ג'אקו  אדומה (יצרן)ג'אקו אדומה (יצרן)

הרכב הכי נמכר בישראל ביולי ומתחילת השנה והאם מבצעי הרכב יתרחבו?

על הירידה במסירות רכבים חשמליים, על רכבי הפלאג אין שעולים במסירות ועל החולשה בשוק הרכב

עמית בר |

הנתון הכי בולט בדוח מסירות הרכבים לחודש יולי, של משרד התחבורה, הוא מסירות של מעל 1,000 רכבי ג'אקו 7 ובסה"כ מסירות מתחילת השנה של כ-9,500 רכבים - מעל כל דגם אחר. ג'אקו 7 פלאג אין הוא להיט מכירות - האם זה מוצדק?;  הישראלים התאהבו ברכב הזה - הנה הסיבות.

ג'אקו מעלה את כל הקטגוריה של הפלאג אין, כשבמקביל היקף החשמליות בירידה. כן, למרות היתרונות הברורים של רכבים חשמליים לסביבה וגם ללקוחות, הרי שהמיסוי הלא ברור, עמדות הטעינה שפרוסות עדיין באופן חלקי ואי הוודאות לגבי ירידת המחירים של החשמליות יד שנייה, גורמות לציבור להתרחק. הרחבה - למה הישראלים לא קונים רכבים חשמליים.

בסה"כ נמסרו מינואר עד יולי 184.4 אלף רכבים, אבל בתוך המכירות האלו יש מסירות עצמיות, רישום של רכבים על שם היבואן אחרי שעברה שנה, כך שבפועל מדובר על כ-165-170 אלף מסירות לרוכשים אמיתיים וזה דווקא מבטא ירידה לעומת השנה שעברה.  

מסירות כלי רכב חשמליים הגיעו בתקופה זו בכ-29.8 אלף שזה באזור 16% מסך המסירות, לעומת כ-25% בשנה שעברה. רכבי הפלאג אין בעיקר בזכות הג'אקו הגיעו להיקף של כ-18.7 אלף רכבים ושיעור של 10% משוק הרכבים.

המותגים הסינים ממשיכים להתחזק כש-BYD, ג'אקו, צ'רי הם המותגים המובילים. המותגים הסיניים מהווים כשליש מהמסירות מתחילת השנה, כשבשנה שעברה הם היו מתחת ל-30%. ישראל היא בין המאמצות הבולטות של הרכבים הסיניים.


יולי חלש במסירות

בחודש יוני כמות המסירות הכוללת של רכבים היתה כ-17.5 אלף על רקע המלחמה. בענף סברו שבחודשים שאחרי המלחמה תהיה התעוררות משמעותית שתחפה על הירידה ביוני וחזיר את המספרים לקצב של צמיחה. בפועל, אמנם היתה עלייה אבל מאכזבת - 24.5 אלף רכבים נמסרו ביולי כשכאמור חלק משמעותי מהן הוא לא מסירות ללקוחות אלא רישום טכני. המספרים הנמוכים מעידים כי ליבואנים קשה למכור רכבים למרות ההנחות הגדולות והמבצעים. היבואנים נמצאים עם רמת מלאי גבוהה ומנסים לצמצם אותה, אבל בהצלחה חלקית. 

הלקוחות לא ממהרים לרכוש רכבים, כשהם נמצאים בבלבול מסוים על רקע אי הבהירות המיסויות בעיקר על רכבים חשמליים ואם סימני שאלה בקשר לסוג הרכב. רבים חושבים על רכב חשמלי, אבל תוך כדי בירור וחיפושים הם מחליפים את הבחירה שלהם לפלאג אין או רכב על בנזין. הבנזין לא ייעלם כל כך מהר כפי שחשבו לפני מספר שנים.  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ככל שהציבור ימתין נראה שכך גם היבואנים יתפשרו. השוק תחרותי וכדי למכור צריך להוריד מחירים כשבמקביל נכסים באופן שוטף מותגים חדשים לשוק, בעיקר מותגים סיניים אז להיטים נמכרים - הג'אקו 7 תפס כאן, והמותגים המוכרים והסולידים, בעיקר ינודאי עדיין חזקים מאוד, אבל יש חולשה בשוק הרכבים.

  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה