יצאתם למילואים ולא הופקדו לכם כספים לפנסיה? רשות שוק ההון דואגת שיישמרו זכויותיכם
בעקבות המלחמה - רשות שוק ההון והביטוח מציעה הארכת הסדר ריסק זמני בחיסכון פנסיוני ל-12 חודשים במקום 5 חודשים. המצב הביטחוני הביא במקרים רבים להפחתת ההפקדות השוטפות של עובדים רבים, כך שהכיסויים הביטוחיים שלהם עלולים להיפגע. כפי שנחשף בביזפורטל, רשות שוק ההון והביטוח עדכנה כי במקרה הצורך, היא תפעל שלא תהיה פגיעה בכיסוי הביטוחי של החוסכים בשל המלחמה, וכעת נראה שהיא עושה צעד ראשון בכיוון. מדובר בהשלכות שונות - הפגיעה במלחמה עשויה להיות בשכר הקובע לצורך הכיסוי הביטוחי וגם בנוגע להארכת ביטוח הריסק למרות שאין הפקדות שוטפות.
רשות שוק ההון והביטוח פרסמה טיוטה לתיקון הוראת שעה בנושא כיסויים ביטוחיים בקופות גמל, לפיה יוארך הסדר הריסק הזמני בחיסכון פנסיוני ל-12 חודשים במקום 5 חודשים.
הרקע הוא המצב שנקלענו אליו בעקבות המלחמה. מדובר בגיוס מילואים מאוד רחב לצד הוצאה לחל"ת של רבבות עובדים ואפילו מאות אלפים, ומפונים מהצפון ומהדרום שעדיין לא חזרו לעבודה ולביתם. כל אלו מייצרים מצב של פער בהפקדות הסוציאליות, לרבות הביטוחים על הגמל והפנסיה.
במצב כזה, הגופים המנהלים עשויים לעצור את ההטבות הביטוחיות שנובעות מההמשכיות של ההפקדות. עד כה ניתן היה לשמור על הזכויות גם אם לא היו הפקדות במשך 5 חודשים, ורשות שוק ההון והביטוח מנסה להאריך את התקופה ל-12 חודשים.
- הנכות הופחתה - אבל, הנכה תקבל עדיין קצבה זהה מקרן הפנסיה; הנה הסיבה
- השכר שלכם ירד בתקופת המלחמה וההפקדות לפנסיה יורדות - איך זה פוגע בכם ומה אפשר לעשות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן הזה יישמרו הכיסויים הביטוחיים במקרים שונים, לרבות ביטוחים בגין סיכוני מוות, נכות ועוד. הרשות מציינת כי הפסקת הרצף הביטוחי של אותם עובדים כתוצאה מהפסקת ההפקדות עלולה גם לפגוע ביכולתם של אותם עובדים לרכוש כיסויים ביטוחיים בעתיד, זאת במקרה שבו מצבם הרפואי של אותם עובדים ישתנה לרעה ביחס למועד הצטרפותם לאותם כיסויים ביטוחיים והם יידרשו לעבור חיתום. התיקון בא לשמור על העובדים מפני פגיעות אפשרויות אלו.
הרשות מציעה בתיקון כי חברה מנהלת כספים תמשיך לנכות כיסויים ביטוחיים למשך 12 חודשים מהחודש שבו הסתיימה תקופת ההפקדות, וזאת במקום חמישה חודשים כיום, אלא אם הורה העמית אחרת. באופן הזה העמיתים במילואים ובחל"ת ימשיכו להיות זכאים לכיסוי ביטוחי.

"החלום שלי הוא שילדיי יגדלו בחברה שבה כל משפחה מבינה את החשיבות של ביטחון פנסיוני"
סוכן הביטוח נדב שמואל: "אני מאמין שידע נכון ותכנון מוקדם יכולים לשנות חיים, ולתת לאנשים ביטחון כלכלי אמיתי"
שם: נדב שמואל
תפקיד: סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי
מקום מגורים: באר יעקב
מצב משפחתי: נשוי ואב לשתי בנות
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במימון, רישיון סוכן ביטוח פנסיוני לימודי ביטוח
פנסיוני מטעם רשות שוק ההון
ניסיון תעסוקתי: עשור בתחום הביטוח והפנסיה, עם התמחות בליווי לקוחות בבניית תוכניות פנסיוניות וביטוחיות אישיות, ניוד קופות ותביעות מול חברות הביטוח. הניסיון שלי מאפשר לי לתת ללקוחות פתרונות
ברורים ושקט נפשי כלכלי לטווח ארוך.
למה בחרת את תחום העיסוק הזה?
בחרתי בתחום כי בעיניי הוא שילוב נדיר של אחריות מקצועית ושליחות אישית. אני מאמין שידע נכון ותכנון מוקדם יכולים לשנות חיים - ולתת לאנשים ביטחון כלכלי אמיתי.
כמה זמן אתה במקצוע הזה?
אני עוסק בתחום הביטוח הפנסיוני כבר שנים רבות, כאשר בכל שנה אני מעמיק ומרחיב את ההתמחות כדי להעניק ללקוחות פתרונות עדכניים ורלוונטיים.
ספר קצת על העבודה שלך, מהו התהליך שאתה עובר עם הלקוח?
- איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים להם כשאתם עוברים לקרן השתלמות אחרת?
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התהליך מתחיל בהיכרות מעמיקה עם הלקוח - הצרכים, המטרות והמצב הכלכלי. לאחר מכן אני מבצע בדיקה מקיפה של החסכונות, הביטוחים והכיסויים הקיימים, ומכין עבורו תמונת מצב ברורה. משם, אנחנו בונים יחד תוכנית מותאמת אישית שכוללת ייעול עלויות, חיזוק ביטוחים חיוניים ותכנון פנסיוני לטווח ארוך.
איזה ערך אתה נותן ללקוחות שלך?

"אם לקוח לא מסכים, אעשה הכל כדי להסביר את הרציונל שלי, אבל בסוף ההחלטה היא שלו"
הסוכן ניסים כהן: "כשהשוק יורד צריך להתנהג כמו בת יענה, לדחוף את הראש בחול ופשוט להירגע. מי שלא עושה פעולות דרמטיות בתקופות כאלה, מונע המון שגיאות בעתיד"
שם: ניסים כהן
תפקיד: מנהל תכנון פיננסי, עצמאי, תחת סוכנות פרוביט
מקום מגורים: מעלה אדומים
מצב משפחתי: נשוי + 4
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ורישיון פנסיוני (רישיון מנהל תיקים מותלה)
ניסיון תעסוקתי: 16 שנה בתחום הפיננסי והשקעות תחת המערכת הבנקאית בתי השקעות וחברות הביטוח
למה בחרת את תחום העיסוק הזה?
אני איש של אנשים, אני פשוט אוהב מאוד אנשים ומרגיש סוג של שליחות ודאגה. תמיד גם אהבתי את הנושא של פיננסים וכסף, אז זה מתחבר - גם לדאוג לאנשים וגם להתעסק בתחום שאני אוהב. שילוב של שני התחומים.
כמה זמן אתה במקצוע הזה?
"אני כ-16 שנה במקצוע, מתוכן כעשור במערכת הבנקאית ושש שנים בבתי השקעות ובחברות ביטוח, ומזה שנה אני עצמאי.
ספר קצת על העבודה שלך, מהו התהליך שאתה עובר עם הלקוח?
אני מנהל תכנון פיננסי, ובמסגרת התפקיד אני פוגש זוגות או חברות שצריכים תכנון של כל הנושא הפנסיוני והביטוחי שלהם והשקעות בכסף פנוי. אני בודק את מצבם במסלקה הפנסיונית ובהר הביטוח, ונותן להם שירות מקצועי על כל הנכסים שיש להם - משַחלף, בודק, מוזיל להם עלויות, משפר מסלולים, ובעצם מונע מהם טעויות שיפגעו בהם בעתיד.
איזה ערך אתה נותן ללקוחות שלך?
הערך אדיר. בפגישה עם הלקוח אני יכול לחשוף בפניו המון המון טעויות שנעשו בהיסטוריה שלו, כמו בחירה של טווח השקעה או של מסלול השקעה. למשל, זוגות שמתגרשים או זוגות שיש להם ילדים או שאין להם ילדים, ויש להם כיסויים ביטוחיים שהם סתם משלמים עליהם. יש המון דברים שלקוחות לא מודעים אליהם, ואני מטפל בהם. מעבר לזה אני מטפל גם בכסף נזיל שאנשים לא יודעים מה לעשות איתו ואיך להשקיע אותו.
ערך נוסף הוא השירות המקצועי - אני תמיד נמצא עבור הלקוחות, בכל זמן נתון. מבחינתי, השירות שלי הוא 24/7.
מה האני מאמין שלך?
לשאוף גבוה ולא לפחד מכלום.
מה השיקולים שלך בבחירת מסלולי השקעה?
הדבר הראשון הוא טווח ההשקעה - אם הטווח קצר, אז כמובן שניקח סיכון יחסית מאוד נמוך. אם הטווח מאוד ארוך, ניקח סיכון יותר גבוה. שנית, מה רמת הניסיון של הלקוח - האם הוא חווה פעם משברים, האם ניהל פעם תיק השקעות, האם הוא יודע להרגיש קצת חוסר נוחות בכיסא כשיש תנודתיות? דבר נוסף - האם יש מטרה לכסף? האם הכסף מיועד לרכישה של נכס, לשיפוץ, לקנייה של רכב או שאפשר לא לגעת בו לטווח מאוד ארוך? במקרה כזה ההשקעה תהיה ברמת סיכון יותר גבוהה כמובן.
מה הלקוחות שואלים הכי הרבה?
יש המון שאלות. למשל שואלים אותי מה יוצא להם מזה, כמה הם ירוויחו, מה התשואה שהם יקבלו. זאת כמובן שאלה שאני לא יכול לענות עליה כי אין לי כדור בדולח. אם היה לי, כנראה שלא הייתי מטפל בלקוחות אלא עושה רק לביתי.
שאלה נוספת שלקוחות שואלים היא מה יוצא לי עצמי מזה בתור עצמאי, מה אני מרוויח. אני שקוף וגלוי מול הלקוחות שלי.
ספר על אירוע מרגש שקרה לך עם לקוחות.
לאחרונה טיפלתי בזוג לקוחות מבוגרים יחסית. הגבר יוצא צבא, על סף גיל הפרישה 67. אחרי שעשינו את כל הבדיקות וסידרתי הכל בקובץ, הוא אמר לי: 'אם הייתי פוגש אותך לפני חמש שנים, היו לי עוד כמה מיליונים במערכת הפיננסית שלי'. כשמבינים איזה כוח והשפעה יש לי על הלקוחות, זאת הרגשה של סיפוק אדיר וגאווה גדולה.
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- "אין הרבה סוכנות. הייתי מאוד רוצה שיהיו יותר נשים במקצוע הזה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך אתה מתמודד עם לקוחות שלא מסכימים עם ההמלצות שלך?