רכב חשמלי ניו  NIO
צילום: ניו

למה הישראלים לא קונים רכבים חשמליים

יש סיבות טובות לקנות רכב חשמלי, אבל יש סיבה אחת עיקרית למה לא לקנות? הישראלים רוצים לקנות, אבל ברגע האחרון עושים סיבוב פרסה - הנה הסיבה

עמית בר | (95)
נושאים בכתבה רכב חשמלי

רק 16% מהמכוניות שנמסרו בישראל מתחילת השנה הן חשמליות וזה אפילו פחות ממה שהיה בשנה שעברה, אז שיעור המסירות של רכבים חשמליים הגיע ל‑25%. מדובר בשוק שהיה אמור להמשיך לעלות בקצב מסחרר, אבל בפועל הוא מציג האטה חדה שמעלה הרבה שאלות כי על פניו יש סיבות מצוינות לבחור דווקא ברכב חשמלי. 

היתרונות ברורים ומדוברים - מחיר השימוש השוטף נמוך משמעותית לעומת רכב בנזין. אין הוצאות דלק גבוהות. עלויות התחזוקה מצומצמות, אין צורך להחליף שמנים ופילטרים. יש פחות חלקים שנשחקים וזה מצטבר לחיסכון נאה. נוסף לכך ההיבט הסביבתי לא פחות חשוב מדובר במכוניות שלא פולטות מזהמים בזמן הנסיעה.

 תוסיפו לכך את העובדה שיצרנים ויבואנים מציעים כיום חבילות מימון נוחות הנחות ייעודיות הטבות דרך מועדוני צרכנות ומבצעי מכירה נקודתיים שמנסים לפתות את הנהגים לעבור לחשמל ותקבלו הצעות מעניינות. 

אבל, לצד כל זה מסתתרת סיבות שמרחיקות את הקונים. ראשית, יש את עניין הטעינה. הרוכשים הפוטנציאלים מבינים שהטעינה לוקחת זמן, והיא גם לא בכל מקום. זה קצת כאב ראש, ואנשים שכבר היו בדרך לרכוש רכב חשמלי עשו סיבוב פרסה בגלל הטעינה. בשוק חושבים שאם הטעינה היתה מהירה יותר והיו עמדות טעינה בהיקף הרבה יותר רחב, המכירות היו לפחות כפולות. זאת בהחלט סיבה מרכזית להתנגדות של הישראלים, אבל היא בהדרגה נפתרת - בהדרגה הפריסה של עמדות טעינה עולה ובהדרגה גם יש שיפורים ביכולות הטעינה. 

נראה שהסיבה המרכזית לכך שהישראלים עדיין לא קונים רכבים חשמליים בכמויות גדולות היא שהם לא רוצים לצאת פראיירים בסוף הדרך. ירידת הערך של רכבים חשמליים היא גדולה והיא עדיין סימן שאלה גדול. אין את הידע שנצבר ברכבים על בנזין ולא ניתן באמת לדעת מה תהיה שחיקת המחיר אחרי שנה או שנתיים ומעלה. מדובר בשוק שהוא עדיין בתולי ושינויים בו עלולים להוביל לכך שהרכב החדש מלפני שנתיים כבר לא רלבנטי כי יש טכנולוגיית טעינה חדשה ומהירה. איבוד הערך עלול להיות מאוד מהיר וזה גם מה שקורה בשטח.  

ירידת ערך גדולה ברכבים חשמליים

הצעות מחיר על רכבים יד שנייה כאשר בעלי רכב מגיעים לעשות טרייד אין בדגמים שהם לא החזקים והמבוקשים - BYD, טסלה ועוד, הן ב-25%-35% מתחת למחירון ויש גם רכבים שההצעות אפילו נמוכות יותר, ושוב זה מתחת למחירון שמבטא שחיקה של כ-15% בשנה לפחות. 

 המשמעות היא שרכב שנקנה לפני שנתיים וחצי -שלוש ב-150-170 אלף שקל, יימכר בסדר גודל של 70-90 אלף שקל. שחיקה מטורפת במחיר והרבה יותר גדולה מירידת ערך בבנזין, כשרכב כזה שהיה נרכש בסכומים האלו היה אחרי אותה תקופה מוערך ב-110-120 אלף שקל. הישראלים  מבטאים את זה בשיקולים שלהם והם פשוט לא רוצים להפסיד בגדול בעת החלפת הרכב. וחשוב לציין שזה יכול היה להיות גרוע הרבה יותר. למעשה,  העלאת מס הקנייה בשנתיים האחרונות ל-45% השנה גרמה לכך שמחירי הרכב החשמליים החדשים התייקרו ובהתאמה כל הרכבים המשומשים התייקרו במקביל. המחיר של המשומשות נקבע ביחס למחיר הרכב החדש. ולמרות התמיכה הזו במחיר ברוב הרכבים החשמליים הסיניים ירידת הערך מאוד חריפה.    

