ג'אקו 7 פלאג אין - להיט מכירות, האם מוצדק?
כבר היום ניתן לומר כי הג'אקו 7 פלאג אין יהיה להיט מכירות ב 2025, ככל והיבואן יצליח לקבל מלאי לשיווק. הסביבה התחרותית שלו תהיה מאתגרת מתמיד.
אהבנו: צריכת דלק, עיצוב, טווח חשמלי
פחות אהבנו: ממשק משתמש, התערבות גסה של תיקון נתיב, מראה פנימית
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
את הג'אקו 7 בגירסת פלאג אין הייבריד אני מקבל בשבוע בו פורסמו נתוני מסירות רכב לחודש ינואר 2025, לפיהן הג'אקו 7 הזה הוא הרכב הנמכר ביותר בינואר 2025 עם כ 1500 יחידות שנמסרו ללקוחות, כמחצית ללקוחות פרטיים וכמחצית ללקוחות ציי רכב. אין יותר מסקרן מזה למבחן רכב.
עיצוב חיצוני ופנימי
חיצונית שמרו בג'אקו על העיצוב של הג'אקו 7, עם אותה סבכה קדמית מוגזמת לטעמי, והמשך העיצוב המוצלח. אני מודה שככל שאני רואה יותר ג'אקו על הכביש העין מתרגלת לחזית הרכב, כאשר יתר הרכב ללא ספק מזכיר עיצובים מבית לנדרובר.
העיצוב הפנימי כבר משמעותית יותר מוצלח, כאשר במבט ראשון סביבת הנהג נקיה מגימיקים, ורק בהשוואה תמונה מול תמונה, רואים שבג'אקו פלאג אין החיפוי הפנימי של הדלתות נקי ונאה, מה שיוצר 'שקט' שהיה מעט חסר בדגמים הקודמים. ההגה, לוח המחוונים (10.25'') מסך מולטימדיה 14.8'' ורטיקלי, וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי זהים.
הקונסולה המרכזית שונה, ואת מקומה של ידית ההילוכים תופסים שני תאים גדולים לכוסות / בקבוקים, ומוט ההילוכים עבר לידית מצד ימין של ההגה.
- הרכב הכי נמכר בישראל ביולי ומתחילת השנה והאם מבצעי הרכב יתרחבו?
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיפור הגדול של הג'אקו 7 PHEV הוא מערכת ההנעה המשלבת מנוע חשמלי בהספק של 201 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, יחד עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק של 143 כ"ס ו 21.9 קג"מ. נתוני ההספק המשולב עומדים על 342 כ"ס ומומנט של 53.5 קג"מ. אם המספרים האלה נראים לכם מוכרים ממקום כלשהו אז אתם צודקים כמובן, ואלו הם בקירוב הנתונים של הצ'רי אריזו 8 PHEV וגם של הצ'רי טיגו 8 PHEV, כששלושת כלי הרכב באים מבית צ'רי.
אמרנו פלאג אין, אמרנו סוללה, ובג'אקו 7 PHEV היא בקיבולת 18.3Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 91 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw ואילו טעינה מהירה DC בהספק של עד 40Kw.
- משרד האנרגיה 'יש לקבוע מדיניות ארוכת טווח למיסוי רכב חשמלי'
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
עכשיו נשארו שתי שאלות משמעותיות - איך הג'אקו 7 הזה מתנהג בכביש, ומה באמת הטווח החשמלי והאם הוא תואם למציאות.
התנהגות כביש, טווח חשמלי וטעינה
התנהגות הכביש של הג'אקו 7 PHEV היא כמו כל C-SUV סיני, כלומר לא מצטיין ברמה של טוסון או 3008, אולי קליק אחד או שניים מעל המקבילים לו הסיניים, אבל עדיין לא ברמה של מובילות הקבוצה. כל עוד הנסיעה רגילה ומנהלתית, נהג נורמטיבי לא יחוש בהבדלים משמעותיים. עם זאת, כאשר מתחילים להעמיס על המתלים וההגה, הרכב משדר שהוא כל הזמן 'עובד'. האם זה דרמטי או דילברייקר – לא ממש. הוא נשאר נוח, נעים לנהיגה ושהות, ומרגיש איכותי. אם כי ניכר שהיצרן שם את הדגש על מערכת ההנעה ופחות על המתלים, אגב, בדומה למרבית היצרנים הסיניים.
הטווח החשמלי של הג'אקו 7 PHEV הוא הסיפור המעניין בגללו התכנסנו כאן היום. כמו בכל רכב חשמלי, נהיגה מהירה מכלה את הסוללה בקצב מהיר מהמתוכנן, וכך נהיגה מהירה על כביש 6, מעל המהירות החוקית בכביש מהמרכז לכיוון צפון, הביאה את הסוללה לכדי טווח מחושב של כ 65 ק"מ. הסיבה בגללה אני רושם 'טווח מחושב' היא כי הרכב לא מגיעה לסוללה ריקה אף פעם, אלא שומר כל הזמן על טעינה שלא תרד מסביבות ה 20%, ואז מתחיל להטעין תוך כדי נסיעה. מהצד השני, נהיגה מאוד חסכונית ורגועה, במהירויות נמוכות יחסית, הביאה את הטווח המחושב אל איזור ה 120 ק"מ, כך שאני סבור כי ניתן לקבל מהג'אקו 7 PHEV טווח של 80 ק"מ – 85 ק"מ בנהיגה נורמטיבית.
עניין הטעינה גם הוא שווה התייחסות. לג'אקו 7 PHEV אפשרות לטעינה איטית AC או מהירה DC. בפועל הטעינה האיטית הביתית היא לא בהספק של 6.6Kwh אלא נמוכה מכך משמעותית מסיבות של הספקי חשמל. נשארנו עם טעינה מהירה. מי שעקב אחרי ב'טיק טוק' דיווחתי בזמן אמת אודות הטעינה המהירה (ומי שלא – תתחילו לעקוב). כמו כל רכב חשמלי, גם כאן הרכב הוא זה שקובע את הספק הטעינה, וכאשר הסוללות מגיעות לאיזור ה 80% טעינה, הרכב מוריד את זרם הטעינה באופן משמעותי, על מנת לאזן את המתח בין התאים השונים בסוללה. הג'אקו 7 חובר לטעינה מהירה בהספק מקסימלי של 240Kwh כאשר הוא עם כ 30% סוללה. לקח לו כ 30 דק' להגיע ל 80% טעינה, וכ – 50 דק' להגיע לטעינה מלאה של 100%. אציין כי לעניות דעתי, השימוש הנכון ברכבי פלאג אין הייבריד, הוא טעינה ביתית איטית, ולא טעינה מהירה. הספק הטעינה בפועל היה לא יותר מ 25Kwh וירד ל 8.3Kw כאשר הרכב היה על 90% סוללה, וירד עוד לאיזור ה 5.8Kw כאשר הרכב היה קרוב ל 100%. בהתאם, מי שבונה על עמדות טעינה מהירות עבור רכב הפלאג אין שלו – אני סבור שזה לא מעשי, ולא השימוש הנכון ברכב.
עם זאת, לא הכל מושלם בג'אקו 7 פלאג אין, נתחיל כמובן בממשק המשתמש, ובעיקר בבד"ח שצריך לעשות אחרי כל התנעה ולפני כל שילוב ל D על מנת לנתק את מערכות הבטיחות (?) האקטיביות. כאן כבר חובה לבטל את מערכות תיקון הנתיב, לאחר שהרכב החליט להתערב לי בנהיגה באופן מאוד אגרסיבי שאני לא זוכר ממקרים אחרים, וממש זרק אותי לכיוון שלא רציתי להגיע אליו. אם זה היה מקרה יחיד ניחא, אבל יום למחרת נהג חבר ברכב, ובמתווה דומה הרכב שוב התערב באגרסיביות ושלח אותנו למקום בו לא רצינו להיות, תוך שידידי פולט סט קללות שלא ידעתי שקיימות בשפה כלשהי. או אז כדי לבטל את אותה התערבות נדרשות הקשות מרובות מדי, וגלילה למטה בתפריט שלא נגמר.
לג'אקו 7 פלאג אין מעל 340 כ"ס ומעל 53 קג"מ. זה המון, גם אם הוא לא מרגיש כמו 340 כ"ס אלא פחות. אבל לחיצה נחושה על דוושת התאוצה על מנת לזמן את מלוא האורווה, מביאה ללחימת הגה שלא זכורה לי ממכוניות בתקופה האחרונה.
ואחרונה חביבה – המראה הפנימית שבג'אקו החליטו להחזיר לאופנה את המראה הפנורמית. המראה הפנימית פנורמית, מעוותת את המרחקים, מאמצת את העין ומאוד לא נוחה לשימוש. כאן אני באמת לא מבין כי במחסן החלפים כבר יש לכם מראות פנימיות פשוטות אותן פגשתי בשני הדגמים של הג'אקו 7 עליהם נהגתי. לא ברור לי איך התקיימה הישיבה בה הוחלט על התקנת המראה הפנורמית. היא גרועה.
צריכת דלק ובטיחות
צריכת דלק היא הסיפור הגדול של הג'אקו 7 פלאג אין, וברכב עם הנעה שכזו, לא קל לנסות לפצח מהי צריכת הדלק של הרכב. ברור לכל כי מי שיטעין את הרכב בבית, ולשימושים עירוניים רגילים, יכנס לתחנות דלק בפעם בכמה חודשים. אבל מי שלא יטעין ישמח לגלות רכב מאוד חסכוני עם צריכת דלק שבאיזור ה 20 ק"מ לליטר, וזה נתון מצויין ל C-SUV.
בתחום הבטיחות הרכב מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות האקטיביות, ומקבל ציון של 7 על איבזור בטיחות. הג'אקו 7 טרם נבחן במבחן בטיחות מערבי וכאשר ייבחן – נדווח.
מחיר ותחרות
המחיר של הג'אקו 7 פלאג אין עומד על 190.0 אש"ח לדגם הפרימיום ו 203.0 אש"ח ללקשרי.
התחרות של הג'אקו 7 מעט טריקית לדעתי. נכון שהוא מתמודד ישירות מול אריות הסגמנט כמו יונדאי טוסו, קיה ספורטאז' או פיג'ו 3008 שכולן יהיו מכוניות יותר מוצלחות בהיבטי מתלים ושלדה, אולם הן יכולות רק לחלום על צריכת דלק וחסכון כמו שהג'אקו מציג. לכן לדעתי התחרות הגדולה שלו מגיעה מבית ומחוץ. מבית - בעיקר מהצ'רי טיגו 8 פלאג אין המצוייד באותה מערכת הנעה, תא נוסעים מרשים ובונוס של אופציה לשני מקומות ישיבה נוספים במחיר של 200.0 / 210.0 אש"ח תלוי רמת גימור, וכמובן הצ'רי טיגו 7 עם אותה מערכת הנעה שמחירו מתחיל ב 180.0 אש"ח. מחוץ – מה BYD SEAL U DM-i דגם הפלאג אין של ה SEAL U שמחירו הוזל ל 200.0 אש"ח, ומציג עיצוב פחות מוחצן, ותא נוסעים מרווח משמעותית.
ציון מסכם:
| ג'אקו 7 PHEV | |
|
נוחות | 4 |
| דינמיות / שטח | 3.5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי |
5 |
| איבזור | 4.5 |
| בטיחות | 4 |
| עיצוב | 4 |
| תמורה למחיר VFM | 4 |
| ממוצע | 4.1 |
- 9.קפלניסט 25/07/2025 15:10הגב לתגובה זונסעתי איתו להפגנה למען גיוס כל החרדים לצהל
- 8.אנונימי 22/07/2025 07:49הגב לתגובה זואיזה אומץ יש לישראלים לרכוש רכב במאתיים אלף שח מבלי לדעת את האיכות שלו לאורך זמן.
- 7.אנונימי 13/06/2025 15:31הגב לתגובה זוהרכבים הסינים עולים ליבואנים כ 20% פחות את הרווח העצום הם מכניסים לכיס במקום לתת הנחות לקונים. פראיירים לא מתים... חכו שחלק מהיצרניות כמו חברות מהעבר ייעלמו פתאום.
- 6.אנונימי 27/04/2025 18:32הגב לתגובה זורכב נוח זריז מפנק באמת רכב מצוין!החסרון היחיד יש הגדרות ספציפיות שלא נשמרות בכיבוי הרכב.
