גאקו 7 (יצרן)גאקו 7 (יצרן)

הישראלים התאהבו ברכב הזה - הנה הסיבות

מוביל במכירות, מחירי סביר, על היתרונות והחסרונות של ג'אקו 7 - שאלות ותשובות

עמית בר | (11)
נושאים בכתבה ג'אקו 7

הרכב הזה הולך ועולה במצעד המכירות כשבמחצית הראשונה של השנה הוא דורג במקום הראשון עם כ-8,500 מסירות.  למרות שהוא הגיע לפני פחות משנה ונחשב חדש יחסית בשוק המקומי, 

הג’אקו 7 מבית צ'רי הפך ללהיט .הדגם מוצע בשלוש רמות גימור, עם מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר ותיבה דו-מצמדית, ובגרסה היברידית נטענת עם טווח נסיעה חשמלי מרשים. מדובר ברכב שמגיע עם רשימת אבזור עשירה במיוחד ומחיר שמתחיל בכ-169 אלף שקל. הישראלים התאהבו. 

הפלטפורמה מבוססת על פיתוח של קבוצת צ’רי, העיצוב נעשה באיטליה, והיבואנית כלמוביל הביאה אותו לישראל כשהיא מכוונת ישירות לשוק המשפחתיות והקרוסאוברים. בתוך חודשים ספורים נמסרו אלפי יחידות, והוא התברג מעל דגמים ותיקים כמו קיה ספורטאז’ ויונדאי טוסון. אז איך הוא עשה את זה ולמה הישראלים התאהבו בו?


מפרט וביצועים

מה מניע את ג’אקו 7?

מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר עם 147 כוחות סוס ו-28.4 קג"מ, ותיבה אוטומטית כפולת מצמד עם שבעה הילוכים.

מה צריכת הדלק המוצהרת?

כ-13.3 קילומטר לליטר בגרסה הקדמית וכ-12.5 קילומטר לליטר בגרסה הכפולה.

מהו טווח המחירים?

169 אלף שקל לגרסת הבסיס ועד 199 אלף שקל לגרסה המאובזרת עם הנעה כפולה.



גי'אקו בנסיעה (X)

גי'אקו בנסיעה (X)


מה מידות הרכב?

אורך 4.50 מטר, רוחב 1.86 מטר, גובה 1.67 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר.

מה נפח תא המטען?

424 ליטר, ובקיפול המושבים ניתן להגיע לכ-1,650 ליטר.

מה ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש?

כ-10.8 שניות בגרסה הקדמית וכ-12 שניות בגרסה הכפולה.


גרסאות, אבזור ושירות

האם קיימת גרסה היברידית נטענת?

כן, גרסת PHEV עם מערכת משולבת של בנזין וחשמל בהספק כולל של 342 כוחות סוס וטווח נסיעה חשמלי של כ-90 קילומטר.

מה מחיר הגרסה ההיברידית?

כ-189 אלף שקל לגרסה הנטענת.

מה כוללת רשימת האבזור?

מסך מולטימדיה גדול, בקרת אקלים דיגיטלית, חימום למושבים, מערכת שמע איכותית, גג פנורמי ומערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.

כמה נוסעים נכנסים בנוחות?

חמישה נוסעים מבוגרים יכולים לשבת בנוחות, עם מרווח ראש ורגליים נאה.

איזו אחריות ניתנת לרכב?

חמש שנים או 150 אלף קילומטרים לרכב ולמערכות העיקריות, עם אחריות מורחבת על הסוללה בגרסת ה-PHEV.

כיצד חוויית הנהיגה?

נוחות טובה בעיר ובכבישים מהירים, אבל על כבישים משובשים מורגשות קפיצות ורעשים. ההגה חד וקל, והתיבה מגיבה מהר.

מה מצבה הבטיחותי של ג’אקו 7?

כולל שמונה כריות אוויר, בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית. עדיין לא פורסם מבחן ריסוק אירופי רשמי.

למי מתאים הרכב?

למשפחות שמחפשות קרוסאובר מאובזר עם עיצוב מודרני, ביצועים נאים ותמורה גבוהה למחיר.

האם יש גרסה חשמלית מלאה?

בשלב זה לא, אבל היצרן הודיע כי גרסה כזו צפויה בהמשך.