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


הירידה החדה בערך של הרכב נובעת כאמור גם מהקצב שבו הטכנולוגיה מתקדמת. בכל כמה חודשים יוצאים דגמים חדשים עם טווח נסיעה ארוך יותר זמן טעינה קצר יותר מערכות בטיחות מתקדמות יותר מה שהופך רכב בן שנתיים למיושן בשוק הבנזין שחיקת הערך נעה סביב 10% עד 15% בשנה ברכב חשמלי הכל יכול לקרות יש דגמים שמאבדים כמעט מחצית מערכם בתקופה קצרה מאוד וגם מי שרוצה לקנות משומש חושש מאורך החיים של הסוללה ומהיכולת שלה לשמור על טווח נסיעה סביר לאורך זמן

ובכלל - רוכשי רכבים חשמליים לא רוצים לקנות רכב משומש. אם כבר הם קונים רכב חשמלי אז הם מעדיפים אותו חדש. הביקוש מאוד נמוך ומוביל לכך שמוכרי רכבים כאלו נאלצים במקרים רבים לפנות לטרייד אין ושם הם מקבלים הצעות נמוכות, אך לפעמים אין להם ברירה. 

לכל זה מתווספות שאלות של תשתית טעינה. מי שאין לו חניה פרטית עם עמדת טעינה יתקשה מאוד להחזיק רכב חשמלי. טעינה ציבורית יקרה יותר וזמינות העמדות עדיין מוגבלת במיוחד בפריפריה, כך שקניית רכב חשמלי הופכת למורכבת במיוחד למי שגר בדירה בלי חניה פרטית. התוצאה היא שוק צר יותר לרכב משומש חשמלי פחות ביקוש והצעות מחיר נמוכות יותר. בפועל, הישראלים מאוד רוצים לעבור לרכב חשמלי, הם מדברים על זה, מתעניינים, מתקשרים, אבל ברגע האחרון עושים סיבוב פרסה והולכים למוכר - רכב על בנזין. הם פשוט לא רוצים להפסיד בגדול עוד שנתיים-שלוש כשירצו להחליף את הרכב ואומרים לעצמם שיעשו זאת בפעם הבאה. 

יבואני הרכב מנסים להיאבק בירידות הערך וממשיכים להציג דגמים חדשים במחירים שמנסים לשמר את התדמית היוקרתית גם כשמדובר ברכב סיני עממי.  אלא שבשוק היד השנייה התמונה שונה לגמרי וזה משפיע גם על שוק הרכבים החדשים - אם רוכשים יודעים שזה המצב בשלב שבו הם ימכרו את הרכב, אז הם מצפים למחיר טוב בעת רכישת רכב חדש, זה גורם לכך שהשחיקה במחירים של הרכבים החדשים מתחזקת. ירידת המחירים היא נתון - היא מגמה עולמית והיא נובעת מהתחרות בעולם והתחרות שמעצימה בישראל (אם כי אצלנו זה עדיין לא מספיק), אבל כשלזה נכנס החשש הגדול של הלקוח, היא עשויה אפילו להתחזק. 

בישראל מרגישים את ירידת המחירים - היצע גדול של רכבים חשמליים בעיקר סיניים, מלאי גדול שתקוע והצעות לכאורה טובות שמציעים היבואנים. לא בטוח בכלל שזו התחתית. גם חברות הליסינג שרוכשות מהיבואניות רכבים בדיסקאונט משמעותי, נמצאות עם מלאי גדול. ככל שהן לא צריכות אותו לתפעול השוטף של עסקי הליסינג, הרכבים האלו נמכרים כרכבים "יד ראשונה עם אפס קילומטר". אלו רכבים חדשים, אבל הם לא יד ראשונה ובמקרים רבים הם גם נמצאים תקופה ממושכת במגרש-חניון עם תחזוקה מינימלית. כמו כן, הם גם לא כוללים במקרים רבים את כל התוספות. ועדיין - מדובר ברכב חדש.

זאת זרוע פעילות וותיקה ורווחית של חברות הליסינג, הן גם רוכשות בהגדרה לפעילות הזו, במקביל ל"עודפים" שיש להם מהפעילות השוטפת. ההנחות על הרכבים האלו גדולות - לרוב באזור ה-15%, אבל המצוקה בענף הרכב החשמלי ובכלל גידול המלאי בתעשייה כולה, הביאה את ההנחות הנוכחיות לכ-20%-30%.  הבעיות בשוק היד שנייה, לצד התחרות, מובילות לירידת מחירים משמעותית גם ברכבים האלו. אבל גם כאן - יש חסרונות, כדאי לקרוא כאן על היתרונות והחסרונות - רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות.


חסרונות נוספים לרכב חשמלי

יש סיבות נוספות שגורמות לישראלים להתרחק מרכבים חשמליים. מעבר לשחיקה הענקית במחיר, המחיר עצמו לא זול -  בעוד שברחבי העולם מציעים לעיתים סובסידיות עמוקות והקלות מס משמעותיות, בישראל עלה מס הקנייה על רכבים חשמליים לכ־45% החל מהשנה והוא ימשיך לעלות בשנים הבאות. גם במקרים שבהם קיימים תמריצים חלקיים, מדובר בהוצאה ראשונית כבדה, שגורמת לרבים לראות ברכב חשמלי מוצר יקר מדי ביחס לתועלת.

