ג'אקו 7 פלאג אין - להיט מכירות, האם מוצדק?
כבר היום ניתן לומר כי הג'אקו 7 פלאג אין יהיה להיט מכירות ב 2025, ככל והיבואן יצליח לקבל מלאי לשיווק. הסביבה התחרותית שלו תהיה מאתגרת מתמיד.
אהבנו: צריכת דלק, עיצוב, טווח חשמלי
פחות אהבנו: ממשק משתמש, התערבות גסה של תיקון נתיב, מראה פנימית
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
את הג'אקו 7 בגירסת פלאג אין הייבריד אני מקבל בשבוע בו פורסמו נתוני מסירות רכב לחודש ינואר 2025, לפיהן הג'אקו 7 הזה הוא הרכב הנמכר ביותר בינואר 2025 עם כ 1500 יחידות שנמסרו ללקוחות, כמחצית ללקוחות פרטיים וכמחצית ללקוחות ציי רכב. אין יותר מסקרן מזה למבחן רכב.
עיצוב חיצוני ופנימי
חיצונית שמרו בג'אקו על העיצוב של הג'אקו 7, עם אותה סבכה קדמית מוגזמת לטעמי, והמשך העיצוב המוצלח. אני מודה שככל שאני רואה יותר ג'אקו על הכביש העין מתרגלת לחזית הרכב, כאשר יתר הרכב ללא ספק מזכיר עיצובים מבית לנדרובר.
העיצוב הפנימי כבר משמעותית יותר מוצלח, כאשר במבט ראשון סביבת הנהג נקיה מגימיקים, ורק בהשוואה תמונה מול תמונה, רואים שבג'אקו פלאג אין החיפוי הפנימי של הדלתות נקי ונאה, מה שיוצר 'שקט' שהיה מעט חסר בדגמים הקודמים. ההגה, לוח המחוונים (10.25'') מסך מולטימדיה 14.8'' ורטיקלי, וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי זהים.
הקונסולה המרכזית שונה, ואת מקומה של ידית ההילוכים תופסים שני תאים גדולים לכוסות / בקבוקים, ומוט ההילוכים עבר לידית מצד ימין של ההגה.
- הרכב הכי נמכר בישראל ביולי ומתחילת השנה והאם מבצעי הרכב יתרחבו?
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיפור הגדול של הג'אקו 7 PHEV הוא מערכת ההנעה המשלבת מנוע חשמלי בהספק של 201 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, יחד עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק של 143 כ"ס ו 21.9 קג"מ. נתוני ההספק המשולב עומדים על 342 כ"ס ומומנט של 53.5 קג"מ. אם המספרים האלה נראים לכם מוכרים ממקום כלשהו אז אתם צודקים כמובן, ואלו הם בקירוב הנתונים של הצ'רי אריזו 8 PHEV וגם של הצ'רי טיגו 8 PHEV, כששלושת כלי הרכב באים מבית צ'רי.
אמרנו פלאג אין, אמרנו סוללה, ובג'אקו 7 PHEV היא בקיבולת 18.3Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 91 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw ואילו טעינה מהירה DC בהספק של עד 40Kw.
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
עכשיו נשארו שתי שאלות משמעותיות - איך הג'אקו 7 הזה מתנהג בכביש, ומה באמת הטווח החשמלי והאם הוא תואם למציאות.
התנהגות כביש, טווח חשמלי וטעינה
התנהגות הכביש של הג'אקו 7 PHEV היא כמו כל C-SUV סיני, כלומר לא מצטיין ברמה של טוסון או 3008, אולי קליק אחד או שניים מעל המקבילים לו הסיניים, אבל עדיין לא ברמה של מובילות הקבוצה. כל עוד הנסיעה רגילה ומנהלתית, נהג נורמטיבי לא יחוש בהבדלים משמעותיים. עם זאת, כאשר מתחילים להעמיס על המתלים וההגה, הרכב משדר שהוא כל הזמן 'עובד'. האם זה דרמטי או דילברייקר – לא ממש. הוא נשאר נוח, נעים לנהיגה ושהות, ומרגיש איכותי. אם כי ניכר שהיצרן שם את הדגש על מערכת ההנעה ופחות על המתלים, אגב, בדומה למרבית היצרנים הסיניים.
הטווח החשמלי של הג'אקו 7 PHEV הוא הסיפור המעניין בגללו התכנסנו כאן היום. כמו בכל רכב חשמלי, נהיגה מהירה מכלה את הסוללה בקצב מהיר מהמתוכנן, וכך נהיגה מהירה על כביש 6, מעל המהירות החוקית בכביש מהמרכז לכיוון צפון, הביאה את הסוללה לכדי טווח מחושב של כ 65 ק"מ. הסיבה בגללה אני רושם 'טווח מחושב' היא כי הרכב לא מגיעה לסוללה ריקה אף פעם, אלא שומר כל הזמן על טעינה שלא תרד מסביבות ה 20%, ואז מתחיל להטעין תוך כדי נסיעה. מהצד השני, נהיגה מאוד חסכונית ורגועה, במהירויות נמוכות יחסית, הביאה את הטווח המחושב אל איזור ה 120 ק"מ, כך שאני סבור כי ניתן לקבל מהג'אקו 7 PHEV טווח של 80 ק"מ – 85 ק"מ בנהיגה נורמטיבית.
עניין הטעינה גם הוא שווה התייחסות. לג'אקו 7 PHEV אפשרות לטעינה איטית AC או מהירה DC. בפועל הטעינה האיטית הביתית היא לא בהספק של 6.6Kwh אלא נמוכה מכך משמעותית מסיבות של הספקי חשמל. נשארנו עם טעינה מהירה. מי שעקב אחרי ב'טיק טוק' דיווחתי בזמן אמת אודות הטעינה המהירה (ומי שלא – תתחילו לעקוב). כמו כל רכב חשמלי, גם כאן הרכב הוא זה שקובע את הספק הטעינה, וכאשר הסוללות מגיעות לאיזור ה 80% טעינה, הרכב מוריד את זרם הטעינה באופן משמעותי, על מנת לאזן את המתח בין התאים השונים בסוללה. הג'אקו 7 חובר לטעינה מהירה בהספק מקסימלי של 240Kwh כאשר הוא עם כ 30% סוללה. לקח לו כ 30 דק' להגיע ל 80% טעינה, וכ – 50 דק' להגיע לטעינה מלאה של 100%. אציין כי לעניות דעתי, השימוש הנכון ברכבי פלאג אין הייבריד, הוא טעינה ביתית איטית, ולא טעינה מהירה. הספק הטעינה בפועל היה לא יותר מ 25Kwh וירד ל 8.3Kw כאשר הרכב היה על 90% סוללה, וירד עוד לאיזור ה 5.8Kw כאשר הרכב היה קרוב ל 100%. בהתאם, מי שבונה על עמדות טעינה מהירות עבור רכב הפלאג אין שלו – אני סבור שזה לא מעשי, ולא השימוש הנכון ברכב.
עם זאת, לא הכל מושלם בג'אקו 7 פלאג אין, נתחיל כמובן בממשק המשתמש, ובעיקר בבד"ח שצריך לעשות אחרי כל התנעה ולפני כל שילוב ל D על מנת לנתק את מערכות הבטיחות (?) האקטיביות. כאן כבר חובה לבטל את מערכות תיקון הנתיב, לאחר שהרכב החליט להתערב לי בנהיגה באופן מאוד אגרסיבי שאני לא זוכר ממקרים אחרים, וממש זרק אותי לכיוון שלא רציתי להגיע אליו. אם זה היה מקרה יחיד ניחא, אבל יום למחרת נהג חבר ברכב, ובמתווה דומה הרכב שוב התערב באגרסיביות ושלח אותנו למקום בו לא רצינו להיות, תוך שידידי פולט סט קללות שלא ידעתי שקיימות בשפה כלשהי. או אז כדי לבטל את אותה התערבות נדרשות הקשות מרובות מדי, וגלילה למטה בתפריט שלא נגמר.
לג'אקו 7 פלאג אין מעל 340 כ"ס ומעל 53 קג"מ. זה המון, גם אם הוא לא מרגיש כמו 340 כ"ס אלא פחות. אבל לחיצה נחושה על דוושת התאוצה על מנת לזמן את מלוא האורווה, מביאה ללחימת הגה שלא זכורה לי ממכוניות בתקופה האחרונה.
ואחרונה חביבה – המראה הפנימית שבג'אקו החליטו להחזיר לאופנה את המראה הפנורמית. המראה הפנימית פנורמית, מעוותת את המרחקים, מאמצת את העין ומאוד לא נוחה לשימוש. כאן אני באמת לא מבין כי במחסן החלפים כבר יש לכם מראות פנימיות פשוטות אותן פגשתי בשני הדגמים של הג'אקו 7 עליהם נהגתי. לא ברור לי איך התקיימה הישיבה בה הוחלט על התקנת המראה הפנורמית. היא גרועה.
