עליית מדרגה למחלבות טרה: הסכם עם ענקית החלב- מולר
מחלבות טרה חתמה על הסכם זיכיון וידע עם חברת החלב הבינלאומית מולר (Müller). ההסכם יעניק לטרה ידע טכנולוגי נוסף בייצור ובפיתוח מוצרים חדשים עם דגש על מוצרי פרמיום, וכמו כן זיכיון בלעדי לייצור ולשיווק מוצרי מולר בישראל. הסכם הזיכיון והידע נחתם אתמול בין נציגי מולר לבין מנכ"ל טרה, זאב קלימי, נשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קבוצת קוקה-קולה ישראל), רוני קוברובסקי, והיו"ר והבעלים של החברה המרכזית, מוזי ורטהיים. השליטה בטרה תישאר בידי החברה המרכזית.
מולר הינה חברה פרטית המייצרת מגוון רחב של מוצרי חלב, גבינות וקינוחים. בתחום היוגורט מובילה מולר כיום את השוק הבריטי והינה מס' 2 בגרמניה ובאיטליה. גם בכלל אירופה, מולר הינה חברת היוגורט מס' 2 בגודלה אחרי דנונה. בבעלות מולר המחלבה הגדולה והמודרנית ביותר באירופה, הנמצאת בצפון גרמניה.
בנוסף לקטגוריה של יוגורט ויוגורט עם פרי, מולר פועלת בקטגוריות רבות, ממוצרי חלב לבנים, מעדני מבוגרים, מעדני אורז, פרוביוטי, מועשרים, קינוחים, ועוד. מוצרי מולר כוללים את Müllerlight (מוצרי דל שומן כולל מעדני יוגורט, מעדני פירות וקינוחים), Müllerice (מעדני שמנת עם "פצפוצי אורז" במגוון טעמי פירות), Müller Corner ו- Müller Healthy Balance (מעדני יוגורט עם תוספות), Müller Vitality (משקאות ויוגורטים פרוביוטיים), Müller Amore (מעדני יוגורט עשירים), ו-Müller Children’s Range (מעדני יוגורט וג'לי לילדים).
מולר מעסיקה כ-5,300 עובדים בכל חברות הבת שבקבוצה ברחבי אירופה - בריטניה, גרמניה, איטליה וספרד. בנוסף לפעילות בארצות האלה, מולר מייצאת לעוד עשרה שווקים ברחבי אירופה, כולל הולנד, קפריסין, יוון, הונגריה ועוד. מחזור המכירות של החברה עומדת על כ-2.2 מיליארד יורו, עם גידול שנתי של כ-5%.
זאב קלימי, מנכ"ל טרה, אמר: "החיבור האסטרטגי של מולר לטרה הינו הצבעת אמון בטרה כשחקן מרכזי בתחום מוצרי החלב מאחת מחברות החלב המובילות בעולם, שהיא ידועה כפורצת דרך בתחום הטכנולוגי. חיפשנו שותף כדי לקבל ידע בינלאומי מתקדם בפיתוח ובעיקר בחדשנות במוצרים. ערך החדשנות הינו ערך עליון בכל קטגוריה בה מולר פועלת, בין אם מדובר בחדשנות בטעם, באריזות ובנוחות, בתוספות למוצרים, או פשוט היצע מוצרים בריאים יותר. אנו בטוחים כי נביא לציבור הישראלי עוד הרבה חידושים במספר קטגוריות, ושואפים להציב על המדפים את מוצרי מולר הראשוניים עד סוף 2007. יחד עם זאת, אנו נמשיך לחדש תחת המותג 'טרה' בתחומים המסורתיים כמו קוטג', מוצרים לבנים, משקאות יוגורט וחלב כפי שעשינו מיום רכישת החברה לפני שנתיים."
מחלבות מולר - ההיסטוריה: בשנת 1999 הגיע המותג מולר למקום ה-7 בטבלת מותגי הצריכה בבריטניה, עם היקף מכירות של כ-200 מיליון שטרלינג. כעבור שנתיים ההיקף התרחב כבר ל-300 מיליון שטרלינג. בשנת 2003 תפס כבר מולר 30% משוק היוגורט בבריטניה, תוך שימוש בלתי פוסק בהשקות טעמים חדשניים. היום, יותר משליש מכל מוצרי היוגורט הנצרכים בבריטניה מיוצרים על ידי מולר.
בשנת 2005, מולר היה המותג ה-5 בין מותגי המזון והמשקאות המובילים ברשתות השיווק בבריטניה, לפני מותגים כמו קוקה-קולה, דיאט קוקה-קולה, סטלה ארטואה, נסקפה ודנונה. בין מותגי היוגורט המובילים ברשתות השיווק, מולר תופס את מקומות ה-1, ה-2, ה-4 וה-10. יותר מ-170,000 מוצרי מולר נצרכים כל שעה בבריטניה. למותג יש חדירה לבתי אב של 73% (מקור: TNS). בבריטניה, מולר זכתה שנתיים ברציפות (2003, 2004) בפרס היוקרתי SUPER BRAND OF THE YEAR. סיפור ההצלחה של מולר בבריטניה נותח במאמר בעיתון Financial Times (נובמבר 2004): "בשוק האנגלי נטלה החברה את ההובלה של שוק היוגורט מחברות הענק נסטלה ודנונה – פרי העקביות והעקשנות של פעילותה.