טויוטה שייר חתמה על שת"פ עם קבוצת שופרסל לפריסת עמדות השכרת רכב שיתופי
במסגרת ההסכם לקוחות שופרסל יזכו להנחה של עד 10% בהשכרת רכב מקבוצת יוניון; מחירי ההשכרה הם 99 שקל לחצי יום השכרה (עד 6 שעות) ו-190 שקל ליום השכרה מלא
קבוצת יוניון וחברת שופרסל חתמו על שיתוף פעולה במסגרתו תוקמנה עמדות רכב שיתופי TOYOTA SHARE לטווח קצר במתחמי שופרסל. בחודש הקרוב יוצבו רכבים ראשונים בחניות הצמודות לסניפים ראשונים ברשת שופרסל. הרכבים בעמדות החדשות יהיו זמינים להשכרה עבור הציבור הרחב כולו, אם כי לקוחות שופרסל יזכו להנחה של 10% במחיר.
למשתמשי TOYOTA SHARE האפשרות לשכור רכב במתווה חצי-יומי/יומי, ללא צורך במנוי חודשי ובמחירים קבועים. השירות זמין 24/7 וההשכרה נעשית באופן פשוט וידידותי למשתמש באמצעות אפליקציית MY TOYOTA. מחירי ההשכרה הם 99 שקל לחצי יום השכרה (עד 6 שעות) ו-190 שקל ליום השכרה מלא. השירות מיועד עבור כל נהג/ת מעל גיל 18, בעלי רישיון נהיגה עם ותק של שנתיים והוא כולל ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזק.
העמדות הראשונות במסגרת השת"פ החדש תוקמנה בסמוך לחנויות שופרסל רמת השרון, פתח תקווה, בת חפר, ותלפיות בירושלים ובהן יוצבו רכבים מדגם TOYOTA AYGO X - רכב עירוני קומפקטי, חסכוני בדלק עם מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות Android auto + Apple carplay. בהמשך שיתוף הפעולה צפוי להתפרס לנקודות נוספות.
הסכם שיתוף הפעולה מצטרף לשיתופי פעולה קיימים עם אוניברסיטת תל אביב ומכללת רופין, בהן מוצבות עמדות רכב שיתופי. העמדות שיוקמו יצטרפו לעשרות רכבי טויוטה SHARE הפרוסים כבר כיום ברחבי הארץ, מכרמיאל ועד באר שבע.
- כאל אטרקטיבית מתמיד עם 20% גדילה של רווח נקי
- יוניון של ג'ורג' חורש מצטרפת למירוץ לרכישת כאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דור פיקל, מנכ"ל יוניון מוביליטי: "לאחר שנת פיילוט מוצלחת, אנו שמחים על השקת שיתוף הפעולה עם שופרסל, מענקיות הקמעונאות הישראלית. שיתוף הפעולה יאפשר ליותר ישראלים להנות מהשכרת רכב פשוטה ונגישה, בסטנדרט השירות והאיכות של טויוטה. מדובר בצעד משמעותי בצמיחת פעילות Toyota Share, אשר עד סוף 2024 תתפרס ב-70 מיקומים שונים בכל רחבי הארץ, תוך פנייה לקהל לקוחות רחב ומגוון".

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים
מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה - העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.
מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%. סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.
ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים
מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה - העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.
מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%. סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.
ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה
