ג'אקו 7 פלאג אין - להיט מכירות, האם מוצדק?
כבר היום ניתן לומר כי הג'אקו 7 פלאג אין יהיה להיט מכירות ב 2025, ככל והיבואן יצליח לקבל מלאי לשיווק. הסביבה התחרותית שלו תהיה מאתגרת מתמיד.
אהבנו: צריכת דלק, עיצוב, טווח חשמלי
פחות אהבנו: ממשק משתמש, התערבות גסה של תיקון נתיב, מראה פנימית
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
את הג'אקו 7 בגירסת פלאג אין הייבריד אני מקבל בשבוע בו פורסמו נתוני מסירות רכב לחודש ינואר 2025, לפיהן הג'אקו 7 הזה הוא הרכב הנמכר ביותר בינואר 2025 עם כ 1500 יחידות שנמסרו ללקוחות, כמחצית ללקוחות פרטיים וכמחצית ללקוחות ציי רכב. אין יותר מסקרן מזה למבחן רכב.
עיצוב חיצוני ופנימי
חיצונית שמרו בג'אקו על העיצוב של הג'אקו 7, עם אותה סבכה קדמית מוגזמת לטעמי, והמשך העיצוב המוצלח. אני מודה שככל שאני רואה יותר ג'אקו על הכביש העין מתרגלת לחזית הרכב, כאשר יתר הרכב ללא ספק מזכיר עיצובים מבית לנדרובר.
העיצוב הפנימי כבר משמעותית יותר מוצלח, כאשר במבט ראשון סביבת הנהג נקיה מגימיקים, ורק בהשוואה תמונה מול תמונה, רואים שבג'אקו פלאג אין החיפוי הפנימי של הדלתות נקי ונאה, מה שיוצר 'שקט' שהיה מעט חסר בדגמים הקודמים. ההגה, לוח המחוונים (10.25'') מסך מולטימדיה 14.8'' ורטיקלי, וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי זהים.
הקונסולה המרכזית שונה, ואת מקומה של ידית ההילוכים תופסים שני תאים גדולים לכוסות / בקבוקים, ומוט ההילוכים עבר לידית מצד ימין של ההגה.
- הרכב הכי נמכר בישראל ביולי ומתחילת השנה והאם מבצעי הרכב יתרחבו?
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיפור הגדול של הג'אקו 7 PHEV הוא מערכת ההנעה המשלבת מנוע חשמלי בהספק של 201 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, יחד עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק של 143 כ"ס ו 21.9 קג"מ. נתוני ההספק המשולב עומדים על 342 כ"ס ומומנט של 53.5 קג"מ. אם המספרים האלה נראים לכם מוכרים ממקום כלשהו אז אתם צודקים כמובן, ואלו הם בקירוב הנתונים של הצ'רי אריזו 8 PHEV וגם של הצ'רי טיגו 8 PHEV, כששלושת כלי הרכב באים מבית צ'רי.
אמרנו פלאג אין, אמרנו סוללה, ובג'אקו 7 PHEV היא בקיבולת 18.3Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 91 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw ואילו טעינה מהירה DC בהספק של עד 40Kw.
- משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
- רווח ראשון לשיאומי ברכב החשמלי - אבל מה עם המניה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
עכשיו נשארו שתי שאלות משמעותיות - איך הג'אקו 7 הזה מתנהג בכביש, ומה באמת הטווח החשמלי והאם הוא תואם למציאות.
התנהגות כביש, טווח חשמלי וטעינה
התנהגות הכביש של הג'אקו 7 PHEV היא כמו כל C-SUV סיני, כלומר לא מצטיין ברמה של טוסון או 3008, אולי קליק אחד או שניים מעל המקבילים לו הסיניים, אבל עדיין לא ברמה של מובילות הקבוצה. כל עוד הנסיעה רגילה ומנהלתית, נהג נורמטיבי לא יחוש בהבדלים משמעותיים. עם זאת, כאשר מתחילים להעמיס על המתלים וההגה, הרכב משדר שהוא כל הזמן 'עובד'. האם זה דרמטי או דילברייקר – לא ממש. הוא נשאר נוח, נעים לנהיגה ושהות, ומרגיש איכותי. אם כי ניכר שהיצרן שם את הדגש על מערכת ההנעה ופחות על המתלים, אגב, בדומה למרבית היצרנים הסיניים.
הטווח החשמלי של הג'אקו 7 PHEV הוא הסיפור המעניין בגללו התכנסנו כאן היום. כמו בכל רכב חשמלי, נהיגה מהירה מכלה את הסוללה בקצב מהיר מהמתוכנן, וכך נהיגה מהירה על כביש 6, מעל המהירות החוקית בכביש מהמרכז לכיוון צפון, הביאה את הסוללה לכדי טווח מחושב של כ 65 ק"מ. הסיבה בגללה אני רושם 'טווח מחושב' היא כי הרכב לא מגיעה לסוללה ריקה אף פעם, אלא שומר כל הזמן על טעינה שלא תרד מסביבות ה 20%, ואז מתחיל להטעין תוך כדי נסיעה. מהצד השני, נהיגה מאוד חסכונית ורגועה, במהירויות נמוכות יחסית, הביאה את הטווח המחושב אל איזור ה 120 ק"מ, כך שאני סבור כי ניתן לקבל מהג'אקו 7 PHEV טווח של 80 ק"מ – 85 ק"מ בנהיגה נורמטיבית.
עניין הטעינה גם הוא שווה התייחסות. לג'אקו 7 PHEV אפשרות לטעינה איטית AC או מהירה DC. בפועל הטעינה האיטית הביתית היא לא בהספק של 6.6Kwh אלא נמוכה מכך משמעותית מסיבות של הספקי חשמל. נשארנו עם טעינה מהירה. מי שעקב אחרי ב'טיק טוק' דיווחתי בזמן אמת אודות הטעינה המהירה (ומי שלא – תתחילו לעקוב). כמו כל רכב חשמלי, גם כאן הרכב הוא זה שקובע את הספק הטעינה, וכאשר הסוללות מגיעות לאיזור ה 80% טעינה, הרכב מוריד את זרם הטעינה באופן משמעותי, על מנת לאזן את המתח בין התאים השונים בסוללה. הג'אקו 7 חובר לטעינה מהירה בהספק מקסימלי של 240Kwh כאשר הוא עם כ 30% סוללה. לקח לו כ 30 דק' להגיע ל 80% טעינה, וכ – 50 דק' להגיע לטעינה מלאה של 100%. אציין כי לעניות דעתי, השימוש הנכון ברכבי פלאג אין הייבריד, הוא טעינה ביתית איטית, ולא טעינה מהירה. הספק הטעינה בפועל היה לא יותר מ 25Kwh וירד ל 8.3Kw כאשר הרכב היה על 90% סוללה, וירד עוד לאיזור ה 5.8Kw כאשר הרכב היה קרוב ל 100%. בהתאם, מי שבונה על עמדות טעינה מהירות עבור רכב הפלאג אין שלו – אני סבור שזה לא מעשי, ולא השימוש הנכון ברכב.
עם זאת, לא הכל מושלם בג'אקו 7 פלאג אין, נתחיל כמובן בממשק המשתמש, ובעיקר בבד"ח שצריך לעשות אחרי כל התנעה ולפני כל שילוב ל D על מנת לנתק את מערכות הבטיחות (?) האקטיביות. כאן כבר חובה לבטל את מערכות תיקון הנתיב, לאחר שהרכב החליט להתערב לי בנהיגה באופן מאוד אגרסיבי שאני לא זוכר ממקרים אחרים, וממש זרק אותי לכיוון שלא רציתי להגיע אליו. אם זה היה מקרה יחיד ניחא, אבל יום למחרת נהג חבר ברכב, ובמתווה דומה הרכב שוב התערב באגרסיביות ושלח אותנו למקום בו לא רצינו להיות, תוך שידידי פולט סט קללות שלא ידעתי שקיימות בשפה כלשהי. או אז כדי לבטל את אותה התערבות נדרשות הקשות מרובות מדי, וגלילה למטה בתפריט שלא נגמר.
לג'אקו 7 פלאג אין מעל 340 כ"ס ומעל 53 קג"מ. זה המון, גם אם הוא לא מרגיש כמו 340 כ"ס אלא פחות. אבל לחיצה נחושה על דוושת התאוצה על מנת לזמן את מלוא האורווה, מביאה ללחימת הגה שלא זכורה לי ממכוניות בתקופה האחרונה.
ואחרונה חביבה – המראה הפנימית שבג'אקו החליטו להחזיר לאופנה את המראה הפנורמית. המראה הפנימית פנורמית, מעוותת את המרחקים, מאמצת את העין ומאוד לא נוחה לשימוש. כאן אני באמת לא מבין כי במחסן החלפים כבר יש לכם מראות פנימיות פשוטות אותן פגשתי בשני הדגמים של הג'אקו 7 עליהם נהגתי. לא ברור לי איך התקיימה הישיבה בה הוחלט על התקנת המראה הפנורמית. היא גרועה.
צריכת דלק ובטיחות
צריכת דלק היא הסיפור הגדול של הג'אקו 7 פלאג אין, וברכב עם הנעה שכזו, לא קל לנסות לפצח מהי צריכת הדלק של הרכב. ברור לכל כי מי שיטעין את הרכב בבית, ולשימושים עירוניים רגילים, יכנס לתחנות דלק בפעם בכמה חודשים. אבל מי שלא יטעין ישמח לגלות רכב מאוד חסכוני עם צריכת דלק שבאיזור ה 20 ק"מ לליטר, וזה נתון מצויין ל C-SUV.
בתחום הבטיחות הרכב מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות האקטיביות, ומקבל ציון של 7 על איבזור בטיחות. הג'אקו 7 טרם נבחן במבחן בטיחות מערבי וכאשר ייבחן – נדווח.
מחיר ותחרות
המחיר של הג'אקו 7 פלאג אין עומד על 190.0 אש"ח לדגם הפרימיום ו 203.0 אש"ח ללקשרי.
התחרות של הג'אקו 7 מעט טריקית לדעתי. נכון שהוא מתמודד ישירות מול אריות הסגמנט כמו יונדאי טוסו, קיה ספורטאז' או פיג'ו 3008 שכולן יהיו מכוניות יותר מוצלחות בהיבטי מתלים ושלדה, אולם הן יכולות רק לחלום על צריכת דלק וחסכון כמו שהג'אקו מציג. לכן לדעתי התחרות הגדולה שלו מגיעה מבית ומחוץ. מבית - בעיקר מהצ'רי טיגו 8 פלאג אין המצוייד באותה מערכת הנעה, תא נוסעים מרשים ובונוס של אופציה לשני מקומות ישיבה נוספים במחיר של 200.0 / 210.0 אש"ח תלוי רמת גימור, וכמובן הצ'רי טיגו 7 עם אותה מערכת הנעה שמחירו מתחיל ב 180.0 אש"ח. מחוץ – מה BYD SEAL U DM-i דגם הפלאג אין של ה SEAL U שמחירו הוזל ל 200.0 אש"ח, ומציג עיצוב פחות מוחצן, ותא נוסעים מרווח משמעותית.
ציון מסכם:
| ג'אקו 7 PHEV | |
|
נוחות | 4 |
| דינמיות / שטח | 3.5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי |
5 |
| איבזור | 4.5 |
| בטיחות | 4 |
| עיצוב | 4 |
| תמורה למחיר VFM | 4 |
| ממוצע | 4.1 |
- 9.קפלניסט 25/07/2025 15:10הגב לתגובה זונסעתי איתו להפגנה למען גיוס כל החרדים לצהל
- 8.אנונימי 22/07/2025 07:49הגב לתגובה זואיזה אומץ יש לישראלים לרכוש רכב במאתיים אלף שח מבלי לדעת את האיכות שלו לאורך זמן.
- 7.אנונימי 13/06/2025 15:31הגב לתגובה זוהרכבים הסינים עולים ליבואנים כ 20% פחות את הרווח העצום הם מכניסים לכיס במקום לתת הנחות לקונים. פראיירים לא מתים... חכו שחלק מהיצרניות כמו חברות מהעבר ייעלמו פתאום.
- 6.אנונימי 27/04/2025 18:32הגב לתגובה זורכב נוח זריז מפנק באמת רכב מצוין!החסרון היחיד יש הגדרות ספציפיות שלא נשמרות בכיבוי הרכב.
- 5.אנונימי 08/03/2025 22:19הגב לתגובה זואחרי שתכנסו ל BYD לא ץוכלו להסץכל. על ה גאקו
- 4.קשקשן יש מלא PHEV אירופאים עם צריכה של 2030 קמ לליטר (ל"ת)גגג 08/03/2025 16:37הגב לתגובה זו
- חיים 08/03/2025 22:20הגב לתגובה זועם קופרה מגיע ל4 ליטר ל100 קמ
- 3.אנונימי 08/03/2025 07:52הגב לתגובה זואפשר לבטל את כל ההגדרות המתאפסות עם אפליקציה ואז לא צריך טקס יומי
- 2.אנונימי 07/03/2025 19:01הגב לתגובה זושכרתי רכב בחול וקיבלתי את העגלה המתנדנדת הזו.הרכב הכי גרוע שנהגתי בו בשנים האחרונות.
