'העיר החדשה' תקים 96 יח"ד במקום בניין תהל באבן גבירול בת"א
דירות בלב אזור הביקוש - הבוקר דיווחה תהל, חברה בת בבעלותה המלאה של קרדן אן.וי כי חתמה על הסכם עם גוף מוסדי למכירת כל זכויותיה בבית תהל ברחובות אבן גבירול-מאנה בתל אביב. ממקורות בשוק עולה כי הגוף העסקי התקשר עם חברת 'העיר החדשה' אשר מתכננת להקים במקום בניין בן ארבע קומות מעל לקומת מסחר במסגרת קבוצת רכישה.
הנכס יימכר כמות שהוא תמורת כ-74 מיליון שקל. התמורה תתקבל במלואה במהלך ינואר 2013. בעקבות ההתקשרות תרשום תהל רווח הון, לאחר מס, בהיקף של כ- 53 מיליון שקל ברבעון הראשון 2013.
במסגרת התוכנית צפוי להיהרס הבניין בן ה-3 קומות ובמקומו צפויות להיבנות 96 דירות קטנות של 2-4 קומות.
לדברי שוקי אורן, מנכ"ל קרדן אן.וי: "אנו מברכים על מכירת הנכס ומשוכנעים שהתמורה תחזק את האיתנות הפיננסית של תהל ותאפשר לה יותר עצמאות בפעילותה".
לדברי סער ברכה מנכ"ל קבוצת תהל: "העסקה עולה בקנה אחד עם התכנית האסטרטגית של תהל, למקד את נכסי הקבוצה בפעילויות הליבה, ותאפשר לתהל לקדם ולפתח פרויקטים נוספים כחלק מתנופת הפיתוח העסקי בה אנו נמצאים בימים אלו."

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות
השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים.
המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.
למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.
המחקר המרכזי: השקעות חכמות?
המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).
המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

התעשייה האווירית מציגה: כטמ"ם טקטי חדש עם יכולת המראה ונחיתה אנכית
התעשייה האווירית חשפה בתערוכת AUSA 2025 בוושינגטון פיתוח חדש בשוק המל״טים הטקטיים: כטמ״מ VTOL בשם OmniRaider, שפותח בשיתוף עם חברת AEVEX בארצות הברית וחברת הבת הישראלית BlueBird Aero Systems
במהלך תערוכת AUSA 2025 (מתערוכות הביטחון והטכנולוגיה הצבאית החשובות ביותר בארצות הברית ובעולם כולו) חשפה התעשייה האווירית פיתוח חדש בשוק המל״טים הטקטיים: כטמ״מ VTOL בשם OmniRaider, שפותח בשיתוף עם חברת AEVEX בארצות הברית וחברת הבת הישראלית BlueBird Aero Systems.
המערכת מוגדרת ככטמ״מ שביכולתו לבצע המראה ונחיתה אנכית (VTOL), יחד עם טווח פעולה של עד 100 מייל, שהייה באוויר של 12–14 שעות ויכולת נשיאת מטען של מעל 9 ק״ג. ה-OmniRaider נבנה על בסיס פלטפורמת ThunderB‑VTOL הקיימת, אך מותאם לייצור מלא בארה״ב
על ידי AEVEX כדי לעמוד בדרישות הצבא האמריקני. המערכת מתוכננת לתמוך במשימות שונות בו-זמנית: סיור, איסוף מודיעין (EO/IR), שדרוגי מודיעין אותות (SIGINT), מיפוי, אינטגרציה של מטענים מותאמים ואף סיוע בפעולות לחימה.
אחד מאבני הדרך החשובות של OmniRaider
היא היכולת לפעול גם בסביבות שבהן קליטת GPS אינה אמינה או שישנה הפרעה אלקטרו־מגנטית גבוהה (EMI). התכנון הטכנולוגי מבוסס על ארכיטקטורת אינטגרציה חכמה שמאפשרת החלפה מודולרית של מטענים יעודיים (למשל, מצלמות לצילום יום או לילה, מתקני איסוף מודיעין, מכ"מים, מכשירים
לתקשורת מוצפנת או שיבוש מערכות אויב וחימוש) בקלות ובמהירות, בהתאם לצורך המבצעי.
המערכת נשענת על ניסיון קודם של התעשייה האווירית ב-VTOL, למשל במערכת ThunderB‑VTOL של BlueBird, המשלבת מאפיינים של מל״ט בעל כנף קבועה
עם אפשרויות הנעה אנכית. בנוסף, IAI הרחיבה כבר קודם לכן את פעילותה בתחום המל״טים עם היכולות האנכיות בטכנולוגיות מתקדמות, כשהיא רואה פוטנציאל גדול בשוק כלי הטיס הטקטיים הקטנים והבינוניים.
- הדח"צים מונו והדוחות אושרו: רבעון שיא לתעשייה האווירית
- רשות ני״ע קנסה את התעשייה האווירית ובוני התיכון על ליקויים וטעויות בדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתופי פעולה והמשמעות הצבאית
eBird Aero Systems
נחשבת לשחקן מפתח בתחום המל״טים הטקטיים בישראל ובעולם. ביוני 2020, רכשה התעשייה האווירית 50% מהבעלות על בלובירד, כחלק מאסטרטגיית התרחבות בתחום UAS (מערכת אווירית בלתי מאוישת) קטנות . בלובירד מפעילה כיום מערכת UAS מגוונות, כולל ThunderB-VTOL, WanderB-VTOL ומערכות
אחרות המיועדות לביצוע משימות סיור, מיכון ואיסוף מודיעין. במסגרת השותפות עם AEVEX, הייצור של OmniRaider מתוכנן להתבצע בארצות הברית, במטרה להתאים לתנאי רגולציה, תמיכה לוגיסטית ואמינות אספקה קרובה לשדה הקרב האמריקני.