מה ההבדל מול מתחרים מוכרים?

בהשוואה לספורטאז’ או טוסון, ג’אקו 7 מציע אבזור עשיר יותר במחיר נמוך יותר, אם כי איכות החומרים והידוקי הנסיעה עדיין לא ברמה של המתחרים הקוריאנים.

איך מתמודד הרכב בשוק המשומשות?

עדיין אין נתונים מלאים, אך ביקושים גבוהים מעידים על שמירת ערך טובה יחסית בתחילת הדרך.

מה מיוחד בעיצוב?

שילוב של קווים חדים וגריל מודגש, תאורת לד עדכנית וגימור פנימי בהשראת רכבי יוקרה אירופיים.

האם יש חסרונות בולטים?

נוחות הנסיעה על כבישים משובשים פחות טובה, והמותג עדיין חדש בישראל כך שדעת הקהל עוד נבנית.

מה הסיבה להצלחה המהירה?

תמחור אגרסיבי, מיתוג חדשני ואבזור עשיר שמעניקים תחושת יוקרה במחיר נגיש.


ג'אקו מבט מבפנים

ג'אקו מבט מבפנים

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


איך מתפקד ממשק המשתמש בגרסת הפלאג אין?

לפי מבחני דרכים, הממשק דורש תפרוט ידני מדי כדי לבטל מערכות בטיחות מסוימות, מה שמקשה על שימוש יומיומי חלק.

מה נרשם על מערכת תיקון הנתיב?

בגרסת הפלאג אין דווח על התערבות אגרסיבית מדי של מערכת תיקון הנתיב, מה שמחייב חלק מהנהגים לכבות אותה בכל התנעה.

מה מיוחד בעיצוב הפנימי של הפלאג אין?

החיפוי הפנימי בדלתות נקי ואחיד יותר לעומת הדגמים הקודמים, הקונסולה המרכזית עודכנה וידית ההילוכים הועברה לצד ימין של ההגה.

כיצד מתפקדת המראה הפנימית?

נמתחה ביקורת על מראה פנימית פנורמית שמקשה על הערכת מרחקים ומעייפת את העין, דבר שהפתיע רבים נוכח איכות כללית גבוהה בשאר תא הנוסעים.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    עם של מטומטמים 26/07/2025 16:36
    הגב לתגובה זו
    לא ייאמן שהישראלים המטומטמים עוזרים למדינת אויב להתחמש. כל רכב כזה זה טיל שיורים עליכם החותים....
  • 10.
    roadrunner 22/07/2025 07:26
    הגב לתגובה זו
    רכב מכוער ברמות.שום דבר מיוחד או מלהיב.נתוני נסיעה פחות מהממוצע.העיקר שהוא עאלק גיפון.מתאים לנשים לנסיעה למכולת או הסעות לגן הילדים.
  • 9.
    זה יגמר בבכי (ל"ת)
    חיים 21/07/2025 18:38
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    נהגוס 21/07/2025 13:21
    הגב לתגובה זו
    לכן כאשר מציעים סיני גדול ב 170 אלף אפשר לצפות ששוק היד2 הכללי ירד השנה יותר מהרגיל כי אנשים יעדיפו לקנות חדש ב 170 אלף ולא משומש בקצת פחות.
  • 7.
    אנונימי 21/07/2025 12:38
    הגב לתגובה זו
    גם הקבלנים חייבים להוריד 1.5 מש ל 100 מר . הכל תלוי בקונים עד שיתעוררו מהתרגמת. סהכ במחיר הזה 169.000 בגלל שהשאר רוצים הרבה יותר על מוצר זהה
  • 6.
    אנונימי 21/07/2025 10:47
    הגב לתגובה זו
    אחרי שקלול ירידת ערך הזול הוא לא באמת זול
  • 5.
    עמי 21/07/2025 10:12
    הגב לתגובה זו
    חפשו ביוטיוב תחת השמש הקופחת המכוניות הנמכרות שאף אחד לא קנה מציפות את מגרשי הרכב בצפון
  • 4.
    אופיר 21/07/2025 08:55
    הגב לתגובה זו
    הסיבות הן שופוני במחיר לא יקר מדי במונחים ישראלים כמובן. מחיר זול למר פח גריל קדמי אגרסיבי שהממוצע אוהב ואורך שאמנם מפריע למצוא חנייה אבל הי גם לי יש גאקו. ההיגיון הצניעות והשכל הישר הן תכונות שאבדו בישראל כנראה לתמיד
  • 3.
    אנונימי 21/07/2025 08:37
    הגב לתגובה זו
    קצת עפתם על עצמכם עם כתבת התדמית..אהבו..יש יותר byd על הכביש זה בטוח.
  • 2.
    אנונימי 21/07/2025 07:54
    הגב לתגובה זו
    שכחו רק להזכיר כמה משם היה מכירות לבעלי החברה או סמנכל כספים וכו רק כדי לנפח את המכירות.
  • 1.
    נראה כמו כתבת תדמית. בואו לקנות בהמוניכם. למה אין איזכור למכירות 0 קמ (ל"ת)
    שמוליק 21/07/2025 07:21
    הגב לתגובה זו
אווטר 11. צילום יואב פולסאווטר 11. צילום יואב פולס