- 1.כותרת להיט מכירות ואז מפרטים מה יש (ל"ת)נו באמת 07/03/2025 15:59הגב לתגובה זו
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
ישראל עוברת לשלב חדש במיזם הרחפנים הלאומי, כהכנה להפעלת שירותים מסחריים מבוססי רחפנים, ומתקדם מניסויים טכנולוגיים לבחינה מעשית של הפעלת רחפנים רציפה לשימושים מסחריים וציבוריים
לאחר חמש שנות פעילות אינטנסיבית שכללו אלפי טיסות, בדיקות בטיחות, בניית תשתית רגולטורית ופיתוח מערכות ניהול מרחב אווירי מתקדמות, משרד התחבורה מכריז על שלב חדש ומשמעותי במיזם הרחפנים הלאומי. לראשונה, הניסוי אינו מסתפק בבחינת יכולות טיסה ותקשורת, אלא בוחן את האופן שבו עתיד לפעול שוק רחפנים אמיתי: חיבור מפעילים, תיאום רציף, תפעול יומיומי, יצירת תהליכי עבודה והבנה מעשית של הסביבה הנדרשת להפיכת שירותים אוויריים למסחריים.
המיזם הלאומי לרחפנים ייכנס בקרוב לשלב חדש העובר מהדגמות נקודתיות לדימוי הפעלה אמיתית רציפה בשטח. במערכת הבריאות ייבחנו תרחישים שיאפשרו בעתיד יצירת פעילות אווירית סדירה, כגון העברת מנות דם מהדסה עין כרם להרצוג בירושלים מעל עומסי התנועה, או קבלת משלוחים בבית החולים זיו בצפת במסגרת תמיכה רפואית מתקדמת בפריפריה. זאת, במטרה לבדוק כיצד ניתן לבנות נתיבי שינוע רפואיים יציבים, מהירים ושוויוניים.
במרחב המוניציפלי ייפתח מערך ניסויים רחב שיבחן תהליכי עבודה חדשניים. בין היתר, ביישוב רהט ייבחנו יכולות לזיהוי מפגעים בזמן אמת, בירוחם יופעלו סיורי ביטחון מהאוויר שיספקו תמונת שטח רחבה, בכפר סבא תיבחן תגובה מהירה לדיווחים המגיעים למוקד העירוני, ברעננה יופעל פיקוח עירוני מרחפנים, ובאזור השרון תופעל מערכת שתאתר רחפנים לא מורשים. בפארק הירקון ייבחן מודל עתידי של משלוחי מזון אווירים בשיתוף פעולה עם רשת המסעדות בנדיקט.
אלה ורבים נוספים יהוו ניסויי שטח המייצרים סימולציה מלאה של שירות עתידי, שבהמשך יוצע גם לציבור הרחב. בתחום הלוגיסטיקה, יתחילו ניסויים שידמו הפעלה מסחרית. משלוחה ובנדיקט יתנסו במסלולי משלוחים קבועים, רשת רמי לוי תבחן שילוב רחפנים בשרשרת האספקה הקמעונאית, ובחופי ישראל ייבחן מודל להעברת ציוד לאסדות גז ולאוניות כחלופה לכלים מאוישים יקרים ומורכבים.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרת הניסויים תהיה לימוד מעמיק של הפוטנציאל להפחתת עלויות ולשיפור המהירות והיעילות. במקביל תיבחן התשתית הטכנולוגית שבליבת המיזם. הרחפנים יתמודדו עם הפרעות תקשורת ו-GPS, עם תנאי מזג אוויר משתנים ועם דרישות בטיחות גבוהות, לרבות טיסה באזורי תעופה פעילים. מערכות בינה מלאכותית יספקו יכולות כמו זיהוי חריגות, ניתוח מצבים בזמן אמת וזיהוי כלי טיס שאינם משתפים פעולה. תהליכים אלה יאפשרו להבין כיצד הטכנולוגיות יוטמעו בעתיד בשירותים מסודרים.
