
הרכב הכי נמכר בישראל ביולי ומתחילת השנה והאם מבצעי הרכב יתרחבו?
על הירידה במסירות רכבים חשמליים, על רכבי הפלאג אין שעולים במסירות ועל החולשה בשוק הרכב
הנתון הכי בולט בדוח מסירות הרכבים לחודש יולי, של משרד התחבורה, הוא מסירות של מעל 1,000 רכבי ג'אקו 7 ובסה"כ מסירות מתחילת השנה של כ-9,500 רכבים - מעל כל דגם אחר. ג'אקו 7 פלאג אין הוא להיט מכירות - האם זה מוצדק?; הישראלים התאהבו ברכב הזה - הנה הסיבות.
ג'אקו מעלה את כל הקטגוריה של הפלאג אין, כשבמקביל היקף החשמליות בירידה. כן, למרות היתרונות הברורים של רכבים חשמליים לסביבה וגם ללקוחות, הרי שהמיסוי הלא ברור, עמדות הטעינה שפרוסות עדיין באופן חלקי ואי הוודאות לגבי ירידת המחירים של החשמליות יד שנייה, גורמות לציבור להתרחק. הרחבה - למה הישראלים לא קונים רכבים חשמליים.
בסה"כ נמסרו מינואר עד יולי 184.4 אלף רכבים, אבל בתוך המכירות האלו יש מסירות עצמיות, רישום של רכבים על שם היבואן אחרי שעברה שנה, כך שבפועל מדובר על כ-165-170 אלף מסירות לרוכשים אמיתיים וזה דווקא מבטא ירידה לעומת השנה שעברה.
מסירות כלי רכב חשמליים הגיעו בתקופה זו בכ-29.8 אלף שזה באזור 16% מסך המסירות, לעומת כ-25% בשנה שעברה. רכבי הפלאג אין בעיקר בזכות הג'אקו הגיעו להיקף של כ-18.7 אלף רכבים ושיעור של 10% משוק הרכבים.
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- הישראלים התאהבו ברכב הזה - הנה הסיבות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המותגים הסינים ממשיכים להתחזק כש-BYD, ג'אקו, צ'רי הם המותגים המובילים. המותגים הסיניים מהווים כשליש מהמסירות מתחילת השנה, כשבשנה שעברה הם היו מתחת ל-30%. ישראל היא בין המאמצות הבולטות של הרכבים הסיניים.
יולי חלש במסירות
בחודש יוני כמות המסירות הכוללת של רכבים היתה כ-17.5 אלף על רקע המלחמה. בענף סברו שבחודשים שאחרי המלחמה תהיה התעוררות משמעותית שתחפה על הירידה ביוני וחזיר את המספרים לקצב של צמיחה. בפועל, אמנם היתה עלייה אבל מאכזבת - 24.5 אלף רכבים נמסרו ביולי כשכאמור חלק משמעותי מהן הוא לא מסירות ללקוחות אלא רישום טכני. המספרים הנמוכים מעידים כי ליבואנים קשה למכור רכבים למרות ההנחות הגדולות והמבצעים. היבואנים נמצאים עם רמת מלאי גבוהה ומנסים לצמצם אותה, אבל בהצלחה חלקית.
הלקוחות לא ממהרים לרכוש רכבים, כשהם נמצאים בבלבול מסוים על רקע אי הבהירות המיסויות בעיקר על רכבים חשמליים ואם סימני שאלה בקשר לסוג הרכב. רבים חושבים על רכב חשמלי, אבל תוך כדי בירור וחיפושים הם מחליפים את הבחירה שלהם לפלאג אין או רכב על בנזין. הבנזין לא ייעלם כל כך מהר כפי שחשבו לפני מספר שנים.
- ריינג' רובר ספורט - לאצולה הממהרת
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ככל שהציבור ימתין נראה שכך גם היבואנים יתפשרו. השוק תחרותי וכדי למכור צריך להוריד מחירים כשבמקביל נכסים באופן שוטף מותגים חדשים לשוק, בעיקר מותגים סיניים אז להיטים נמכרים - הג'אקו 7 תפס כאן, והמותגים המוכרים והסולידים, בעיקר ינודאי עדיין חזקים מאוד, אבל יש חולשה בשוק הרכבים.
- 3.כמה מסירות הן מכירות לא אמיתיות (ל"ת)אנונימי 04/08/2025 07:49הגב לתגובה זו
- 2.משה 04/08/2025 05:58הגב לתגובה זואבל היי העיקר הכותרת
- היבואנים עובדים עלינו בעיניים. הררוויחו מלא וממשיכים להרוויח והכל בחסות החוק. שימשיכו להחביא מכוניות (ל"ת)שאפיק 04/08/2025 08:41הגב לתגובה זו
- 1.עם פלאג אין נהנים מכל העולמות (ל"ת)פלאג 03/08/2025 23:37הגב לתגובה זו
- אנונימי 04/08/2025 08:24הגב לתגובה זווהחיסכון הקטן בחשמל כמעט לעולם לא יחזיר את ההפרש במחיר של רכב יקר יותר. כדאי רק לאנשים מאוד ספציפיים. למשל כאלה שיש להם עמדת טעינה בבית ובעבודה והעבודה במרחק של יותר מ 20 קמ ולא יותר מ 50

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
