גיל אגמון
צילום: תמר מצפי
דוחות

דלק רכב: הנפקת אינוביז הקפיצה את הרווח לכ-245 מיליון שקל

החברה של גיל אגמון נהנתה מהנפקת החברה המוחזקת בוול סטריט, לצד גידול בהכנסות ממכירת  רכבים; ההכנסות צמחו בכ-43% בהכנסות ועמדו על 1.57 מיליארד שקל
איתן גרסטנפלד | (2)

יבואנית הרכב דלק רכב 5.73%  מדווחת על גידול של כ-43% בהכנסות שעמדו על 1.57 מיליארד שקל. בשורה התחתונה, הציגה החברה זינוק ברווח שהגיע ל-245 מיליון שקל, על רקע הנפקת אינוביז בנאסד"ק.

לקריאה נוספת

> "אינוויז היחידה עם חוזה ייצור למוצר עובד, ועם הביצועים הכי טובים בתעשייה"

> מניית דלק רכב זינקה 150% בחצי שנה

> הנפקת אינוויז: דלק רכב מהראשונות לזהות ומרווחת פי ארבעה על ההשקעה

הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-1.57 מיליארד שקל, גידול של כ-42.7% לעומת כ-1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול מיוחס לעלייה בכמות כלי הרכב שנמכרו וכן גידול של כ-21 מיליון שקל כתוצאה מאיחוד תוצאות אדום.

בשורה התחתונה, הרווח הכולל הסתכם בכ-244.9 מיליון שקל, לעומת כ-40.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפער מיוחס לרישום הכנסות ממימון של כ-55 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של כ-93 מיליון שקל בתקופה המקבילה. זאת, לאחר שרשמה רווחי נירות ערך של כ-76 מיליון שקל, בעקבות שערוך ההשקעה באינוביז, שהונפקה בנאסד"ק בראשית חודש אפריל.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-288 מיליון שקל (18% מהמכירות), גידול של כ-48.4% לעומת רווח גולמי של כ-194 מיליון שקל (17% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי מיוחסת בעיקר עקב הגידול בכמות המכוניות שנמכרו במהלך הרבעון.

בסך הכל, מכרה החברה במהלך הרבעון כ-8.2 אלף רכבים (8% מתוך כלי הרכב שנמכרו בארץ), לעומת כ-5.3 אלף רכבים (7% מתוך כלי הרכב שנמכרו בארץ) בתקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

כמות כלי הרכב שנמכרו בישראל ברבעון הראשון הסתכמה ב-447,100 כלי רכב (ע"פ נתוני משרד הרישוי)  לעומת כמות של 168,85 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד, אשר בסופו החל הסגר בשל מגיפת הקורונה הראשון.

השנה החלומית של דלק רכב

התוצאות החזקות של החברה באות בין היתר על רקע השנה החלומית שעוברת על החברה במישורים העסקיים השונים. אלו, הביאו לזינוק של כ-51.5% במחיר המניה מתחילת השנה, שהשלימו קפיצה של כ-153% בשנה האחרונה לשווי שוק של כ-3.88 מיליארד שקל.

בתחילת חודש אפריל החברה המוחזקת, אינוויז המפתחת טכנולוגיות לתעשיית הרכב, התמזגה לתוך ספאק לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר והחלה להסחר בנאסד"ק. דלק רכב, השקיעה בחברה הישראלית מיליון דולר כבר בשנת 2016, בסבב הגיוס הראשון של החברה. בשלוש השנים שלאחר מכן השקיעה כ-11 מיליון דולר בעוד שני סבבי גיוס, וקודם לעסקת המיזוג עם שלד הספאק, החזיקה ב-4.6%, כשלאחר המיזוג ירדה החברה לאחזקה של כ-3.5%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סתם אחד 30/05/2021 12:44
    הגב לתגובה זו
    החברה מכרה 8.2 מיליון רכבים?!מתוך 450,000 שנמכרו ברבעון????שני הנתונים לא הגיוניים בעליל......צריך הגהה לכתבה
  • 1.
    מישהו יודע מה המכירות של אינוויז? (ל"ת)
    אנונימי 30/05/2021 12:13
    הגב לתגובה זו
רז רודיטי רייזור לאבס
צילום: ישראל פררה

מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר

מה שהיה היה - אבל תלמדו את הלקח החשוב בסיפור של אקסונז' ויז'ן לפעם הבאה

תמיר חכמוף |

אחרי ירידות חדות בשווי החברה, יו"ר אקסונז’ ויז’ן אקסונז ויזן 3.94%   ובעל המניות הגדול בחברה, רז רודיטי, רוכש מניות בשוק, במחירים שנמוכים בעשרות אחוזים ממחיר ההנפקה. מהדיווחים האחרונים לבורסה עולה כי רודיטי רכש מניות בשערים של 452 אגורות ב-21 באוקטובר ו-413 אגורות ב-27 באוקטובר, והגדיל את אחזקתו לכ-5.14 מיליון מניות, כ-28% מההון, בהיקף כספי של כ-100 אלף שקל. הרכישות מתבצעות כאמור על רקע ירידה חדה של למעלה מ-40% במניה מאז ההנפקה בסוף אוגוסט, רק לפני חודשיים אז גויסו כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף. נציין כי רודיטי רכש מניות בימים הראשונים של החברה בבורסה, במחיר של כ-682 אגורות למניה, בהיקף גבוה יותר של כ-130 אלף שקל. כיום נסחרת החברה בשווי של כ-75 מיליון שקל בלבד. מי השקיע בחברה הזו עם גירעון בהון ועם הכנסות נמוכות, רק בגלל מילות באזז? מי השקיע ביזמים שכבר הפילו את המשקיעים בעבר? גם המוסדיים השתתפו. למרות שהכתובת היתה על הקיר:


מכר למשקיעים יקר וקונה בחזרה בזול

אז עכשיו, אחרי שהמשקיעים שפכו 40 מיליון שקל ואחרי נפילה במניה, בעל השליטה "מביע אמון" עם השקעה זניחה. אגב, חשוב להבהיר משהו חשוב. השווי של החברה לא ירד ב-40%, הוא בעצם התרסק הרבה יותר. השווי של פעילות החברה - דגש על פעילות החברה בהנפקה היה 130 מיליון שקל (שווי פעילות בלי קשר למזומנים בחברה). השווי כעת 75 מיליון שקל, אבל יש מזומנים בקופה. בנטרול המזומנים השווי 35 מיליון שקל. יש כאן נפילה של 70% בשווי הפעילות. התרסקות. המשמעות אגב, שאדון רז רודיטי קנה מניות בשליש מחיר אחרי חודשיים.

הרכישה האחרונה הייתה יכולה להיות הבעת אמון, ואולי היא כזו, אבל הסכום נמוך ואיפה הוא היה כל הדרך למטה. עכשיו באים?

מבדיקת ביזפורטל עולה שדווקא הציבור היה הקונה הדומיננטי בגל העליות של ספטמבר, בעוד המוסדיים שמימנו את ההנפקה החלו למכור בהדרגה. אותם משקיעים קטנים שבנו על ההייפ והאמינו להבטחות “ללמידה מהעבר” נותרו תקועים עם מניות שרחוקות ביותר מ-50% ממחיר הרכישה, וצריכים עלייה של 100% במניה בשביל "חילוץ", בזמן שבעל השליטה מנצל את המומנטום השלילי כדי לאסוף מניות.

לצד הציבור שהקפיץ את המניה על ההייפ, גם לגופים המוסדיים לא חלק ב"אשמה". מי שהשתתפו בהנפקה מתוך אמונה שמדובר ב"מניה חמה" לשוק הישראלי, מצאו את עצמם כעת עם הפסד על הנייר או בלחץ למכור. משיחות עולה כי גוף שרכש בהנפקה ומחזיק במניה מוכר בשבועות האחרונים באופן מתודי, מה שמעמיק את הלחץ על השער, במיוחד לאור העובדה שמדובר במניה עם מחזור ממוצע קטן (במהלך אוקטובר המחזור הממוצע היה קטן מ-500 אלף שקל ביום). זה אולי נראה כמו מהלך טכני, אבל בפועל המשמעות היא שמי שהיה אמור לשמור על המשמעת המקצועית בעת השתתפות בהנפקה, נאלץ למכור בהפסד על חשבון החוסכים. במציאות של מחזורי מסחר נמוכים, גם מכירות בהיקף מתון מספיקות כדי לגרור את המניה מטה עוד כמה אחוזים בכל יום.

הנפקת הייפ שנעלם במהרה

ההנפקה של אקסונז’ ויז’ן בסוף אוגוסט לוותה באופטימיות וביקושים גבוהים, כשהיא הגיעה בדיוק בזמן שבו השוק התלהב מבינה מלאכותית ומהסקטור הביטחוני. החברה גייסה כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף, והמניה זינקה בכ-40% בימים הראשונים למסחר. למרות ההייפ החברה הציגה גירעון בהון העצמי, הפסדים מצטברים והכנסות שנתיות של כ-16 מיליון שקל בלבד וכשהמציאות דפקה בדלת המניה נפלה. מי שנכנסו בהתלהבות בגל העליות, בעיקר המשקיעים הקטנים, ספגו ירידות חדות של כמעט 50%, בעוד שגם המוסדיים שהשתתפו בהנפקה נותרו עם הפסד על הנייר. מאחורי החברה עומדים שלושת היזמים מרייזורלאבס, רז רודיטי, עידו רוזנברג ומיכאל זולוטוב, שהבטיחו “ללמוד מהעבר”, אך בשוק נראה כי “עוד חוזר הניגון” (אחרי ההייפ, המשקיעים באקסונז' מופסדים בעשרות אחוזים).

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

דלק רכב טיפסה 5.7%, מנורה קפצה 5.3%; מדד הביטוח עלה ב-4%

מגזר הפיננסים בלט לחיוב בהובלת מניות הביטוח
מערכת ביזפורטל |

אחרי יום חיובי במיוחד, המדדים המרכזיים בבורסה סגרו במגמה מעורבת. ת"א 35 עלה 0.4% בעוד ת"א 90 ירד כ-0.2%.

בהסתכלות ענפית - מגזר הפיננסים בלט לחיוב - מדד הבנקים עלה 1.2%, בעוד מדד ת"א ביטוח עלה 4% בו בולטות מנורה מב החז , כלל עסקי ביטוח 4.12%  , ו- הפניקס 4.93%  . מדד הנדל"ן ירד 0.5%, ת"א נפט וגז הוסיף 1.2%.



המשקיעים מחפשים אלטרנטיבות לפקדונות בבנקים, וחלק מהכסף מוצא את דרכו לשוק האג"ח הקונצרני. מתחילת השנה היקף הגיוסים טיפס ל-127.4 מיליארד שקל, עלייה של כ-71% לעומת 2024 ופי שניים מהיקף ההנפקות בשנת 2023 תמונת מצב - שוק האג"ח הקונצרני: ירידה של 10% באוקטובר אך זינוק של 200% בשנתיים 


ואם דיברנו על האג"ח, באפיק הממשלתי נרשמו ירידות היום, בדגש על האפיקים הארוכים. ייתכן כי האמירות של יו"ר הפד מאמש ציננו מעט את ציפיות הורדת הריבית גם בישראל, אם כי השוק עדיין מצפה להורדת ריבית אחת עד לסוף השנה. אג"ח ממשלתי עם מח"מ של כ-10.5 שנים נסחר עם תשואה ברוטו של כ-4.02%.



בשורות טובות לנהגים (ולאינפלציה) מחירי הדלק ירדו ב-16 אגורות החל ממוצ"ש. לאור ירידה במחיר הבינלאומי ובשער הדולר, מעדכן משרד האנרגיה והתשתיות כי מחירי הדלק שבפיקוח יירדו החל מהלילה שבין שבת לראשון; המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי יעמוד על 7.07 שקלים, ירידה של 16 אגורות לעומת העדכון הקודם