גאקו 7 (יצרן)הישראלים התאהבו ברכב הזה - הנה הסיבות
מוביל במכירות, מחירי סביר, על היתרונות והחסרונות של ג'אקו 7 - שאלות ותשובות
הרכב הזה הולך ועולה במצעד המכירות כשבמחצית הראשונה של השנה הוא דורג במקום הראשון עם כ-8,500 מסירות. למרות שהוא הגיע לפני פחות משנה ונחשב חדש יחסית בשוק המקומי,
הג’אקו 7 מבית צ'רי הפך ללהיט .הדגם מוצע בשלוש רמות גימור, עם מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר ותיבה דו-מצמדית, ובגרסה היברידית נטענת עם טווח נסיעה חשמלי מרשים. מדובר ברכב שמגיע עם רשימת אבזור עשירה במיוחד ומחיר שמתחיל בכ-169 אלף שקל. הישראלים התאהבו.
הפלטפורמה מבוססת על פיתוח של קבוצת צ’רי, העיצוב נעשה באיטליה, והיבואנית כלמוביל הביאה אותו לישראל כשהיא מכוונת ישירות לשוק המשפחתיות והקרוסאוברים. בתוך חודשים ספורים נמסרו אלפי יחידות, והוא התברג מעל דגמים ותיקים כמו קיה ספורטאז’ ויונדאי טוסון. אז איך הוא עשה את זה ולמה הישראלים התאהבו בו?
מפרט וביצועים
מה מניע את ג’אקו 7?
מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר עם 147 כוחות סוס ו-28.4 קג"מ, ותיבה אוטומטית כפולת מצמד עם שבעה הילוכים.
מה צריכת הדלק המוצהרת?
כ-13.3 קילומטר לליטר בגרסה הקדמית וכ-12.5 קילומטר לליטר בגרסה הכפולה.
מהו טווח המחירים?
169 אלף שקל לגרסת הבסיס ועד 199 אלף שקל לגרסה המאובזרת עם הנעה כפולה.

גי'אקו בנסיעה (X)
- הרכב הכי נמכר בישראל ביולי ומתחילת השנה והאם מבצעי הרכב יתרחבו?
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה מידות הרכב?
אורך 4.50 מטר, רוחב 1.86 מטר, גובה 1.67 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר.
מה נפח תא המטען?
424 ליטר, ובקיפול המושבים ניתן להגיע לכ-1,650 ליטר.
מה ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש?
כ-10.8 שניות בגרסה הקדמית וכ-12 שניות בגרסה הכפולה.
גרסאות, אבזור ושירות
האם קיימת גרסה היברידית נטענת?
כן, גרסת PHEV עם מערכת משולבת של בנזין וחשמל בהספק כולל של 342 כוחות סוס וטווח נסיעה חשמלי של כ-90 קילומטר.
מה מחיר הגרסה ההיברידית?
כ-189 אלף שקל לגרסה הנטענת.
מה כוללת רשימת האבזור?
מסך מולטימדיה גדול, בקרת אקלים דיגיטלית, חימום למושבים, מערכת שמע איכותית, גג פנורמי ומערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.
כמה נוסעים נכנסים בנוחות?
חמישה נוסעים מבוגרים יכולים לשבת בנוחות, עם מרווח ראש ורגליים נאה.
איזו אחריות ניתנת לרכב?
חמש שנים או 150 אלף קילומטרים לרכב ולמערכות העיקריות, עם אחריות מורחבת על הסוללה בגרסת ה-PHEV.
כיצד חוויית הנהיגה?
נוחות טובה בעיר ובכבישים מהירים, אבל על כבישים משובשים מורגשות קפיצות ורעשים. ההגה חד וקל, והתיבה מגיבה מהר.
מה מצבה הבטיחותי של ג’אקו 7?
כולל שמונה כריות אוויר, בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית. עדיין לא פורסם מבחן ריסוק אירופי רשמי.
למי מתאים הרכב?
למשפחות שמחפשות קרוסאובר מאובזר עם עיצוב מודרני, ביצועים נאים ותמורה גבוהה למחיר.
האם יש גרסה חשמלית מלאה?
בשלב זה לא, אבל היצרן הודיע כי גרסה כזו צפויה בהמשך.
מה ההבדל מול מתחרים מוכרים?
בהשוואה לספורטאז’ או טוסון, ג’אקו 7 מציע אבזור עשיר יותר במחיר נמוך יותר, אם כי איכות החומרים והידוקי הנסיעה עדיין לא ברמה של המתחרים הקוריאנים.
איך מתמודד הרכב בשוק המשומשות?
עדיין אין נתונים מלאים, אך ביקושים גבוהים מעידים על שמירת ערך טובה יחסית בתחילת הדרך.
מה מיוחד בעיצוב?
שילוב של קווים חדים וגריל מודגש, תאורת לד עדכנית וגימור פנימי בהשראת רכבי יוקרה אירופיים.
האם יש חסרונות בולטים?
נוחות הנסיעה על כבישים משובשים פחות טובה, והמותג עדיין חדש בישראל כך שדעת הקהל עוד נבנית.
מה הסיבה להצלחה המהירה?
תמחור אגרסיבי, מיתוג חדשני ואבזור עשיר שמעניקים תחושת יוקרה במחיר נגיש.

ג'אקו מבט מבפנים
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
איך מתפקד ממשק המשתמש בגרסת הפלאג אין?
לפי מבחני דרכים, הממשק דורש תפרוט ידני מדי כדי לבטל מערכות בטיחות מסוימות, מה שמקשה על שימוש יומיומי חלק.
מה נרשם על מערכת תיקון הנתיב?
בגרסת הפלאג אין דווח על התערבות אגרסיבית מדי של מערכת תיקון הנתיב, מה שמחייב חלק מהנהגים לכבות אותה בכל התנעה.
מה מיוחד בעיצוב הפנימי של הפלאג אין?
החיפוי הפנימי בדלתות נקי ואחיד יותר לעומת הדגמים הקודמים, הקונסולה המרכזית עודכנה וידית ההילוכים הועברה לצד ימין של ההגה.
כיצד מתפקדת המראה הפנימית?
נמתחה ביקורת על מראה פנימית פנורמית שמקשה על הערכת מרחקים ומעייפת את העין, דבר שהפתיע רבים נוכח איכות כללית גבוהה בשאר תא הנוסעים.
- 11.עם של מטומטמים 26/07/2025 16:36הגב לתגובה זולא ייאמן שהישראלים המטומטמים עוזרים למדינת אויב להתחמש. כל רכב כזה זה טיל שיורים עליכם החותים....
- 10.roadrunner 22/07/2025 07:26הגב לתגובה זורכב מכוער ברמות.שום דבר מיוחד או מלהיב.נתוני נסיעה פחות מהממוצע.העיקר שהוא עאלק גיפון.מתאים לנשים לנסיעה למכולת או הסעות לגן הילדים.
- 9.זה יגמר בבכי (ל"ת)חיים 21/07/2025 18:38הגב לתגובה זו
- 8.נהגוס 21/07/2025 13:21הגב לתגובה זולכן כאשר מציעים סיני גדול ב 170 אלף אפשר לצפות ששוק היד2 הכללי ירד השנה יותר מהרגיל כי אנשים יעדיפו לקנות חדש ב 170 אלף ולא משומש בקצת פחות.
- 7.אנונימי 21/07/2025 12:38הגב לתגובה זוגם הקבלנים חייבים להוריד 1.5 מש ל 100 מר . הכל תלוי בקונים עד שיתעוררו מהתרגמת. סהכ במחיר הזה 169.000 בגלל שהשאר רוצים הרבה יותר על מוצר זהה
- 6.אנונימי 21/07/2025 10:47הגב לתגובה זואחרי שקלול ירידת ערך הזול הוא לא באמת זול
- 5.עמי 21/07/2025 10:12הגב לתגובה זוחפשו ביוטיוב תחת השמש הקופחת המכוניות הנמכרות שאף אחד לא קנה מציפות את מגרשי הרכב בצפון
- 4.אופיר 21/07/2025 08:55הגב לתגובה זוהסיבות הן שופוני במחיר לא יקר מדי במונחים ישראלים כמובן. מחיר זול למר פח גריל קדמי אגרסיבי שהממוצע אוהב ואורך שאמנם מפריע למצוא חנייה אבל הי גם לי יש גאקו. ההיגיון הצניעות והשכל הישר הן תכונות שאבדו בישראל כנראה לתמיד
- 3.אנונימי 21/07/2025 08:37הגב לתגובה זוקצת עפתם על עצמכם עם כתבת התדמית..אהבו..יש יותר byd על הכביש זה בטוח.
