גיל אגמון
צילום: תמר מצפי
הצפת ערך

דלק רכב תמכור מניות של ורידיס בהנפקה - ב-550 מיליון שקל

בהמשך לחשיפת ביזפורטל - דלק רכב מדווחת כי תמכור מניות בהנפקה של החברה הבת ורידיס - מדובר השבחה של פי 4 ב-3 שנים לדלק רכב  
נתנאל אריאל |

חברת דלק רכב 0.38% של גיל אגמון תמכור בהנפקה הצפויה של חברת הבת ורידיס 15.5 מיליון מניות במחיר של 35.3 שקל למניה, כלומר בהיקף כספי של 549 מיליון שקל.

מניית דלק רכב זינקה 150% מאז  חשפנו בסוף נובמבר את הערך  החבוי בדלק רכב והאפשרות הריאלית להנפיק את ורידיס. בינואר כבר נודע שאכן יש כוונה להנפיק את החברה הבת - ורידיס וכעת החברה מפרסמת טיוטת תשקיף לקראת הנפקה.

הצפת הערך בורידיס אחראית על רוב הזינוק בשווי של דלק רכב ל-4.1 מיליארד שקל. אך גם ההשקעה של דלק רכב באינויז שהתמזגה עם ספאק בוול סטריט סיפקה השבחה נאה (עשרות מיליוני דולר).   

לקריאה נוספת:

>>> דלק רכב זינקה ב-150% בחצי שנה - הנה הסיבה

>>> דלק רכב: הנפקת אינוביז הקפיצה את הרווח לכ-245 מיליון שקל

>>> הנפקת אינוויז: דלק רכב מהראשונות לזהות ומרווחת פי ארבעה על ההשקעה

ורידיס פועלת בתחומים ירוקים - איכות הסביבה, אנרגיה מתחדשת ומים. החברה מובילה בתחום של איסוף, מיון והטמנת פסולת, יש לה 20% מתחנת הכוח ברותם ופעילות של התפלת מים. ההכנסות בשנת 2020 הסתכמו ב-886 מיליון שקל,   לעומת 827 מיליון שקל בשנת 2019. ה-EBITDA עלה ל-346 מיליון שקל בהשוואה ל-271 מיליון שקל בשנה קודמת. 

החברה צפויה לגייס לפי שווי של קרוב ל-4 מיליארד שקל ומדובר בהצפת ערך ענקית לדלק רכב שנכנסה להשקעה לפני שלוש שנים לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל ומחזיקה קרוב ל-70% מהחברה. השותפות הנוספות הן קרן תשתיות ישראל שמחזיקה ב-20% אותם רכשה לפני 4 שנים לפי שווי של מיליארד שקל כך שגם היא עשתה תשואה מרשימה, וכן קבוצת הביטוח הראל שמחזיקה ב-10%. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

דלק רכב - מפעילות מסורתית לחברת החזקות

דלק רכב מייבאת - מאזדה, פורד והחל משנת 2011 היא גם יבואנית של ב.מ.וו. שלל המותגים הפופולריים של החברה ביצרו את מעמדה כאחת מיבואניות הרכב הגדולות בישראל. מדובר בפעילות שמניבה סדר גודל של 200 מיליון שקל בשנה, אך אגמון שרצה לפזר סיכונים זיהה לפני כשלוש שנים שתי מגמות - הראשונה: שינויים בעולם הרכב, והשנייה: התפתחות פעילות בתחום איכות הסביבה והאנרגיה המתחדשת. 

אגמון תפס שתי ציפורים במכה אחת. ההשקעה בורידיס מבטאת את הערכתו שתחום איכות הסביבה יפרח וגם מדובר בעצם בדילול ההשפעה של תחום ייבוא הרכבים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.