צריכת דלק ובטיחות
צריכת דלק היא הסיפור הגדול של הג'אקו 7 פלאג אין, וברכב עם הנעה שכזו, לא קל לנסות לפצח מהי צריכת הדלק של הרכב. ברור לכל כי מי שיטעין את הרכב בבית, ולשימושים עירוניים רגילים, יכנס לתחנות דלק בפעם בכמה חודשים. אבל מי שלא יטעין ישמח לגלות רכב מאוד חסכוני עם צריכת דלק שבאיזור ה 20 ק"מ לליטר, וזה נתון מצויין ל C-SUV.
בתחום הבטיחות הרכב מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות האקטיביות, ומקבל ציון של 7 על איבזור בטיחות. הג'אקו 7 טרם נבחן במבחן בטיחות מערבי וכאשר ייבחן – נדווח.
מחיר ותחרות
המחיר של הג'אקו 7 פלאג אין עומד על 190.0 אש"ח לדגם הפרימיום ו 203.0 אש"ח ללקשרי.
התחרות של הג'אקו 7 מעט טריקית לדעתי. נכון שהוא מתמודד ישירות מול אריות הסגמנט כמו יונדאי טוסו, קיה ספורטאז' או פיג'ו 3008 שכולן יהיו מכוניות יותר מוצלחות בהיבטי מתלים ושלדה, אולם הן יכולות רק לחלום על צריכת דלק וחסכון כמו שהג'אקו מציג. לכן לדעתי התחרות הגדולה שלו מגיעה מבית ומחוץ. מבית - בעיקר מהצ'רי טיגו 8 פלאג אין המצוייד באותה מערכת הנעה, תא נוסעים מרשים ובונוס של אופציה לשני מקומות ישיבה נוספים במחיר של 200.0 / 210.0 אש"ח תלוי רמת גימור, וכמובן הצ'רי טיגו 7 עם אותה מערכת הנעה שמחירו מתחיל ב 180.0 אש"ח. מחוץ – מה BYD SEAL U DM-i דגם הפלאג אין של ה SEAL U שמחירו הוזל ל 200.0 אש"ח, ומציג עיצוב פחות מוחצן, ותא נוסעים מרווח משמעותית.
ציון מסכם:
| ג'אקו 7 PHEV | |
|
נוחות | 4 |
| דינמיות / שטח | 3.5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי |
5 |
| איבזור | 4.5 |
| בטיחות | 4 |
| עיצוב | 4 |
| תמורה למחיר VFM | 4 |
| ממוצע | 4.1 |
- 9.קפלניסט 25/07/2025 15:10הגב לתגובה זונסעתי איתו להפגנה למען גיוס כל החרדים לצהל
- 8.אנונימי 22/07/2025 07:49הגב לתגובה זואיזה אומץ יש לישראלים לרכוש רכב במאתיים אלף שח מבלי לדעת את האיכות שלו לאורך זמן.
- 7.אנונימי 13/06/2025 15:31הגב לתגובה זוהרכבים הסינים עולים ליבואנים כ 20% פחות את הרווח העצום הם מכניסים לכיס במקום לתת הנחות לקונים. פראיירים לא מתים... חכו שחלק מהיצרניות כמו חברות מהעבר ייעלמו פתאום.
- 6.אנונימי 27/04/2025 18:32הגב לתגובה זורכב נוח זריז מפנק באמת רכב מצוין!החסרון היחיד יש הגדרות ספציפיות שלא נשמרות בכיבוי הרכב.
- 5.אנונימי 08/03/2025 22:19הגב לתגובה זואחרי שתכנסו ל BYD לא ץוכלו להסץכל. על ה גאקו
- 4.קשקשן יש מלא PHEV אירופאים עם צריכה של 2030 קמ לליטר (ל"ת)גגג 08/03/2025 16:37הגב לתגובה זו
- חיים 08/03/2025 22:20הגב לתגובה זועם קופרה מגיע ל4 ליטר ל100 קמ
- 3.אנונימי 08/03/2025 07:52הגב לתגובה זואפשר לבטל את כל ההגדרות המתאפסות עם אפליקציה ואז לא צריך טקס יומי
- 2.אנונימי 07/03/2025 19:01הגב לתגובה זושכרתי רכב בחול וקיבלתי את העגלה המתנדנדת הזו.הרכב הכי גרוע שנהגתי בו בשנים האחרונות.
- 1.כותרת להיט מכירות ואז מפרטים מה יש (ל"ת)נו באמת 07/03/2025 15:59הגב לתגובה זו
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