בנוסף, סוגיית התשתיות ממשיכה להעיב מאוד על תחושת הביטחון של הרוכשים הפוטנציאליים. נכון להיום, מספר עמדות הטעינה הציבוריות עדיין נמוך ביחס לקצב הגידול של רכבים חשמליים. מעבר לכך, יש תלונות תכופות על עמדות טעינה לא פעילות, תורים ארוכים או תקלות טכניות חוזרות. כל אלה מייצרים תחושה של חוסר יציבות, שמובילה לחשש מהיתקעות בדרכים או מהסתמכות על שירות לא עקבי. עבור נהגים שמבצעים נסיעות ארוכות או שאין להם עמדת טעינה ביתית, מדובר במחסום גדול.

מעבר להיבטים התפעוליים, גם ההיבט התדמיתי משחק תפקיד. הצרכן הישראלי נוטה להעדיף מותגים שמוכרים לו,  לרבות מותגים יפניים, גרמניים או קוריאניים, שמזוהים עם אמינות גבוהה. לעומת זאת, חלק ניכר מהדגמים החשמליים שמוצעים כיום בישראל מגיעים מיצרנים סיניים, ולמרות התקדמותם הטכנולוגית, המותגים הללו עדיין לא ביססו לעצמם מעמד של אמון רב. ב