אווטר 11 - קרוסאובר קופה חשמלי עם עיצוב מיוחד

האווטר 11 החשמלית המעוצבת המיובאת על ידי אלבר, מביאה עימה גם ביצוע מצוין על הכביש. 

אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, נוחות

פחות אהבנו: מושב אמצעי מאחור, כיול מערכות בטיחות 

ציון מסכם 4.5 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה אווטר 11 אלבר

על השקת מותג אווטר כתבנו כאן לראשונה ביולי האחרון. לחסוך לכם את החיפוש באתר, מותג אווטר הוא מותג הייצוא היוקרתי של קונצרן צ'נגן הסיני, אחד מהגדולים בסין המייצר מעל 2.4 מיליון כלי רכב בשנה. תחת מותג צ'נגן מיובא לארץ דגם הדיפאל S07 ובקרוב יצטרף אליו אחיו הקטן במעט הדיפאל S05, שניהם בייבוא של מכשירי תנועה.

מותג אווטר מיובא על ידי קבוצת אלבר, המחזיקה במגוון חברות בתחום הרכב, ליסינג והשכרה, ממסי, ייבוא אופנועי הארלי דיוודסון וטריומף, יורופקאר פעילות מימון ומשכנתאות ועוד. האווטר 11 הוא אחת המכוניות המסקרנות ביותר שהגיעו לישראל לאחרונה, עם הבטחה להיות פרימיום חשמלי ולתת לנהג איזו חוויה שונה משלל המותגים המגיעים לישראל ומבטיחים 'פרימיום', ולא ממש מקיימים.

אנחנו עם האווטר 11 בדגם ה RWD Ultra שהוא דגם הכניסה של המותג.  

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר קופה – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.88 /רוחב 1.97 /גובה 1.601 /בסיס גלגלים 2.975
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב ULTRA
הספק ומומנט            311 כ"ס ו 36 קג"מ
סוללה וטעינה             90.4Kwh טעינת AC 11Kw, טעינת DC 280Kw
טווח ותקן               475 ק"מ, תקן יצרן.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 6.
מחיר                   289.0 אש"ח. 

    

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של האווטר 11 שונה ובהחלט לטעמי. המרכב הוא מרכב גדול ורחב, עם צללית של קרסאובר קופה גבוה. החזית אטומה כמקובל בסגמנט החשמליות, עם יחידות תאורה צרות כאשר בכל צד שתיים אופקיות ואחת אנכית. העיצוב מחייך משהו ולא מאיים, אם כי מרשים ושונה. מבט מהצד מציג את צללית הקרוסאובר קופה, כאשר החלק האחורי אגרסיבי ומיוחד. הכנפיים האחוריות מתכנסות לכיוון מרכז הרכב כך שהחלון האחורי גם צר וגם פחות רחב מהמרכב. המבנה של החלק האחורי שללא ספק נהנה מהשראה מהקורבט C3, הוא אחד היפית והמיוחדים שראיתי, וככל שהתבוננתי בו יותר כך הוא היה יותר מעניין. יחידות התאורה האחוריות צרות ונמתחות לרוחב כל המרכב. לטעמי העיצוב החיצוני נאה ומיוחד, במיוחד בחלק האחורי של המכונית.