רכב חשמלי
צילום: Unsplash

חשמלית בפחות מ-100,000 שקל - האם זה אפשרי?

התרחבות שוק המוכניות החשמליות בישראל מושכת קונים פוטנציאליים חדשים אך תג המחיר הגבוה מונע מחלקם לרכוש מכונית שכזו; לאילו דגמים בכל זאת יש סיכוי?
דור עצמון | (10)
נושאים בכתבה רכבים חשמליים

ספוילר: לא תמצאו מכונית חשמלית חדשה בפחות מ-100,000 שקל. מחירי המכוניות החשמליות שכובשות את ישראל ומספרן עולה בהתמדה הוא לא זול ומתחיל לרוב מ-170 אלף שקל בממוצע. אם תרצו מכונית חשמלית זולה תיאלצו כמובן לעבור לשוק היד-שנייה אבל גם שם תגלו קושי והיצע קטן משמעותית.

ובכל זאת, אם תעשו חיפוש מספיק מעמיק ומקיף סביר שאתם כן תצליחו למצוא חשמלית יד-שנייה בפחות מ-100,000 שקל. אז אילו מכוניות חשמליות יד-שנייה תוכלו למצוא? הנה כמה דוגמאות:

יונדאי איוניק חשמלית (EV)

ראשית חשוב להדגיש כי מדובר בדגם החשמלי להבדיל מהיונדאי איוניק 5 הפופולארית שהיא בעלת מנוע היברידי. לאיוניק החשמלית טווח נסיעה רשמי של 280 ק"מ אך בפועל הוא יעמוד על קצת יותר מ-200 ק"מ. שטעינה משקע ביתי (16 אמפר) אורכת 8 שעות, טעינה מעמדת המספקת 32 אמפר אורכת בין 4-4.5 שעות, ובעמדה מהירה נדרשת חצי שעה בלבד ל-80% טעינה. האיוניק החשמלית דומה מאוד מבחינה חיצונית לגרסה ההיברידית אבל בגלל המצברים תא המטען מציע נפח קטן יותר: 350 ליטר לעומת 456 ליטר בהיברידית.

המחיר למכונית חדשה מתחיל מ-160,000 שקל אבל עם קצת מזל תוכלו למצוא גרסת 2019 במחיר של 85-100 אלף שקלים.

יונדאי איוניק חשמלית. צילום: אתר החברה.

ניסאן ליף

לליף מנוע חשמלי עם 150 כ"ס בעל הנעה קדמית. סוללות הליתיום-יון במתח 350 וולט עם קיבולת של 40 קוט"ש, מעניקות טווח מוצהר של 270 ק"מ אך בפועל הוא צפוי לעמוד על קצת יותר מ-200 ק"מ. טעינה מלאה תארוך בין 8-16 שעות משקע רגיל או 40 דקות ל-80% באמצעות שקע טעינה מהירה.

מחירה של ניסאן ליף חדשה מתחיל מ-162,000 אבל מודל 2019 נע סביב ה-95 אלף שקלים. אבל החלטתם להתגמש מעט, ייתכן שתצליחו למצוא מודל 2021 ב-115,000 שקלים.

ניסאן ליף. צילום: אתר החברה.

MG ZS EV

ה-MG ZS הוא רכב פנאי קטן (B-SUV) שבתחילת דרכו הוצע בישראל עם מנוע בנזין, אך מאז שנת 2019 הוא משווק באופן בלעדי בגרסה החשמלית המכונה MG ZS EV. הגרסה העדכנית של ZS מוצעת עם מנוע חשמלי יחיד (הנעה קדמית) המפיק 156 כ"ס לצד סוללת 69.9 קוט"ש. טווח הנסיעה המירבי עומד על עד 260 ק"מ אך בפועל הוא עומד על קצת יותר מ-200 ק"מ.

להבדיל ממכוניות EV חדשות אחרות, ה-MG ZS EV מוצעת במחיר התחלתי לא רע של החל מ-140,000 שקל כך שגם ישן יותר כמו 2020 ניתן יהיה למצוא החל מ-90 אלף שקל.

MG ZS EV. צילום: אתר החברה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    חול מקומי 29/04/2024 12:58
    הגב לתגובה זו
    חצי מהתגובות לא פה לא שוות התחייסות. דיסאינפורמציה במיטבה. קודם כל אין שום בעיה בחשמלית יד שניה. הסוללות מחזיקות מעמד יפה מאוד והטווח לא יורד משמעותית. דבר שני הכותרת טועה ומטעה. אני נוהג בליפמוטור T03 שעלתה 99,990 עם טווח נסיעה של 300 קמ. לי שלא נהג בחשמלית לא מבין את פוטנציאל ההשקעה. נסיעה מירושלים הבייתה נסיעה של 90 קמ אני עושה ב40 קמ. תשאלו איך? אני אסביר. המנוע של החשמלי מאוד יעיל - יעילות של 90-96 אחוז לעומת מנוע בנזין 20-40 אחוז כי רוב האנרגיה מתבזבזת על חום. לכן כשאני נוהג במהירות של 67- 83 קמש הטווח ברכב לא יורד ואני כביכול בזבזתי באותה נסיעה 40 קמ ולא 90 כמו שהוויז מראה. דוג קטנה כמובן על קצה המזלג אבל הבנתם את העקרון. תמשיכו לשלם 8 שקל לליטר ותהנו מהעשן שיוצא לכם מהאגזוז
  • 6.
    מרק 29/04/2024 12:00
    הגב לתגובה זו
    איוניק חדשה? איוניק 5 היברידית? ניסן ליף? כתבה מלאה אי דיוקים.
  • 5.
    יונתן 28/04/2024 22:43
    הגב לתגובה זו
    פיאט 500, ביום בהיר אחד העלו את המחיר ב15%
  • 4.
    קוקו 28/04/2024 19:05
    הגב לתגובה זו
    אם לנהוג רגוע אפשר גם 310+
  • נהגוס 29/04/2024 00:08
    הגב לתגובה זו
    אחרי כמה שנים של טעינה ופריקה הסוללה נחלשת והטווח מתקצר. כמו בסלולרי שלך. מתישהו יגיע הרגע שטווח הנסיעה יהפוך לבלתי נסבל ואז צריך לקנות סוללה חדשה, ואז היבואן יעקוץ אותך יפה יפה. מוזמן לחכות לעקיצה או להפטר מהאוטו מספיק זמן קודם לכן.
  • 3.
    יהודי 28/04/2024 18:45
    הגב לתגובה זו
    מי המטומטם שיסכים לשלם עבור מכונית שהמצבר שלה הולך ללכת עוד מעט
  • 2.
    בעל מוסך 28/04/2024 17:33
    הגב לתגובה זו
    סוללה הולכת כמעט בכל תאונה -> טוטאל לוס.
  • בעל מוח 28/04/2024 18:02
    הגב לתגובה זו
    טסלה ערכו מבחנים עוד מ2012 - רכבים שלהם שנסעו 150 אלף מייל אחרי 10 שנים הקיבולת של הסוללה ירדה ל90%.
  • חסר מוח 29/04/2024 17:37
    אכן חסרת אינטרסים ובדיקותיה ישרות עד שמתעקמות,מבואינג כבר קשה לקנות וגם מטסלה,לי אין מניות בנ"ל בכלל
  • 1.
    שחר 28/04/2024 17:22
    הגב לתגובה זו
    שנמכרות ב90 אלף
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.