סוף למצוקת החניה ולפקקים? שר התחבורה אישר יבוא מכוניות זעירות לישראל
שר התחבורה, ישראל כץ, חתם הבוקר (ג') על תקנות חדשות שיתירו יבוא כלי רכב זעירים ארצה (קוואדרוסייקל), וזאת לאחר שכבר נערך פיילוט שכזה במשרד התחבורה שהוגדר כמוצלח. המכוניות הזעירות מצוידות במנוע שאינו עולה על 15 קילו ואט, מיועדות לנהג ונוסע אחד ולא יתאפשר לנסוע בהן בדרכים בין-עירוניות.
כלי הרכב הזעירים אמורים לסייע לעומס בכבישים שכן בשל גודלם, בדומה לאופנועים, הם יוכלו להשתלב בקלות בתנועה. כמובן נזכיר כי מדובר בכלי רכב שיהיו רשאים להימצא בתחומי הדרכים העירוניות בלבד, כך שמהעומס של כבישי איילון או כביש החוף טרם נפטרנו.
- 8.ישראל כץ 30/08/2016 20:42הגב לתגובה זומזכיר לי את השר אם אנרגיית המנורה של שנות השמונים .ישראל כץ הגזמתה ..
- 7.שחרזדה 30/08/2016 19:45הגב לתגובה זולקבוע אגרת כניסה לתל אביבי ולתת פתרונות זמינים וירוקים 5000 טוקטוקים חשמליים והעיר מסודרתגם לאוטובוסים המוניות והשאטלים צריכים להיות חשמליים
- 6.אחד שמבין 30/08/2016 14:04הגב לתגובה זורק הוזלה של ביטוח החובה לאופנועים יפתרו את הבעיות... תפסיקו לחפש "דרכים יצירתיות" עלק -כי הן ממש מטופשות
- 5.אורי 30/08/2016 12:49הגב לתגובה זואין ולא תהיה ברירה . רק רכבת תחתית תוציא את ישראל לעתיד תחבורתי טוב ומוכח כמו בהרבה ערים בעולם ץ
- 4.דר יובל 30/08/2016 12:28הגב לתגובה זוזה צעצוע לתיירים. מי יסתובב בתל אביב בלי מזגן? רוצים רכב שאיננו מזהם? קל מאוד. הוראה לכל תחנות הדלק שעליהן להתקין שתי עמדות טעינה מהירה חמישים קילוואט לפחות כתנאי לרשיון למכור דלק. שנית, חיוב כל יבואן רכב למכור לפחות חמישה אחוזים רכב ללא זיהום. שלישית לחייב את כל חברות ההזכרה בחמישה אחוזים של רכב ללא זיהום, ועמדות טעינה עבורם. רוצים לחוסך את הצפיפות והחנייה? עברו לאופנוע חשמלי. יש בארץ והוא שם בכיס כל אופנוע שורף דלק
- 3.שיוזיל בחצי את מחיר הסמארט (ל"ת)לא צריך 30/08/2016 11:51הגב לתגובה זו
- 2.וואו.. מישהו שיודע שזה בינבה ולא בימבה (ל"ת)רון 30/08/2016 10:52הגב לתגובה זו
- 1.XX 30/08/2016 10:42הגב לתגובה זושזה נותן פיתרון יותר טוב אבל המדינה לא הבינה איך עדיין עושים כסף אז הם נותנים דוחות ומחוקקים חוקים כמו לרכב על כביש ראשי
כלכלת ישראל (X)נתון כלכלי מדאיג - גירעון בחשבון השוטף, לראשונה משנת 2013; מה זה אומר?
נקודת מפנה בכלכלה המקומית: גירעון בחשבון השוטף ברבעון השלישי של 2025, אחרי שנים רצופות של עודף. האם צריך לדאוג?
לראשונה מאז 2013 נרשם בישראל גירעון בחשבון השוטף של מאזן התשלומים, אירוע שעלול לבטא נקודת מפנה משמעותית במבנה המקרו-כלכלי של הכלכלה הישראלית. ברבעון השלישי של 2025 הסתכם הגירעון, בניכוי עונתיות, בכ-1.1 מיליארד דולר, לעומת עודף זניח של 0.1 מיליארד דולר בלבד ברבעון הקודם, ועודפים רבעוניים ממוצעים של כ-3.8 מיליארד דולר בשנים שקדמו לכך.
המשמעות אינה טכנית בלבד. החשבון השוטף משקף את יחסי החיסכון-ההשקעה של המשק כולו ואת יכולתו לייצר מטבע חוץ נטו. מדובר על גירעון של תנועות הון ומעבר מעודף לגירעון מאותת כי המשק צורך, משקיע ומשלם לחו"ל יותר משהוא מייצר ומקבל ממנו - שינוי שעשוי להשפיע על שער החליפין, על תמחור סיכונים ועל מדיניות מוניטרית ופיסקלית גם יחד.
הסיבה: לא סחר החוץ, אלא ההכנסות הפיננסיות: הסיפור האמיתי מאחורי הגירעון
בניגוד לאינטואיציה, הגירעון אינו נובע מקריסה ביצוא או מזינוק חריג ביבוא הצרכני. למעשה, חשבון הסחורות והשירותים נותר בעודף של 1.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי, שיפור ניכר לעומת הרבעון הקודם. יצוא השירותים הגיע לשיא של 22.9 מיליארד דולר, כאשר 77% ממנו מיוחס לענפי ההייטק, תוכנה, מו"פ, מחשוב ותקשורת.
הגורם המרכזי להרעה הוא חשבון ההכנסות הראשוניות, שבו נרשם גירעון עמוק של 3.7 מיליארד דולר, לעומת 2.0 מיליארד דולר בלבד ברבעון הקודם. סעיף זה כולל תשלומי ריבית, דיבידנדים ורווחים לתושבי חו"ל על השקעותיהם בישראל, והוא משקף במידה רבה את הצלחתו של המשק הישראלי למשוך הון זר, אך גם את מחיר ההצלחה הזו.
הכנסות תושבי חו"ל מהשקעות פיננסיות בישראל קפצו ל-10.0 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שהכנסות ישראלים מהשקעות בחו"ל הסתכמו ב-6.4 מיליארד דולר בלבד. הפער הזה לבדו מסביר את מרבית המעבר לגירעון. במילים פשוטות: חברות ישראליות מצליחות, רווחיות ומושכות השקעות, אך הרווחים זורמים החוצה, לבעלי ההון הזרים.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.