- 2.אנונימי 21/07/2025 07:54הגב לתגובה זושכחו רק להזכיר כמה משם היה מכירות לבעלי החברה או סמנכל כספים וכו רק כדי לנפח את המכירות.
- 1.נראה כמו כתבת תדמית. בואו לקנות בהמוניכם. למה אין איזכור למכירות 0 קמ (ל"ת)שמוליק 21/07/2025 07:21הגב לתגובה זו
טורס היברידי. צילום רונן טופלברגטלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל משיקה את הטורס ההיברידי במחיר של 180.0 אש"ח / 190.0 אש"ח עם הטבת השקה של 5000 ש"ח.
הטורס ההיברידי מהווה אלטרנטיבה למי שרוצה קרוסאובר חסכוני שאינו מתוצרת סין.
טלקאר יבואנית דגמי KGM (בעבר הרחוק סאנגיונג) החלה בשיווק ה KGM טורס ההיברידי. הטורס של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV הפופולרי מאוד, אולם הוא נבדל מעדר הקרוסאוברים השוטף את כבישי ישראל בזכות עיצוב שונה ורענן. עד עתה שווק הטורס עם מנוע טורבו בנזין בלבד, ועתה מצטרף אליו טורס היברידי עם הנעה היברידית אמיתית מתקדמת שפותחה בשיתוף BYD.
החידוש בטורס ההיברידי הוא כמובן מערכת ההנעה, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המפיק 177 כ"ס. מנוע הבנזין מפעיל גנרטור בהספק של 130 כ"ס המטעין את הסוללה.
שילוב המערכות מביא לכך שבמהירות נמוכה יעשה הטורס ההיברידי שימוש במנוע החשמלי. תחת עומס יכנס לפעולה הגנרטור שיספק אנרגיה לסוללה, ובמהירויות גבוהות יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין, כך שבפועל קיימים תשעה שילובים שונים של הנעה. אם זה נראה לכם מורכב, הנהג לא צריך לעשות דבר אלא לתת למחשב הרכב לקבוע את צורת ההנעה הנכונה. עבור הנהג בחירת צורת ההנעה שקופה.
העיצוב החיצוני והפנימי של הטורס ההיברידי זהה לזה של מתיחת הפנים של הטורס, עם החזית המזוהה של דגמי KGM החדשים, וכך גם תא הנוסעים המשלב שני מסכי ''12.3, ותא נוסעים מרווח ונעים. המידות החיצוניות של הטורס לא השתנה עם אורך כולל של 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 מטר. בסיס הגלגלים של הטורס עומד על נתון ממוצע של 2.68 מטר בלבד, אולם הודות לתכנון חכם של תא הנוסעים מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.
- טלקאר נכנסת לתחום הליסינג לפרטיים
- מוסו EV - נהיגה ראשונה בדגם ה'לייף סטייל' של KGM
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נפח תא המטען של הטורס עומד על 599 ליטר, ואם מקפלים את שורת המושבים השניה מתקבל נפח של 1662 ליטר.
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.
אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות
פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.
את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.
ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV , שטח קל |
| מימדים (מטר) | אורך 4.57 /רוחב 1.813
/גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | 1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4 |
| הספק ומומנט | 130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר |
| נפח מיכל דלק (ליטר) | 55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8 |
| צריכת דלק (משולב) ותקן | 16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן,
4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 170.0 אש"ח /
175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח |
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- דאצ'יה ביגסטר - האח הגדול של הדאסטר החל מ-170.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיצוב חיצוני ופנימי