תגובות לכתבה(95):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 71.
    אנונימי 31/08/2025 23:30
    הגב לתגובה זו
    המיסוי של סוף 2024 וחוסר הודאות במיסוי . בסוף 2024 נדרשו בעלי הרכבים החשמלים לשלם אגרת קישוי מלאה ומייד לאחר מכן דובר על מס הנסועה ממוריד את הכדאיות הכלכלית דרסטית . ברור שלרוכשים ירד החשק . כל גחמה של פקיד אוצר הופכת מייד למס נוסף על רוכשי החשמליות .
  • 70.
    אליק 30/07/2025 12:13
    הגב לתגובה זו
    מדובר בחוויה מדהימה שמשנה את הקריטריונים של חווית נהיגהשלא לדבר על חיסכון.יצרניות הרכב הותיקות מנהלות קרב מאסף נגד החשמליות ובעיקר הסיניות כיוון שהן לא מסוגלות להתחרות בהן כשהסינים מקדימים אותן ב 35 שנים.הבעיה מי שאין לו אפשרות טעינה בבית.לדעתי גם לזה ימצא פתרון.
  • 69.
    שמיל 30/07/2025 11:03
    הגב לתגובה זו
    ממה שמוכרים לנו פה בארץ הייצור השיווק הטיפולים שום דבר לא מתגלגל לצרכן. בגלל זה לא קונים. זה צעצוע מגודל שמוכרים במחיר של מכונית רגילה
  • 68.
    אנונימי 29/07/2025 08:20
    הגב לתגובה זו
    שעוד דקה וחצי מפעילים מס נסועה וששוק יד 2 יפול עוד יותר
  • רון555 31/08/2025 23:33
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר לביסביסט או רלביסט .יעני רק לא ביבי . או כידוע בכינוי קפלניסט
  • 67.
    משה בינימין 29/07/2025 07:12
    הגב לתגובה זו
    הרבה יורדים מהארץ ומוכנים למכור בהנחות משמעותית
  • 66.
    פרענקל 28/07/2025 22:26
    הגב לתגובה זו
    נסיעה מדהימה ונוחה. בתנאי שיש אפשרות להטעין בבית
  • 65.
    יוסי 28/07/2025 07:49
    הגב לתגובה זו
    כמה שלמו לך כדי שתכפיש את החשמליות כתבה שיכולה להשפיע רק על אנשים חלשים ומושפעים מכל שטות החשמלית היא העתיד.
  • 64.
    אייל 27/07/2025 21:30
    הגב לתגובה זו
    היבואנים ממציאים טיפולים שלא צריך ברכב חשמלי כבר בחישוב שנתי עוד לפני ירידת הערך העיסה לא משתלמת.
  • 63.
    מחירי ביטוח מטורפים. ריבית נשך ומחירים חזיריים (ל"ת)
    קוקו 26/07/2025 12:44
    הגב לתגובה זו
  • 62.
    אנונימי 26/07/2025 11:55
    הגב לתגובה זו
    כי זה זבל
  • 61.
    אחד שיודע נכל 26/07/2025 10:20
    הגב לתגובה זו
    1. חיי הסוללה. לאחר כמה שנים צריך להחליף או לחדש. מדובר בפעולה שעלותה עשרות אלפי שקלים.2. יצרנים רבים יוצאים מהשוק. או שהם נסגרים או שהם יוצאים מישראל. מה אז עושים בנוגע לחלפים ומיד המחיר מתמוטט.
  • 60.
    אנונימי 25/07/2025 15:01
    הגב לתגובה זו
    החכמים בנינו לא קונים.ומי שקנה עוד יצטערשיהיה להם בהצלחה
  • 59.
    לימור 25/07/2025 11:18
    הגב לתגובה זו
    בעיני תיארת את הבעיה בצורה מדויקת וגם למדתי דברים תוך כדי.
  • 58.
    אנונימילרון 25/07/2025 11:01
    הגב לתגובה זו
    ותיווכחו איך בין האינטרוולים מחול היא מקפיצה את ההוצאות לשמיים כי אם אין לנו לחרדים אז אנחנו ח ר ד י ם
  • 57.
    אנונימי 25/07/2025 09:31
    הגב לתגובה זו
    יבואני הרכבים משלמים פה יחצ לכותבי שטויות במימון רכב חשמלי זה דרעק!
  • 56.
    אנונימי 25/07/2025 09:08
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי מסרטן אורך חיים קצר אמינות נמוכה וטווחי נסיעה קצרים בקיצור חירטוט חשמלי שהישראלי לא קונה
  • 55.
    אנונימי 25/07/2025 08:21
    הגב לתגובה זו
    כווווול הכתבה הסו ושכחתם את הסוללה הבלאי שלה גם מבחינה סביבתית וגם מבחינת עלות החלפה.... על הפנים
  • 54.
    אסור לקנות את החרה הזה !! חברות לא מוכרת פושטות רגל ונראה אם יהיה עם מי לדבר עוד 10 שנים ישר לפח (ל"ת)
    קונה מאוכזב 24/07/2025 22:06
    הגב לתגובה זו
  • 53.
    אנונימי 24/07/2025 21:01
    הגב לתגובה זו
    הסוללה החשמלית היא פצצת אנרגיה במקרה וחס וחלילה יש תאונה קשה הרכב עלול להתפוצץ.אני לא רוצה להזכיר את כל האופניים החשמליים שהתפוצצו אני אישית אבדתי את אבא שלי מפיצוץ של סוללה חשמלית בבית.
  • ראית פעם פיצוץ של בנזין (ל"ת)
    אנונימי 25/07/2025 06:22
    הגב לתגובה זו
  • ראית פעם פיצוץ של בנזין (ל"ת)
    אנונימי 25/07/2025 06:22
    הגב לתגובה זו
  • 52.
    אנונימי 24/07/2025 17:20
    הגב לתגובה זו
    ייצרו רכב שטוען עצמו .אני ראשון קונה.ולא לחכות שהרכב יטען......
  • 51.
    לרון 24/07/2025 17:07
    הגב לתגובה זו
    פעם היו טיפים סלילים גרונדיג ואחרים התקלקל תוקן ושוב התקלקל וחוזר חלילה.וזו היתה טכנולוגיה פשוטה. אני גר ברב קומות וזה להדגיש שמצבי הכלכלי סביר האישהכיריים אינדוקציה המתקלקלים שוב ושוב אני כיריים חשמליים 2 להבות פשוטים עובדים בלי בעיות.מכונית לכו על פשוט לא חשמלי .היברידי לא רע יש לנו.בקיצור בחיים הפשוטים מרויחים.היו פשוטים בלי יותר מידי חישובים
