ג'אקו 7 פלאג אין - להיט מכירות, האם מוצדק?
כבר היום ניתן לומר כי הג'אקו 7 פלאג אין יהיה להיט מכירות ב 2025, ככל והיבואן יצליח לקבל מלאי לשיווק. הסביבה התחרותית שלו תהיה מאתגרת מתמיד.
אהבנו: צריכת דלק, עיצוב, טווח חשמלי
פחות אהבנו: ממשק משתמש, התערבות גסה של תיקון נתיב, מראה פנימית
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
את הג'אקו 7 בגירסת פלאג אין הייבריד אני מקבל בשבוע בו פורסמו נתוני מסירות רכב לחודש ינואר 2025, לפיהן הג'אקו 7 הזה הוא הרכב הנמכר ביותר בינואר 2025 עם כ 1500 יחידות שנמסרו ללקוחות, כמחצית ללקוחות פרטיים וכמחצית ללקוחות ציי רכב. אין יותר מסקרן מזה למבחן רכב.
עיצוב חיצוני ופנימי
חיצונית שמרו בג'אקו על העיצוב של הג'אקו 7, עם אותה סבכה קדמית מוגזמת לטעמי, והמשך העיצוב המוצלח. אני מודה שככל שאני רואה יותר ג'אקו על הכביש העין מתרגלת לחזית הרכב, כאשר יתר הרכב ללא ספק מזכיר עיצובים מבית לנדרובר.
העיצוב הפנימי כבר משמעותית יותר מוצלח, כאשר במבט ראשון סביבת הנהג נקיה מגימיקים, ורק בהשוואה תמונה מול תמונה, רואים שבג'אקו פלאג אין החיפוי הפנימי של הדלתות נקי ונאה, מה שיוצר 'שקט' שהיה מעט חסר בדגמים הקודמים. ההגה, לוח המחוונים (10.25'') מסך מולטימדיה 14.8'' ורטיקלי, וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי זהים.
הקונסולה המרכזית שונה, ואת מקומה של ידית ההילוכים תופסים שני תאים גדולים לכוסות / בקבוקים, ומוט ההילוכים עבר לידית מצד ימין של ההגה.
- הרכב הכי נמכר בישראל ביולי ומתחילת השנה והאם מבצעי הרכב יתרחבו?
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיפור הגדול של הג'אקו 7 PHEV הוא מערכת ההנעה המשלבת מנוע חשמלי בהספק של 201 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, יחד עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק של 143 כ"ס ו 21.9 קג"מ. נתוני ההספק המשולב עומדים על 342 כ"ס ומומנט של 53.5 קג"מ. אם המספרים האלה נראים לכם מוכרים ממקום כלשהו אז אתם צודקים כמובן, ואלו הם בקירוב הנתונים של הצ'רי אריזו 8 PHEV וגם של הצ'רי טיגו 8 PHEV, כששלושת כלי הרכב באים מבית צ'רי.
אמרנו פלאג אין, אמרנו סוללה, ובג'אקו 7 PHEV היא בקיבולת 18.3Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 91 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw ואילו טעינה מהירה DC בהספק של עד 40Kw.
- וואימו תשיק מוניות אוטונומיות בבריטניה במהלך 2026
- מודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
עכשיו נשארו שתי שאלות משמעותיות - איך הג'אקו 7 הזה מתנהג בכביש, ומה באמת הטווח החשמלי והאם הוא תואם למציאות.
התנהגות כביש, טווח חשמלי וטעינה
התנהגות הכביש של הג'אקו 7 PHEV היא כמו כל C-SUV סיני, כלומר לא מצטיין ברמה של טוסון או 3008, אולי קליק אחד או שניים מעל המקבילים לו הסיניים, אבל עדיין לא ברמה של מובילות הקבוצה. כל עוד הנסיעה רגילה ומנהלתית, נהג נורמטיבי לא יחוש בהבדלים משמעותיים. עם זאת, כאשר מתחילים להעמיס על המתלים וההגה, הרכב משדר שהוא כל הזמן 'עובד'. האם זה דרמטי או דילברייקר – לא ממש. הוא נשאר נוח, נעים לנהיגה ושהות, ומרגיש איכותי. אם כי ניכר שהיצרן שם את הדגש על מערכת ההנעה ופחות על המתלים, אגב, בדומה למרבית היצרנים הסיניים.
