת הרכב האוטונומי מתקדמת - ואנבידיה במושב הקדמי

עיקר הפעילות של אנבידיה בתחום מתמקד בפתרונות חומרה ותוכנה לרכב אוטונומי, כשהמובילים שבהם הם שבבי DRIVE AGX Orin ומערכת ההפעלה DriveOS. בשיחה עם משקיעים, ציינה קרס כי הצמיחה נובעת מהתרחבות השימוש בטכנולוגיה של החברה בקרב יצרניות רכב ברחבי העולם, ובביקוש הגובר לרכבים חשמליים חכמים (NEVs).


כיום, מערכות הנהיגה של אנבידיה כבר נמצאות בייצור סדרתי עם דגמים חדשים של מרצדס, כולל דגם CLA שייצא בקרוב לשוק. גם טויוטה, יונדאי, וולוו, BYD, פוקסקון וטסלה משלבות את הטכנולוגיה של אנבידיה - חלקן עבור מערכות נהיגה עצמאית, ואחרות למחשבי-על שמניעים תהליכים במפעלים.


החזון של אנבידיה בתחום הזה הרבה יותר רחב מעוד פתרון לרכב אוטונומי. המנכ"ל ג'נסן הואנג מתאר את התחום כ"בינה מלאכותית פיזית" - פלטפורמה שבה רכבים ורובוטים אינם רק מקבלים החלטות חכמות, אלא גם פועלים בעצמם בעולם האמיתי. בראיון לאחר פרסום הדוחות אמר הואנג כי "אנחנו בונים עם טסלה ו-xAI עוד הרבה מחשבים חכמים. כל פרויקט של אילון מאסק - הרכב האוטונומי, הרובוט Optimus - הוא מהפכני ברמה עולמית".


ההכנסות אולי עדיין קטנות בהשוואה למרכזי הנתונים של החברה שמניבים עשרות מיליארדים, אך המומנטום מרשים, במיוחד על רקע ההכנות של טסלה Tesla 1.17%   להשיק ניסוי של מוניות רובוטיות כבר החודש באוסטין, טקסס. מאסק עצמו טען כי מדובר בהזדמנות עסקית של טריליון דולר, והואנג מסכים.


הזדמנות של טריליונים, אבל עוד יש אתגרים בדרך

במהלך כנס CES האחרון, הואנג טען כי שוק הרכב האוטונומי הוא "המהפכה הרובוטית הראשונה עם פוטנציאל כלכלי של טריליוני דולרים". לדבריו, מספר הרכבים העצום על הכבישים כיום, יחד עם מיליארדי המיילים הנוסעים מדי שנה, ממחישים את גודל ההזדמנות.

קיראו עוד ב"גלובל"


עם זאת, יש לא מעט אתגרים. תחום הרכב באנבידיה עדיין צעיר יחסית, ושולי הרווח שלו נמוכים משמעותית מהפעילות המרכזית של החברה. הדוחות מצביעים על שחיקה מסוימת ברווחיות הגולמית, וחששות החלו לעלות בקרב משקיעים לגבי שמירת היתרון לאורך זמן מול תחרות מצד AMD, אינטל וסטארטאפים חדשניים כמו DeepSeek.


העיניים נשואות כעת לשאלה האם אנבידיה תצליח למנף את התנופה של חטיבת הרכב למנוע צמיחה ארוך טווח. עם הכנסות צפויות של 5 מיליארד דולר מהענף הזה השנה, היקף שיתופי הפעולה ההולך וגדל, והאופטימיות של המנכ"ל - לא מן הנמנע שהעתיד של אנבידיה לא נמצא רק בשבבים או במרכזי נתונים, אלא גם במכוניות.


הדוחות האחרונים של אנבידיה

אנבידיה פרסמה בשבוע שעבר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון, ושוב הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים. החברה הציגה רווח למניה של 81 סנט, גבוה מציפיות השוק שעמדו על 75 סנט. ההכנסות הסתכמו ב-44.1 מיליארד דולר, גם הן מעל התחזית המוקדמת שעמדה על 43.25 מיליארד דולר. מדובר ברבעון חזק נוסף עבור ענקית השבבים, אך התחזית לרבעון הבא מעט חלשה יותר: אנבידיה צופה הכנסות של 45 מיליארד דולר - פחות מהתחזית הממוצעת בוול סטריט שעמדה על 45.9 מיליארד דולר. הירידה הצפויה מיוחסת ברובה להשפעת מגבלות היצוא האמריקאיות, שלפי ההערכות יקזזו כ-8 מיליארד דולר מהכנסותיה.


התחזית הזהירה, לצד המתחרים שמתקרבים והסימנים לעלייה בתחרות בשוק הבינה המלאכותית, מאותתים למשקיעים כי שלב הצמיחה האגרסיבית אולי מפנה מקום לשלב של התייצבות מסוימת.


חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הפעילות העסקית של אנבידיה בשנים האחרונות, רשמה ברבעון החולף הכנסות של 39.1 מיליארד דולר - גידול של 10% בהשוואה לרבעון הקודם וזינוק של 73% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, הנתון מעט מתחת לציפיות האנליסטים, שעמדו על 39.2 מיליארד דולר.


המגזר נותר מנוע הצמיחה המרכזי של החברה, עם תרומה של למעלה מ-88% מסך ההכנסות הרבעוניות. מדובר בשלד העיקרי עליו נשענת פעילותה של אנבידיה בעידן הבינה המלאכותית - אך גם כאן ניתן לזהות האטה מסוימת בקצב ההתרחבות. ככל שהתחרות מתגברת וענקיות הטכנולוגיה מתחילות לפתח פתרונות שבבים משלהן, השאלה הגדולה היא האם אנבידיה תצליח לשמור על הדומיננטיות שלה לאורך זמן. בינתיים, המניה נסחרת לפי שווי של 3.295 מיליארד דולר, המשקף מכפיל של 23.5 על הרווחים הצפויים לחברה בשנה הבאה, וזאת אחרי שהמניה עלתה ב-22% בשנה האחרונה והיא ללא שינוי מתחילת השנה.
מניית אנבידיה בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    כרגיל מגזימים כדי לדחוף למעלה את מנייה (ל"ת)
    עושה חשבון 02/06/2025 17:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 02/06/2025 15:42
    הגב לתגובה זו
    אתה קורא ומחכה להגיע לפואנטה של הכותרת אך ככל שאתה מתקדם במאמר המערכת זו פשוט מסתיימת בשחרור מאולץ של שסתומי ריח.
  • 1.
    אנונימי 01/06/2025 23:11
    הגב לתגובה זו
    דיפ סיק מתחרה של אנבידיה נראה לי שהתבלבלתם. דיפ סיק אולי בסימן שאלה גדול תביא לכך שיצטרכו כרטיסים מעטים יותר שאנבידיה מייצרת. זו לא תחרות בדיוק כי דיפ סיק לא מייצרת חומרה