אל על: זעירא ממשיך בהמלצת "קניה" - דיסקאונט של 60%

האנליסט מבית ההשקעות IBI מסר, כי הדלק, התחרות והמלחמה הרסו את השנה. עידכן את מחיר היעד ל-3.4 שקל
ליאור גוטליב |

"איסוף מניית אל על ברמות אלו צפוי להניב תשואה חיובית גם אם הרבעונים הקרובים יהיו נחותים מהמקבילים", כך פתח האנליסט יובל זעירא מבית ההשקעות IBI את המלצתו על מניית אל על.

זעירא ציין, כי למרות שהירידה החדה במניה מגלמת שנה גרועה משמעותית משנת 2005 המצוינת, הוא משמר את המלצתו על "קניה" ומעדכנן את מחיר היעד ל-3.40 שקל בהתאם להערכת השווי.

התיירים אולי ייעלמו, גם התחרות? התוצאות הטובות ביותר בהיסטוריה של אל על באו לאחר תקופת האינתיפאדה, כאשר חברות תעופה מתחרות נעלמו מכאן. מלחמת לבנון השנייה שתפסה את ענף התיירות הישראלי בשיא האופוריה ואת אל על ברבעון הרווחי של השנה עשויה לשוב ולהקטין את התחרות, אם תימשך לאורך זמן.

הדלק, התחרות והמלחמה הרסו את השנה ב-IBI הוסיפו, כי מחירי הנפט שנסקו בחודשים האחרונים עד כדי שאיפה לרמת ה-80 דולר לחבית צפויים ליצור הוצאות כבדות על דלק לשנת 2006 משהעריכו קודם (60 דולר לחבית). העלייה בהוצאה צפויה להסתכם בכ-100 מליון דולר.

תחרות - כתוצאה מהביקושים הוסיפו חברות זרות קיבולת בהיקף של 20%-30% ביחס לשנה קודמת, מעבר לעלייה בתנועה. עודף זה מקשה על שמירה של רמת מחירים גבוהה מספיק בכדי לכסות את הזינוק בעלויות הדלק.

מה הלאה? שוק התעופה הגלובאלי שבו אפשר להסיט גורמי יצור (מטוסים) ממדינה אחת לאחרת במהירות יאפשר לשוק הישראלי להערכת בן זאב, להיפטר מעודף המושבים ולכן השוק צפוי לחזור לשווי משקל תוך מספר רבעונים. הנוסעים הישראלים ישובו להערכתו במהירות לטוס בקצב הקודם ואילו לתנועת התיירים ייקח זמן עד שהיא תחזור למגמה החזקה שהייתה כאן מתחילת השנה.

אז למה מותיר קניה? 1. זול- מודל הערכת שווי DCF הלוקח בחשבון רווח נמוך משנת 2005 לכל אורך חיי החברה מוביל לשווי של מעל ל-3.40 שקל למניה. רוצים יותר פשוט? עפ"י מודל שווי נכסי- שווי המטוסים בספרים בניכוי החוב הפיננסי נותר ערך של 500 מליון דולר לחברה. המשמעות היא 4.5 שקל למניה.

2. גם בשנה גרועה זו התזרים צפוי להיות חיובי – אם ההפסד יעמוד על עשרות בודדות של מליוני דולרים התזרים מפעילות יעמוד על עשרות רבות של מליוני דולרים (עודף תזרים על רווח של כ-100 מליון דולר) מה שיאפשר ביצוע השקעות שוטפות והמשך הקטנת החוב.

3. אל על היא השחקן החזק והמרכזי שידע ליצור רווח משמעותי בעת שווי משקל של השוק.

4. מהלכי פיתוח – אל על לא מחכה להסתלקות התחרות והיא מבצעת מספר מהלכים שיביאו לאיזון המצב. בין המהלכים טיסה יומית למזרח הרחוק, קו ישיר ובלעדי תל אביב-לוס אנג'לס, עידוד הזמנות ישירות באינטרנט ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה