חשמלית בפחות מ-100,000 שקל - האם זה אפשרי?
ספוילר: לא תמצאו מכונית חשמלית חדשה בפחות מ-100,000 שקל. מחירי המכוניות החשמליות שכובשות את ישראל ומספרן עולה בהתמדה הוא לא זול ומתחיל לרוב מ-170 אלף שקל בממוצע. אם תרצו מכונית חשמלית זולה תיאלצו כמובן לעבור לשוק היד-שנייה אבל גם שם תגלו קושי והיצע קטן משמעותית.
ובכל זאת, אם תעשו חיפוש מספיק מעמיק ומקיף סביר שאתם כן תצליחו למצוא חשמלית יד-שנייה בפחות מ-100,000 שקל. אז אילו מכוניות חשמליות יד-שנייה תוכלו למצוא? הנה כמה דוגמאות:
יונדאי איוניק חשמלית (EV)
ראשית חשוב להדגיש כי מדובר בדגם החשמלי להבדיל מהיונדאי איוניק 5 הפופולארית שהיא בעלת מנוע היברידי. לאיוניק החשמלית טווח נסיעה רשמי של 280 ק"מ אך בפועל הוא יעמוד על קצת יותר מ-200 ק"מ. שטעינה משקע ביתי (16 אמפר) אורכת 8 שעות, טעינה מעמדת המספקת 32 אמפר אורכת בין 4-4.5 שעות, ובעמדה מהירה נדרשת חצי שעה בלבד ל-80% טעינה. האיוניק החשמלית דומה מאוד מבחינה חיצונית לגרסה ההיברידית אבל בגלל המצברים תא המטען מציע נפח קטן יותר: 350 ליטר לעומת 456 ליטר בהיברידית.
המחיר למכונית חדשה מתחיל מ-160,000 שקל אבל עם קצת מזל תוכלו למצוא גרסת 2019 במחיר של 85-100 אלף שקלים.
יונדאי איוניק חשמלית. צילום: אתר החברה.
ניסאן ליף
לליף מנוע חשמלי עם 150 כ"ס בעל הנעה קדמית. סוללות הליתיום-יון במתח 350 וולט עם קיבולת של 40 קוט"ש, מעניקות טווח מוצהר של 270 ק"מ אך בפועל הוא צפוי לעמוד על קצת יותר מ-200 ק"מ. טעינה מלאה תארוך בין 8-16 שעות משקע רגיל או 40 דקות ל-80% באמצעות שקע טעינה מהירה.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחירה של ניסאן ליף חדשה מתחיל מ-162,000 אבל מודל 2019 נע סביב ה-95 אלף שקלים. אבל החלטתם להתגמש מעט, ייתכן שתצליחו למצוא מודל 2021 ב-115,000 שקלים.
ניסאן ליף. צילום: אתר החברה.
MG ZS EV
ה-MG ZS הוא רכב פנאי קטן (B-SUV) שבתחילת דרכו הוצע בישראל עם מנוע בנזין, אך מאז שנת 2019 הוא משווק באופן בלעדי בגרסה החשמלית המכונה MG ZS EV. הגרסה העדכנית של ZS מוצעת עם מנוע חשמלי יחיד (הנעה קדמית) המפיק 156 כ"ס לצד סוללת 69.9 קוט"ש. טווח הנסיעה המירבי עומד על עד 260 ק"מ אך בפועל הוא עומד על קצת יותר מ-200 ק"מ.
להבדיל ממכוניות EV חדשות אחרות, ה-MG ZS EV מוצעת במחיר התחלתי לא רע של החל מ-140,000 שקל כך שגם ישן יותר כמו 2020 ניתן יהיה למצוא החל מ-90 אלף שקל.
MG ZS EV. צילום: אתר החברה.
- 7.חול מקומי 29/04/2024 12:58הגב לתגובה זוחצי מהתגובות לא פה לא שוות התחייסות. דיסאינפורמציה במיטבה. קודם כל אין שום בעיה בחשמלית יד שניה. הסוללות מחזיקות מעמד יפה מאוד והטווח לא יורד משמעותית. דבר שני הכותרת טועה ומטעה. אני נוהג בליפמוטור T03 שעלתה 99,990 עם טווח נסיעה של 300 קמ. לי שלא נהג בחשמלית לא מבין את פוטנציאל ההשקעה. נסיעה מירושלים הבייתה נסיעה של 90 קמ אני עושה ב40 קמ. תשאלו איך? אני אסביר. המנוע של החשמלי מאוד יעיל - יעילות של 90-96 אחוז לעומת מנוע בנזין 20-40 אחוז כי רוב האנרגיה מתבזבזת על חום. לכן כשאני נוהג במהירות של 67- 83 קמש הטווח ברכב לא יורד ואני כביכול בזבזתי באותה נסיעה 40 קמ ולא 90 כמו שהוויז מראה. דוג קטנה כמובן על קצה המזלג אבל הבנתם את העקרון. תמשיכו לשלם 8 שקל לליטר ותהנו מהעשן שיוצא לכם מהאגזוז
- 6.מרק 29/04/2024 12:00הגב לתגובה זואיוניק חדשה? איוניק 5 היברידית? ניסן ליף? כתבה מלאה אי דיוקים.
- 5.יונתן 28/04/2024 22:43הגב לתגובה זופיאט 500, ביום בהיר אחד העלו את המחיר ב15%
- 4.קוקו 28/04/2024 19:05הגב לתגובה זואם לנהוג רגוע אפשר גם 310+
- נהגוס 29/04/2024 00:08הגב לתגובה זואחרי כמה שנים של טעינה ופריקה הסוללה נחלשת והטווח מתקצר. כמו בסלולרי שלך. מתישהו יגיע הרגע שטווח הנסיעה יהפוך לבלתי נסבל ואז צריך לקנות סוללה חדשה, ואז היבואן יעקוץ אותך יפה יפה. מוזמן לחכות לעקיצה או להפטר מהאוטו מספיק זמן קודם לכן.
- 3.יהודי 28/04/2024 18:45הגב לתגובה זומי המטומטם שיסכים לשלם עבור מכונית שהמצבר שלה הולך ללכת עוד מעט
- 2.בעל מוסך 28/04/2024 17:33הגב לתגובה זוסוללה הולכת כמעט בכל תאונה -> טוטאל לוס.
- בעל מוח 28/04/2024 18:02הגב לתגובה זוטסלה ערכו מבחנים עוד מ2012 - רכבים שלהם שנסעו 150 אלף מייל אחרי 10 שנים הקיבולת של הסוללה ירדה ל90%.
- חסר מוח 29/04/2024 17:37אכן חסרת אינטרסים ובדיקותיה ישרות עד שמתעקמות,מבואינג כבר קשה לקנות וגם מטסלה,לי אין מניות בנ"ל בכלל
- 1.שחר 28/04/2024 17:22הגב לתגובה זושנמכרות ב90 אלף

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
