דש איפקס על אמות: ממליצים "קניה" - יעד 12.7 ש'
"אנו רואים באמות חברת "ערך" שתגדיל את ערכה באופן סיסטמטי משנה לשנה, באמצעות רכישה נוספת של נכסי נדל"ן מניבים לצד השבחה ופיתוח של נכסים קיימים". כך מסכמים האנליסטים ממחלקת המחקר בדש איפקס את המלצתם למניית אמות.
בדש איפקס מתייחסים למספר נקודות עיקריים בהמלצתם:
1. הנהלה תוססת ודינמית - הנהלת החברה, מעורבת באופן אינטנסיבי בכל העסקאות בענף ושואפת להגדיל ואף להכפיל את מצבת נכסיה בטווח הקרוב באמצעות מיזוג חברות להן פרוטפוליו נכסים קטן-בינוני ובאמצעות רכישות של נכסים בודדים.
2. נכסים בעלי פוטנציאל פיתוח והשבחה - לאמות מספר לא מבוטל של זכויות בניה ומגרשים הניתנים לפיתוח והשבחה שיגדילו באופן משמעותי את ערכה. השבחות אלו יעלו בצורה ניכרת את התשואה על ההשקעה, וייצרו ערך רב למשקיעים.
3. השבחת נכסים - לאמות פוטנציאל השבחה מהותי באמצעות חידוש הסכמי שכירות במחירים גבוהים יותר ( כיום ממוצע דמי השכירות הגלום בנכסי אמות נמוך ממחיר השוק ).
4. IFRS - אימוץ תקני החשבונאות הבינלאומיים יביאו לשינוי מהותי בתוצאותיה של החברה אשר מתכוונת לאמץ את התקנים כבר בשנת המס הקרובה 2007. שיערוך הנכסים לפי שווי השוק שלהם צפוי, להערכת הנהלת החברה, להגדיל את ההון העצמי של החברה ל-1.5 מיליארד שקל.
5. קרן REIT - לאור תמהיל הנכסים של אמות, ההערכה היא כי פיתרון בעיית המיסוי בחוק ה-REIT, טומנת לחברה פוטנציאל גבוה ליצירת רוחחי הון בהיקף מהותי.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