הטווח החשמלי של הג'אקו 7 PHEV הוא הסיפור המעניין בגללו התכנסנו כאן היום. כמו בכל רכב חשמלי, נהיגה מהירה מכלה את הסוללה בקצב מהיר מהמתוכנן, וכך נהיגה מהירה על כביש 6, מעל המהירות החוקית בכביש מהמרכז לכיוון צפון, הביאה את הסוללה לכדי טווח מחושב של כ 65 ק"מ. הסיבה בגללה אני רושם 'טווח מחושב' היא כי הרכב לא מגיעה לסוללה ריקה אף פעם, אלא שומר כל הזמן על טעינה שלא תרד מסביבות ה 20%, ואז מתחיל להטעין תוך כדי נסיעה. מהצד השני, נהיגה מאוד חסכונית ורגועה, במהירויות נמוכות יחסית, הביאה את הטווח המחושב אל איזור ה 120 ק"מ, כך שאני סבור כי ניתן לקבל מהג'אקו 7 PHEV טווח של 80 ק"מ – 85 ק"מ בנהיגה נורמטיבית.
עניין הטעינה גם הוא שווה התייחסות. לג'אקו 7 PHEV אפשרות לטעינה איטית AC או מהירה DC. בפועל הטעינה האיטית הביתית היא לא בהספק של 6.6Kwh אלא נמוכה מכך משמעותית מסיבות של הספקי חשמל. נשארנו עם טעינה מהירה. מי שעקב אחרי ב'טיק טוק' דיווחתי בזמן אמת אודות הטעינה המהירה (ומי שלא – תתחילו לעקוב). כמו כל רכב חשמלי, גם כאן הרכב הוא זה שקובע את הספק הטעינה, וכאשר הסוללות מגיעות לאיזור ה 80% טעינה, הרכב מוריד את זרם הטעינה באופן משמעותי, על מנת לאזן את המתח בין התאים השונים בסוללה. הג'אקו 7 חובר לטעינה מהירה בהספק מקסימלי של 240Kwh כאשר הוא עם כ 30% סוללה. לקח לו כ 30 דק' להגיע ל 80% טעינה, וכ – 50 דק' להגיע לטעינה מלאה של 100%. אציין כי לעניות דעתי, השימוש הנכון ברכבי פלאג אין הייבריד, הוא טעינה ביתית איטית, ולא טעינה מהירה. הספק הטעינה בפועל היה לא יותר מ 25Kwh וירד ל 8.3Kw כאשר הרכב היה על 90% סוללה, וירד עוד לאיזור ה 5.8Kw כאשר הרכב היה קרוב ל 100%. בהתאם, מי שבונה על עמדות טעינה מהירות עבור רכב הפלאג אין שלו – אני סבור שזה לא מעשי, ולא השימוש הנכון ברכב.
עם זאת, לא הכל מושלם בג'אקו 7 פלאג אין, נתחיל כמובן בממשק המשתמש, ובעיקר בבד"ח שצריך לעשות אחרי כל התנעה ולפני כל שילוב ל D על מנת לנתק את מערכות הבטיחות (?) האקטיביות. כאן כבר חובה לבטל את מערכות תיקון הנתיב, לאחר שהרכב החליט להתערב לי בנהיגה באופן מאוד אגרסיבי שאני לא זוכר ממקרים אחרים, וממש זרק אותי לכיוון שלא רציתי להגיע אליו. אם זה היה מקרה יחיד ניחא, אבל יום למחרת נהג חבר ברכב, ובמתווה דומה הרכב שוב התערב באגרסיביות ושלח אותנו למקום בו לא רצינו להיות, תוך שידידי פולט סט קללות שלא ידעתי שקיימות בשפה כלשהי. או אז כדי לבטל את אותה התערבות נדרשות הקשות מרובות מדי, וגלילה למטה בתפריט שלא נגמר.
לג'אקו 7 פלאג אין מעל 340 כ"ס ומעל 53 קג"מ. זה המון, גם אם הוא לא מרגיש כמו 340 כ"ס אלא פחות. אבל לחיצה נחושה על דוושת התאוצה על מנת לזמן את מלוא האורווה, מביאה ללחימת הגה שלא זכורה לי ממכוניות בתקופה האחרונה.
ואחרונה חביבה – המראה הפנימית שבג'אקו החליטו להחזיר לאופנה את המראה הפנורמית. המראה הפנימית פנורמית, מעוותת את המרחקים, מאמצת את העין ומאוד לא נוחה לשימוש. כאן אני באמת לא מבין כי במחסן החלפים כבר יש לכם מראות פנימיות פשוטות אותן פגשתי בשני הדגמים של הג'אקו 7 עליהם נהגתי. לא ברור לי איך התקיימה הישיבה בה הוחלט על התקנת המראה הפנורמית. היא גרועה.
צריכת דלק ובטיחות
צריכת דלק היא הסיפור הגדול של הג'אקו 7 פלאג אין, וברכב עם הנעה שכזו, לא קל לנסות לפצח מהי צריכת הדלק של הרכב. ברור לכל כי מי שיטעין את הרכב בבית, ולשימושים עירוניים רגילים, יכנס לתחנות דלק בפעם בכמה חודשים. אבל מי שלא יטעין ישמח לגלות רכב מאוד חסכוני עם צריכת דלק שבאיזור ה 20 ק"מ לליטר, וזה נתון מצויין ל C-SUV.
בתחום הבטיחות הרכב מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות האקטיביות, ומקבל ציון של 7 על איבזור בטיחות. הג'אקו 7 טרם נבחן במבחן בטיחות מערבי וכאשר ייבחן – נדווח.
מחיר ותחרות
המחיר של הג'אקו 7 פלאג אין עומד על 190.0 אש"ח לדגם הפרימיום ו 203.0 אש"ח ללקשרי.
התחרות של הג'אקו 7 מעט טריקית לדעתי. נכון שהוא מתמודד ישירות מול אריות הסגמנט כמו יונדאי טוסו, קיה ספורטאז' או פיג'ו 3008 שכולן יהיו מכוניות יותר מוצלחות בהיבטי מתלים ושלדה, אולם הן יכולות רק לחלום על צריכת דלק וחסכון כמו שהג'אקו מציג. לכן לדעתי התחרות הגדולה שלו מגיעה מבית ומחוץ. מבית - בעיקר מהצ'רי טיגו 8 פלאג אין המצוייד באותה מערכת הנעה, תא נוסעים מרשים ובונוס של אופציה לשני מקומות ישיבה נוספים במחיר של 200.0 / 210.0 אש"ח תלוי רמת גימור, וכמובן הצ'רי טיגו 7 עם אותה מערכת הנעה שמחירו מתחיל ב 180.0 אש"ח. מחוץ – מה BYD SEAL U DM-i דגם הפלאג אין של ה SEAL U שמחירו הוזל ל 200.0 אש"ח, ומציג עיצוב פחות מוחצן, ותא נוסעים מרווח משמעותית.
ציון מסכם:
ג'אקו 7 PHEV | |
נוחות | 4 |
דינמיות / שטח | 3.5 |
צריכת דלק / טווח חשמלי |
5 |
איבזור | 4.5 |
בטיחות | 4 |
עיצוב | 4 |
תמורה למחיר VFM | 4 |
ממוצע | 4.1 |
- 9.קפלניסט 25/07/2025 15:10הגב לתגובה זונסעתי איתו להפגנה למען גיוס כל החרדים לצהל
- 8.אנונימי 22/07/2025 07:49הגב לתגובה זואיזה אומץ יש לישראלים לרכוש רכב במאתיים אלף שח מבלי לדעת את האיכות שלו לאורך זמן.
- 7.אנונימי 13/06/2025 15:31הגב לתגובה זוהרכבים הסינים עולים ליבואנים כ 20% פחות את הרווח העצום הם מכניסים לכיס במקום לתת הנחות לקונים. פראיירים לא מתים... חכו שחלק מהיצרניות כמו חברות מהעבר ייעלמו פתאום.
- 6.אנונימי 27/04/2025 18:32הגב לתגובה זורכב נוח זריז מפנק באמת רכב מצוין!החסרון היחיד יש הגדרות ספציפיות שלא נשמרות בכיבוי הרכב.
- 5.אנונימי 08/03/2025 22:19הגב לתגובה זואחרי שתכנסו ל BYD לא ץוכלו להסץכל. על ה גאקו
- 4.קשקשן יש מלא PHEV אירופאים עם צריכה של 2030 קמ לליטר (ל"ת)גגג 08/03/2025 16:37הגב לתגובה זו
- חיים 08/03/2025 22:20הגב לתגובה זועם קופרה מגיע ל4 ליטר ל100 קמ
- 3.אנונימי 08/03/2025 07:52הגב לתגובה זואפשר לבטל את כל ההגדרות המתאפסות עם אפליקציה ואז לא צריך טקס יומי
- 2.אנונימי 07/03/2025 19:01הגב לתגובה זושכרתי רכב בחול וקיבלתי את העגלה המתנדנדת הזו.הרכב הכי גרוע שנהגתי בו בשנים האחרונות.
- 1.כותרת להיט מכירות ואז מפרטים מה יש (ל"ת)נו באמת 07/03/2025 15:59הגב לתגובה זו

מודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל
אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים,
שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר
כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.
מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.
גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.
הירידה בביצועים מורגשת
במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- הנאסד״ק ירד ב-0.7%; טסלה נפלה ב-4%, אפלובין קפצה ב-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.

תוצאות מאכזבות לבוקס ולטיקרוס במבחני ריסוק
הדונגפנג בוקס והפולקסווגן טיקרוס כשלו במבחני בטיחות שבוצעו על ידי ה EuroNcap כשהן מקבלות ציון בינוני מאוד של שלושה כוכבי בטיחות בלבד. ב-בוקס זוהה כשל בריתוכי השלדה.
לצידן הצטיינו עם חמישה כוכבי בטיחות מספר דגמים כמו פולקסווגן ID4, אודי Q3, קופרה בורן, סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, קאדילק אופטיק ו-ב.מ.וו X3
עוד הצטיינו מספר דגמים העתידים להגיע לישראל בשבועות או בחודשים הקרובים
דונגפנג בוקס ופולקסווגן טיקרוס קיבלו ציונים נמוכים ומפתיעים במבחן הבטיחות של ה EuroNcap הנחשב לאמת מידה בתחום הבטיחות של כלי רכב חדשים.
לצד האכזבה מהבוקס והטיקרוס, נבחנו עוד מספר כלי רכב רלוונטיים לשוק הישראלי וקיבלו ציונים מקסימליים של חמישה כוכבי בטיחות. מבין הדגמים שנבחנו והצטיינו, רלוונטיים לשוק הישראלי הצ'רי טיגו 7 והצ'רי טיגו 8, פולקסווגן ID4 הקרוסאובר החשמלי של היצרנית, אודי Q3, קופרה בורן, סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, קאדילק אופטיק ו-ב.מ.וו X3.
דגמים שטרם מיובאים לישראל אך צפויים להגיע בשבועות או בחודשים הקרובים, וגם הם קיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות הם ה IM6 ( IM הוא מותג פרימיום של SAIC יצרנית MG), לצידו ה MG S6 EV שלא ברור אם יגיע לישראל, וכן מאזדה 6e דגם הסדאן הגדול ('מנהלים') החשמלי, וההונגצ'י ESH5 הקרוסאובר המסקרן מאוד של הונגצ'י.
בהקשר לתוצאות הדונגפנג בוקס ציינו ב EuroNcap בין היתר את ההערות הבאות:
- קופסת הפתעות - דונגפנג בוקס. סופר מיני חשמלית
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך בדיקת הרכב לאחר המבחן, נראה כי ריתוכים נקודתיים מרובים נכשלו בקורת A, מה שפגע ביכולת של מעטפת המרכב לעמוד בעומס נוסף. הדלתות נותרו נעולות לאחר הבדיקה, מה שהפריע למאמצי המגיבים הראשונים לחלץ את הנוסעים. (נזכיר בהקשר זה את התאונה הקטלנית בה היתה מעורבת שיאומי SU7 עליה דיווחנו לאחרונה) בנוסף, לא היה מספיק לחץ בכרית האוויר כדי למנוע מראשו של הנהג לפגוע בהגה. במבחן פגיעת הצד, הדונגפנג בוקס סיפק הגנה טובה לכל אזורי הגוף הקריטיים וצבר מקסימום נקודות. בפגיעת מוט הצד החמורה יותר, ההגנה הייתה מספקת לפחות לכל אזורי הגוף הקריטיים. בנוסף, למכונית אין אמצעי נגד להפחתת מגע ראש בראש בין יושבי המושבים הקדמיים, כך שההגנה על הצד הרחוק דורגה כגרועה.