  • 50.
    לרון 24/07/2025 16:56
    הגב לתגובה זו
    בשתי מילים מחירים וסיכונים
  • 49.
    יובל 24/07/2025 16:11
    הגב לתגובה זו
    היום הרכב חשמלי הטוב ביותר הינו ניאו הסינית הכי מומלצת רכב מטורף פסגת הטכנולוגיה
  • 48.
    אנונימי 24/07/2025 15:35
    הגב לתגובה זו
    עלויות האחזקה הן או שוות ערך או יקרות מרכב בנזין . עלות טיפול שנתית עולה הרבה יותר מהטיפול ברכב בנזין ובנוסף הלקוח לא יוכל למצוא טיפול או חלקים תחליפים לעומת רכב בנזין
  • אנונימי 25/07/2025 00:16
    הגב לתגובה זו
    יש לי טסלה 4 שנים. שילמתי 0 עגול על טיפולים. אין טיפולים אין צורך. רק החלפתי פילטר מזגן 150 שח והם הגיעו עד אלי להחליף.בחשמליים האחרים יבואנים ממציאים כל מני טיפולים מיותרים וזה עדיין הרבה פחות מבנזין.
  • וכמה ביטוח שילמת השחילו אותך (ל"ת)
    אייל 27/07/2025 21:32
  • 47.
    אנונימי 24/07/2025 15:35
    הגב לתגובה זו
    למהאיזה יתרון יש היום לרכב חשמליהאגרה שווה לרכב בנזיןהביטוח שווה לרכב בנזיןהחשמל שוול לערך הדלק כאשר מופיספים זמן טעינהאז איזה ייתרון יש לרכב חשמליצעד קדימה שתי צעדים לאחור... אבל היי יש לנו אחלה צעצעוים סינים תומכי ומעודדי טרור
  • 46.
    לקוח פולסווקן ID4 24/07/2025 14:29
    הגב לתגובה זו
    1. הבטיחו אגרת רישוי זולה בפועח 586 שח ל 3800 שח2. עמדות טעיה גובות פי שלוש מעלות חשמל3. המוסכים ממצאים בדיקות נוספות כדי לעשוק את לקוחות בדיקה מחשב ..עלות 500 לפני
  • 45.
    כי התגלה השקר הגדול.... (ל"ת)
    יוסי 24/07/2025 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 44.
    אנונימי 24/07/2025 14:02
    הגב לתגובה זו
    בעיתונות בכל כתבה מתארים כמה גדול מספר המכוניות החשמליות ששוכבות כאבן שאין לה הופכים במגרשי החניה של היבואנים אבל כשישראלי מרים טלפון ומתעניין ברכב אפס קילומטר חברות הליסינג תוקעות לו מחיר מנופח זהה כמעט למחיר באולמות התצוגה של היבואן. חברות הליסינג החזירות רוצות לשמור לעצמן את כל המ40% הנחה שקיבלו מהיבואן.
  • 43.
    פרענקל 24/07/2025 13:10
    הגב לתגובה זו
    מחזיק חשמלית 3 שנים ומחייך. על הדלק חסכתי 70 אלף וירידת הערך 60 אלף.תקני ותהנו בתנאי שיש מטען ביתי.
  • 42.
    אנונימי 24/07/2025 12:29
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי מכיל המון חיישנים וסוללה יקרה. תיקון תאונה ברכב חשמלי יקרה פי 2 מרכב בנזין. הסוללה יכולה להיפגע גם מתאונת צד או מאחור ואז זה טוטל לוס ומישהו צריך לשלם על זה. בקיצור הביטוח הרבה יותר גדול ממכונית בנזין
  • 41.
    אנונימי 24/07/2025 11:45
    הגב לתגובה זו
    זה טוב שיקנו פחות חשמלי כי כך מס נסועה לא יהיה משתלם למדינה הבנזין יסבסד אותנו רכב חשמלי זה חוויה נהיגה בכל פרמטר על הבנזין
  • 40.
    כאשר ראש הממשלה מעלה את אגרות הרכב וייתכן שיחייב במס עפ קמ אין שום ייתרון לחשמלי (ל"ת)
    אנונימי 24/07/2025 11:23
    הגב לתגובה זו
  • 39.
    הנה רעיון 24/07/2025 10:35
    הגב לתגובה זו
    קנו טסלה יד 3 בזול ממש שנראית טוב מבחוץ ברגע שהסוללה גמורה תחנו אותה כמו תכשיט בשביל הדאווין. אבל בשקט בשקט תסעו עם ה i10 לכל מקום. הטסלה תמיד תראה טוב כמו תכשיט אבל תעמוד במקום ותתפוס חניה
  • 38.
    אנונימי 24/07/2025 10:32
    הגב לתגובה זו
    עם כל הכבוד המון כתבות שלא מחדשות דבר.
  • 37.
    ככה גם אם ילך לגריטה אחרי 5 שנים ... לא נורא (ל"ת)
    רכב חשמלי צריך לעלות חצי מבנזין 24/07/2025 10:30
    הגב לתגובה זו
  • 36.
    אין על i10 בנזין ל 15 עד 20 שנה (ל"ת)
    קמצן עם מזומן בכיס 24/07/2025 10:28
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    מישהו 24/07/2025 10:20
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא קונים כי רכב בארץ עולה מאוד יקר וחשמליות יותר תוסיפו לזה גם ביטוח יותר יקר ועלות גבוהה של חלקי חילוף עם ירידת ערך גבוהה וכבר כל החיסכון בדלק וטיפולים לא משתלם
  • 34.
    אנונימי 24/07/2025 09:51
    הגב לתגובה זו
    מחשב על גלגלים. 100.000 כאשר השקל חזק והתחזק זה מחיר גבוה ויפה לרכב ממוחשב!
  • 33.
    אנונימי 24/07/2025 09:41
    הגב לתגובה זו
    אולי שישיקעו ברכבים שאפשר גם להתסכל עליהם ...
  • 32.
    אני קניתי כיסא חשמלי (ל"ת)
    רחמים 24/07/2025 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    אנונימי 24/07/2025 07:54
    הגב לתגובה זו
    גם המדינה שלכם נלחמת ברכבים החשמליים. עד שפורוש או ביבי לא יהיה הבעלים של סוכנות רכב לא נראה שהמגמה תשתנה.
  • 30.
