בקרוב: מלכודות המהירות החדשות של המשטרה; היקף הדוחות יעלה
מלכודות המהירות החדשות של המשטרה: הדור הבא של האכיפה מתקרב לכבישים
אם חשבתם שהמשטרה מסתפקת במצלמות א-3 הכתומות ובאקדחי הלייזר שלה, כדאי שתדעו שהמציאות הולכת להשתנות בקרוב. מכמונות מהירות חדשות, שמבוססות על טכנולוגיית רדאר וצילום, צפויות להיכנס לשימוש מבצעי בקרוב, מה שישנה לחלוטין את אופן אכיפת עבירות המהירות בישראל.
מה חדש במכמונות האלו?
עד היום, השוטרים שהפעילו אמצעי אכיפת מהירות – כמו אקדח הלייזר (ממל"ז) או מצלמות א-3 – היו צריכים להסתמך על ראיה ישירה של הנהג. כלומר, אם נהג נתפס במהירות מופרזת, שוטר היה צריך לשמור עליו קשר עין כדי שהדוח יהיה תקף.
המכמונות החדשות יפעלו ללא צורך בקשר עין ויאפשרו לשוטרים בניידות למדוד ולצלם את הרכב בזמן אמת. מדובר בשדרוג משמעותי למכמונות הוותיקות, כמו "הדבורה" שמותקנת בעיקר בניידות בדרום. בפועל, זה אומר שאם חרגתם מהמהירות המותרת – תקבלו תמונה ברורה שלכם ברכב עם מהירות הנסיעה, וזה יהיה מספיק להרשעה מיידית.
איך זה הולך לעבוד בפועל?
- השוטר מפעיל את המכמונת מתוך הניידת – אין צורך ביציאה מהרכב.
- המערכת מזהה רכב שנוסע מעל המהירות המותרת.
- המכמונת מצלמת את הרכב תוך כדי הנסיעה ומודדת את המהירות באופן אוטומטי.
- התמונה משמשת כראיה – ואין צורך בקשר עין עם הנהג.
- בקרוב: יותר דוחות על עבירות תנועה - הנה הסיבה
- נתפס במהירות של 190 קמ"ש - אבל זוכה בביהמ"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה יקרה בבתי המשפט?
כאן נכנסת לתמונה רפורמה משמעותית שהולכת לשנות את הדרך שבה מתנהלים משפטי תעבורה בישראל. החל מדצמבר 2025, עבירות תנועה יטופלו במערכת אוטומטית שתאפשר מתן גזר דין תוך דקות ספורות.
עד עכשיו, נהגים שנתפסו במהירות מופרזת יכלו לערער בבית המשפט, לטעון נגד אמינות המדידה, ולנסות להפחית את חומרת הדוח או לבטלו. אבל עם כניסת המכמונות החדשות והשיפוט הדיגיטלי, ההליך יהפוך למהיר וחד-משמעי – התמונה תוגש למערכת, הדוח יופק, והתהליך המשפטי יתקצר באופן משמעותי.
למה זה קורה עכשיו?
המשטרה מבינה שבשנים האחרונות יותר ויותר דוחות מהירות נפסלים בבתי המשפט, בעיקר בגלל טענות לאמינות של המכשירים הישנים. בנוסף, מכמונות א-3 לא תמיד ממוקמות במקומות שבהם הנהגים באמת נוסעים מהר, ולכן יש צורך בפתרון גמיש ונייד יותר.
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
המכמונות החדשות נבחרו אחרי תהליך מכרז ארוך, וכעת שני דגמים שונים נמצאים בבדיקות סופיות. בהמשך השנה ייבחר הדגם הסופי, ויוחל בתהליך התקינה הרשמי. ללא תקן ישראלי מתאים (תקן 5140 חלקים 2-3), דוחות המהירות עדיין יכולים להיפסל, ולכן המשטרה משקיעה מאמצים כדי לוודא שהמערכת תעמוד בכל הדרישות.
היקף הקנסות והאכיפה בישראל
אכיפת המהירות בישראל היא אחד ממקורות ההכנסה הגדולים ביותר של המדינה. על פי נתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2024 לבדה הופקו בישראל כ-750,000 דוחות מהירות, עם סך קנסות שהגיע למעל 850 מיליון שקלים.
כמה זה עולה לנו?
- נסיעה מעל המהירות המותרת ב-20-30 קמ"ש – קנס של 250-750 ש"ח, ללא נקודות.
- חריגה של 30-40 קמ"ש – קנס של 1,500 ש"ח ו-8 נקודות.
- חריגה של מעל 40 קמ"ש בעיר או 50 קמ"ש בכביש בינעירוני – זימון לבית משפט, שלילה מיידית וקנס גבוה שיכול להגיע ל-10,000 ש"ח.
שאלות ותשובות
איך אפשר לדעת איפה מוצבות המכמונות החדשות?
עדיין לא ברור היכן בדיוק יוצבו, אבל בגלל שהן ניידות, סביר להניח שהן יהיו בכבישים בין-עירוניים ראשיים, שבהם מהירות גבוהה היא גורם משמעותי בתאונות.
האם עדיין אפשר לערער על דוחות מהירות?
כן, אבל זה יהפוך להרבה יותר מסובך. התמונה שתופק על ידי המערכת תשמש כראיה
חותכת בבית המשפט, כך שיהיה קשה לטעון שהמדידה לא מדויקת.
האם המערכת החדשה תופסת גם שימוש בטלפון נייד או עבירות אחרות?
כרגע,
המערכת מותאמת אך ורק למדידת מהירות, אבל המשטרה שוקלת בעתיד לשלב טכנולוגיות לזיהוי נהגים שמשתמשים בטלפון נייד או מבצעים עבירות אחרות.
מתי המכמונות יתחילו לפעול?
המטרה היא להפעיל אותן עד סוף 2025, אחרי סיום כל הבדיקות והתקינה הנדרשת.
- 3.אנונימי 08/03/2025 12:10הגב לתגובה זועבירות אמיתיות כגון מעבר מנתיב לנתיב ללא איתות השתוללות עי מעבר בין נתיבים במהירות וסיכון כלי רכב אחרים ועוד ועוד לא מטפלת המשטרה אלא גופים אזרחיים. אגב שאלה למשטרת התנועה למה רואים ניידות גם רושמות דוחות בצפון המדינה ובדרום יוק
- 2.וזה יוריד ב 0.00001% את תאונות הדרכים (ל"ת)אנונימי 02/03/2025 12:14הגב לתגובה זו
- לא אכפת למדינה מהתאונות. זה בכלל צעד של מיסוי (ל"ת)אנונימי 03/03/2025 16:19הגב לתגובה זו
- 1.חוכמולוג 01/03/2025 18:56הגב לתגובה זואין פיתרון לטרור אין פיתרון לפשע אין פיתרון לפרוטקשן הערבי אין בכלל אכיפה בגניבת מכוניות טבגלל זה ביטוח שנתי עולה 10 אחוז משווי הרכב בקיצור הכי קל ומשלם לשבת במשרד ושהעמודים הכתומים יכניסו להם מיליונים.

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים
מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה - העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.
מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%. סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.
ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים
מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה - העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.
מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%. סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.
ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה
