XPENG
צילום: אתר החברה

מכירות הרכב בסין ירדו 4.4% בינואר מול אשתקד; הכפלה אצל XPENG

בינואר חלק ממפעלי הרכב הושבתו בצל התפרצויות הקורונה, 2.09 מיליון רכבים נמסרו בסה"כ בחודש זה. טסלה מכרה כ-60 א' רכבים - רובם לחו"ל. טויוטה רשמה ירידה של 21.5%. באיגוד רכבי הנוסעים מצפים שגם הנתונים של פברואר יציגו ירידה

איתי פת-יה |

איגוד רכבי הנוסעים בסין מפרסם כי מכירות הרכבים במדינה בינואר השנה ירדו ב-4.4% לעומת אלה אשתקד, והסתכמו ב-2.09 מיליון רכבים. זאת, בשל האטה ביצור שנגרמה מהתפרצויות מקומיות של קורונה שהשביתו את מפעלי חברות הרכב.

כעת באיגוד מצפים שגם הנתונים של פברואר, שנותרו שבועיים לסיומו, יציגו ירידה בצל ההאטה הכלכלית בסין וכן משבר חוב ענקיות הנדל"ן שם שאמור להשפיע על משקי הבית, וכמובן - הקורונה שעדיין מלווה את הסינים, וחוץ מצד ההיצע תאט את הביקושים למכוניות חדשות.

מכירות הרכבים החשמליים ודגמי הפלאג-אין ההיברידיים הוכפלו מאז ינואר 2021 ל-347,000 הפעם. בתוך כך  TESLA INC (TSLA) מכרה 59,845 רכבים שיוצרו במפעל שלה בשנחאי. רובם, 67.8%, היו מיועדים ליצוא מסין לשווקים אחרים. המכירות שלה ב-2021 בסין עמדו על 13.84 מיליארד דולר, נתון שהיווה נתח של 25.7% מסך ההכנסות.

המתחרה  XPENG (XPENG) הכפילה את מכירותיה ויותר לכמות של 12,922 רכבים בינואר גם העלתה את מחירי חלק מהדגמים בעד 900 דולר. יצרני הרכבים החשמליים במדינה מתמודדים גם עם עלייה במחירי הליתיום (שמשמש לסוללות הרכב) וחומרי גלם נוספים ובה בעת הממשל הנמיך את הסובסידיות שלו על רכישת רכבים "ירוקים" על ידי הצרכנים הסינים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולס

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH

בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.

הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.

ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.

ג'ילי Starray EM-i סביבת נהג. צילום יואב פולס