    שכחת את נושא זמינות החלפים וסגירת מפעלים (ל"ת)
    דודוקוואה 24/07/2025 07:16
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    עושה חשבון 24/07/2025 05:11
    הגב לתגובה זו
    יש הוצאות גבוהות ביטוח רישוי וירידת ערך . אם נוסעים מעט אין כדאיות כלכלית .מי שנוסע הרבה וטוען בבית חוסך .
  • 28.
    לא שווה חשמלי 24/07/2025 05:03
    הגב לתגובה זו
    חחחח
  • 27.
    אנונימימוטי 24/07/2025 04:59
    הגב לתגובה זו
    קניתי רכב חשמלי שחכתי להטעין נתקעתי בשום מקום אני בבעיה עים אני עים רכב בנזין יביאו לי גלון דלק נתדלק וניסע לתחנת הדלק הקרובה עים רכב חשמלי צריך לחכות לגרר שיקח אותי ...לטעינה בנוסף ערך מחיר הרכב החשמלי אחרי שנתיים בעיה להפסיד 50%מערך הרכב
  • 26.
    אנונימי 24/07/2025 00:20
    הגב לתגובה זו
    הפואנטה זה להחזיק רכב חשמלי תקופה ארוכה. הטיפולים זולים ועלות החשמל מצחיקה מול הדלק.
  • 25.
    Hguy 23/07/2025 23:34
    הגב לתגובה זו
    המדינה מרוויחה מרכב מנועי הרבה יותר מרכב חשמלי. בדלק חלפים תיקונים ולכן לא מעוניינת החשמלי. תוכניות לנקודות טעינה בוטלו. כך לא בונים מדינה.
  • 24.
    אנודנינימי 23/07/2025 23:32
    הגב לתגובה זו
    הכתב מדבר על ירידות של 3050 % מאיפה הבאת את זה. שנית עלות החשמל היא בין חמישית לרבע מהדלק!!! הרכב שקט. ואף אחד כבר לא חושש מהסוללההיום מתקנים סוללה ולגבי ניסיון. טסלה עושה עם הסוללות מ2004 מאות ואף מיליון קמ....אז אדון עמית תבדוק טוב טוב לפני שאתה מלעיז
  • 23.
    דודו 23/07/2025 23:20
    הגב לתגובה זו
    צריך לחפש איפה יש מטעינים לרכב סתם לחפש עוד ועוד זה לא כמו תחנת דלק נכנס ממלא וביי.אז אנחנו טעינו נמשיך לנסוע בבנזין וזהו.החשוב שהרכב גדול מרווח מאוד.mg
  • מעוניין למכור (ל"ת)
    אנונימי 24/07/2025 19:20
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    אנונימי נאמן 23/07/2025 22:59
    הגב לתגובה זו
    כבר לא נשאר לאנשים כסף וזה הולך ומחמיר בגלל חוסר תחרות בארץ בכל תחום. דבר נוסף שעדיין לא התפוצץ כלפי חוץ ההייטק במצב על הפנים והולך להיות גל גדול של מפוטרי הייטק שזה הקהל ששילם על כל דבר בלי חשבון.
  • רחמים אליך אתה בדכאון עמוק לך לפסיכולוג (ל"ת)
    משה ראשלצ 24/07/2025 06:25
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    גיא 23/07/2025 22:51
    הגב לתגובה זו
    מתי יתחיל מה יהיה במחיר אה הוא יתחיל אנחנו יודעים אבל המדינה עלולה לקבל תאבון ולהעלות אותו
  • 20.
    אנונימי 23/07/2025 22:35
    הגב לתגובה זו
    נשמע הגיוני שהמסירות יהיו כ2010 אחוז פשוט כי יש הרבה יותר אנשים שגרים בבתים משותפים היכן שמאוד קשה לארגן עמדות טעינה פרטיות והעלות של טעינה בעמדות ציבורית היא גבוהה בצורה שלא משתלמת.
  • 19.
    דר דום 23/07/2025 22:30
    הגב לתגובה זו
    אם זה כמו ברכב בנזין אז למה לי להתקדם לחשמל. הפוך גוטה חשמלי זה חמישית מחיר בהחזקה ואפס טיפולים. נוסע שקט לי רעידות מהיר ומגיב מיידי בקלות ובדוושה אחת. רוצו לחשמלית
  • 18.
    כי אף אחד לא רוצה להיות תלוי בסוללה ובה המחירים מטורפים!!! (ל"ת)
    שאפיק 23/07/2025 21:47
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    אנונימי 23/07/2025 21:35
    הגב לתגובה זו
    יש חפצים שערכם נשמר ואף עולה עם השנים . כינור ישן פסנתר מתוחזק דירה ועוד . יש שערכם מתאפס אחרי הקניה . בגדים ומוצרי חשמל ביתיים . ויש שיורדים עד שנעצרים כמו מכוניות בנזין . הרכב החשמלי מתנהג כמו טלפון סלולרי .
  • הכי טוב שיאומי 500 ... 3 שנים ולפח (ל"ת)
    איזה אייפון 24/07/2025 10:32
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אנונימי 23/07/2025 21:15
    הגב לתגובה זו
    הסוללות הן חלק הארי של עלות הרכב. אדם שהוא יד שלישית צריך להוציא על החלפת הסוללות שהגיעו לסוף החיים שלהם בערך מה שהרכב עלה לו. לכן ספק אם מישהו יתנדב לקנות רכב לקראת החלפת סוללות. מה שיביא לירידת ערך עוד יותר דרמטית כבר ביד שנייה מתוך ידיעה שאין להם דרך למכור את המכונית.
  • לווינים משתמשים באותו סוג סוללה שמחזיקה 17 שנים ללא טיפול (ל"ת)
    מהנדס 24/07/2025 22:40
    הגב לתגובה זו
  • תניח שמיד ראשונה גג שניה זה לגריטה (ל"ת)
    גורט 24/07/2025 10:32
    הגב לתגובה זו
  • Hguy 23/07/2025 23:36
    הגב לתגובה זו
    סוללות מחזיקות ב 40 אחוז מעבר לציפיות היצרנים הוכח במחקרים. החיסכון עולה על עלות ההחלפה ומחיר הסוללות יורד דרסטית .
  • 15.
    יוני 23/07/2025 20:58
    הגב לתגובה זו
    תוספת תשלום גדולה לאגרת הרישוי ומס נסועה מתקרב גורמים לכך שאנשים יקנו בנזין או היברידיהממשלה לא מעודדת אלא פוגעת בכל אותם אנשים שקנו רכב חשמלי!!!
