שיטת "מפה לאוזן" מתמסדת: BNI כבר בישראל

מה קורה כשבעל עסק קטן עם תקציב פרסום מוגבל מפרסם - וזה לא ממש עוזר? איך מתמודדים מול התחרות הגוברת בין אלפי עסקים קטנים? האם מדובר בעוד יבוא לא רציני של שיטת שיווק אמריקנית, או בדרך אמיתית לעשות כסף?
דותן לוי |

לבעלי עסקים קטנים רבים נמאס להיות תלויים במדיות הפרסום השיגרתיות. כולם מחפשים דרך יעילה ומקורית יותר לגרום לעסק להצליח. בתקופה האחרונה נשמעים יותר ויותר קולות לפיהם, השיטה הישנה והטובה של פרסום "מפה לאוזן" היא הדבר הכי טוב שיכול לקרות לעסק בכלל וכי עסקים קטנים ובינוניים נשענים עליה כמעט לחלוטין, ונמנעים מהשקעות גדולות בפרסום.

בארה"ב מיסדו לאורך העשורים האחרונים את השיטה הכל כך וותיקה, אחד מצינורות השיווק המקובלים ביותר בארה"ב עבור עצמאים היא הצטרפות לארגון BNI.

בשקט בשקט - כבר פועלות בישראל כ-30 קבוצות של ארגון בי.אן.איי (business networking international) המספקות לחבריהן אלטרנטיבה למצב הלא פשוט של העסקים הקטנים בשוק המקומי - או כמו שיו"ר הקבוצה שארחה אותנו, מאיר גלעד הגדיר זאת: "מי שנותן גם מקבל".

בביקור שלנו במפגש של "קבוצת BNI עמק חפר", אפשר היה בהחלט להתרשם מהאווירה הטובה ומעזרה הדדית של החברים. מידי שבוע נפגשים כל חברי הקבוצה ומנסים על ידי הפנית לקוחות פוטנציאלים לבעלי המקצוע שבקבוצה, תיאום פגישות, ועצות מעשיות לניהול, לקדם את העסקים.

חשוב להסביר כי השיטה פועלת כך שהקבוצה מאפשרת הצטרפות חבר אחד בלבד מכל מקצוע (כדי למנוע תחרות בתוך הקבוצה), וכך מוצאים עצמם יחד עורך דין ונגר, רואה חשבון ובעלת חברת קייטרינג שנותנים ומקבלים "טיפים" לניהול העסק, ומחויבים לדאוג שלכולם תהיה מספיק פרנסה על ידי העברת "לידים" - הפניית לקוחות פוטנציאליים האחד לשני.

והתוצאות, על פי הקבוצה, בהחלט משתלמות. צחי דרור מנגריית עץ המשאלות מדווח, כי 30% מהעסקאות שהוא סוגר מגיעות מהפניות של חברי BNI. לדבריו, "ההמלצות האישיות של החברים בקבוצה עושות את העסקאות לבטוחות, מה שנותר זה רק לחתום על החוזה".

עבור צחי סגל מחברת SYSPREP מערכות מחשוב, היוותה הקבוצה קפיצת מדרגה חשובה בביסוס העסק. צחי, שעד לפני כשנתיים עבד כשכיר הצליח לבנות חברה מצליחה, ולדבריו, הרבה בזכות רצף של לקוחות שהגיעו בעקבות המלצות חבריו לקבוצה.

דוגמא נוספת בה נפגשנו בעמק חפר היתה של דורון צור - וטרינר שגם עוסק בשיווק של מוצרים וטרינרים, מנהל עסקים חובקי עולם אשר קרמו עור וגידים עוד כשהיה חבר בקבוצה מקבילה ב-BNI בניו זילנד. כיום, שותף צור בחברה שמשווקת את מוצריה באנגליה, ארה"ב, גרמניה, דרום אפריקה וישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה