גאקו 7 (יצרן)גאקו 7 (יצרן)

הישראלים התאהבו ברכב הזה - הנה הסיבות

מוביל במכירות, מחירי סביר, על היתרונות והחסרונות של ג'אקו 7 - שאלות ותשובות

עמית בר | (11)
נושאים בכתבה ג'אקו 7

הרכב הזה הולך ועולה במצעד המכירות כשבמחצית הראשונה של השנה הוא דורג במקום הראשון עם כ-8,500 מסירות.  למרות שהוא הגיע לפני פחות משנה ונחשב חדש יחסית בשוק המקומי, 

הג’אקו 7 מבית צ'רי הפך ללהיט .הדגם מוצע בשלוש רמות גימור, עם מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר ותיבה דו-מצמדית, ובגרסה היברידית נטענת עם טווח נסיעה חשמלי מרשים. מדובר ברכב שמגיע עם רשימת אבזור עשירה במיוחד ומחיר שמתחיל בכ-169 אלף שקל. הישראלים התאהבו. 

הפלטפורמה מבוססת על פיתוח של קבוצת צ’רי, העיצוב נעשה באיטליה, והיבואנית כלמוביל הביאה אותו לישראל כשהיא מכוונת ישירות לשוק המשפחתיות והקרוסאוברים. בתוך חודשים ספורים נמסרו אלפי יחידות, והוא התברג מעל דגמים ותיקים כמו קיה ספורטאז’ ויונדאי טוסון. אז איך הוא עשה את זה ולמה הישראלים התאהבו בו?


מפרט וביצועים

מה מניע את ג’אקו 7?

מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר עם 147 כוחות סוס ו-28.4 קג"מ, ותיבה אוטומטית כפולת מצמד עם שבעה הילוכים.

מה צריכת הדלק המוצהרת?

כ-13.3 קילומטר לליטר בגרסה הקדמית וכ-12.5 קילומטר לליטר בגרסה הכפולה.

מהו טווח המחירים?

169 אלף שקל לגרסת הבסיס ועד 199 אלף שקל לגרסה המאובזרת עם הנעה כפולה.



גי'אקו בנסיעה (X)

גי'אקו בנסיעה (X)


מה מידות הרכב?

אורך 4.50 מטר, רוחב 1.86 מטר, גובה 1.67 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר.

מה נפח תא המטען?

424 ליטר, ובקיפול המושבים ניתן להגיע לכ-1,650 ליטר.

מה ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש?

כ-10.8 שניות בגרסה הקדמית וכ-12 שניות בגרסה הכפולה.


גרסאות, אבזור ושירות

האם קיימת גרסה היברידית נטענת?

כן, גרסת PHEV עם מערכת משולבת של בנזין וחשמל בהספק כולל של 342 כוחות סוס וטווח נסיעה חשמלי של כ-90 קילומטר.

מה מחיר הגרסה ההיברידית?

כ-189 אלף שקל לגרסה הנטענת.

מה כוללת רשימת האבזור?

מסך מולטימדיה גדול, בקרת אקלים דיגיטלית, חימום למושבים, מערכת שמע איכותית, גג פנורמי ומערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.

כמה נוסעים נכנסים בנוחות?

חמישה נוסעים מבוגרים יכולים לשבת בנוחות, עם מרווח ראש ורגליים נאה.

איזו אחריות ניתנת לרכב?

חמש שנים או 150 אלף קילומטרים לרכב ולמערכות העיקריות, עם אחריות מורחבת על הסוללה בגרסת ה-PHEV.

כיצד חוויית הנהיגה?

נוחות טובה בעיר ובכבישים מהירים, אבל על כבישים משובשים מורגשות קפיצות ורעשים. ההגה חד וקל, והתיבה מגיבה מהר.

מה מצבה הבטיחותי של ג’אקו 7?

כולל שמונה כריות אוויר, בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית. עדיין לא פורסם מבחן ריסוק אירופי רשמי.

למי מתאים הרכב?

למשפחות שמחפשות קרוסאובר מאובזר עם עיצוב מודרני, ביצועים נאים ותמורה גבוהה למחיר.

האם יש גרסה חשמלית מלאה?

בשלב זה לא, אבל היצרן הודיע כי גרסה כזו צפויה בהמשך.

מה ההבדל מול מתחרים מוכרים?

בהשוואה לספורטאז’ או טוסון, ג’אקו 7 מציע אבזור עשיר יותר במחיר נמוך יותר, אם כי איכות החומרים והידוקי הנסיעה עדיין לא ברמה של המתחרים הקוריאנים.

איך מתמודד הרכב בשוק המשומשות?

עדיין אין נתונים מלאים, אך ביקושים גבוהים מעידים על שמירת ערך טובה יחסית בתחילת הדרך.

מה מיוחד בעיצוב?

שילוב של קווים חדים וגריל מודגש, תאורת לד עדכנית וגימור פנימי בהשראת רכבי יוקרה אירופיים.

האם יש חסרונות בולטים?

נוחות הנסיעה על כבישים משובשים פחות טובה, והמותג עדיין חדש בישראל כך שדעת הקהל עוד נבנית.

מה הסיבה להצלחה המהירה?

תמחור אגרסיבי, מיתוג חדשני ואבזור עשיר שמעניקים תחושת יוקרה במחיר נגיש.


ג'אקו מבט מבפנים

ג'אקו מבט מבפנים

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


איך מתפקד ממשק המשתמש בגרסת הפלאג אין?

לפי מבחני דרכים, הממשק דורש תפרוט ידני מדי כדי לבטל מערכות בטיחות מסוימות, מה שמקשה על שימוש יומיומי חלק.

מה נרשם על מערכת תיקון הנתיב?

בגרסת הפלאג אין דווח על התערבות אגרסיבית מדי של מערכת תיקון הנתיב, מה שמחייב חלק מהנהגים לכבות אותה בכל התנעה.

מה מיוחד בעיצוב הפנימי של הפלאג אין?

החיפוי הפנימי בדלתות נקי ואחיד יותר לעומת הדגמים הקודמים, הקונסולה המרכזית עודכנה וידית ההילוכים הועברה לצד ימין של ההגה.

כיצד מתפקדת המראה הפנימית?

נמתחה ביקורת על מראה פנימית פנורמית שמקשה על הערכת מרחקים ומעייפת את העין, דבר שהפתיע רבים נוכח איכות כללית גבוהה בשאר תא הנוסעים.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    עם של מטומטמים 26/07/2025 16:36
    הגב לתגובה זו
    לא ייאמן שהישראלים המטומטמים עוזרים למדינת אויב להתחמש. כל רכב כזה זה טיל שיורים עליכם החותים....
  • 10.
    roadrunner 22/07/2025 07:26
    הגב לתגובה זו
    רכב מכוער ברמות.שום דבר מיוחד או מלהיב.נתוני נסיעה פחות מהממוצע.העיקר שהוא עאלק גיפון.מתאים לנשים לנסיעה למכולת או הסעות לגן הילדים.
  • 9.
    זה יגמר בבכי (ל"ת)
    חיים 21/07/2025 18:38
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    נהגוס 21/07/2025 13:21
    הגב לתגובה זו
    לכן כאשר מציעים סיני גדול ב 170 אלף אפשר לצפות ששוק היד2 הכללי ירד השנה יותר מהרגיל כי אנשים יעדיפו לקנות חדש ב 170 אלף ולא משומש בקצת פחות.
  • 7.
    אנונימי 21/07/2025 12:38
    הגב לתגובה זו
    גם הקבלנים חייבים להוריד 1.5 מש ל 100 מר . הכל תלוי בקונים עד שיתעוררו מהתרגמת. סהכ במחיר הזה 169.000 בגלל שהשאר רוצים הרבה יותר על מוצר זהה
  • 6.
    אנונימי 21/07/2025 10:47
    הגב לתגובה זו
    אחרי שקלול ירידת ערך הזול הוא לא באמת זול
  • 5.
    עמי 21/07/2025 10:12
    הגב לתגובה זו
    חפשו ביוטיוב תחת השמש הקופחת המכוניות הנמכרות שאף אחד לא קנה מציפות את מגרשי הרכב בצפון
  • 4.
    אופיר 21/07/2025 08:55
    הגב לתגובה זו
    הסיבות הן שופוני במחיר לא יקר מדי במונחים ישראלים כמובן. מחיר זול למר פח גריל קדמי אגרסיבי שהממוצע אוהב ואורך שאמנם מפריע למצוא חנייה אבל הי גם לי יש גאקו. ההיגיון הצניעות והשכל הישר הן תכונות שאבדו בישראל כנראה לתמיד
  • 3.
    אנונימי 21/07/2025 08:37
    הגב לתגובה זו
    קצת עפתם על עצמכם עם כתבת התדמית..אהבו..יש יותר byd על הכביש זה בטוח.
  • 2.
    אנונימי 21/07/2025 07:54
    הגב לתגובה זו
    שכחו רק להזכיר כמה משם היה מכירות לבעלי החברה או סמנכל כספים וכו רק כדי לנפח את המכירות.
  • 1.
    נראה כמו כתבת תדמית. בואו לקנות בהמוניכם. למה אין איזכור למכירות 0 קמ (ל"ת)
    שמוליק 21/07/2025 07:21
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.