  • 14.
    אנונימי 23/07/2025 20:54
    הגב לתגובה זו
    אתר carpilot.co.il נותן מענה בדיוק לבעיה הזאת
  • 13.
    אין כמו רכב חשמלי עם כל מערכות הבטיחות והפינוקים ולאו דווקא עולה יותר מרכב בנזין. (ל"ת)
    ישראלי 23/07/2025 20:52
    הגב לתגובה זו
  • רונן 23/07/2025 21:20
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי תמיד יקר ממקבילו הנוסע על בנזין ותמיד יהיה לו תא מטען קטן יותר והוא יהיה חסר גלגל חלופי.מערכות בטיחות רובן קיימות גם ברכבי הבנזין.
  • בוודאי. רק עלות התיקונים עשירית ממנועי (ל"ת)
    Hgiy 23/07/2025 23:37
  • דר דום 23/07/2025 22:32
    אין אגזוז ואין מנוע כך שכל הנפח הזה הופך למטען. תתעורר
  • ניפגש כשתרצה למכור (ל"ת)
    קובי 23/07/2025 21:15
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    בן 23/07/2025 20:26
    הגב לתגובה זו
    יש לי עמדת טעינה בחניה מחבר אותו כמו שאני מחבר את הטלפון. בבוקר הכל פיקס
  • רונן. 23/07/2025 21:21
    הגב לתגובה זו
    ולכאלו זה סיוט.
  • 11.
    י.ר 23/07/2025 20:25
    הגב לתגובה זו
    כל הכתבה הזאת ולא הזכרתם את העובדה שהמחיר של רכב בנזין דוגמא קיה נירו לחשמלי קיה נירו הוא זול בהרבה כך שגם החסכון של החשמל מתגמד לעומת העלות של הרכב החשמלי
  • מוכרים עכשיו קיה נירו חשמלי ב128000... איפה תמצא רכב בנזין במחיר דומה (ל"ת)
    יוסי 23/07/2025 21:09
    הגב לתגובה זו
  • מחיר קיה נירו חשמלית מתחיל ב199900 שח (ל"ת)
    פחחחחחח 23/07/2025 22:36
  • 10.
    אנונימי 23/07/2025 20:20
    הגב לתגובה זו
    פעם אחרונה שבדקתי רכב חשמלי היה יקר משמעותית מרכב בנזין. עדיין כך אם כן אז החיסכון בהוצאות השוטפות פשוט משולמות מראש. ואם מוסיפים את האלטרנטיבה לכסף הזה השקעה שמניבה תשואה חיובית יוצא שלמעשה החשמלי הרבה יותר יקר
  • 9.
    אנונימי 23/07/2025 20:05
    הגב לתגובה זו
    ולעצם העניין חשמליות נורמליות זה רק סיניות וקצת מפחיד לקנות רכב סיני.
  • 8.
    טווח ברגע שיגיעו לטווח 1000 קמ פלוס נעבור לחשמלי !!! (ל"ת)
    דן 23/07/2025 19:41
    הגב לתגובה זו
  • משה זוכמיר 24/07/2025 06:50
    הגב לתגובה זו
    והטעינה מלאה ב 10 דקות.ואז כל מי שקנה חשמלית היום יוכל לשלוח אותה ישר לגריטה. מה שנקרא רכב לכל החיים.הטכנולוגיה עדיין לא התייצבה מוקדם לקנות
  • 7.
    רכבים מכוערים שלא כיף לנהוג בהם פשוט (ל"ת)
    אנונימי1 23/07/2025 19:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רכב חשמלי זה הדבר הכי גרוע שיש אולי בעוד 10 שנים (ל"ת)
    אנונימי 23/07/2025 19:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 23/07/2025 19:23
    הגב לתגובה זו
    מוציאה למתדלק את כרטיס האשראי דרך החלון ויוצאת אחרי 5 דקות עם מיכל מלא לטווח של כמעט 1000 קילומטר. כשרכב חשמלי יתן אופציה דומה יהיה שווה לשקול קניה שלו למרות שהוא יקר בעשרות אלפי שקלים לעומת רכב בנזין דומה
  • 4.
    אנוניממיכהי 23/07/2025 19:18
    הגב לתגובה זו
    ערך מכונית משומשת יורד פלאים . טיי הסוללות קצר . חבל על הכסף .
  • יש לי מכונית חשמלית פעם שניה בפעם הקודמת מכרתי אותה באותו מחיר שקניתי שנתיים קודם. (ל"ת)
    יוסי 23/07/2025 21:07
    הגב לתגובה זו
  • אנטולי 24/07/2025 11:43
    זה היה שילוב של קורונה ומחסור חמור בהזמנות
  • היו זמנים (ל"ת)
    משה זוכמיר 24/07/2025 06:51
  • 3.
    תוסיף לזה את מחירי התיקונים והביטוח שהם הרבה יותר יקרים. (ל"ת)
    לאון 23/07/2025 19:13
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 23/07/2025 21:05
    הגב לתגובה זו
    היה לי רכב סולר ועברתי לחשמלי באותו גודל קארוק אניאק מחיר הביטוח זהה הטיפולים עולים רבע ממה שהייתי משלם בסולר ותיקונים עדיין לא שמעתי על רכב חשמלי שהתקלקל. אין גיר אין החלפות שמן ומסננים פלאגים אין מערכת קירור מערכות התנעה וכל הבלגן שהיה לנו תמיד במנועי בעירה. והכי חשוב אני לא מגיע ל250 בחודש מה שהייתי שם על תדלוק אחד.
  • 2.
    פרענקל 23/07/2025 19:11
    הגב לתגובה זו
    למי שיכול להתקין עמדת הטענה זו עסקה מעולה.
  • רונן 23/07/2025 21:24
    הגב לתגובה זו
    וגם אחרי 7 שנים תצטרך אולי להחליף סוללה שעלותה מחצית הרכב כחדש או כערכו לאחר אותן 7 שנים. אתה עדיין חושב שתחזיר את ההשקעה
  • 1.
    מיקו 23/07/2025 19:10
    הגב לתגובה זו
    רק בעלי בתים עם טעינה ביתית יכולים לרכוש רכבים חשמלייםהשוק מיצה את עצמו בשנים האחרונותולכן השנה ובשנים הבאות תהיה ירידה למתחת ל20% חשמליות מכלל השוק
צ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולס

שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים

ענף הרכב המקומי סוגר שמונה חודשי פעילות בצל מלחמה שאינה נגמרת, ולמרות נתוני הפתיחה הגרועים מראה עוצמה עם למעלה מ 220,000 כלי רכב חדשים שנרשמו במחשבי משרד הרישוי. 

הג'אקו 7 עושה חיל, כך גם היונדאי קונה ההיברידית. טויוטה מובילה את היצרנים, אבל במקום השני מתמקמת צ'רי הסינית עם שני מותגים חזקים - צ'רי וג'אקו. 

יואב פולס |

כ- 220,000 כלי רכב נרשמו מתחילת השנה במאגרי משרד הרישוי, והיד עוד נטויה. ניתוח הדגמים המובילים ממשיך את המגמה אותה ראינו בחודשים הראשונים של השנה, וכך גם ניתוח היצרנים המובילים בשוק.

דירוג הדגמים

הדגם הנמכר ביותר בשוק המקומי ממשיך להיות הג'אקו 7, ממנו נמסרו 10803 יחידות עד היום, והמספר עוד צפוי לעלות עם המשך הרישומים. מתוך כמות זו יש רוב מכריע לדגם הפלאג אין המוצלח ממנו נרשמו 9023 יחידות, כמחציתן נמסרו ללקוחות פרטיים, וכמחציתם ללקוחות עסקיים.

הדגם השני הנמכר ביותר הוא היונדאי קונה ההיברידית, ממנה נמסרו 9681 יחידות ללקוחות.


ג'אקו 7 - הדגם המוביל במסירות בעקביות מתחילת השנה. צילום יצרן

במקום השלישי והרביעי שני דגמים של טויוטה, היאריס קרוס במקום השלישי עם 6950 יחידות, והקורולה קרוס עם 6068 יחידות, שמצליחה לפצות במעט על העדרה של הקורולה ההיברידית מהשוק.

במקום החמישי חביבת הקהל מיום הצגתה לפני יותר מעשור, הקיה פיקנטו ממנה נרשמו 6046 יחידות. במקום השישי נמצאת הצ'רי טיגו 8 שבדומה לג'אקו 7 נמכרת בגרסת פלאג אין הייבריד מוצלחת ובגרסת בנזין. הצ'רי טיגו 8 נמסרה ל- 5845 לקוחות מאושרים, ומתוך כמות זו 4275 הם מדגם הפלאג אין, ו- 1570 מדגם הבנזין שממשיך להימכר במספרים יפים. במקום השביעי עוד טויוטה, הפעם הראב 4 ההיברידי ממנו נמסרו 5470 יחידות, נתון מרשים לנוכח העובדה שמדובר בדגם שמחירו ההתחלתי מעל 200.0 אש"ח.