- 5.אנונימי 08/03/2025 22:19הגב לתגובה זואחרי שתכנסו ל BYD לא ץוכלו להסץכל. על ה גאקו
- 4.קשקשן יש מלא PHEV אירופאים עם צריכה של 2030 קמ לליטר (ל"ת)גגג 08/03/2025 16:37הגב לתגובה זו
- חיים 08/03/2025 22:20הגב לתגובה זועם קופרה מגיע ל4 ליטר ל100 קמ
- 3.אנונימי 08/03/2025 07:52הגב לתגובה זואפשר לבטל את כל ההגדרות המתאפסות עם אפליקציה ואז לא צריך טקס יומי
- 2.אנונימי 07/03/2025 19:01הגב לתגובה זושכרתי רכב בחול וקיבלתי את העגלה המתנדנדת הזו.הרכב הכי גרוע שנהגתי בו בשנים האחרונות.
- 1.כותרת להיט מכירות ואז מפרטים מה יש (ל"ת)נו באמת 07/03/2025 15:59הגב לתגובה זו
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפהבלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי
החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה
אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.
במסגרת המבצע,
עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן
תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.
החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026.
אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כותרת המכתב שהגיע לידי ביזפורטל. צילום יואב פולסמשרד האנרגיה 'יש לקבוע מדיניות ארוכת טווח למיסוי רכב חשמלי'
מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש ממנכ"ל האוצר עוד בחודש יולי האחרון לקבוע מדיניות ארוכת טווח בכל הקשור למיסוי רכב חשמלי והטבות שווי שימוש.
במכתב שהגיע לידי ביזפורטל מציין מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות את היתרונות למשק בכל הקשור במעבר לכלי רכב חשמליים - הפחתת תלות בייבוא דלקים, ניצולת אנרגטית גבוהה והורדת יוקר המחייה.
במסגרת המעקב שלנו בנושא מדיניות המיסוי בכל הקשור לרכב חשמלי, הגיע לידינו מכתב של מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות מר יוסי דיין למנכ"ל האוצר מר אילן רום, מסוף חודש יולי השנה.
מי שקיבל את הרושם כאילו נושא המיסוי על רכב חשמלי, בין אם מס קניה ובין אם שווי שימוש הוא בעיה של מחזיקי הרכב בלבד או של המעסיקים, לא יכול לטעות יותר.
בפניה שכותרתה "קריאה להצלת ענף הרכב החשמלי באמצעות מדיניות המיסוי" מעלה משרד האנרגיה והתשתיות מספר נקודות קריטיות להבנת החשיבות של הרכב החשמלי למשק כולו.
ניצולת אנרגטית ותחלואה
בפניה מיולי האחרון מציין מנכ"ל משרד התשתיות כי הרכב החשמלי הוא מהכלים מהרכזיים שיכולים להביא מהפיכה במשק האנרגיה של מדינת ישראל. הניצולת האנרגטית הגבוהה של כלי רכב חשמליים העומדת על כ 90% לעומת מנועי בעירה פנימית העומדת על 20%-30% בלבד, מקטינים משמעותית את התלות של מדינת ישראל בדלקים מיובאים. בנוסף מציין מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות כי הרכב החשמלי מביא להגדלת השימוש והתמלוגים מגז טבעי 'ישראלי' ומאפשר לייצב את משק החשמל ולהתאים את שעות הביקוש לשעות ההיצע.
- ירידה של 16.6% בתגמולי הגז הטבעי והמחצבים
- בקרוב: אנרגיה מתחדשת וכדורגל בגשם ובלילה - ביחד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מציין מר יוסי דיין מנכ"ל המשרד כי סקטור התחבורה הוא מהמזהמים הגדולים ביותר בישראל, כאשר פליטת המזהמים היא 'בגובה האף' ובסמיכות לבני אדם. מעבר לתחבורה חשמלית הוא אחד הצעדים המשמעותיים שיכולה המדינה לפעול בהם על מנת להפחית זיהום אוויר ולמנוע תמותה ותחלואה.
הורדת יוקר המחייה גם בפריפריה
