שחקן חדש בשוק המשקאות הקלים בישראל- "סמוז"
מותג המשקאות הבינלאומי "סמוז" מנסה את מזלו בישראל ונכנס כשחקן חדש בשוק המשקאות הקלים, בו פועלות כיום החברות המתחרות קוקה קולה ישראל, יפאורה וטמפו. המשקה מיובא לישראל באמצעות "קונארד טייט ישראל".
לרגל הקיץ, מושקת הקטגורייה החדשה בארץ- משקאות פירותיים מבוססי קוקוס בהשקעה של מיליון וחצי דולר. בשלב ראשון ישווק המשקה בפיצוציות וקיוסקים במארזים אישיים וברשתות השיווק במארזים משפחתיים בארבעה טעמים: אננס, פסיפלורה, מנגו וגויאבה וורודה.
מיתוג המוצר בישראל מבוצע על ידי משרד הפרסום "מק'אן אריקסון בוטיק" ובאמצעותו יעלה קמפיין השקה בעלות של מליון דולר והפצתו תתבצע באמצעות חברת "אדיר סחר".
"סמוז" הינו משקה פירותי המיוצר באיי אינדונזיה, המתמחים בגידול קוקוסים לתעשיית המזון והמשקאות. המשקה מכיל 100% רכיבים טבעיים, מבוסס על חלב קוקוס בשילוב פירות טרופיים ומועשר בוויטמין C. במשקה אין כולסטרול, אין שומן, ואין בו חומרים משמרים. מוטיב הבריאות מנחה בייצור המשקה, לכן קיימת הקפדה בתהליך הייצור להשתמש אך ורק בקוקוסים טריים, כאשר מרגע הקטיף ועד למוצר המוגמר עוברות 24 שעות בלבד.
לדברי זאבי מסר, מנכ"ל ובעלים של "קונארד טייט אינטרנשיונל" יבואני "סמוז" לישראל: "מבדיקה מקיפה של שוק המשקאות בישראל ובדיקת כדאיות עלה, כי קיים פוטנציאל של כ-50% מהאוכלוסייה שטעם הקוקוס במשקאות רלוונטי לה. אין עוד משקה כזה בארץ, טעם הקוקוס מזכיר לצרכן הישראלי תחושה נעימה של חופשה בחופי איים טרופיים".
שוק המשקאות מבוססי הפרי בישראל נאמד בכללותו בכ-1.5 מיליארד שקלים בשנה, מתוכו משקאות קלים עם 50% מהשוק, סחוטים עם 13%, קפואים עם 7% ונישת הנקטר והמיצים העמידים תופסים 30% משוק זה.